Protože načítání dvojky trvalo již déle než nabití BEV na DC nabíječce, máme tady trojku.
Děkuji za příspěvky.
Protože načítání dvojky trvalo již déle než nabití BEV na DC nabíječce, máme tady trojku.
Děkuji za příspěvky.
1 kup si iPhone :)
Na pc dvojka ještě šla načíst, na mobilu už to byl trochu boj…
Tak abych taky vycházel z praktické rlektromobility.
Cesta Vysocany_Praha do Hradce Kralove k nadrazi a zpět.
Vozidlo Rendl viz foto.
Dohromady nejakych 230km?
Běžná dálniční rychlost, zpět v desti.
Odjezd bat 100%, dojezd do garazi 12%.
Teď už vim, co je dojezdova úzkost.
U nabíječky se to nechtelo chytit. Asi 3× jsme tu nabijecku museli přemlouvat .
Auto pro lidi s pevnými nervy:-D.
A muže mi prosím někdo z éckaru vysvětlit, proč ten nas firemní krap neujede ani cca 250km?
Baterka si myslím odpovídá velikosti auta, pokud to tedy nemá vážit ke dvoum tunám :-D.
protože má jen 60kw baterku a jedeš po dálnici, pravděpodobně asi ne úplně předpisů.
Tzn. nevyužívá se rekuperace, a aerodynamický odpor roste kvadraticky s rychlostí. Proto je dojezd rapidně menší. Celková spotřeba je hodně přes 20kwh/100km. Když zpomalíš, bude to trochu lepší, proto si všimni, že spousta lidí v elektroautech jede po dálnici spíš 110–120km/h, protože tolik času v důsledku neušetří, ale spotřeba bude nižší.
A nemá tepelné čerpadlo
Hodil jsem na střechu auta 2 kola a jel do Rakouska
Spotřeba normálně 19kWh na 100
S těma kolama 36kWh.. masakr rozdíl na dálnici
To je asi lepsi jet rovnou na tech kolech:-).
jakoze dvakrat tolik? to se mi nechce verit…
Mě také ne. TMY v zimě s rakví na střeše 22kWh, oproti normálu o cca 2kWh více. S koly na střeše jezdím taky, ale zvýšení spotřeby jsem skoro nezaznamenal, takže bych řekl taky cca 2kWh navíc.
Záleží jakými rychlostmi jezdíte.
Jestli on jezdí třeba 180, tak tam by ty kola klidně mohly dělat dvojnásobnou spotřebu.
:-)
Bratr jel v iX, xDrive50, tj. zcela totožná motorizace. Jen jel půl hodiny před mnou. 2 kola na kouli za autem
Normálně jezdí dálnici za 22kWh a teď měl 24kWh
Kola na střeše při rychlostech 130+kmh totálně rozbíjí aerodynamiku auta, ale totálně. Za autem na kouli malý rozdíl.
Rakev je dělaná aerodynamicky, tam bude nárust minimální, to beru. Ale to co to udělalo mě s autem nechápu. Nejde mě to do hlavy(bral bych třeba +6kWh/100km, ale toto?)
Takže se konala zastávka navíc v Blavě v Avionu. Což je drahé, ne kvůli elektrice, ale jel jsem s manželkou a ta šla nakupovat…
No musím to zopakovat.
Zajimavy…
Udělal jsem si i fotku chvilku po vyjeti kde jsem jel ještě pomaleji.. to to bralo jen 34kWh/100km
Udržovali jsme rychlost za sucha nezi 110 až 130.
Zpět pak v tech deštích i o dost méně, neboť podmínky byly špatně.
Rekuperace na dalnici asi moc použit nejde.
Takže rada zní, když chces dojet o kousek dal, musíš mezi kamiony.
Diky, ne:).
