Zpevněné pláště s duší proti píchnutí - hmotnost x běžné

16 nepřečtených
  • JanSkrivan

    Zdravím,

    chtěl bych požádat o radu ohledně pořízení zpevněných plášťů s duší proti píchnutí. Neuvažuji o bezdušových.

    Nejsem moc zručný a na dosavadním 26 jsem místo záplaty po defektu dával vždy novou duši. Při mé váze přes 110 kilo se to stává často.

    Duše u vyhlédnuténo nového biku 29 stojí mnohem více a musí se být mnohem opatrnější při výměně, aby nedošlo k vypadnutí středu kotoučových brzd při náhodném zmačknutí páčky.

    Nevím, do jaké míry takový plášť zabraňuje více poškození duše.

    U prodejce mi to doporučovali i z důvodu, že tento druh je více odolnější oproti opotřebení a lépe přilne k povrchu. Tyto výhody navíc by měli údajně tedy negovat vyšší cenu.

    V jiným shopu mě zase maník upozornil, že hmotnost takových plášťů je oproti standartním celkem větší a může mít zaznamenatelný vliv na valivý odpor.

    Jezdím převážně na zpevněných povrchách.

    U kola jsou pláště Bontranger 29×2.2 Expert.

    Dík za vaše příspěvky

    0 0
    • Chiron  

      V první řadě bych koupil lepení, je to otázka ani ne 30kč a zvládne s tím zalepit duši snad každý.

      Při výměně nemačkej páčku, to snad takový problém není ne… A on stejně ten pístek nevypadne, pokud sou destičky v dobrém stavu.

      Odolnější pláště typu DoubleDefense (DD) od Schwalbe a pod budou odolnější proti defektu, ale rozhodně nezachrání všechno.

      Menší opotřebení je úplná blbost pokud srovnáváš stejný plášť v nejvyšší verzi bez ochrany a ve verzi s ochranou, tak budou na tom stejně. A levnější verze zpravidla vydrží déle díky tvrdší směsi. Ale zase mají horší přilnavost.

      Ale zase plášť s ochranou bude mít třeba v terénním výjezdu horší grip, protože při stejném tlaku tak dobře nekopíruje terén jako přizpůsobivější plášť bez ochrany.

      Mají vyšší hmotnost. To jestli poznáš 100g na plášti ale už musíš vědět ty. Někdo to pozná a někdo nepozná ani dvojnásobek.

      Mají vyšší valivý odpor, díky další ochranné vrstvě, která při jízdě klade nějaký odpor. Třeba právě pláště s DD ho mají docela výrazně větší.

      0 0
      • JanSkrivan  

        Větší gramáž plášťů by mi asi tak nevadila (do 300–400 g na obou celkem),ale nerad bych na 29 jezdil kvůli valivému odporu pomaleji než na 26.

        Pokud takový plášť nevydrží déle, tak asi pořídím normální dražší, co se ojezdí později.

        0 0
        • Hrabex1  

          odolnost proti opotrebeni je spis zivotnost. Odolnost jako takova (odolnost vuci defektu) jsou uplne neco jinyho. Co vlastne chces?

          0 0
        • se-se  

          Takže já asi jedinej tady jezdím kombinaci duše + protidefektový latex. Přez všechny kritiky a vysmívání mě to funguje – níkdy jsem nemusel opravovat na cestě. Váha je jiná věc ale protidefektová funkčnost je dobrá. Stává se , že špička trnu zůstane v plášti a vzduch potom velmi pomalu uniká – třeba přes noc. v takovém případě plášš sundám a předmět najdu a vyndám.To znamená, že někdy je nutné následně plášť stejně sundat ale na cestě nikdy. Plášť mám Bontrager, takže poměrně tenký s nízkým valivým odporem. V 29" bohužel zatím není k mání plášť jako např. Schwalbe Marathon Plus Tour (vozím na HT a ochrana je 100%)

          0 0
          • kubad  

            kontrolní otázka – kolik to má najeto prozatím?

            0 0
            • se-se  

              2300 km a občas jezdím fakt po trní – takový to uschlý maliní a ostružiní to je na trny hrůza

              0 0
          • Mr.Duck  

            Já vozim Foss se slime tmelem,a už mi to zalepilo neskutečný množství proražení ;)

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • JanSkrivan  

      Zajímá hlavně samozřejmě výdrž pláště proti defektu s případnou návazností na delší životnost, jak jsem popsal v zadání vlákna podle infa z jednoho bikekrámu.

      Podle vyjádření Chirona je to nesmysl..

      Se-se uvádí pro mě neznámou možnost duše a latexu, zatím bez dostupnosti na 29.

      Jaké jsou pro zajímavost pořizovací náklady u zatím mnou nepreferované bezdušové varianty a působí to i na velké defekty ? Pokud systém na cestě selže, co s tím dál bez dosahu odborného servisu ?

      Dík za pomoc při orientci v této oblasti před pořízením kola

      0 0
      • Lenka.05  

        Pro začátek si zkus zalepit duši, vyjde to nejlevněji. Promiň, nějak nechápu, že umíš vyměnit duši, ale neumíš ji zalepit…

        http://www.bikeandride.cz/…lepeni-duse/

        0 0
      • Vilém  

        Do 29ky muzes pouzit i normalni 26" dusi, neni to problem.

        Ohledne bezduse. Zaceli to dost, pokud bys to rizl vic, nez je schopno zatahnout, tak nandas normalni dusi.

        0 0
        • se-se  

          Teda to si nedovedu pžedstavit – to musí bejt neskutečná prasečina – to do toho plástě a nalitým mlíkem cpeš duši? Vždyt ti to musí téct úplně všude. Jak to kolo na cestě umeješ aby ti to nezaschlo ve všech škvírách?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • fousac  

            takovy dramo to neni.. proste pripadnej zbytecek mlika vylejes a normalne das dusi.. zadnej sajrajt se nekona…

            a kdyz dusi vyndas, otres ji treba papirovou uterkou a je jak nova..

            0 0
    • Modelar  

      aby Ti nedošlo k vypadnutí „středu kotoučových brzd“, tak mezi ně dej něco namísto kotouče, třeba kus papíru z krabice nebo desetikorunu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.