Dneska jsem měřil jaké mám opotřebení řetězu po na jeti 1800 km a měrka ukázala 0,75 mám měnit řetěz nebo ještě najedu 300–400 km
Dneska jsem měřil jaké mám opotřebení řetězu po na jeti 1800 km a měrka ukázala 0,75 mám měnit řetěz nebo ještě najedu 300–400 km
No tak o tom tu nikdo určitě ještě nic nenapsal, výměna řetězu je přeci ojedinělá záležitost.
Počkal bych do 1,0.
Záleží na čem, 11 a 12spd řetězy je doporučeno měnit už na 0,5.
A hlavně měrkou často změříš kulový, mám 3 a každá měří úplně jinak, navíc většina z nich neumí eliminovat neškodnou vůli v rolničkách.
Daleko lepší je řetěz sundat, vyčistit, pověsit a metrem změřit 100 článků. Řetěz je půl palcový = 12,7mm jeden nový článek rozteč čepů, 100 článků = 127,0cm, 0,5% prodloužení = 127,64cm, zaokrouhleno s jistotou na 127,5cm. Timhle způsobem se změří skoro celej řetěz (s přepočtem na patřičný počet článků se dá měřit skutečně celý) a milimetry jsou snadno čitelné a přesné, narozdíl od nějaké bůh ví jak kalibrované měrky.
Ty ses mi smál, když jsem odpovídal na 10 let starý dotaz? :D
Při 127 cm na běžným metru honit 0,5 mm na zavěšeným řetězu? Tím naměříš asi stejný kulový jako těma tvýma měrkama, kde říkáš, že každá měří jinak. V obou případech přesnost tak nějak stejná.
Sis trošku poplet jednotky ne?
A jo. Už to vidím.
Právě že měříš 0,5cm a to už je v pohodě. Mám hřebíček ve futru a od něj dolu nalepenej metr. Pověsim umytej, kouonu na metr, na celym řetězu 112 článků to funkční rozmezí s rezervou vychází okolo 6mm a to vidíš úplně krásně.
Já měním řetězy právě když na měrce „proleze“ těch 0,75. Řetěz potom dojíždím do 1,0 na zimákovi.
Řešíte krávoviny, to musí fakt bavit.
No za mě to kravina není, minuly rok jsem na novým kole měl 7 řetězů, první paradoxně vydržel nejvíc, různé problémy, buď celkově opotřebený ale i po “jen 400km” samozřejmě zavody a bikeparky ho žerou. Pak třeba se vydam na dirty a na 3 místech ho roztáhnu a než tohle prenytovat tam radši hodim novej jinak kombinace všeho, namazano samozřejmě je, šlapu ty těžký převody ale než tohle měnit radši nechám nějakých 5 a půl ročně za řetězy. Za mě to samý desky… ice těch kotouče ice tech desky… das si poradnej pátek sobotu a neděle v bikeparku a můžeš je hodit do pice protože to nebrzdí…
Řetěz stojí už skoro třicet let nominálně stejně, platy se však zvedly x-násobně. Proto dnes řešit řetěz je krávovina. Ojedeš, vyhodíš, dáš nový. Podobně desky.
asi tak…
Kluci, už jsem to psal jinde, ale opakování matka moudrosti:
Teď jsem se bavil s kámošem o dobré výdrži X01 Eagle a ten mi to vyvracel s tím, že se sice moc nevytahá podélně, ale podstatně dřív se vymačká stranově a pak hůř řadí, což by vysvětlovalo, proč ani za boha nemůžu ke konci sezony doladit na 100% řazení… Má to nejen z vlastní zkušenost, ale i od dalších týpků jezdících závodně. Váš názor?
******** v rukách. Nic takového za pár sezón se Sram řetězy nedetekuji, ale asi nejezdím dost závodně…jezdím normálně, jako asi 80% osazenstva BF, teda doufám :)
Nemám problém naladit řazení, pokud je vše OK, ale teď to prostě nejsem schopen naladit, aby to řadilo v celém rozsahu bez zaváhání nahoru i dolů. Jako ono to funguje na všech převodech, ale je to takové línější, není to jen cvak, cvak… No uvidím, teď nahodím nový řetěz a pokud bude řadit slušně, tak to bude jasné…
Anebo se zastav, dáme pulečku a nějak to vyřešíme :)))
Půlečka není problém, ale fakt nemám v rukách nasráno… :-) Ono je to seštelované dobře, ale chodí to tak líně, buď nahoru, nebo dolů… Eagle na druhém kole chodí jak víno, kromě pověstného 4. GX pastorku, kdy vrní, a to je prasopes X01/GX/NX…
Máš asi vakl v přehazce dej tam aretaci a zkus s ní hejbnout do stran. A jestli ne tak vyměň lanko.
Mam podobnou zkusenost, ale s razenim mi to neprislo tak dramaticke. Proste jen stranova vule byla velka a v retezu nedrzelo mazivo, tak sel.
Jak to vidíte, měnit nebo ještě pojezdit? Blíže metru starý řetěz, dále od metru nový řetěz (11 sp).