Je taká povesť, že na asfalte horské plášte odchádzajú rýchlejšie. 100 km asfalt nerovná sa 100 km terén? (nemyslím blato/ sneh). A pokial odchádzajú, viac pri nižšom alebo vyššom tlaku?
Teóriu i prax sem poprosím.
Je taká povesť, že na asfalte horské plášte odchádzajú rýchlejšie. 100 km asfalt nerovná sa 100 km terén? (nemyslím blato/ sneh). A pokial odchádzajú, viac pri nižšom alebo vyššom tlaku?
Teóriu i prax sem poprosím.
Obecně ano, prakticky záleží na daném plášti (vzorek, směs), jak rychle se sjíždí na asfaltu. Pokud někdo jezdí na tvrdém povrchu v terénu každou druhou zatáčku bokem, pak to také může být naopak. Většinou čím vyšší tlak, tím míň se sjíždějí.
Praxe – Micheliny Country Trail se sjíždějí relativně rychle, Maxxisy Ranchera neuvěřitelně pomalu a Schwalby Furious Fredy jsem nestihl sjet… dřív jsem je vyhodil.
A co FF neboli dobre?
Pro moje účely ne. Rychle jezdit nemusím a a defekty mě lepit nebaví. :)
Jsou to schwalbe.. těžko k tomu něco dodávat. Drží pěkně, ale ještě nikdy se mi nepovedlo ho vyhazovat bez vzorku.
S touto duší je to celkem neprůstřelná kombinace a sjedeš ho až na podšívku :-) Duše sice váží nachlup stejně, jako plášť, ale pořád je to velmi slušných necelých 600 g celkem.
Většinou čím vyšší tlak, tím míň se sjíždějí.
Osobne si myslím, že je to naopak.
záleží na gumě, někdy se bude sjíždět s větším tlakem míň, protože se guma tolik nežvýká a nedochází k mikroprokluzům, jindy se bude víc sjíždět protože po nabušení je menší styčná plocha a ta pak víc trpí.
A pak jsou gumy (jako třeba u aut), kdy nízký tlak víc sjíždí gumu (bo se žvýká), a vysoký tlak taky víc sjíždí gumu, bo je malá styčná plocha.
Záleží, kde jezdíš. Z mé zkušenosti odcházejí pláště mnohem rychleji v beskydském písečku (volné větší či menší kameny, písek) než na asfaltu.
race kingy 2,2 vyhazuju kvůli potrhaným bokům, nemáte někdo tip na něco stejně jezdivýho s hutnějšími boky.
RaRa SS
A mozna i nektery verze pythonu
A nekde RaRa SS 26?
Uz jsem je dlouho nevidel :-(
Možná by se něco našlo na bike-discount
I s poštovnym to občas překoná místní (e)shopy. A troufnu si tvrdit, že spolehlivost je podstatně větší, než u českých e-shopů, kde s klidem v duši pošlou úplně jinou verzi…
No vida. Tam jsem nehledal :).
Zase o 2 roky odlozim vyber plastu.
Jo a zcela jiste cobry. Ale evim, jestli s ti budou zdat dostatecne jezdivy a v mokru to moc nedrzi.
ProTection verze?
Ikon EXO?
Na asfaltu, cim je pouzita mekkci smes, tim je rozdil markantnejsi.
Rychleji ojedes podhustene plaste.
můžeš rozvést proč podhuštěnej plášť sjedu dřív?
Žeby proto, že se dotýká větší plochou podložky? :-D
muzes to vic rozvest?
myslis?
aha, nepovídej..
Podhuštěná guma má větší tření a proto jede pomaleji, neboť nezanedbatelnou část energie sežere právě trávení pláště :-)
když pojedu na gumě s vysokýma výstupkama daleko od sebe, tak s vysokým tlakem budu muset ten výstupek „přejet“, kdyžto s nižším tlakem se ten výstupek vmáčkne dovnitť, takže výslednej odpor může být větší.. to samí podhuštěnej plášť pojede na větší ploše, takže se guma bude sjíždět rovnoměrněji po celé ploše, když budu jezdit nabušenej, sjíždí se jen to málo výstupků na středu gumy
na asfaltu platí jediné a sice čím víc nabušený plášt, tím menší tření
nevim co říká teorie, ale rocket ron na asvaltu do prudkeho kopce přímo slyším jam se ta guma odlupuje. Zadek mi vydrži tak 2 měsíce.
proc vozis RoR vzadu?
ani nevím, nějak jsem si ty gumy oblíbil. Je fakt že mě ta jejich spotřeba trochu vadí, ale co tam dát aby to byl držák se vzorkem?
Conti XK
Spesl Ground Control
obecně platí, že pokud je jeden materiál měkký, druhý tvrdý, tak se vždy sjíždí ten měkký, a čím je rozdíl tvrdostí větší, tím rychleji se sjíždí. A taky čím je hrubší povrch toho tvrdšího.
Asfalt je tvrdý a hrubý, gumy se sjíždí rychle, rozdíly záleží na tvrdosti samotné gumy.
To vše platí pro čisté valení, jakmile se začne guma smýkat (silový záběr, brždění, jízda bokem v zatáčce atd.), tak ubývá dost citelně. Někdy to mikrosmýkání ani nepostřehneš (třeba písek, štěrk), ale guma ubývá rychle.
Pak hraje roli i vzorek, kdy řídký vzorek na asfaltu trpí, protože má malou styčnou plochu.
Praxe je taková, že na asfaltu mi schwalbe docela mizí, RaR i NN. Ale jen zadní, přední je v poho.
Mám to z praxe přesně opačně. U Schwalbe jsem nikdy neměl u žádného pláště znatelně menší výdrž na asfaltu oproti terénu. Naopak občas se znatelně snížila výdrž pláště v některém typu terénu.
Na asfaltu není při aspoň trochu rozumném šlapání téměř žádné „mikrosmýkání“, zdvlášť s mojím malým výkonem.
V některých typech terénů je to hned (a to nejen při šlapání, ale sem tam i při brždění i když nikdy nejezdím vyloženě smykem).
Najeto mám na RaR na zadním na asfaltu docela dost a na fullu mi RaR na zadním vždy mizí znatelně rychleji než na celopevňáku (kde na celopevňáku najedu o dost více asfaltu).
ono na asfaltu jedno ostrý dobrždění zatáčky (bez zablokování do smyku) může být ekvivalent jedný stovky km po asfaltu po rovině.
To je dobře vidět na silničních pláštích. Kolem Prahy na tréninkový šudlání dají půl sezony, v Alpách trocha hecovačky ve sjezdech a za 14 dní je po nich