Baterie 88 to jistí a dáš 500 + jako prd, na benzínce dáš kafe a ta 20 min frčíš:-)
Vtipy jsou jinde :D
No tak 400km a 30 minut nabíjení. Ale jinak výjimečně s 3Dčkem souhlasím.
S tím souhlas, ale to je trochu něco jiného než 500+ jako prd
Za 20 min jsem z 10 na 80, pohoda
A teď tu o Karkulce :D
zrychleni?
Míchej dál gely do bezduší jako pejsek když s kočičkou vařili dort:-)), mám osobně opakovaně ozkoušeno
Kdo lže, ten i krade nás učili
A kdo krade, ten může i zabít!
Jasné, das do malého auta obri baterku, aby dojelo o 100km dal.
Jen ten mrnous bude vážit dvě tuny a stát daleko přes mega.
To hned každý koupi :-D.
Tak musíš si pořídit auto s né autíčko:-), na zimu samozřejmě s tepelkem
Jo a co máš ty kecko?
Dvě ev a jeden hybrid:-), auta né autíčka:), hybrid půjde taky z domu a německá Tesla od Berlína je ve výběru
ty dvě EV bys mohl napsat které,
Nenapíše, stejne jako když lze o tech svých vyletech po Jizerkach.
Nemá nic, ani BEV, ani é kola, ani nic jiného.
Jen placa blbosti.
To může být i vodou, ta klade mnohem větší odpor než vzduch. Opět u aerodinamicky efektivních EVs je každé zvýšení odporu znát.
Ale jinak je ta spotřeba zvláštní, všechny Renaulty platí díky použitému typu motoru za velmi efektivní ve vyšších rychlostech, pokud teda není zima :D
Jaký je váš názor na nákup VW ID.4 první generace, r.v. 2021, když by v Pro výbavě, 82kW baterií a rozumném nájezdu byla kolem 600 tisíc? První generace už žádný sw update nedostane. Pro zajímavost jsme si půjčili ID.3 na pár dní a nemůžu říct nic špatného, potřebujeme ale větší. Další varianta je chvíli ještě vydržet a jít do něčeho jako Octavie 4.
Nejsem eco fanatik, k FVE mi to ale smysl dává, zvášť když za přetoky už nikdo nic nedá.
Já bych tedy po svém výše uveden výletu vzal tu O4 TSI nebo naftu:).
Jestli si správně vybavuju, tak zrovna ID.4 měla jeden z nejhorších výsledků se zimním dojezdem – jakože ztráta dojezdu snad 30%, což je dost oproti konkurenci. Pak záleží na prioritách, prostě EV stojí a padá na dobrym softwaru, updatech. Takže leda se smířit s tím, že potenciál EV bude poloviční, což má pak na zásledek horší pozici při prodeji. Protože už teď má kdejakej číňan lepší sw než koncern, natož za pár let při prodeji :)
Trochu jsem o id.4 taky uvažoval, koukal často na mobile.de. Ale za ty problémy, co s tímto autem a jeho SW jsou, bez záruky, mi to zatím nestojí…
Tak pokukuju po Kia Niro EV, které by bylo ještě v záruce a čekám na příští rok, až ještě půjdou dolů jeté Tesly 3, možná Y když bude facelift, a nebo Kia EV3 za rozumnou cenu…
Zároveň uvažuju, že velkou baterku možná ani nevyužiju a hold bych jednou do roka častějš nabíjel při cestě do tramtárie…
Podobně jsem uvažoval když jsem vybíral EV pro mamku. Taky jsme šli nakonec do základu s LFP baterií a zadokolkou. Rodiče už mají své roky, na delší cestu se už s taťkou nevydávají (a když jo tak busem nebo letecky) a na ježdění kolem komína je dojezd více než dostatečný. Navíc LFP se dobíjí do 100% kdežto NMC do 80%, což dorovnává „běžný“ dojezd po okolí.
Nakonec Volvo EX30.
Dobre si to ID4 z roku 21 proklepni.
