Ahoj kluci,
chtěl jsem se poradit, jak by jste řešili opravu takto poškozeného pláště. Nejedna se o bezdušový systém. Stalo se mi to při třetí vyjížďce na novém kole :/ takže plášť je v podstatě úplně nový.
Předem děkuji za postřeh a radu.
Ahoj kluci,
chtěl jsem se poradit, jak by jste řešili opravu takto poškozeného pláště. Nejedna se o bezdušový systém. Stalo se mi to při třetí vyjížďce na novém kole :/ takže plášť je v podstatě úplně nový.
Předem děkuji za postřeh a radu.
Moc bych tomu už nevěřil a chápu to neštve.
No já tak nějak se silniční cyklistikou začínám, vážím cca 75 kg, kotouče, nafoukané jsem to ještě neměl a zatím ani pořádně nevím na kolik foukám :(
No právě, že to mu už moc nevěřím, aby mi to někde nebouchlo z kopce :/
Teď jsem zažil to samé, skoro nový plášť seklý v podobném rozsahu asi od kamene. Když jsem v jednom týdnu přes tu dírku dvakrát pichnul duši, tak jsem to vyměnil…
Jestli to není prořízlé skrz plátno, tak bych to asi neřešil a dojezdil. Pokud ano můžeš to zkusit podlepit, ale spíš to bude na výměnu.
Taky jsem měl. Slep sekunďákem a zevnitř flastr.
Sekundové lepidlo je relativně pevný ale křehký spoj. Spíš lepidlo, které i po zaschnutí zůstane dostatečně pružné/ohebné.
Tak tak.
A i kdyby to náhodou povolilo, tak to bouchne hlavně při foukání. Můžeš po opravě to zkusit na max tlak, je na plášti napsaný.
Když by to povolilo během jízdy, tak to se děje postupně, jak se postupně trhají vlákna. To poznáš, takže zastavíš, snížíš tlak a opatrně dojedeš.
Perfektni na zalevani techto direk je lepidlo Aquasure z outdoorovych obchodu. Ale je celkem drahy a po otevreni relativne rychle vyschne.
Je to guma, nestačilo by lepidlo na duše, třeba Ferdus?
Jestli po nafouknutí nedělá bouli tak dobrý, takových sekanců ještě bude.
Pokud je to takhle z vrchu, tak tam je materiálu dost. Podlep to např. tímhle. A absolutně bych se toho pak nebál. Takových sekanců ještě bude… a pak bys nedělal nic jiného než jen měnil pláště. Když je to větší, tak ještě sešít nebo zalepit, případně oboje. Horší je to na bocích, které jsou často jak papír.
Tak ta záplata Park tool TB-2 vůbec nedrží :D ale jako fakt vůbec, vyčistil jsem to i technickým lihem před lepením ale vůbec to nechytlo, tak jsem to zkusil ještě zalepit z venku tím aquasure (to bylo tuhé už když jsem otevřel tubu ale vymáčknout nakonec něco šlo).Tak uvidíme, příště bude asi jednodušší koupit rovnou nový plášť. Každopádně všem děkuji za pomoc. :)
Tam je rozhodující, jestli je říznutý i kord, tzn. jsou vidět přeřízlé chlupy, nebo je to jen poškozená guma běhounu, ta je k opotřebení určená.
No je lehce proříznut i kord. Nerad bych někde hodil tlamu z kopce v 70 km/h.