Příští rok bych rád pořídil full rám, ale protože jsem student tak peněz není moc, a jak to tak bývá tak chci za své peníze to nejlepší :) ideálně bych si představoval něco do 15000, což je ale vzhledem k nabídce poměrně málo. Rámů je málo a přijdou mi lehce předražené. Domluvil jsem se tedy s kamarádem co má obchod, že by se koupilo celé kolo, já bych si vzal rám a on by si zval a následně prodal ten zbytek.
Byl bych tedy rád, kdyby jste mi poradili s výběrem. Nejde mi teď moc o vzhled či značku, ale o rám který bude slušně žehlit a nebude to houpačka, a taky o to, aby bylo kolo osazeno komponenty o které by mohl být zájem (které se tedy dobře prodávají) a aby bylo za pěkné peníze, tedy aby se podařilo stlačit cenu rámu co nejníž. Už jsem se na dost kol díval, ale značek je hrozné množství a tak je můj přehled dost omezený.
Jaký rám bych si představoval – teď napíšu klasickou větu na kterou asi rám neexistuje :) rád bych jezdivý rám s trochu sportovnějším posedem, ale aby byl pohodlný a zbytečně nehoupal. Prostě rám na pohodu, ale aby se posed moc nezměnil oproti stávajícímu kolu, na kterém se mi jezdí dobře. Jediné co plánuju je otočit představec zpátky do pozitivu. Časem možná ještě přibudou trochu širší rovné „vlajdy“, jinak bych ale posed chtěl zachovat.
Co jezdím – asfalt, polňačky, lesní cesty, rád se projedu i těžším terénem… prostě bych rád univerzál, jediné kolo na kterém se mi dobře pojede všude možně. Super těžký terén v okolí není a ani do něho moc nechci, takže si myslím že ideální zdvih by byl 130mm, popřípadě +/- 10mm čili rám od 120 do 140mm. U 120 mám obavu že by místy mohlo být zdvihu málo, a u 140mm zase že bych ho málo využíval a že by takový zdvih kolo zbytečně zpomaloval. Rád vozím komfortně foukané odpružení, neskáču, nechodím ze sedla, ale rád si občas trochu víc šlápnu do pedálu pro svižnější jízdu. Rovněž si nejsem jistý, jestli je lepší vozit stejné zdvihy vepředu i vzadu, nebo vzadu 120 a předek popřípadě poladit až do 140mm. Vozil jsem teď nějakou dobu 120mm na předku, a připadá mi, že 130/130 popřípadě 130/140 bude ideální. Co vy na to?
No a poslední věc je vhodnost rámu ke komponentům, které momentálně mám. V úvahu bohužel nepřipadají pevné zadní osy (Cube), extrémně dlouhé hlavové trubky (Giant), a ikdyž se dá koupit redukce, tak bych možná radši i klasickou hlavu než tapered. No a samozřejmě by ještě měla sednout geometrie :)
Vím že těch požadavků je hodně, ale to výrobců taky, a proto se obracím na vás aby jste mi pomohli :) věřím že nějaké vhodně osazené kolo s dobrým rámem za slušný peníz najdeme.