otvory v rámu + XC ráfek na V-brake

48 nepřečtených
  • zbartos

    Omlouvám se za hloupou otázku, ale jsem technický antitalent…

    Koupil jsem karbonový rám http://www.on-one.co.uk/…ecaled_frame a není mi jasná funkce dvou otvorů dole na pravém boku sedlové trubky (ukazuje na ně šipka na obr. v příloze). Otvory mají uvnitř zřejmě závit.

    Mohl by mi prosím někdo tu záhadu ozřejmit ?

    A když už se ptám na radu ohledně techniky, prosím ještě o doporučení trvanlivého a lehkého ráfku na V-brake na lehké XC (oblečený vážím cca 80 kg). Doposud jsem měl cca 5–6 let (cca 7500 km) bezproblémový Remerx Eagle, ale už začíná být moc obroušený… Ráfek přijde na zadní kolo (kde byl i ten obroušený).

    Díky předem za odpovědi.

    0 0
    • jecnak  

      Je to uchyt na presmyk – muzes si vybrat, ktery pouzijes viz

      Front Mech Compatibility:

      The Carbon Whippet uses a direct mount front mech which saves weight and allows for an optimum seat tube profile. However, MTB direct mount formats have been slow to standardise and new 10 speed front mech systems have become more bulky- some models can foul the frame on the lowest gear.

      For best results use the same make of chainset and front mech. The following front mechs work fine:

      High Direct Mount (HDM):

      Any SRAM HDM, 2×10, DUAL PULL

      Low Direct Mount (LDM):

      SRAM XX LDM 2×10 S3 42 TOP PULL- limited to 42T Chainsets

      The following Mechs need a 1mm washer between the HDM plate and the mech:

      Any SRAM HIGH DIRECT MOUNT, 3×10, DUAL PULL

      Shimano FD-M771-D (XT) 9 speed

      Shimano FD-M661-D (SLX) 9 speed

      Shimano FD-M771–10D (XT) 10 speed

      Shimano FD-M661–10D (SLX) 10 speed

      The following front mechs do not fit:

      Low Direct Mount:

      All Shimano LDM

      Eg: Shimano FD-M771-E

      All SRAM LDM excluding XX S3

      0 0
      • zbartos  

        Díky, ale tam je ještě jeden větší otvor se závitem (a 3 menší – všechny 4 na kovové obdélníkové destičce) na pravé straně sedlové trubky nad těmi dvěmi, na které se ptám.

        Přesmyk je tedy připevněn 1 větším šroubem nahoře a 2 menšími dole + má 3 další výstupky, které lícují do těch tří bezávitových (zřejmě) otvorů nacházejících se ve výšce toho většího otvoru ?

        0 0
        • jecnak  

          Nevim, nahore je dvema srouby moznost uchytit presmyk a pak ta sipka na tebou prilozenem obrazku ukazuje take na uchyt presmyku.

          Spodni uchyty oznacene sipkou jsou pro http://www.kupkolo.cz/…a-osu_z1429/ po oddelani toho cerneho plechu co se pridelava jinak na osu.

          Horni http://www.kupkolo.cz/…-sys_z93415/

          0 0
          • zbartos  

            Tak jsem konečně našel celkem jasné vysvětlení, které jsem pochopil… Viz http://support.canadabicycleparts.com/…t-Derailleur .

            Ty způsoby uchycení přesmykače jsou minimálně 4 a způsob LDM (Low Direct Mount) má navíc 3 různé vzdálenosti šroubů…

            Takže ty „moje“ spodní dva otvory na sedlové trubce jsou asi právě na LDM a nikoliv na E-Type Mount, jak napsal výše Tomáš. BTW Jak se takové nevyužité otvory mají na karbonovém rámu zacpat ? A je to vůbec vhodné/nutné ?

            Pro majitele osmikoleček: přesmyk na 9 kolečko možná půjde použít na řetěz na 8 kolečko, ale přesmyk na 10 rychlostí už asi ne… A přesmyk HDM (High Direct Mount) na 9 kolečko mají momentálně v ČR jen asi 2 e-shopy… Jinak je ho prý nutno objednat v Německu s dodací dobou cca 3 týdny. Ať žije reálný kapitalismus, ale člověk asi nesmí chtít nic co není zrovna ve výkladě…

            0 0
            • pepek  

              Řekl bych, že asi tady v Česku nebude víc osmikoleček na karbonovém rámu, než jedno.

