• rask

    Ahoj, kam má paměť sahá, měl jsem na upínání kol u favorita takového „motýla“, pak rychloupínáky a na posledních x kolech s pevnou osou takovou tu páčku.

    Teď jsem si pořídil Cube Nuroad Race a na vyndání pevné osy je potřeba imbus, žádná páčka na ose není. Ne že by to byl nějaký show stopper, ale je to pro mě opruz – dávám kolo do auta, musím vydolovat z kapsičky multi tool, pak ho zase zandavat.

    Jaký to má důvod? Nižší cena? Design?

    0 0
    • Breakpain  

      Nezavadís o nej, pri padu si ho netevres… Ja osobne radeji na imbus. Ale pokud davas kolo do auta, chapu …

      1 0
    • novas752  

      Nižší hmotnost, na lehce/elegantně vypadajících gravelech a silničkách jsou ty velké neforemné páčky docela odporné.

      Neměl by byýt velký problém pořídit osu s páčkou.

      0 0
      • TK75  

        Přesně, Ronin Sl měl osu s páčkou a je to hrozně humpolácký.

        0 0
        • Romancero  

          jo taky jsme původně chtěl s páčkou..ale nakonec musím uznat, že jsi měl pravdu-inbus probém není a vypadá to i bez něj lépe

          0 0
    • Puamik  

      Mám to na novém kole také tak, ale na torx. Podle mě asi kvůli nižší hmotnosti.

      0 0
    • figur  

      Já mám radši právě jen na im(n)bus. Míň toho čouhá do strany, nižší váha, trochu větší odolnost proti nenechavcům ve společných prostorech při ubytování a ani ta manipulace mi nevadí, spíš naopak. Tobě stačí si nechat příslušnej klíč navíc v autě po ruce a je po problému.

      0 0
      • kejda  

        Jenom se zeptám, co kde čouhá do strany?

        Samozřejmě nepopírám, bezpáčkové řešení je takové designově čistější…

        0 0
        • Kouba_2005  

          To ale nevypadá jako vidle z gravela, o kterém je tu řeč :-)

          1 0
        • Romancero  

          je další možnosti, kam se může dostat čurbes:-)

          0 0
        • TK75  

          To vypadá rozumně, ale u grevlu to kolikrát je hodně do strany

          Se podívej tady u Ronina

          A hezky s inbusem u Diverge (je to zadní stavba fotku vidle nemám)

          0 0
        • MatS  

          Jeste se dela pevna osa s packou, ktera se pak zasune do osy. Takze nic necouha. Dava to treba Canyon anebo RapiLock.

          0 0
        • jIrI___  

          Na gravelu ty rychloupínací osy vypadají většinou otřesně. Ale z důvodu praktičnosti bych za inbus neměnil.

          0 0
          • TK75  

            Ten inbus máš přece v nářadíčku co se stejně vozí v podsedlovce.

            0 0
            • jIrI___  

              To ano, ale je to prostě opruz navíc, raději ať utrpí estetické cítění :)

              0 0
              • TK75  

                No a ty s tím jezdíš víc silničně a tohle řešíš.Ja jezdím normálně všude i tam kde je to na hraně a nepamatuju si, že bych kdy po cestě musel vyndat osu :-D

                Jak je tohle možné…

                0 0
                • jIrI___  

                  Jak je to možné nevím. Možná v kolárně nesundáváš přední kolo, aby se kolo vešlo do buňky.

                  0 0
                  • TK75  

                    Tak to jo…myslel jsem že máš tolik defektů

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Kdybych měl tolik defektů, tak asi raději přestanu jezdit na kole :D

                      0 0
    • Espen  

      Dej si im(n)bus do auta, ať ho nemusíš dolovat z kapsičky :-).

      1 0
      • rask  

        Jj, presne to jsem pred chvili jako reseni vymyslel, kdyz jste me uklidnili, ze je to normal a nejedna se o jakesi podkolo. Treba ten klic vyuziju i na opravy auta :-) … nebo snad radeji ne.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • petr mensik  

      co toto nechceš?

      0 0
    • Lance  

      Taky sem z toho.byl.mirne rozladen.nez mi to tady tak nejak.politicky vysvetlili. Taky cube

      0 0
    • Kouba_2005  

      Stevens stejný a jsem za to rád, vypadá to líp. Vzadu ale s páčkou, to není tak hezký. Vyměním :)

      0 0
      • jeniiiik  

        Tak tu zadní páčku zkus vyndat. Je tam jen volně nasazena pravděpodobně. V ni občas bývá ještě jeden inbus nebo TORX s menším průměrem.

