Poradí mi někdo,kde,nebo kdo by to dokázal dát do původního stavu???
Poradí mi někdo,kde,nebo kdo by to dokázal dát do původního stavu???
a proč? nech to tak a jezdi
Myslím že nikdo… :(
Je to od páky nebo od řídítek?
Ani jedno,ani druhé-při pádu stál v cestě ocelový sloupek.Jak na potvoru…
Vyměň lanko a jezdi dál :-). Pokud by ti moc vadila ta promáčklina a nejsi gramař, pak by se to vykitovat normálním kitovacím tmelem a zatřít černou barvou.
tak nějak…ani nepřemejšlej nad vyklepáváním, to by rám dopad ještě hůř
Jak bys to chtěl vyklepat :-O, vždyť se dovnitř rámu nijak a ničím nedostaneš.
Asi to nechám tak a jenom ten šrám zatřu barvou-po čase se to ohledí a zvyknu si.Kytovat to nebudu ani náhodou.
vono to de i jinou metodou:) to je s takovým kladýlkem:) a pomaličku a vono se to vrátí..nemůžu si vzpomenout jak se ta metoda menuje
Smart fix? Ale tam je stejně potřeba přístup i zevnitř.
u aut se to dělá tak, že se vyvrtá otvor, prostrčí se takovej divnej vercajk a „vyklepeš“ to. pak se dirka zavaří, přebrousí, hodí novej lak a ende :-)
Tak jsem to nějak myslel… že by to musel zevnitř něčím podložit.
I bez vrtání
ono by se to dalo provrtat a dovniř by se prostrčila nějaká kovová tyčinka s výstupkama, pak by's jí jakoby vyrážěl směrem ven a ty výstupky by ten rám vrátily do původního tvaru…ale já bych se na to vykašlal…taky se mi to stalo a akorát sem vyměnil lanko a jezdil…
na supu mám podobnou promáčklinu na spodní rámovce zespodu, od předního kola vyletěl kus špalku a trefa přesně do černého, rok jezdím a vpoho …
Normalka, uvolni skrutku na prehadzovacke, z radiacej paky lanko spod krytky vytiahni (mozes vlastne v tom precvaknutom mieste prestrihnut, nech to poskodene nemusis pretahovat cez bovden) a nahrad novym lankom. Ak to bolo z brzdy, tak z brzdy.
;)
Tak já teda všem zůčastněným pěkně děkuju…8-)
LOL…řekl bych že tady nejde o lanko, ale o tu promáčklinu v rámu:-D
;)
Je to jednoduché, vyřeší to TEKUTÝ DUSÍK! Kontaktuj známý z VŠCHT, nebo nějakejch biologickejch laboratoří. Dusík si naber do termosky (normální takový ty nerezový třeba, to je fuk), pak to zkus z blízka polít. Lepší by bylo udělat okolo rámu vaničku, a do té to nalít¨, chce to dělat někde kde nefouká. Párami to ochladíš tak na –50, to je málo a trvá to. Tekutý dusík má přes –190°C, materiál (hliník) se smršťuje velice výrazně, nijak ho nepoškodíš, možná jen strukturu barvy. Tím jak se bude smršťovat, se z velké části rám vrátí do původní podoby. Dokonce jsem slyšel že obdobnou metodou (nechaj si to zaplatit) se rovnají některé promáčkliny na autech.
Aby mu to spíš neprasklo… zas tak jednoduché to asi nebude ;-)
O to bych se nebál, já jsem navrhoval a konstruoval měřící aparaturu na měření délkových roztažností jednotlivých materiálů, konkrétně hliník jsem dělal také. Chladili jsme touto metodou. I když to přímo poleješ, nic se tomu nestane, žádné trvalé změny v materiálu. Šíření tepla (chladu) je u hliníku tak rychlé, že se nikde nevytvoří tak velký teplotní gradient, aby se to nějak poškodilo.