Jsou to auta z doby čipové krize. Čipy se kupovaly různě od prekupníků a auta stála na letištích klidně i rok než byly doplněny chybějící součástky.
Byl bych dost podezřívavý… ale osobní zkušenost s tím autem nemám. Jen s tím jak se vyrábělo.
Díky za radu, to by mě ani nenapadlo.. Měl jsem představu, že by EV mohlo být náhrada za rodinné auto (Ford S-Max), jsem smířený s tím, že těch pár delších cest za rok by asi bylo trochu časově náročnější, včetně plánování dobití. Ta ID.4 z toho všeho tak nějak vycházela docela rozumně, navíc se líbí manželce :)
Měl jsem možnost se projet s Teslou 3, nějak jsme z toho moc nadšení nebyli, navíc by nám to velikostí nic neřešilo.
Tak nevím, třeba nový Elroq překvapí cenou. Velikost ale bude asi hraniční.
Ano cenou urcite prekvapi … ale obavam se ze opacnym smerem nez cekas …
Proc je to vlakno promazane a pripsevky blokovane?
Protože jsem na mobilu omylem na cosi svou tlapou tlápnul a všechny příspěvky zablokoval a nejdou mi teď zpětně všechny najednou odblokovat. Zkusím to na PC…
Omlouvám se.
Snad se takový “tlápnutí” nedá udělat i v elektroautě :)
Asi Kamaro vyslechl radu hned v prvním příspěvku :-)
Teď se to vlákno načítá okamžitě :-)
Termín dojezdová úzkost je tady prostě nepřijatelná, socialismus si rozvracet nedáme :-)
Stejně nechápu proč Kamaro lobbuje za bev?
Já bych u takového nicku očekával spíše lobbing za V8
Dobrej masakr motorovou pilou :)
Se soumrakem bateriáků zhaslo i vlákno:-)
Zkoušel jsem vlákno odblokovat a nejde to. Pravděpodobně jsem omylem na mobilu kliknul na blokování úvodního příspěvku a zablokoval celé vlákno. Když to odblokuju, tak se odemkne jen ten jeden příspěvek a vše ostatní zůstane zablokované a musel bych to odblokovávat postupně po jednom nebo drobných částech.
Omlouvám se, na to nemám nervy. Odblokoval jsem jen pár poslednich příspěvků.
Děkuji za pochopení.
Roman
Horší bude, až se ti takto sekne bateriák:-)
Aktuální dotaz – jak jsou na tom BEV s brodivostí, mají nějaké technické omezení? ICE si do sání nacucne vodu a je vymalováno, je nějaký takový limitní element i u BEV?
Limit bude jen posádka a zásoba vzduchu v kabině
Nerikej ze planujes koupi takového vozu?
To určitě ne, je to úplně mimo moje finanční možnosti. Jen mě to napadlo když jsem včera viděl, jak se jeden pán pokoušel běžnou Fábií projet zatopený podjezd a neprojel, protože mu motor s efektním zarachocením vypověděl službu.
Tady můžeš nastudovat brodivost jednotlivých značek https://m.youtube.com/watch?…
Protože lidi nemyslí, bezpečná bridivost osobaku je po prahy, tak ze nějakých 15cm, vše co je nad už je riziko, ani ne ze by měl hned motor nasat vodu, ale machaš ve vodě kabelové svazky a ty na to zrovna nejsou moc stavěné, stejne jako třeba ložiska kol to taky moc nemusí
ono je spis aktualni dotaz jakou spotrebu benzinu ma elektroauto, kdyz elektrika nejde siroko daleko, stridac byl do pulky pod vodou a jedina moznost, jak ho v danou chvili nastouchnout je 7 kW generator.
reseni je samo jednoduche – sousedi pujci sve druhe fosilni auto. ;-)
Máš to těžké, já vím.
