Mám pocit, že jsem někde četl, že u některých XTR nábojů lze použít jen XTR kazetu. Je to od určitého modelového roku? Nebo se to týká jen XTR zapletených kol? Zná někdo odpověď?
Mám pocit, že jsem někde četl, že u některých XTR nábojů lze použít jen XTR kazetu. Je to od určitého modelového roku? Nebo se to týká jen XTR zapletených kol? Zná někdo odpověď?
Nevidím jediný důvod, proč by neměla pasovat (když teda mluvíme o 9s ořechu)…
ked kuknes na kazetu resp. unasac xt a xtr tak vsetky tie ciselka (myslim oznacenie nie pocet zubov.....) az na posledne tri velke kolecka su rovnake takze xt je takmer totozne s xtr takze podla mna pasuje
Slo tusim o to, ze u niektorych lepsich nabojov a al orechom nejde pouzit kazetu bez unasaca, teda LX a nizsie, lebo sa zubu zakusnu do hliniky. XT a snad aj nove SLX by mali byt ok.
??? Co je to za blbost? I Deore má 5 největších pastorků snýtovaných do sebe, tak proč by to nebylo i u LX? Nehledě k tomu, že nové XTR taky nemá jeden velký unašeč, ale největší pastorky jsou po dvou, max. v jednom provedení po třech:-)
Unasec nerovna se snytovane pastorky. Jde o stycnou plochu jakou pusobi pastorky na telo orechu a to je u (byt snytovanych) kazet podstatne mensi. Nemluve o tom, ze SRAM spojeni casti pastorku jen jednim sroubem, coz slouzi jen aby se to lip montovalo a nikoli pro lepsi rozlozeni sil.
Tak to si dovolím nesouhlasit!! Nevídím v tom rozdíl (v praxi odskoušeno – mluvím o Shimanu). A pořád jsou tu nové XTR, kde jsou pohromadě 2, max. 3 pastorky…
U SRAMu se mi zakusuji pastorky do hlinikoveho orechu. Je to na silnicce a pocitam, ze MTB bude jeste horsi, kvuli vetsi pace. Na druhou stranu ziju v domeni, ze XTR ma orech titanovy.
XTR orech je opravdu titanovy.
XTR orech asi nebude Al, v tom je ten rozdil. Jinak kdyz das normal kazetu slozenou z jednotlivych pastorku na al orech, tak je za chvili vysekanej jako blazen. Tedy aspon DT mi to udelalo.
to vilem & jecnak – nechcem sa hadat ale tu pisu ze XTR kazeta ma „A three piece aluminum sprocket carrier“ . to je unasac ci nie? celkom by ma zaujimalo jak je to naozaj lebo ked som rozmyslal ze ci xt alebo xtr kazetu tak som detailnejsim studovanim dosiel k zaveru ze rozdielne su nozaj len tri ci kolecka inac to ma vsetko tie iste katalogove cisla jak xt. (na novom xtr tusimze len 3 najmensie vid. ten link)
Orech nerovna se kazeta.
sorry.
Jecnak uz odpovedel i za me. Jeste k te kazete. Nevim cos porovnaval za cisla a jake 3 pastorky jsou rozdilne. Co ja vim tak rozdil je predevsim v 4 nejvetsich pastorcich, ktere jsou u XTR z Ti narozdil od ocelolovych u XT. V unaseci rozdil asi nebude, nemam je vsak pred sebou, abych to moh tvrdit s naprostou jistotou. Pokud se nechces placnout pres kapsu, usetrit par gramu, nebo ti ji nekdo daruje, tak myslim nema XTR smysl, ve funkci urco ne.
ciselkami myslim to ze na kazdom kolecku je okrem poctu zubov este volake kodove oznacenie ktore je na kazete xt a xtr okrem poslednych 3 najvacsich koliecok zhodne. unasac je podla mna rovnaky. takze z toho som usudil ze jediny rozdiel medzi xt a xtr kazetou je v poslednych najvacsich koleckach (ktore su na xtr titanove) beriem stare xt a xtr, toto nove moze byt je rozdielne v styroch najvacsich.
Aha, tak uz konecne vim, jake cisla jsi myslel:)
Mám pořád takový pocit, že jsem někde četl o jiném drážkování. Nechodí sem někdo z SSC?
No XTR ma jiny drazkovani uvnitr na praporky (vice poloh mechanismu), tak jestli si to nepletes s tim.
Jak říká Zdyn, máš asi tímto na mysli drážkování uvnitř ořechu, aneb ořech při záběru řetězu je rychleji „zacvaklý“ než ostatní, u kterých zacvaknutí dojde po delším pootečení než u XTR.
Baník pyčo!