Je pravda, že moje kolo bych nejdříve polil z výšky tak 5cm, to dopadají jen páry, polil bych to relativně plošně i s okolím, pak přiložil polystyrenovou vaničku, nebo nějak ohraničil tu prohlubeň a vylil ji tekutým vařícím dusíkem. Počkal tak 30s a pak to dal pryč. Tím se to zchladí tak na –100°C což by mohlo stačit. A pozor, nepolijte si ruce – chce to spešl rukavice nebo zimní a přes to gumový. Mělo by to fungovat a za pokus to stojí – nic to nestojí :-)
PS: Nám dusík zbyl, chtěli jsem si rozmlátit hliníkovou starou lžíci. Dali jsme ji do tekutého dusíku, na 10s, 30s, 2min, mlátili do ní, skákali na ní, ohybali ji, kroutili, nepraskla!!!! Nic. Takže poškození vážně nehrozí, a změna roztažnosti je v řádech 10na-7m na 1stupen, takže to chce vážně zchladit silně, ono se to vrátí. ;-)
Pardon, to byla citlivost naší aparatury… Laicky řečeno, když to zchladíš na –80°C (z 20°C), tak se ti ten Hliník v tom místě zkrátí o 2,4mm oproti okolí(respektive bude se tak chtít zkrátit), čimž se prohlubeň bude zmenšovat, bude míň hlubší, půjde to do roviny…Pokud do ní tedy naliješ dusík a okolí necháš být. Abys vytvořil takový gradient, potřebuješ to zchladit krutě. Tedy mít v tom bublající dusík nebo ještě lépe, do toho přimáčknout ho na rám hadrem, gumou, vatou, jinak se může nést na parách. Když si poleješ z výšky ruku nic se ti nestane, odpařuje se ještě dřív než se tě dotkne. Nese se na vlastních parách. Ale když ti vypalují bradavice přitlačí ti na ruku vatu namočenou v dusíku. Já bych do toho šel mít promáčklý rám.
2,4 mm/100 st ale fakt nee, to ti nikdo nesežere
je to 2,4 mm/m/100 K – takže to bude tak asi : 0,5 mm
nee 0,05 mm :-)
SPRÁVNĚ :-) Je vidět že bike forum není jen stádo slepých ovcí ;-) Jen mě zajímalo jeslti si ty moje žvásty vůbec někdo přečte, je vidět že jo :-). Omlouvám se za mystifikaci.
Párkrát jsem nesl termosku s tekutým dusíkem a byl přítomen nalévání a moc dobrý pocit jsem z toho neměl, když jsem to nesl v batohu. Polít bych se tím opravdu nechtěl.
Jo, já taky naléval a byl u toho, jednou mi byla polita noha. Brr, nepříjemné, hodně. Taky když s ním pracuješ dlouhodobě, tak máš takové pihy na rukou, jak od sluníčka.. Ale tak co, fakt tomu kolu neublížíš, říkám, možná tam popraská barva.
Ale stejně to tam má oprejsklý.
neboj niekto si to urcite precita ja som napr zvladol cele vlakno a pises moc zaujimavo, tiez sa k tomu priklanam na silu by som to nerobil ani nevrtal dusik mi pride ako ovela cistejsie riesenie, nie som teda technik ale asi o tom malinko vies takze mat taky problem idem do toho…
zas tak hrozny to neni, na youtube mas videa jak to borci lejou do huby a pak jim jde z nosu ledova para :-)
to mas jako kdyz prsknes na panvicku vodu, jenom obracene…
Obráceně? Pokud bude pánvička rozpálená a voda studená, tak je to přesně to samý…
uff mas pravdu ! :)
skus autoservis, ale nejaky nobl, napr. Mercedes a tak. Po krupobiti som videl inzerat servisu mercedes ze maju special technologiu na opravu preliacin v karoserii, myslim ze toto je nieco obdobne a mohli by ti vediet pomoct. Ak je ten ram hlinikovy, tak napriklad niektore audi maju alu karoserie, tam mozu vediet zas nieco ine. Myslim totiz ze toto nie je zavada bezne opravovana v cykloservisoch. Dalsia moznost, ak mas niekde blizko k vyrobcovi (ale myslim skutocnemu vyrobcovi, nie firme co objednava ramy z azie a montuje kola) ramov, ten by tiez mohol vediet co s tym – ci je seriozny spoznas podla toho ci ti bude chciet predat novy ram alebo nie :))
Heh tipuju že by ta cena opravy v tom spešl autoservisu určitě převýšila hodnotu rámu.
vzdy je to o ludoch, niekedy sa da dohodnut lebo tiez maju predstavu ze nemas chut zaplatit to co za novy ram a je to pre nich samych tak trochu vyzva, chcu sa pohrat, a niekedy sa neda.