Elektrika nejde v postižených obcích, stejně jako tam nefungují benzínky. Ty taky potřebují elektřinu a mnohdy jsou porušené natolik, že ještě chvíli fungovat nebudou. Až půjde elektřina na benzínkách, půjde i jinde v obci.
Kdyby měli sousedi BEV, tak můžou půjčit i BEV, není v tom rozdíl.
To se dá jednoduše řešit, včas použiješ Romanovu metodu, pouze upravenou o to, že ty sudy necháš v garáži u kámoše, kterému nehrozí zatopení.
Romanova metoda? Myslíš teď 3D Romana? Držet zásoby uhlovodíků u někoho v garáži pro případ potřeby? Kolik lidí to tak reálně dělá?
Roman ANO.
A nema uz to spotrebovane, jak presel na elektro? Ted tam bude mit zasobu elektriny. :)
chtěl koupit Fisker, a ten krachl než to pořádně rozjel, tak netuším :D
nebasnil neco o kie ev9?
ev5 je praktičtější a dostupnější, živím tři auta no:-))
A kterej chudák živí tebe?
My ostatni :)
Jenže sehnat funkční benzínku někde v okolí postiženoho místa není velký problém a benzín se dá snadno donést v kanistru.
A najít zásuvku je problém? V případě že nejde elektřina, tak nejde i benzinka…
Kdyby byla vedlejší vesnice vyplavená, nešla elektřina v sousední obci ani v naší obci a přijel za mnou někdo z vedlejší obce jestli si může u mě nabít auto z FVE, tak ho asi nepošlu do pr..le.
Zásuvek už dost
Pokud mas pokoj pro hosty, aby mohl i přespat, tak parada.
Jenže ta elektrika jde získat i z benzínového (naftového) agregátu a nebo jde použít ruční čerpadlo. Zkrátka v případě krize (záplavy, tornádo,…) ti benzín v kanistru doveze kde kdo, ale s elektrikou je to horší. Taky ty benzínové agregáty teď jely všude možně, kde byl (a je) výpadek elektriky.
A teď si představ že máš BEV s funkcí V2L. Zajedeš přes kopec na nákup, během toho si nabiješ baterii a dovezeš si tu elektriku domů. Máš jí tam k dispozici třeba 50kWh. To ti vydrží na pár dní provozu domu i s odvhlčovačem.
Škoda že V2L není zatím moc rozšířené, co vím mají do Kia/Hyundai. Časem toho bude více a za 10 let při podobných živelných událostech toto bude celkem běžné.
a ted ta nejdesivejsi predstava – ze EVcka budou takhle stabilizovat sit. Brrr
Čína – země kde včera měli to co mi budeme mít za 10 let.
Akorát nevím kdo zaplatí amortizaci baterie. Asi strana.
Když mi někdo za to dodávání do sítě zaplatí více než je amortizace baterie, tak v tom nevidím problém. Dneska baterie v BEVku to auto přežije, resp. dříve si koupím nové auto z důvodu jeho technologické zaostalosti než z důvodu uštvané baterie.
Baterie už vydrží déle než zbytek auta.
přesně tak, a bude se to už jen zlepšovat
No, teď během jednoho dvou let už začnou být normální ty baterie s alespoň částečně pevným elektrolytem, a kapacitou na dojezd min. 800km.
Samozřejmě s tím mohou taky být modely aut, které sice budou mít dojezd třeba „jen“ 400km, ale jednak budou o dost lehčí (třeba 200kg?), jednak levnější, a jednak se budou mnohem rychleji nabíjet.
Fakt se těším na toto vlákno za rok.
dojezd asi není potřeba nějak extra zvedat, nad 500km spíš ta váha dolu, a životnost baterie
Raději běž nafoukat bezduše
už si našel jaké ty dvě EV máš? na paměť pomáhá kozí mlíko se sifonem
Souhlas, dojezd 500km VLTP (po dálnici 400km) je dostatečný a nabíjení mě neomezuje. Stejně se potřebuju vyvenčit a dálky jezdím opravdu jen párkrát za rok. Na běžné použití by mi stačil i poloviční dojezd.
