AVID Elixir CR - přidrhávání zadních destiček

31 nepřečtených
  • robsol

    Ahoj všem,

    v současné době řešeím jeden problém s kterým si již nevím moc rady. Mám hydry AVID Elixir CR a při jízdě jsem slyšel pískání ze zadní brzdy. Jako když se lehce syntrovaná destička otírá o kotouč. Ať jsem třmen šteloval doporučeným způsobem jak jsem chtěl pořád pískání nezmizelo. Proto jsem koupil organické destičky Fastop.

    A teď ten problém. Při originálních AVID destičkách se kolo normálně téměř lehce točí, ale když tam dám tyto nové Fastopy tak je kolo permanentně přibržděné. Tzn. není prostor mezi destičkou a kotoučem. Z obou stran je to stejné. Když na páce potočím štelovacím kolečkem tak se to mírně zlepší, ale pořád kolo drhne. Brzda pak ale už je moc měkká. Když dám zpět Avid destičky je to zase OK. Nevíte v čem může být problém když ty Fastopy jsou přímo pro tuto brzdu?

    0 0
    • Vegan  

      Takze postup k problemu

      #1 mas krivej kotouc tam kde to skrta se koukni na ktere strane dre a na te vyhni kotouc na druhou stranu.

      Problem #2

      Mas vytazene pistky ve trmeni jedny desticky jsou jiz trosku sjtete proto jsou mensi a pistky a na trmeni samy vyjedou. Musis paku dati stelovacim koleckem co nejdale od riditek pak trmen odsroubujes a nejakym vhodnym nastrojem desticky roztahnes tak at jsou pistky ve trmeni maximalne zatazene. tim ziskas potrebnou mezirku, ale nevyresis problem #1.

      je to jednoduche zvladne to i zacatecnik chce to jen trosku trpelivosti a nezapomenout dat tu paku daleko od riditek kvuli vnitrni architekture elixiru mohl by si je poskodit jako jeden nestastlivec co mi psal vcera na mail. :)

      0 0
    • mr.antik  

      Myslim, že když jsem dával teď nový Fastopy, tak mi to taky dělalo – pístky byly uplně roztažený. Stačilo chvilku projet a hned si to sedlo. Asi tam dávaj moc tý brzdící hmoty.

      0 0
      • XC-biker1  

        Jo přesně tak. Mě se zdá že Elixíry maj strašně málo místa ve třmenu. Protože i když pístky uplně zatlačím, a narvu tam nové desky, tak si vždycky sem tam škrtnou o kotouč. Takže to vyšteluji, nechám tak a po chvíli si to sedne.

        0 0
        • roza  

          Mě se to zdá také, že tam je nějak málo místa, mám je na relativně novém kole a vzadu to škrtá stále a tuhostí zadní stavby to fakt není, seřizoval jsem to nespočetněkrát, nechal dát nové kotouče, 2× servis autorizovaný, nové destičky a pořád je to jak když jede ukrajina ..

          0 0
    • Oakey  

      Když sem montoval Elixiry u sebe, tak mi zaboha nešlo ani výrobcem doporučenym způsobem, ani jinak nastavit třmen tak, aby neškrtal.

      Takže sem nakonec nastavil dle výrobce, dneska to chci zajet a pevně věřim, že jak se mírně sjedou, tak si to sedne…

      0 0
      • kolečko  

        Já jsem nějak nepochopil, jak může stačit povolit jenom ten horní imbus? Vždyť ten spodní drží celý třmen nafest. Musel jsem vždycky povolit oba, podle oka vystředit, přitáhnout spodní, zmáčknul páku a dotáhl oba. Už mi neškrtají, ale mezírka je tam minimální.

        0 0
        • Oakey  

          Samo sebou sem taky povolil oba… jináč bych s tim nehnul :)

          0 0
      • Oakey  

        Tak zajížděcí vyjížďka proběhla podle plánu, tzn. na zajetí brzd to bude chtít ještě jednu.

        Pak znova vycentrovat třmeny a mělo by to fachat jak švýcarský hodinky…:)

        0 0
        • kolečko  

          A nepískají ti? Mně s origoš destičkama od začátku. Ne vrzání jako třeba véčka, ale vysoký pískot. Zkusím ještě destičky obrousit.

