Pimp my bike / přestavba RB CRR 275 na kolo pro bohyni

188 nepřečtených
  • vpa007

    Tak a máme tu další (snad) zábavné vlákno věnované pře/stavbě bajku :-). Těšíte se? Já teda jo :-)

    Po té, co jsem postavil svým mláďatům KID260 a KID240, pak sobě RX a překopal svý IQ 275 na 1×11 s teleskopem, tak konečně dojde i na bohyni… Ta až do teď sedlá Authora. No nic proti němu, to kolo je fest potuněný, dostal jsem jej až na 10kg. Ale furt je to šestadváca s véčkama. A práve brzdy se ukázaly jako trochu problém. A taky, když jedem na rodinnej výlet, tak je jediná černá ovce bez loga RB :D

    Na to konto jsem v létě objevil na cyklobazaru bílý CRR 275 s Vorlem, Rebou a výpletama na ráfcích WTB KOM. Jo, má to samože na pevňáka naprosto hloupej rozměr kol 650B. Pro někoho nevýhoda, pro mne naopak. Na tenhle stroj posunu díly z mýho IQ 275, což ospravedlní jeho tunnění ;-))

    Takže jo, bude to hřích, ale vlastně to nebude „pimp my bike“ ve stylu upgrade, ale spíš o downgrade. Ale zas jak se to veme… kalkulovaná úspora váhy (bez ztrátách na funkčnosti) je aktuálně na –1.284g… jak to bude ale doopravdy se dozvíme v dalších týdnech a příspěvcích ;-)

    0 0
    • nitraq  

      Papíráky s dušema nebo o trochu míň papíráky bez duší?

      https://www.bike-discount.de/…lding-229215

      https://www.bike-discount.de/…lding-229283

      0 0
      • vpa007  

        V počátku jsem uvažoval o bezduších – mám pro to doma vhodný kandidáty, po mě středně sjetý Mitas Scylly, co už na mlíku jsou… ale při frekvenci jejího ježdění by jí tak akorát vyschly.

        Takže zatím papíráky s dušema. Gumy už jsou doma, ujal jsem se kousků z místního bazaru a koupil tomu lehký Schwalbe duše ;-))… no výhledově se možná prásknu přes kapsu a nasadím jí Tubolito ;-)

        0 0
        • seatik  

          Jen takový tip a zkušenost..žena má taky 27.5 kolo, ráfky Black Jack a sehnal sem ji Fast Track s-works 27.5 × 2.2 s mlíkem a už rok s tím v pohodě jezdí bez ztráty kytičky. Pláště se dají sehnat za 500.- nové. Váha 530gr. Nikde žádné průsaky, nahození zcela bez problému. Jízda velmi komfortní.

          0 0
          • vpa007  

            Dík za tip. Gumy Specialized Fastrack v šíři 2.0 byly taky v hledáčku (a v tabulce, miluju tabulky :-)), hledal jsem něco rychlýho, lehkýho a za rozumnou cenu… nakonec ale zvítězila bazarová nabídka, která měla neodolatelný poměr cena/výkon :D.

            Ustoupil jsem prozatím tedy i z plánu mít gumy na mlíku, což u občasnýho využití není úplně efektivní… bych to jen furt dofukoval :-)

            0 0
        • petrun  

          Pokud duše tak jedině Tubolito. Jeho příchodem zbyly pouze dvě smysluplné možnosti. Tubolito nebo bezduše.

          0 0
          • blue.sun  

            Až to bude stát rozumné prachy, tak možná. Dokud se chovají pořád jako hloupý start-up, nejsou zajímaví.

            V době, kdy normální duši koupím za stovku a odlehčenou do dvou set, mi šest stovek za Ubulíto teda nepřipadá ani trošku smysluplné. Trny, které nejčastěji potkávám tady u nás, to prorazí stejně snadno, jako klasickou duši.

            0 0
            • petrun  

              Tohle je dost relativni. 600,– Kč je pro mne cena jednoho oběda. U řazení taky nejezdím Alivio které je levné a drtivé většině lidí naprosto dostačuje. Jinak Tubolito se lepí stejně dobře jako kterákoli duše. Pokud ovšem vůbec píchneš což se mi od léta ještě nepodařilo.

              0 0
              • blue.sun  

                Hm… jenže to není šest stovek, je to čtyřikrát tolik (pro mě). Plus brutálně drahé záplaty.

                To, že jsi nepíchl, může být taky způsobeno jen plášti nebo tím, kudy jezdíš. Od doby, co jsem přezul na Fast Traky jedna díra za druhou. :-( Jenže mi je líto vyhodit hezké a relativně nové pláště.

                0 0
              • maajkee  

                Ty vole kam chodíš na obědy? :)

                Já co hodím na obědy tak maj jídla přes poledne všude tak těch 90–120 kaček. :)

                0 0
                • petrun  

                  To je jeden talíř a polévka z hrnku, že? Je fakt, že jsem nemyslel oběd v práci. Na kvalitní jídlo potřebuji klid a hodně času.