Trochu se obávám, že za rok to tady bude stále stené :) Velký pokrok v bateriích se slibuje každý rok, ale zatím to narůstá pomalu.
Tady už to vyřešili, určitě.
To jsem zvědav na ty kabely…
A přechodové odpory v konektoru.
Tak jedna věc jsou novináři a různá popularizace vědeckých výzkumů a druhá věc je jak se různé objevy uvádějí do praxe.
Trochu podobné to je s tématy jako léky na rakovinu, nebo jaderná fúze. Neznalý čtenář by si už před 20 lety na základě různých článků myslel, že už rakovina nemá šanci. Jenže jednak vývoj léku trvá klidně 10 let, a jednak je zrovna rakovina hodně komplexní a komplikovaná záležitost. No a na reálnou fúzní energetiku se zase pořád ještě musí vyvinout technologie, které ani nemáme.
Ale! Ani u jednoho odvětví nemůžeme říct, že bychom nedosáhli významných úspěchů. Naopak. Akorát to nejde tak rychle jak by si běžný občan představoval.
No a u baterií to bude podobné. Akorát je potřeba nebýt blbec, a nemyslet si, že se nutně nějaké laboratorní výsledky přenesou do výroby během jednoho dvou let.
jakoze auto vydrzi dyl nez baterka? :-D
jj dobrá věc
střídač to musí taky podporovat, a Kia umí jen 3,6 kW – to sice pomůže, ale mohlo by to být víc
220V strcis normalne nekam do zdi ne? Mam pocit ze Kia produkuje rovnou stridavy proud, nebo se pletu?
jo krmit z toho jde spotřebič na přímo , ja reagoval na připojení k síti domu, aby se to podle potřeby nabíjelo, nebo vybíjelo
V2L (Vehicle to load) bývá řešeno adaptérem, který zasuneš do nabíjecího portu auta a na tom adaptéru máš klasickou jednofázovou zásuvku s typickou zatížitelností 16A, čili cca 3,6kW. Dá se to provozovat úplně mimo barák, třeba uprostřed louky.
To co Ty asi myslíš je V2G (Vehicle to grid) a tam jsi schopen dotovat i do sítě a podílet se na její stabilizaci nejen řízením nabíjení auta ale případně i vybíjením auta do sítě. Teoreticky by to mělo jít i bez střídače, konverze z DC na AC proběhne v autě a projde to přes wallbox do rozvodů v domě. Podle mě ten střídač nahrazuje DC/AC konvertor v autě. Střídač FVE je v podstatě taky DC/AC konvertor.
jo sorry popletl sem to, EV9 a novější by to měli umět, nedávno sem to řešil s technikem od Solaxu, jak to je, protože pokud EV tak chci aby to umělo
V2H (vehicle-to-home)
bylo myšleno
tepelny cerpadlo nemas na trifazi?
proč by měl mít? pokud má úsporný dům tak nepotřebuje nijak extra výkonné TČ
Přesně tak. Mám jednofázovou klimatizační jednotku, čili TČ vzduch/vzduch připojenou do okruhu vzduchotechniky. Při topení to bere cca 1,5kW a je schopno to bez problémů vytopit dům. Tepelné ztráty domu mám lehce přes 2kW :-)
Jinak mužů pustit ještě podlahovku v přízemí…
Nutně třífázový spotřebič je jen soustruh v dílně. Wallbox můžu nahradit jednofázovou nabíječkou, jen to trvá déle. Ale i to mi stačilo, asi tři měsíce jsem s autem fungoval jen na ní, než mi nainstalovali WB.
Ano, třeba jednou za pár let.
Asi 8/100, zkoušel to Svět motorů
Tak to není zase tak moc. Ale není jednodušší zajet za kopec a tam dobít? Tak jako by se jelo na benzínku?
