• bolek

    Ahojte,

    po jazdeni na HT som presiel na Fulla. Okrem pozitivnych skusenosti ma trapi jedna negativna:

    • ked sa full v nerovnom terene pohubuje, tak casto chytim pedalom veci ktore trcia zo zeme ak slapem.

    A dnes to malo tragicky nasledok, pri vacsom zhube som chytil trciaci kamen o pedal, bike chytil ranu, zvrtol sa a ja som letel ani neviem ako.

    Nerad by som to opakoval. A neviem co robim zle. Pri kazdej mensej nerovnosti sa mi ale nechce prestavat slapat a vyrovnavat kluky aby boli pedale co najdalej od zeme.

    Na mojom HT sa mi toto nikdy nestalo. Nechapem.

    Mate niekto podobne skusenosti po prechode z HT na Fulla. Co s tym?

    0 0
    • TheIF  

      Musíš ty trčíci kusy skal/kořenu skákat a ne naposlední chvíli objíždět :-) Pokud nemáš dlouhý kliky tak nejspíš nějaká špatná geometrie toho rámu. Já taky občas o něco brousil pedal, ale ne určitě na každý vyjíždče Řešení bude asi jedině kratší kliky nebo jiný rám.

      0 0
      • bam  

        Taky si myslim. Na fullu mi prijde ze je ten stred vetsinou znatelne vis nez na HT. A taky clovek pak pada z vetsi vejsky :)

        0 0
        • NR  

          u vetsiny fulu to tak je,je to delano aby v prumernem sagu byl stred v optimalni poloze..potom uz pri kazdym pruzeni jde dolu…to je jasnacka…ja s tim osobne teda problem nemam vubec…akorat na santa cruzovy ale to je o necem jinym uz na dhcku tam se asi jede v jinem terenu…BOLEK CO MAS ZA KOLO??

          0 0
          • bam  

            jj, prave, taky s tim nemam vubec problem a urcite zalezi na typu kola. Kdyz neco trefim, tak jenom proto ze jsem blbej :) Co ma za kolo by me taky zajimalo

            0 0
          • bolek  

            Ahoj, mam Stumpjumper FSR, mozem si odmerat ako nizko od zeme je pedal pri standardnom sagu, mam pocit ze je to ale ± do iste ako pri povodnom HT

            Pri povodnom HT som ani raz nesuchol pedalom o zem, teraz je to pri kazdom pohupe aj je blizko nejaky trciaci k(a)men

            0 0
            • fousek  

              Ja obcas drbnu nohou o parez i na motorce ktery ma zdvihy 280/300mm, myslim ze to nebude kolem, ale sikovnosti:-)

              0 0
      • MlokCZ  

        Přesně tak. A ta geometrie by musela být hodně špatná. Já střed nějak moc vysoko nemám, full chodí velmi ochotně do zdvihu a problém s tím také nemám. Samozřejmě na hodně velkých překážkách se to sem tam stát může, ale přestávám z tohoto důvodu šlapat zcela ojediněle a škrtnul jsem si zatím asi jen 3× a to jsem mohl nadávat jen sám sobě.

        Ale je možné, že předtím měl nějaký divný HT, které mělo střed moc vysoko (např. HT stavěné na pevnou nebo třeba minimální zdvih kolem 63cm, tzn. nějaký starší rám a dal tam vidlici s vysokým zdvihem). A jestli měl předtím střed nestandardně vysoko, tak se mu to na současném fullu může zdát blbý.

        0 0
        • MlokCZ  

          A když jsem se zamyslel, tak vlastně ani jeden z těch případů škrtnutí o zem nebyl v sedě. Všechno bylo na úseku s hodně velkými kořeny (i přes 10cm) a na rovině a to opravdu nešlo jet v sedě ani na mojem fullu. V takových úsecích se většinou nešlape vůbec, ale nebyla rychlost dostatečná a na konci už bylo nutné šlápnout.

