Odvzdušnění - brzdy Shimano XTR M-BR 9000

21 nepřečtených
  • MSB

    Pánové, u zadní brzdy jsem měl problém s únikem brzdovky, vyměnil jsem tedy těsnění včetně brzdové kapaliny a to tak, že jsem směrem „zdola“, tedy od třmenu tlačil novou brzdovou kapalinu nahoru do nádobky na které byl umístěn přípravek pro odvzdušnění – viz ilustrační foto. Mezi desky jsem dle návodu dal vymezovaci podložku tak, aby byly pístky úplně zasunuty. Celý okruh jsem propláchnul a rovněž i odvzdušnil. I přesto je účinnost brzd prakticky nulová, páčku zmáčknu úplně nadoraz a pístky se skoro nehnou. Nevím kde může být chyba, jsem z toho celkem zoufalý.

    0 0
    • Johny.Merida  

      Podle mě byl postup správný…zkus ještě jen s tou nádobkou odvzdušňovat,mačkej a mačkej…ale tipuju to na chybu v pistku páky.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • novas752  

      Zřejmě nejsou odvzdušněné správně, někde ti visí bublina, tipuju na pístku v páce nebo ve třmenu.

      0 0
    • MatS  

      Kudyma to unikalo a kam si daval tesneni? Asi to nekde netesni a neni tam tim padem tlak.

      0 0
    • creater  

      Jestli jsi ten žlutý blok dal mezi destičky, tak to brzdit nemůže, dává se bez destiček mezi pístky, je to tloušťka kotouče a nových destiček, takhle tam máš málo kapaliny a nemůže to brzdit. A já to odvzdušňuji obráceně, naplním kalíšek a tahám přes odvzdošňovák dolu, ve stříkačce jsem měl vždycky bubliny, v kalíšku ne.

      blok tenhle?

      0 0
      • novas752  

        Mezi destičky by to asi ani nenarval.

        Plní se to od zdola nahoru protože bubliny přirozeně stoupaj nahoru.

        0 0
    • Vilém  

      A zmacknul jsi tu acku kolikrat? Na jeden stisk pistky vyjedou jen kousicek.

      0 0
    • tomxxx  

      Když máš sjetý desky a odvzdušníš přes ten žlutej kolík, tak třeba 10× zmáčkneš než povyjedou pístky a pak to brzdí. Jinak máš prostě furt někde bublinu, nebo stále ta brzda někde chčije/je neutěsněná. Pro precizní odvzdušnění se po protlačení do kalíšku zase pouští trochu kapaliny (pár kapek) dolu do třmenu, ale to ti vyžene jen nějaké případné minibubliny ze třmenu a docílíš tim top odvzdušnění, když to neuděláš, rozhodně by měla brzda v klidu fungovat taky.

      0 0
    • MSB  

      Pánové moc díky za reakce. Problém vyřešen – vše se točilo ohledně rychlosti stisku stříkačky, danou proceduru jsem dělal moc pomalu a všechny bublinky se zkrátka nestačily dostat nahoru do vyrovnávací nádržky…

      0 0
    • MSB  

      Pánové,

      ještě jeden dotaz – u přední brzdy jsem rovněž postupoval stylem protlačení brzdovky zdola-nahoru. Stačí jemně vrknout do páčky a člověk letí dopředu. Vzadu jsem opětovně zkusil stejný postup (dány nové desky, kotouč min. jetý) a páčku promáčknu do poloviny a až poté to brzdí. Proplach zdola-nahoru jsem zkusil několikrát ale citlivost brzdy je stále stejná. Vzduch už nejde žádný. Nevím kde by mohl být zakopaný pes:/.

      0 0
      • MatS  

        Kdyz odvzdusnujes zadni brzdu, odsroubuj trmen a dej ho co nejniz. Lepe pak stoupa vzduch nahoru do paky a muzes s trmenem ruzne hybat, aby se vsechny bublinky mohly dostat pryc. Budes se divit kolik jich vyplave. Stejne i s pakou je potreba trochu naklopit dopredu a dozadu. Presne jak v manualu na odvzdusneni cos mel u toho kalisku od shimano.

        Uvedom si, ze hadice zadni brzdy je o dost delsi nez k predni, takze malinko je ten projev brzdy jiny.

        0 0
        • jecnak  

          Idealne natocit i cele kolo, aby bylo cele vedeni co nejvic svisle.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.