• Necris

    Pochvaloval jsem si na kole převody. V obchodě jsem vypustil z pusy, že mi bude trojpřevodník 44/33/24×10 dokonale vyhovovat, protože 44 zubů na 29" rozhodně na asfaltu často využiji (již vyzkoušeno po celou minulou sezonu). A zbytek je taky hezky odstupňovaný, přesně mi to sedne.

    Prodavač mi ale sdělil, že neví, čím je tohle zajímavé. Doslova si odfrkl ! Prý by to bylo zajímavé, kdyby tam byl dvojpřevodník. Tak jsem se jak googlovat a informovat. „Dvojáky“ se dělají většinou s dost divným rozsahem, třeba 26–38 zubů a vzadu jen jeden pastorek navíc.

    Tedy dedukuji, že dvojpřevodník přinese:

    1. Menší = pro mě horší rozsah převodů.
    2. Povětšinou člověk přichází právě o ty nejrychlejší převody,

    které z kopce nebo i po rovině prostě musí chybět.

    1. Lépe seříditelné řazení vpředu.
    2. Nějakou gramovou úsporu (pche !).

    V čem se mýlím ? Co mi jako jezdci přinese dvojpřevodník ? Jezdím 29" MTB a na silnice s ní vjedu při svých toulkách opravdu často.

    0 0
    • McBlacky  

      jezdíš často převod 44/11 na 29" ?

      celý to je o tom, že sleduješ co jezdíš a pak si podle toho dokážeš vybrat 2*10 řešení. Nebo si prostě zvykneš na to co si koupíš. Má to svoje pro a proti, ale největší přínos má 2*10 pro ostré závodění na hraně, kdy méně řazení na pile=méně možností pro pád řetězu.

      pro hobíky tato největší přednost je o dost menší

      0 0
    • Singlespeed  

      Neumíš šlapat. Šlapeš extra malou frekvencí jako většina netrénovaných cyklistů. Třeba trochu zrychlit a nohy roztočit. Převod 44/11 na 29-tce odpovídá převodu 53/12 na silničním kole, což je docela mazec. To ani hodně vyšvihaní silničáři moc nejezdí :-) Pro běžného cyklistu stačí na 29-er velká placka 38 až 40 zubů (odpovídá to 42–44 zubům na běžné 26-tce). Takže třeba sramáckých 38/24 by mohlo být vhodných. Jen tak pro zajímavost, tréninky s prestižákama na silničním kole jezdím často jen s jednoplackou 42 zubů ;-)

      0 0
      • Necris  

        Jestli šlapu špatně, to budou muset asi posoudit druzí. Každopádně si rád stoupnu do pedálů a silově „Držím“ tu menší frekvenci. To jsem dělal fakticky často. Z nějakého důvodu mi přijde/přišlo, že pak jedu mnohem rychleji a efektivněji, proto jsem takto jezdil.

        0 0
        • Martin  

          mi to kdysi přišlo taky v pohodě, jet jak podtočený hárlej. jenže pak mi kamoš závoďák promluvil do duše, zjebal mě za špatný štýlo, já během roku zkusil přejít na vyšší frekvenci a hele ho, ono to jede rychlejc :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    •  

      Helejte, když už se to tady řeší. V těch číslech zubů mám trošku bordel, ale jednoduše – můžu si (hypoteticky) 2×10 postavit tak, aby mi malá placka a největší pastorek na kazetě zůstaly stejné? Tedy ve stejném převodu? Směrem do rychlosti by mi nevadilo o něco přijít, ale ten nejpomalejší prostě na spoustu míst potřebuju bezpodmínečně.

      A po pravdě ani nechápu jak ty místa může někdo projet i jenom o moje dva převody navíc.

      0 0
      • Necris  

        No co tak koukám, největší pastorek je většinou stejný, tj. 11 ;) Ale převodník nebývá 22/24, ale 26. Jaký je v tom v praxi rozdíl, to těžko říct.

        Viz třeba http://www.gtbicycles.cz/…-sensor9rpro

        GT má třeba Zaskara na trojpřevodníku, který má největší talíř 38z. :(

        0 0
        • Singlespeed  

          38 zubů by ti mohlo stačit. Dokonce to stačilo Jardovi Kulhavému k titulu mistra světa v XC a vicemistra světa v maratonu a ten to s 38 zuby valí trochu jinačí rychlostí než drtivá většina bikerů ;-)

          0 0
          • Carloss  

            vzhledem k tomu jak často škrtám 38čkou o šutry, tak bych 44 měnil hodně často..:) špatnou techniku jest třeba dohámět nadšením..:D

            0 0
            • Necris  

              Asi jsem jenom nezkušenej moula, ale abych se zasekl prostředkem kola na kameni, to se mi nestalo ;) Hlavně abys takhle nezůstal někde viset :D

              0 0
              •  

                Tak takhle jsem už rozdrtil jeden zub na pile :/

                Jinak větší prdel je to na kmeni, tam se regulérně zakousneš a s SPD je to hned větší sranda :)

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • se-se  

      já mám na fullu 9ti kazetu 12–36 a trojku 21–32–48. To vše na základě svých předchozích zkušeností s tím, že mě někde chyběl převod. Využívám celý rozsah od 12/48 do 36/21. Tím chci řící, že nelze tvrdit striktně, že „něco musí stačit“. Je to individuelní a pokud nedělá problém tam ty převody mít, tak nevidím žádný důvod proč je nemít. Jak bych měl správně rychle šlapat nijak neřeším – šlapu jak se mě momentálně chce.

      0 0
      • nox159  

        :D ty uz jsi tu dlouho nebyl, jestli se nepletu tak ty tvrdis ze mas ty kola za X desitek tisic že? :D i kdyz je to vlastne stor na vyhozeni…

        0 0
        • se-se  

          jsem tu každý den. A kdybys četl, tak bys věděl že mám nového fulla 29". A ten mě složený z dílů vyšel podstatně dráž NEŽ „pár desítek tisíc“. Je to zajímavá informace postačující ti k nějaké ivektivě?

          0 0
    • Joseph de Sax  

      nech to koňům, ti mají větší hlavy…

      0 0
      • Necris  

        BIRELL říká něco o 80–100 šlápnutí za minutu. To je šlápnutí jednou nohou, nebo se počítá opsání celého kruhu, tedy šlápnutí oběma ? A skutečně se takto stále jezdí ? :D

        0 0
        • Ricci  

          pocita sa cela otocka

          0 0
        • JakeF  

          Jo, jezdí… V prudkejch výjezdech třeba i lehce pod 80 a na rovinkách, když se jede rychle, i přes 100, ale v zásadě to rozmezí kadence sedí.

          0 0
          • McBlacky  

            do stoupání teda se doporučuje spíš 65–75 (silnice), ale většina MTB švihařů to v čr stejně točí rychle i do kopců, protože tady vlastně žádný kopce nemáme :)

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.