Páčka na zpevnění pružení na Deore RDM6000-10

26 nepřečtených
  • LiboD

    Ahoj. Na novým kole mám přehazku Deore RDM6000 s páčkou na zpevnění pružení ramínka. Tuším, k čemu slouží, ale ještě jsem to neměl, tak se ptám, jestli s tím jezdit pořád na ON (pevnější pružení), nebo to používat jen v těžkým terénu. Někde jsem četl, že když to bude zapnutý pořád, že se tím přehazka brzo oddělá.

    Jaký máte kdo zkušenosti? Dík.

    0 0
    • Johny.Merida  

      Nech to zaplé a jezdi.

      0 0
    • atty  

      Od toho to tam je, aby to bylo zapnuté a funkční (asi i u Deore se dá případně nastavit přítlak brzdy). Vypnutá poloha je jen pro servis řetězu, hazky nebo kola obecně. Takže pro normální ježdění nechat na ON a neřešit :)

      0 0
    • novas752  

      Samotné Shimano píše že to dokonce musí být furt na On kromě servisu kola…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • rorschach  

      Super nazvané téma!

      Jinak určitě nechat zapnuto – ON, nebo tady bude za chvilku 501. téma – namotal jsem šaltr Deore RDM6000:)

      0 0
      • Vilém  

        A kam by ten saltr, vlivem vypnute brzdy, jako namotal?

        0 0
        • rorschach  

          Ty si to jezdi jak uznáš za vhodné..

          0 0
          • Johny.Merida  

            Všichni chytráci ať si to vypnou :-) ujišťuju se čím dál vic, že je tu jeden odborník větší než druhej.

            0 0
            • michomin  

              Tvoje povýšenost je zbytečná. A hloupá. Určitě máš na víc.

              0 0
              • Johny.Merida  

                Vše čím přispívám mám ze své zkušenosti, stejně jako jsem viděl namotanou přehazku po sjezdu a šlapání už jen proto, že nebyla,, brzda" ON a od té doby nehodlám s nikým polemizovat o věcech, které jsou prostě dané. Napíšu koment, poradim a spousta lidí tazatele uvrhne opačnou radou do nejistoty.

                0 0
                • wladeq  

                  Muzes mi prosim presne popsat princip, kterym by tu hazku od namotani mela brzda zachranit?

                  0 0
                  • Johny.Merida  

                    Rozvibrovaný řetěz při šlapání, následné spadnutí z NW převodníku a následné protočeni klik naprázdno s řetězem zaseknutým za osu pedálu, překroucení řetězu a nevratné poškození hazky. Vic to popsat neumim a vidět už to taky nechci. Proto jsem psal že to je důležité hlavně u jednopřvodníku.

                    0 0
                    • wladeq  

                      Při slově namotání jsem si představoval trošku něco jineho, ale budiž. Jinak ta brzda řeší spodní řetězovou linku, to by musel šlapat dozadu ;-)

                      0 0
                      • Libores  

                        jakože když ve sjezdu nešlapeš a stojíš v pedálech, tak je spodní linka jinak napnutá, než horní? Samozřejmě, že brzda řeší obě…

                        0 0
                        • wladeq  

                          Jako jo, trosku to ten retez nasponuje, a uklidni, ale primarne to resi spodek, kde to dycky mlatilo vic…chtel jsem tim rict, ze si nejsem uplne jisty, ze by mu brzda zachranila zivot, neni vsespasna, na to se tam cpou voditka

                          0 0
                          • atty  

                            Ono to vcelku funguje tak, že při zapnutí je to hazka s brzdou, při vypnutí hazka bez brzdy (které existovaly do 10sp prakticky všechny – u Shimana, u SRAMu nevím, od kdy je tam taky). Kdo jezdí hodně terénem, ten asi správně nastavenou brzdu ocení (že mu řetěz nemlátí), kdo jezdí v klidu, tak asi rozdíl nepozná – respektive může jezdit i s povolenou brzdou a asi to ničemu nevadí.

                            0 0
          • Vilém  

            Dik za vecnou odpoved. Skoda ze si sve blaboly aspon nedovedes obhajit.

            0 0
    • pavelxy  

      Super věc, konečně mi nemlátí řetěz o rám.....

      0 0
    • Espen  

      Nemám to zapnutý,zbytečně tužší řazení pak.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.