        0 0
      • Tom-T45  

        S těma nabídkama na výměnu se uklidněte, protože typů pevných os je celá řada, a liší se nejen průměrem a délkou, ale i typem závitu a uložením hlavy :-)

        1 0
    • Tom-T45  

      Cube používá (z nějakého důvodu) osy typu X12, které jsou takto prostě navržené. Řešil jsem to stejné před rokem na silničce, resp. měl jsem koupený rám a k němu jsem sháněl osy. Přední 12×100 mm nebyla k sehnání a dokonce i u prodejce kol CUBE v Olomouci se tvářili, že by to možná dokázali sehnat, ale jen jako náhradní díl k zakoupenému kolu.

      Nakonec jsem našel osy na Ali a tam měly oba typy, jak s inbusem, tak s ráčnou. Protože kolo taky občas skládám do kufru auta, tak jsem objednal ty s ráčnou. S inbusem by asi byly hezčí, ale tohle je v případě častějšího sudnávání kol určitě praktičtější.

      https://www.aliexpress.com/…9643574.html?…

      0 0
      • yetti  

        Na X12 se dá koupit třeba RWS od DT Swiss. Sám ho na Cube vozím

        0 0
        • AussigBiker  

          Presne, kdyz jsem ji padem dojebal, tak jsem zkoumal, kterouze to mam, tady je prehled:

          https://www.dtswiss.com/…ws/rws/12-mm

          Klik na choose model > je tam nepreberny monozstvi typu tyhle osy.

          Pokud tohle puziva Cube, tak tam neco z toho odkazu musi pasovat.

          0 0
          • Tom-T45  

            Díky za tip, v rychlosti jsem to proklikal ale na přední kolo pro X12 v délce 100 mm tam fakt nemůžu nic najít. Ta osa má totiž jemnější závit 12×1 mm, ty ostatní mají 12×1,5. Na zadní v délce 142 nebo 148 mm se to dá sehnat celkem v pohodě.

            0 0
            • AussigBiker  

              Jo no, ja to tenkrat taky strasne zkoumal, zavity, provedeni / zapusteni a tak, nakonec jsem to trefil :)

              Zkus jeste prosmejdit stranky primo syntace.com, treba tam neco najdes…

              0 0
              • Tom-T45  

                Tak na Syntace ji skutečně mají, ale opět jen jako náhradní díl na Liteville :-)

                https://www.syntace.com/…-road-100x12

                Připadá mi, že pro tu přední osu je to standard, který se úplně neujal a používá ho z nějakých důvodů (možná mají koupené licence) pár posledních výrobců.

                Ta alternativní osa z alíka je naštěstí funkční a nevypadá vůbec špatně, tvarem kličky je podobná té DT Swiss a stojí o polovinu méně, než ta originální.

                0 0
    • va-bo  

      Všechny pevné osy s páčkou jsem nahradil osami bez páčky na imbus. Nehrozí poškození a nezachytává se za páčky bordel. Vypadá to líp a úspora několik gramů hmotnosti je znát :-).

      0 0
    • Ali.1982  

      Dovolím si oživit tohle téma.

      Na silničním kole mám též osy bez páčky, tudíž musím vozit v kapse imbus.

      Na ali jsem viděl vyjímatelné páčky pro pevnou osu (ale dle popisu nemohou být osazeny při jízdě).

      Existuje nějaká páčka, třeba na magnet, kterou by bylo možné bezpečně vozit zasunutou v pevné ose?

      0 0
    • Ali.1982  

      Zasouvací páčka je super, na MTB Canyon ji mám.

      Tady u silnice jsem to chtěl pořešit nacvakávací, otázka zda uvedená bude pasovat i na osu Newmen.

      No při nejhorším zůstanu u imbusu v kapse, či někde přilepeným na kole:)

      0 0
      • černápole  

        Malé nářadí i s imbusama je záhodno mít u sebe i na servis na jiných místech na kole během cesty-)

        0 0
        • Ali.1982  

          Nechci to zakřiknout, ale po více než 60tis na silničce jsem nikdy nepotřeboval více než sundat kolo a zalepit duši:)

          Každopádně díky za tipy a postřehy, asi zůstanu u imbusu…

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.