Pochvaloval jsem si na kole převody. V obchodě jsem vypustil z pusy, že mi bude trojpřevodník 44/33/24×10 dokonale vyhovovat, protože 44 zubů na 29" rozhodně na asfaltu často využiji (již vyzkoušeno po celou minulou sezonu). A zbytek je taky hezky odstupňovaný, přesně mi to sedne.
Prodavač mi ale sdělil, že neví, čím je tohle zajímavé. Doslova si odfrkl ! Prý by to bylo zajímavé, kdyby tam byl dvojpřevodník. Tak jsem se jak googlovat a informovat. „Dvojáky“ se dělají většinou s dost divným rozsahem, třeba 26–38 zubů a vzadu jen jeden pastorek navíc.
Tedy dedukuji, že dvojpřevodník přinese:
- Menší = pro mě horší rozsah převodů.
- Povětšinou člověk přichází právě o ty nejrychlejší převody,
které z kopce nebo i po rovině prostě musí chybět.
- Lépe seříditelné řazení vpředu.
- Nějakou gramovou úsporu (pche !).
V čem se mýlím ? Co mi jako jezdci přinese dvojpřevodník ? Jezdím 29" MTB a na silnice s ní vjedu při svých toulkách opravdu často.