          0 0
    • NR  

      to je u fulla uplne normalni..pri chodu se ti snizuje teziste(stred.tudiz i pedal ne??)..proste to tak je..jediny co musis je asi zmenit jizdni styl…ikdyz puchybuju ze to na cem si ted spadl jsi stejnym stylem projizdel na ht kdyz ti sel tolik do zdvihu…

      0 0
      • TheIF  

        Aby byl v plném zdvihu tak by musel byl v dopadu a to snad nebude sedět z jednou nohou dole.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ono ani při dopadu do plného zdvihu by nevzal pedálem o zem i kdyby ho měl dole (což snad proboha nemá). Teď jsem to pro zajímavost změřil u svojeho kola a mám něco málo přes 15cm od spodní hrany pedálu k zemi a zdvih 12,5cm, takže ani při chodu na doraz (a to včetně vidlice) bych nevzal pedál o zem. Tedy nepředpokládám že budu dopadat ze skoku ještě na překážku :-) Na překážky se tedy snažím opravdu neskákat :-)

          0 0
          • bolek  

            Chlapi, neviem ci som sa zle vyjadril – ale pedalom zem urcite nechytam. Chytam k(a)mene, ktore z cesty v terenu vycuhuju bezne 5–10 cm.

            A nechytam ich pri maximalnom zatlaceni tlmica, mam 12 cm zdvih, 2 cm su dole hned pri sagu, a dalsi 4–5 cm to chodi aj pri malych nerovnostiach.

            Takze 5–10 cm su prekazky okolo, 5–6 cm je bezny pokles zdvihu, a to akurat staci na to aby sa pedal zachytil. Myslim ze to je tesne, lebo chytam pedal a nie tretru.

            Na HT som to chodil tak isto a nikdy nic

            0 0
      • MlokCZ  

        Sice je normální, že při chodu do zdvihu jde střed dolů, ale není normální, aby při tom štrejchal často pedálem o překážky. Jak už bylo uvedeno, buď má divnou geometrii nebo chce šlapat na fakt brutálních překážkách. Nebo mi ještě napadá, že má kolo špatně nastavené kolo a tedy moc malý tlak v tlumiči i vidlici (nebo moc měkké pružiny) a že i při průměrných překážkách chodí téměř do celého zdvihu. Pokud by to tak bylo, tak nechci vidět, co to kolo udělá, až pojede pořádný sjezd nebo nedejbože trošičku skočí.

        0 0
    • reborn_biker  

      snazim se podobny prekazce dat slapky vodorovne, aby neprekazely.

      btw. zatacel se nekdy s vnitrni nohou dole? tak se muzes kousnout pedalem i na HT;)

      0 0
      • bolek  

        zatacky v terenu s vnitrnou nohou dole radsej nerobim, dik:) ja chytam na svojom fulle (StumpjumperFSR) pedalom vacsie nerovnosti 5–10 cm uplne pravidelne pri rovnej jazde:(

        0 0
    • MlokCZ  

      A už se tu ptali ostatní, nenapíšeš základní věc, jaké máš kolo a s jakým tlumičem a jakou vidlicí? Případně jak dlouhé kliky a jak máš to kolo přibližně nastavené.

      0 0
      • MlokCZ  

        A ještě jedna věc, jaký vozíš pláště? Jestli jsi náhodou na fulla nedal nějaký hrozně úzký vychrtlý pláště. Ty by byly i nízké a proti pořádnýmu plášti, který patří na fulla by mohli způsobit snížení středo o klidně 2,5cm a to už by trošku vadit mohlo.

        0 0
        • bolek  

          StumpjumperFSR kolo, zdvih 120–120. Plaste su dost tlste:} Sag mam nastaveny na 20 percent. Kluky som myslel ze maju vzdy standardnu dlzku, to ma nenapadlo. OK, vsetko to premeram, a dam vediet

          0 0
          • 0riso0  

            mna to trapilo tiez , pri prehode na fulla.stalo sa mi to asi trikrat a potom som si daval pozor lebo mi srdce slo puknut ked som o skaly trieskal fungel novymi time atac carbon pedalmi. a viem co com hovoris. ze ides lesom par kopcekov a zrazu rana o pedal. musis zistit ako sa ti full chova a potom sa zariadis tak aby si uz neskrtol

            0 0
          • PePu  

            Nejsi sám (stačí projít mtbr.com). Asi se jedná o drobnou daň za pohodlí a relativně dobrou stabilitu spešlů. Mně se to na Epicu po přechodu z HT také stává. Jak už bylo uvedeno, je třeba trochu přizpůsobit styl jízdy.

