Jak moc je sjety tenhle převodník? Tj kolik má ASI za sebou a kolik před sebou?
Jak moc je sjety tenhle převodník? Tj kolik má ASI za sebou a kolik před sebou?
Hodně za sebou, málo před sebou ;-) To poznáš až budeš potřebovat zabrat a přeskočí to…
Za litr máš tady nový: https://www.koloshop.cz/…odnik/121186
Před sebou má leda tak cestu do šrotu
dik, tusil jsem to :)
uz mam rok koupeny novy … ale kdyz on porad jede bez problemu; porad cekam, kdyz preskoci nebo tak, ale nic
ale jo – dojedu na nem retez a s novym uz ho radeji vymenim.
Na to přeskočení bych úplně nečekal, taky to nemusí dopadnout úplně dobře ;)
Treba jezdi se suspenzorem:)
vy si jako myslite, ze nejak casto vstavam ze sedla …? :)
Nemusíš často, ono se to protočí až vstaneš poprvé v tom měsíci někde ve městě na křižovatce protože jsi si před zastavením zapomněl přihodit. :-)
ok :)
ale uprimne – to by snad musel byt prevodnik komplet ohoblovany aby pri rozjezdu na krizovatce povolil, ne?
Ne nemusel, se starým řetězem to bude v pohodě sedí to na sebe, protočíš to až tam dáš nový řetěz. Mimo to nový řetěz na sjetem prevodniku nebo kazete na par km zlikviduješ
Zlikviduješ řetěz hliníkovým převodníkem?
Mně se konec životnosti pohonu typicky projevuje takhle:
– začne přeskakovat řetěz na kazetě
– vyměním řetěz nebo i kazetu
– nový řetěz se na starý převodník namotává.
Namotává (lepí) se na ocelovém převodníku, hliníkový (duralový) se „odrbe“. Je ale pravda, že „velký“ převodník jsem takto nezrušil (aby přeskakoval), ale prostřední Al na XT jsem „smetl“ po třech řetězech :-(
Pak jsem přešel na SLX, kde je prostřední Al s Fe zubama a ten mám nafurt ;-)
I na ojetej hliníkovej převodník se řetěz „lepí“
Jo lepí, ale ne tolik jak na ocelovém. A vždycky tomu lze (od)pomoci pilníkem. A je to stejně na 《|》, řetěz pak zabírá na menším počtu zubů a o to rychleji jde do (_!_)
Vzit hlinikovy prevodnik pilnikem je otazka par minut, jde to primo na kole. Ocelovy nejlip sundat a obrousit ve sveraku a klidne bruskou. Pokud chces dostat maximum tak doporucuji. Nic tim nepokazis ani neriskujes. Prevodniky zabiraji dokud tam je nejaky naznak zubu.
Pokud lepí, tak piluješ lehce jen na hraně špičky zubu, kde nic nezabírá.
A co kazeta?
kazeta je na tomhle prevodniku uz myslim treti, ta je v pohode
Takhle může vypadat i nový převodník po jedné větší blátivé vyjížďce. Ojetý převodník má tendenci spíš namotávat řetěz než přeskakovat. Pokud s ním nejsou problémy, tak bych s ním ještě jezdil.
Jinak teda prý má najeto kolem 10000km
Ojetý hliníkový NW převodník je po výměně řetězu za nový hlavně hodně hlučný, ten řetěz přímo drhne o zuby díky vymletým mezerám, ale kdo má uchycení 104BCD, stačí ho otočit a je zase tichý jako nový. Vymleté jsou ty mezery totiž pouze jedním směrem.
Super. Vidim, ze mas velke zkusenosti. Nicmene, tady se zrovna o NW prevodniku nebavime, je to normalni 2tac a otocit tento rozhodne nelze. Nic to ale nemeni na tom, ze na pile jeste par 100 km najede.
uplne kazdej prevodnik 104BCD otocit nejde :D