          0 0
          • Oakey  

            Zatim maj za sebou kolem 35km a nepískaj… Jenom zadní brzda občas poskřípává, ale po přecentrování třmenu si to sedne.

            Jinak s hodnocenim počkám až po zajetí :)

            Zatim bych řek, že jsou zajetý tak z půlky a už jsou několik úrovní nad starýma LXama.

            0 0
            • Oakey  

              To že mi nepískaj může bejt aj tim, že nemám origo Aviďácký G3 kotouče, ale Hopy M4 Classic…

              0 0
              • H8me  

                Já mám Avid Elixir X9 s kotoučema Avid HSX s hliníkovým unášečem a najeto 360km a obě brzdy pískaj uplně strašně! … nic se nepřidíra, jen pískají při lehkém brždění, při razantním brždění jsou ticho. Myslíte, že si to časem sedne nebo origo desky od Avidu stojí za prd?

                0 0
            • kolečko  

              Hm. Já mám na nich asi 300km a pískání rve uši. Bude rozborka.

              0 0
          • XC-biker1  

            Puvodní origo desky mi docela řvaly. Pak jsem měl Fastopy organické, ty byly potichu i za mokra. Ted mám organické MRX a ty si za deště docela zařvou. Možná to je tím že mají oproti Fastopum trošku větší částečky ve směsi, i když to jsou taky organiky.

            0 0
    • robsol  

      tak jsem byl v servisu a dozvěděl jsem se zajímavou věc. Když se prý vyndají destičky na kterých se jezdilo tak jsou pístky povyjeté ven (prostě se přizpůsobí tlouštce destiček) a proto nestačí jen dát nové. Musí se prý otevřít expanzka zatlačit pístky do „tovární“ hodnoty a znovu poté brzdy odzvdušnit. Pro laika jako já to znamená navštívit servis :-(

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kolečko  

        Podle manuálu k Elixirum se nic odvzdušňovat nemusí. Stačí pístky něčím zatlačit a dát nové. Vyměnil bych i servis ;-)

        0 0
        • robsol  

          a jaký je tedy úplně správný postup u Elixírů? Musí se něco na páce štělovat před zatlačením pístků?

          0 0
          • robsol  

            Nějak zápasím s tím anglickým návodem :-(

            0 0
          • kolečko  

            O páce nic nepíšou. Jsou samoštelovací, takže jenom roztáhnout něčím pístky. Doporučují nechat v třmenu staré destičky, ať pístky nepoškodíš, roztáhnout šroubovákem nebo něčím a dát nové.

            0 0
            • XC-biker1  

              Přesně tak, ještě bych doporučil prostříknout pístky silikonovým olejem než je zatlačíš, a pak to vše dokonale utřít aby ti nezasvinil olej desky. Jo a co sem taky zjistil, tak je to že kolečko kterým se šteluje vzdálenost páky od říditek (malé černé), má docela velký vliv na to kdy páka zabírá (i když by podle mě mít vliv neměla, od toho je přeci to červené kolečko na CR ). Když jsem měl páku nastavenou blíže ke gripu tak páka zabírala až u něj, ale po tom co jsem nastavil páku co nejdál od řídítek, tak páka zabírá tak na 1/3 chodu

              0 0
              • kolečko  

                S tím chodem to bude normální. Když červeným nastavíš bod záběru někde do 1/3 při páce nejdál od řidítek, tak bude zabírat až u řidítek, když ji nastavíš tím černým blíž. Proto si můžeš červeným naštelovat záběr podle vzdálenosti.

                0 0
                • friblos  

                  sice mám 7 a ne ELIXIR, ale stačí vytočit stavěcí kolečko bodu kontaktu a šroubovákem ty starý roztáhnout a pak až nasadit nové, jinak FASTSTOP tam dává toho materiálu opravdu víc

                  0 0
                  • kolečko  

                    Když právě u Elixiru se nic štelovat nemusí, stačí roztáhnout a zasunout ;-)

                    0 0
                    • robsol  

                      bohužel tam ty Fastopy nemůžu fakt dostat tak aby nepřidrhávali kotouč. Pístky jsem zatlačil na maximum co to šlo. Přesahují přes hranu jen takové ty zoubky co tlačí na destičku.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        to je vpohodě, já jsem Fastopy docela dlouho dostával do brzd, aby se tam vůbec vlezly :-))

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.