Tak si takhle jedno stredecni odpoledne slapu s kamosem na bajku a najednou koukam, zadni kolo prazdny. No nic rikam si, sundavam kolo, plast, dusi a hledam misto defektu. K memu prekvapeni zjistuji, ze duse je zhruba po polovine obvodu narizla od ostrych hran der v rafku (diry do kterejch jsou zapusteny niple). Aby se tomu nezadoucimu jevu zabranilo, davaji se do rafku pasky, jenze jak sem zjistil – paska v mem rafku byla posunuta do strany, cili k hovnu.
No nic, pasku sem narovnal, misto prurezu zalepil. Kolo nasadim zpet, pumpickou miniaturnich rozmeru po delsi chvili vesele dopumpuju a po deseti metrech jizdy zjistuji ze mam kolo opet prazdny. Nasran sam na sebe, ze neumim lepit defekty, sundavam opet kolo, plast a zjistuji ze duse tentokrat unika kousek vedle (presne pod dalsim niplem). Paska v rafku opet trosku posunuta (???). Defekt opet zalepen, paska sundana a znova nasazena s pocitem ze „ted sem to konecne udelal poradne“.
Asi uz je jasny, co se stalo po dalsich par metrech jizdy – bike s prazdnym zadnim kolem hazu do skarpy a hledam na ceste strep, kterym bych si ublizil. Hlavou mi jen blesklo jak den predtim kupuju v Hanakovi rezervni dusi a druhy den rano si rikam „v baglu uz neni misto, jednou to bez ni preziju“.
Pote co jsem se uklidnil, vyprazdnujeme s kolegou batohy a shromazdujeme vsechna lepeni ktera mame sebou (nakonec 2 nepouzity kity + 1 starsi). Jiz nekolikrat zminenou dusi preventivne lepime spolecnymi silami na vsech mistech kde je patrnej obrys diry rafku (cca 10 zaplat), sundavame i predni kolo a pro lepsi pocit duse prohazujeme. Z puvodni Maxxis Flyweight duse vazici 90 g se tak stava ctvrt kilovy kolos, no na dojeti to snad staci.
A na stesti stacilo.
Otazka zni – co je spatne? Paska v rafku byla ta co se dava k Flyweight dusim. Nechapu proc ale v kolech nedrzi (Bontrager Race Lite XXX). Ma se snad nejak lepit k rafku? Delaji se i sirsi verze? Mel nekdo podobnej problem?
Je mi jasny ze sem udelal neco spatne, no rad bych vedel co. Chybama se clovek uci :)