              0 0
              • zbartos  

                Byl bych rád, kdyby tady alespoň to jedno bylo, ale obávám se, že cyklovývojáři jsou šikovní a dokázali takové řešení (8 kolo + přesmyk Sh HDM pro 9 kolo) znemožnit…

                0 0
                • zbartos  

                  Poslušně hlásím, že některé díly (včetně osmikolečka !) z mého Marina Pine Mountain jsou přeskládané na rám On-One Whippet, neodpovídající díly jsem dokoupil nové a kolo je tedy ode dneška funkční.

                  Na Whippetovi mám ale silniční přehazovačku Sh Sora (podle mechanika bude fungovat na osmikolečku a je lepší než bejková Acera, nebo co teď ještě podporuje osmikolečka), protože stávající přehazovačka Sh LX z roku cca 1996 má prý, podle mechanika, závažné nedostatky (ale subjektivně mi stále fungovala skvěle…).

                  Během dnešní krátké projížďky po parkovišti jsem však bez problémů zařadil všechny myslitelné převody. Doufám proto, že řazení bude fungovat i v terénu…

                  P.S. Bohužel Tina měla pravdu a hmotnost 1300 g, uváděná na webu on-one, je v reálu u 20" rámu bez nálepek o cca 20% vyšší (údajně tam prodejce nezahrnul přišroubované patky…). Rám 20" se šroubky na 2 košíky váží 1550 g.

                  0 0
                  • alinceb  

                    Pokud se nepletu, tak 8sp razeni v pohode funguje s 9sp saltry, takze muzes pouzit treba deore, SLX nebo XT shadow…

                    0 0
                  • alinceb  

                    Pokud se nepletu, tak 8sp razeni v pohode funguje s 9sp saltry, takze muzes pouzit treba deore, SLX nebo XT shadow…

                    0 0
                  • alinceb  

                    Pokud se nepletu, tak 8sp razeni v pohode funguje s 9sp saltry, takze muzes pouzit treba deore, SLX nebo XT shadow…

                    0 0
                    • zbartos  

                      Máš to osobně vyzkoušené, resp. znáš někoho, kdo s tím chvíli jezdil ?

                      P.S.

                      Proč tedy v cykloobchodě tak důkladně přemýšleli nad tím, jakou nejlepší přehazku mi mohou na to osmikolečko dát, když to podle Tebe funguje i s těmi slušnými bejkovými přehazkami ?

                      0 0
                      • alinceb  

                        Protože v cyklokšeftě jsou diletanti…:)

                        Už sem vyzkoušel leccos. Naposled na silničce kombinaci 9sp dualů s 8sp hazkou a fungovalo to.

                        7, 8 a 9sp MTB hazky od Rybáře (a 10sp silniční) mají všechny stejný krok lanka, takže se dají libovolně kombinovat.

                        U 10sp už to neplatí, protože tam se krok změnil a nově je stejný jako 9sp SRAMu…

                        0 0
                      • nox159  

                        shimano 8speed razeni funguje s prehazovackou 9 speed naprosto bez problemu, ano vyzkouseno, ano nekteri vyrobci to tak cpou i na kola… :)

                        0 0
                      • oddie  

                        Ano, mám, už jsem to tu i psal…

                        0 0
                      • jecnak  

                        Mam to vyzkousene a funguje. V obochode ale uplne blbi nejsou, ona Sora neni spatna. Osobne bych ale doporucil spis SLX Shadow s kratkym raminkem.

                        0 0
                      • Slavoš  

                        Co by tě na funkčnosti zajímalo ? Já to vozím už asi tři roky . Ptej se.

                        0 0
                    • Vilém  

                      Nepletes. Jde pouzit cokoli od shimana na 9sp.

                      0 0
                  • zbartos  

                    Jen pro zajímavost jsem se zeptal na FB stránce On-One proč uvádí u Whippeta hmotnost 1300 g, když 20" rám Whippet váží 1550 g a kupodivu mi obratem odpověděli. Já jim ale tuhle odpověď nevěřím…

                    „On-One Bikes: 1300 grams is the average weight when you add all the weights of the different sizes together and divide them by 3.“

                    0 0
            • oddie  

              Proč by ten přesmyk neměl jít použít?