            0 0
          • filipes  

            Stred neni extra vysoko, zadni stavba hezky zehli, a clovek slape po kamenech a ani mu nedochazi, ze tam nejake jsou. Zkus prestavet vidli na 130. Jezdim s mensim sagem, podhodli dohanim plastema. Stejne jsem skrtal, hlavne ze zacatku, uz si davam podvedome pozor.

            0 0
    • bolek  

      Aaaa… tak vidim ze reakcie su aj take aj onake, ze to FULL zvykne robit, aj ze niektorym z vas sa to stale nestava.

      Zmeral som este tie centimetre… :

      • vzdialenost pedala od zeme (nezatazeny bike) 13,5 cm
      • vzdialenost pedala od zeme (sedim na bike sag ca20%) 11 cm
      • dlzka kluky (os-os) 18 cm

      Kolko mate ti z vas ktori nemate problemy zo skrtanim o zem?? (ps – vobec mi nie je luto pedalom, ale dost mi vadi hadzat kvoli tomu tigra aj s bicyklom ked zavadim pedalom pri vacsej rychlosti)

      0 0
      • Bully  

        Delku kliky 180 budes mit tezko, naprostym standardem je 175, ojedinele se vyskytuji na nejmensich velikostech i 170 mm kliky. 180 mm se snad bez zvlastni objednavky nemontuji vubec. V tabulkach geometrii u kazdyho ramu skoro vsech znacek kol bys mel najit hodnotu rozdilu mezi osoami obou kol a osou stredovyho slozeni. Vysokozdvihovy fully maji stred vys, nez osy nabu, cim je zdvih zadni stavby nizsi, tim niz se nachazi i stredovy slozeni- vzhledem k osam nabu, ale pochopitelne i smerem k zemi. Muj Giant NRS ma treba osu stredovyho slozeni asi jenom o 5 mm vys, nez byva bezne u vetsiny HT, takze propruzenim zadni stavby se logicky dostanu pedalem nebo klikou bliz k zemi. Je nutny s tim pocitat, pri slapani to jde, ale problem nastane treba pri prejezdu prekazek, co se na chvili octnou mezi kolama pod stredem- takze kmeny stromu, terenni schody, hrany sutru. Uz jsem v takovychhle pripadech parkrat bohuzel i skrtnul velkou pilou.

        0 0
      • bam  

        Zajimavy, nikdy mi nedoslo ze by mezi kolama v podobnych kategoriich byly takovy rozdily, tak jsem to musel hnedka zmerit :) Nezatizenej full 16,5cm a na dvou HT tech 13,5cm.

        0 0
      • MlokCZ  

        To je dost divné, že máš o celé 2cm níže pedál než já. Kouknul jsem na geometrii Stumpa a pro 140mm vidlici má uvedenou výšku středu o 1mm výše než mám já uvedo u geometrii kola. Ovšem ty údaje nejdou objektivně srovnat, když oba výrobci to uvádí od země a tedy jsou v tom započítány i pláště (místo aby udávaly rozdíl výšky os středů nábojů a osy středu šlapání).

        Ale stejně o celé 2 centimetry rozdíl se mi zdá dost, když řikáš, že nemáš žádné nízké pláště. Tak pak musíš mít nějakou nízkou vidlici nebo hodně tlusté pedály.

        Pokud bych měl střed o 2cm níže, tak to už bych občas problémy se škrtáním měl asi taky.

        0 0
        • bolek  

          mam zdvih 120/120

          so 140mm by to asi bolo viac, ale zeby az o 2 cm?

          a inak ak mas 140 Talasa, a das zdvih na 120 cm tak korene a kamene nechytas? Ci jazdis vzdy na plny zdvih??

          0 0
          • MlokCZ  

            Talase vozim trvale na 140 (jednak raději vyšší zdvih a i geometrie je lepší na 140), jen do výjezdů snižuju. Pokud ale dám Talase na 120, tak střed neklesne ani o celý centimetr a k tomu ještě bude nepatrně větší sag.