Samozřejmě, že bylo, ale na to nebyl dotaz :-P
tywoe ty musis trpet nejakou dekompenzaci v citlivy oblasti :)))
jen popisuju aktualni situaci. tobe se to nehodi do kramu a nabyls pocitu, ze nejakym pokusem o urazku to zmenis. ;-) dokonce i u nezaplavenych domu s panelama na strese drnci benzinove generatory. je treba si stale uvedomovat, co funguje, kdyz je nouze. ostrovni poulicni osvetleni se solarnim panelem a pohybovym cidlem pro snizovani svitu kvuli setreni baterie funguje perfektne i v techto podminkach narozdil od bezneho zadratovaneho kandelabru. ;-)
ja fakt neresim co se mi " hodi do kramu", EVcka neprodavam, elektromilny ultras jsou mi jen o malo min k smichu nez ultrafosils, oboji trpi totiz zabednenosti pramenici z absence predstavivosti, potazmo zkusenosti.
Kdyz spici vlakno nakopnes jizlivou „povodnovou“ hlaskou typu vyse, tak to znaci, sorry, ze ti to hoodne lezi nekde hluboko v zaludku :))
A moje reakce nebyla urazka, to bylo politovani s usmevem. Co sis tam ty dodal ve svy predstavivosti, je jen tvuj problem.
to znaci, ze jsem se zrovna s timto pripadem setkal, proto jsem se o nej podelil v adekvatnim vlakne. vic v tom opravdu nehledej. ;-)
jestli mas nejakou aktualni pozitivni zkusenost z povodni zasazene oblasti a elektrickym autem, sem s ni misto tech vasich krasnych teorii o tom, jak muzes nekolik dni zivit dum z kyje nebo hjundaje. ;-)
z nejakeho duvodu jsem kolem sebe videl u majitelu fotovoltaiky jen nenaplnena (urcite nepopiram, ze prehnana) ocekavani. ve finale vsichni skoncili u elektrocentraly na benzin, ti s fve trosku pozdeji. to mi prijde docela malo.
Jj jak píšeš aktuální situace
byl jsem ve vedlejsi dedine. realita byla presne, jak dotycny popisoval. jen pripadech, ktere jsem zaznamenal ja, pod tihou prognozy nekolika tydnu bez saliny rychle porizovali/pujcovali generatory i ti majitele fve, kteri nemeli rozvody pod vodou, a od pondelka nevrci tech ±90 dB jen u domu, kde centralu jeste nezvladli sehnat. obsah mrazaku se bezpecnostne sezral. ;-)
tim nechcu nikterak zpochybnovat vlozeny komentar, pokud nekdo zvladl preklenout 5 dni bez elektriky diky fve, jedine dobre.
Hele chytráci, jaké máte zkušenosti s dlouhodobým výpadkem elektřina?
Po tornádu nám nešla elektřina asi tři týdny, než se postavilo provizorní vedení. Z elektrocentrály se dalo uživit tak lednička + mražák a nejnutnější spotřeba, občas se napojil i bojler, aby byla aspoň vlažná voda na mytí.
Chtěl bych vidět, jak ještě nabíjíme auto. :-) Jestli bychom vůbec nějaké měli, protože většinu aut to poničilo taky.
No ale v ideálním světě by sis právě že autem přivážel elektřinu :-)
myslim, ze kazdy si zvladne spocitat, co dostane z jednoducheho 7,5 kW generatoru se dvema 16 A zasuvkama v porovnani s tema 10 kWp na strese a nejakym ulozistem i s ohledem na pulku zari.
No konečně, ještě přidat dálnice a zrušit dotace.
Škoda, jezdím na kole po Praze denně a daleko radši jsem, když mě v kopci předjede elektromobil než studenej nafťák. Nějaká motivace pro lokálně bezemisní dopravu v centrech měst by měla zůstat