páska proti procvaknutí duše o dráty
páska proti procvaknutí duše o dráty
Tak sem měl menší skrat v mozku… Mám problém s tou páskou co je mezi ráfkem a duší. Už podruhé se mi o ní prodřela duše po cca 100km. Prvni sem myslel, že je špatně nasazená ale není. Poradte prosím co s tím
dobrej postřeh:)
mozna to je takova prasarna,ale ja docela uspesne pouzivam uplne normalni elektro izolacku(drzi tam kde ma,je tenka,a kdyz prijde jeji cas tak ji utrhnu a zahodim).
a to fakt funguje?Ta páska je přece dost tenká to tam pak musíš mít aspon ve 3 vrstvach, ne?Já tam ted mám nějakou, hrubou pásku, která připomíná plast. Ostré okraje nemá, ale stejně to tu duši prodae.
Hele…nekde bude chyba…neco se Ti tam moc hybe…neotaci se ti i plast v rafku?…nevim…jenom napad :)
Hele…te pasky tam vubec nemusi byt ultramoc…staci kdyz to ochrani to, aby to zakrylo ostry hrany, ktere se na vetsine rafku vyskytujou v mensine (a pokud jsou fakt ostry, tak je lepsi je zabrousit…)…no a pak jeste vycnivajici spice z niplu, ale to se u dobre udelanyho vypletu nestava :) )
Ja do vetsiny svych kol davam lepici klasickou pasku – 3 vrstvy a je to fakt lehky a vydrzi to…
Moji jsem ale dal pasky od Michelinu a pohoda…zatim zadny problem…
Velovložka Michelin: http://www.quickshop.cz/…/counter.php?…
Pokud máš „jednostěnný“ ráfek, tak stačí i ta elektroizolačka nebo něco podobného. Pokud je ale ráfek „dvojstěnný“, tak se musí použít páska, která ochrání duší, aby se "propadla? do děr v ráfku. Páska musí být pevná a přes celou šířku uvnitř ráfku. Tvůj problém s prodřenou duší o krycí pásku (čili velovložku) nemusí být způsobený ostrými hranami krycí pásky, ale právě tím, že páska není přes celou vnitřní šířku ráfku – páska se prostě posune do boku, tím se odkryje okraj díry v ráfku a o ten okraj díry se duše prodře.
mám tam dvoustěný ráfek. Na té pásce sem najezdil už asi 2500km a nikdy nic a ted už podruhé za týden se duše prodřela na tom samém místě:(. Usazení pásky sem kontroloval a zdá se mi, že sedí uplně přesně
Tím „přesně“ myslíš přesně uprostřed nebo přes celou šířku ráfku? Ono totiž ta páska – pokud není přes celou šířku ráfku – kousek popojede (třeba při nějakém zatížení), duše se prodře o okraj díry a když duše splaskne, tak se páska zase vrátí doprostřed ráfku a když shodíš pláš? a duši, tak „nic nepoznáš“. Je tu ještě jiná možnost – když jsi sundával pláš?, tak jsi mohl nějak poškodit vnitřní stěnu ráfku (hlavně pokud používáš kovové „monterpáky“ a nebo pokud používáš místo monterpák šroubováky a jiné podobné pomůcky). Pak se duše prodře ne o velovložku, ale poškozený ráfek. To poškození by ale na ráfku mělo být vidět. Já jsem občas narazil na problém, že některé typy tvrdých velovložek měly tak ostré okraje, ža se o ně duše prořezala – na duši byly jasně vidět jemné zářezy jakoby žiletkou. Pomohlo obroušení hran velovložky jemným smirkem. Teď už používám velovložky z měkčích materiálů.
co resis, dej jinou pasku, na trhu je x na ntou druhu pasek, dobre jsou ty lepici treba od ZEFAL. tak nevahej a investuj. jestli ale neni chyba spisev plasti a nebo Ti couha drat.
ty duše sou prořezané na straně u ráfku, takže v plášti chyba nebude.Asi tam fakt dám novou pásku.
jestlize tam mas takovou gumovou tak se nedivim. Nejake prelepovani atd mi proti defektum nepomohlo a ja tak kupil Michelinku zlutou a mam klid (odkaz je vyse). I kdyz nandat ji do rafku byl boj.
Na starém kole jsem měl podobný problém, zašel jsem do cyklokrámu, tam jsem koupil pásky k tomu určený a bylo po problému. Nevím už kolik stály, ale cena nastála za řeč.
Používám „kobercovku“, je to sice práce, ale pak je pokoj s posunováním duše. Optimum je širší, zbytek odstřihnout nebo odříznout propíchnout díru pro ventilek a je pokoj.
Mam pasku od Schwalbe a pohoda jazz… pouzivala jsem driv i izolepu 3× omotanou i elektroizolacku, ale neosvedcilo (shrnulo se, poskodilo pri sundavani plaste)
Jen počkej, Zající!