              0 0
              • zbartos  

                Naznačil mi to mechanik v cykloopravně a já, jako laik, to mohu pouze opakovat, pokud to v reálu nevyzkouším alespoň na 9 kolečkovém přesmykači HDM.

                Jinak osobně si myslím, že jde o šířku řetězu versus šířka vodítka přesmykače, to vše umocněné tím, že u uchycení HDM nelze s vodítkem pohybovt do strany tak jako u uchycení přesmykače pomocí objímky.

                0 0
                • JSt  

                  o retez by imho jit nemelo. spis o prolisy voditka a vyskove nastaveni vzhledem k jinak zubatym pilam a omezenejsim moznostem nastaveni oproti presmyku s objimkou. kdyz se divam na slx 3×10 smyk, pisou tam max 42z. tak v nejhorsim bys vymenil pilku 44 za 42z a melo by to fungovat, si myslim.

                  0 0
            • jecnak  

              Clovece skoro bych tipnul, ze LDM je prave E-type bez toho platu, jak jsem psal. Pouzival to tak Spesl na Epicu. Jeste si to over.

              0 0
      • zbartos  

        S dovolením ještě jeden hloupý dotaz:

        Můžete mi někdo prosím vysvětlit, jak má vypadat (a kde ji mám sehnat) ta 1 mm podložka (washer), kterou si mám podle výše uvedeného anglicky psaného návodu dát pod přesmykač Shimano FD-M661-D (SLX) 9 speed ?

        Vždyť ta „HDM plate“ je ze dvou částí oddělených „údolím“ určeným pro výčnělek přesmykače, takže by ta podložka musela být na výšku větší než „HDM plate“ a s dírou uprostřed…

        Díky předem za pomoc.

        0 0
        • zbartos  

          Včera odpoledne jsem po osmi dnech čekání konečně dostal od prodejce přes http://customerservice.planetx.co.uk/index.php?/ odpověď:

          „This only applied to the older version of the Whippet frame, the newer version (which has a steel High direct mount plate instead of carbon) does not need a washer.

          Kind Regards, Jamie.“

          Sice nevím,jakou verzi rámu mám (obratem jsem poslal dotaz do on-one), ale vzhledem k tomu, že jsem rám koupil 17.9.13, mohla by to být ta novější…

          Mezitím jsem se ovšem ptal několika známých a ti mi řekli, že mnou hledaná 1 mm podložka se asi nevyrábí. Jeden z nich mi prozradil, že příp. poblémy s pravolevou polohou přesmykače na HDM řeší vložením plechu z víčka od konzervy mezi přesmykač a destičku na rámu.

          Tak jsem si nechal v zámečnictví Gaveb www.gaveb.cz (pan majitel byl velmi vstřícný !) pokusně vyrobit podložku skládající se ze dvou samostatných kusů s tím, že když ta levá podložka (nacházející se mimo přímý přítlak šroubu, kterým se přesmykač připevňuje k destičcce na rámu) vypadne (např. při položení kola na sedlo+řidítka), vyrobí mi složitější podložku z jednoho kusu.

          Jsem tedy kvůli dlouhému neodpovídání on-one šťastným majitelem 1 mm podložky, která mi zřejmě k ničemu nebude a je k dispozici případným zájemcům…

          0 0
    • alinceb  

      Ráfky vezmiMavic XC717 – cena je sice vyšší než u Remerxu, ale jsou nesmrtelné. Mám je teď na 130/130 fullu a pod mýma 90+ kg pořád drží…:)

      0 0
      • jecnak  

        Je hodne uzky a popraskal mi casem vzadu kolem niplu, ale urcite bude lepsi jak Remerx. Ono uz se tezko vybira mezi rafky na Vcka.

        0 0
        • alinceb  

          No úzký je, to jo. Já mám teda kotoučovej ráfek, ale…

          Loni jsem sezónu jezdil staré dobité výplety z Toníkova Spešla na HáTéčku. Jen sem oservisoval náboje + nechal dotáhnout ve WideBiku a držely v pohodě. A to sem je fakt nešetřil. Teď ty kola jezdí kamarádka na svém lowcostu.