            0 0
            • bolek  

              Ahoj,

              intuitivne som mal pocit ze k zadnemu zdvihu 120 je akurat zvdih 120 aj v predu. 140 na rozbite cesty dolekopcom, 100 na prudke stupania.

              Myslis ze na beznu jazdu v terene plus minus po rovinke sa stump najlepsie sprava ked ma vzadu 120 a vpredu 140? (nemozem vyskusat lebo nemam vidlu 140) ?

              0 0
              • MlokCZ  

                To ti nepovím, rozdílné zdvihy nejsou žádný problém, rozhodující je geometrie. Mě na Cubu (vzadu 125mm) sedí nejvíc těch 140mm, pak je hlavový úhel pro mě nejvíce vyhovující. Na 120 je už moc velký a na muj vkus kolo moc točivé a hůře vede stopu rovně. Na 100mm je pak supertočivé, což je do výjezdů při velmi malé rychlosti dobré.

                Ale jak je na tom stump. nedokážu říct. Jel jsem na něm pár minut a to pouze na zdvihu 120mm v předu, takže nemám srovnání a je to málo na hodnocení geometrie.

                Taky záleží, jaký vozíš sag. Já na Talasu poměrně velký, téměř o 1cm větší než vzadu, takže další důvod, proč mi to sedí více na 140mm.

                0 0
    • Stankac1  

      to je divný, ja mam taky Stumpyho FSR 120/120 a pedálem jsem skrtl o zem snad jen jednou, a to jezdim prez poradny koreny…

      Tvuj problem je prekvapující tím spís, ze Stumpjumper ma stred celkem vysoko, skrtání pedálama o zem je celkem normální u XC race masinek jako Giant Anthem, SC Blur nebo Cannon Rush, ktery maji stred cca 32 cm nad zemi, ale u Stumpyho??

      0 0
      • bolek  

        A kolko mas ty pedal (alebo stred) na zemou?

        0 0
        • Stankac1  

          no, vzhledem k tomu, že máme stejný kola, řekl bych ze mam stred stejne vysoko jako ty :-)

          0 0
          • bolek  

            no to som si myslel. ale kedze pises ze mas pedale od zeme dost vysoko a ja ich mam 13.5 co mi pride ako hodne nizko… tak preto sa pytam.

            Ak mas 13.5 a neskrtas tak neviem kde je chyba

            0 0
            • Stankac1  

              tak to nevim, ja to takhle nikdy neměril, vycházel jsem normálně z tabulky geometrie pro moje kolo, co je na netu. z ni vycházi, ze Stumpy 07 ma stred asi o 2 cm výš nez treba Cannondale Rush, na ktery si lidi ohledne triskani pedaly do zeme dost stezuji.

              takze jak rikam, ja s tim problemy nemam (mam kliky 175mm). taky nevim, jaky mas ty model kola, ale nekde jsem cetl, ze ty starsi stumpjumpery (2005) mely stred o neco niz a clovek pak chytal pedaly o zem.........

              0 0
              • bolek  

                No ved ja som nikdy nevravel ze mam model 07. Mam model 06 – takze to mozno vysvetluje problem. 13.5 cm od kraja pedalu k zemi. Na tvojom novom modele je to kolko?

                0 0
              • bolek  

                inak nevies kde najdem tabulku geometrie pre starsie modely Stumpa? nech to mozem porovnat

                0 0
          • bolek  

            este som sa chcel opytat ako merias vzdialenost stredu od zeme. Od osy stredu, alebo od okraju ramu. U mna je to 13cm od osy, asi 11cm od spodnej casti ramu

            0 0
            • MlokCZ  

              Tady si myslel asi pedálu od země, ne středu. A ty čísla jsou fakt divný. Jsem myslel, že máš 13,5cm od nejspodnější části pedálu. Já mám těch 15,5cm od nejspodnější části pedálu, když je pedál vodorovně (tzn. čistá vzdálenost, kterou mám k zemi). Od osy pedálu by to bylo ještě více.

              0 0
              • bolek  

                to som sa preklepol . sory. je to 13,5 od najspodnejsej hrany bezneho SPD pedalu ked je vodorovne.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.