          Já mám jiné výplety s 717 (+ Sapim Laser) na fullu, taky je nešetřim a taky držej. I když teda s těma Laserama už jsou znatelně měkčí a do budoucna je určitě vyměnim za něco bytelnějšího.

          Pláště vozím NN2.25 s dušema a ani nějak extra nažvejkaj (foukám vyšší tlaky s ohledem na svoje kila)…

          0 0
      • Paja  

        Nesmrtelné určitě nejsou, občas prasknou podélně vedle díry na ventilek.

        0 0
        • alinceb  

          Já jim teda věřím víc než třeba ráfkům od Remerxu…

          0 0
          • Paja  

            Remerx podobné váhy jsem vzadu nikdy neměl, ale mně ta zadní 717 praskla odhadem po 14–15 tis. km, což by Zdeňkovi s jeho nájezdem mohlo tak na 10 let vydržet B-) váhově jsem na tom stejně jak on.

            0 0
          • JSt  

            od remesa jsem zatim nezboril jedinej raf. ale remerx se taky nekupuje kvuli vaze, ale kvuli cene a vic matrose by melo vic vydrzet. ;-)

            0 0
      • nox159  

        co tam vozis za gumy a co na tom fulu jezdis? ;-)

        0 0
        • alinceb  

          NN2.25 a jezdim traily v Jizerkách a kolem LBC; techničtější části na Singlu atp.

          0 0
          • alinceb  

            Edit: Fulla beru fakt jen na náročnější terén. Na běžné poježdění v lese mám HT. Navíc mám v „neoblečeném stavu“ o 10kg víc než Zdeněk v „oblečeném“…:)

            0 0
            • Concorde  

              OT: A co to máš vůbec za fulla? :D Sedí ti ta 36/22?

              0 0
              • alinceb  

                No 36/22 mi sedí. Zatím sem na tom jel teda jen jeden den na Singltreku, ale bylo to v pohodě. Většinou jezdím velkou, malou jen v technických výjezdech nebo stojkách. Kazetu k tomu mám XT 11–32.

                Akorát teda sem nejel s těma pilama od tebe. Stavil sem se Kubánce a on na mě vysypal rockring RáčeFáče + 36/22 pily od rybáře – nebylo co řešit…:)

                No a fulla mám…no takovýho veterána , ostatně jako všechny moje kola…

                0 0
                • Concorde  

                  Hehe, tak to jo. Zajímavý stroj :) No hlavně, že ti ty převody sedí.

                  Já vyzkoušel 38/24 a na rovinách jsem spokojenější – nemusím točit malé pastorky na kazetě. Ovšem do kopce už to není taková prdel… Musím seřídit přesmyk, aby šly řadit i velké pastorky na kazetě (nebo spíš pořídit 2sp). Často potřebuju 38×30/34 (XT 34z) a už to na smyku docela škrtá :(

                  0 0
                  • alinceb  

                    Ono to na fotce vypadá divně, protože vidle je spuštěná na 90mm a sedlovka vytažená (stoupací setup). Do galerie sem to zatím nedal, protože je to taková ošklivka – prostě Hrbáč. Přes zimu trošku potuním a poladím barvy a pak ho dám do galerie…:)

                    36/22 mi na AM perfektně stačí – do kopce akorát, z kopce v terénu moc nešlapu a po rovině s tímhle kolem nejezdim…:)

                    0 0
      • zbartos  

        .

        0 0
      • zbartos  

        Díky Tomovi i Tobě za rady !

        0 0
      • jIrI___  

        Ta 17 mm šířka je v dnešní době už trochu retro…

        0 0
    • oddie  

      Znovu Remerx Eagle :)

      0 0
      • zbartos  

        Odhaduji, že ty tečky a oblouček na konci Tvé odpovědi něco důležitého znamenají. Můžeš mi to prosím upřesnit, díky.

        0 0
      • Jakobo  

        Nebo novejsi Galactic, navic jsou tusim o 2 mm sirsi. Mam je ted na crossovi, po 4000 km zatim OK, jen mi prijde, ze se rychle opotrebovava brzdna plocha a to pouzivam zasadne Koolstop spalky. Ale rafky jsou to velmi tuhe, nerovnomerne dotazeny vyplet ma minialni vliv na hazeni.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.