                  0 0
                  • blue.sun  

                    Jasně, machruj tady… :-D :-D

                    Ale zase jo, k takovým se to Ubulíto hodí.

                    0 0
                    • Martin  

                      Když tam není POC, tak aspoň oranžový ventilek :)

                      0 0
                  • maajkee  

                    Já když chci kvalitní jídlo, tak si vařím doma :)

                    0 0
                    • petrun  

                      Na to nemám čas :-(

                      0 0
                      • maajkee  

                        Teď jsi psal, že na oběd musíš mít hodně času, tak to asi na jídlo teda zas tak často nechodíš ne? :)

                        0 0
                        • Bubaaak  

                          na oběd za 600? To bych obědval tak 4× za měsíc :D

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Kdyby ses líp učil… ;)

                            0 0
                            • nomecz  

                              tak tak na oběd za 600 chodí jenom jedničkáři a ti taky trkaj ty největší roštěnky v okolí

                              0 0
                          • Japhy  

                            Můžu si dát obden oběd za 600, můžu mít drahý kytáry, sporťáka, bajk za kilečko, hifi jaxviň, obtejden jezdit bajkovat nebo lyžovat do Alp… Potíž je jen v tom, že to jaksi nejde vše najednou. A s dětmama tuplem ne. :-/ Je to jako s přísadama na pizzu, taky na ní člověk nevyklopí všechno co je v jídeláku.

                            0 0
                            • petrun  

                              +1

                              To je naprosto přesný. Mám čím dál větší možnosti a současně čím dál méně času. Jako kdyby mezi tím byla přímá úměrnost.

                              Když měl třetinový příjem, míval jsem trojnásobný nájezd.

                              0 0
                              • maajkee  

                                No a tady se nabízí otázka, k čemuý trojnásobný příjem, když času je třikrát míň?

                                0 0
                                • petrun  

                                  Na to se taky sám sebe ptám :-(

                                  0 0
                                  • gersa  

                                    Vždycky když mi chtěli v práci napařit víc směn, říkal jsem, že budu sice mít víc peněz na lepší díly na kolo, ale míň času na něm jezdit.

                                    Málokdy jsem tím šéfa potěšil

                                    0 0
                        • petrun  

                          Tak často ne ale rozhodně častěji než kupuju duše.

                          0 0
              • Atilla  

                Zajímavé, že týpek který si dá v klidu oběd za 600kč a duše za 600kč mu přijde zadarmo. Má na kolech vidlice v hodnotě tak těch 2ks duší. Nějak mě to prostě neštymuje s těma „vrakama v profilu“

                0 0
                •  

                  Pro mne je take 600,– Kc zatim pakatelni castka kor za sve hoby. Nekdo ma a nekdo nema tak to bylo je a bude.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak já také mám, to se neboj. Jen podle mě musí mít investice smysl a tady jí prostě nevidím.

                    0 0
                • petrun  

                  Vidlice v hodnotě 15ks Tubolito teď šla přes bazar pryč. Karbonka co jí nahradila stála stejně jako 12ks Tubolito. Nauč se počítat, tvůj mozek je vrak.

                  0 0
                  • Atilla  

                    Tak jestli jsi dal za epixona 9k , tak je tvůj mozek total na kaši:)

                    0 0
                    • petrun  

                      Do hajzlu šla Reba. Epixon od Milana funguje o třídu líp. Jinak stál s poštovným 10.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Hustý. Dle heureky bych za svoji vidlici naplnit tmelem 616 kol po 100ml no tubes:)

                        0 0
                        • petrun  

                          Já bych neměnil. Funguje líp než fungovala Reba za stejnou cenu. Do Epixona z TT půjdu kdykoli znovu.

                          0 0
                          • maajkee  

                            To já bych vzhledem k servisu,k dos­tupnosti dílů, ke kvalitně provedení šel rozhodně radši do Reby. Epicon měl podle mě význam, když stál polovinu nebo 2/3 toho co Reba.

                            Ale tak je to věc názoru. Hlavně když jsi spokojenej.

                            0 0
                      • maajkee  

                        Cože? Epixon za 10??

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Nejvyšší TT verze běžná cena…

                          http://tuning-test.cz/….php/bike-29

                          0 0
                          • maajkee  

                            Hmm, tak do toho bych za ty prachy nešel. Vzhledem k tomu, jak jde Suntour pomaloučku s kvalitou zase dolů.

                            0 0
                            • petrun  

                              A Reba ne? Ještě když byla dualair tak celkem fungovala. Se soloair uz je to jen naleštěný těžítko.

                              0 0
                              • gerrard  

                                To uz je skoro „urban myth“, ze DA fungovala lip nez SA.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  JJ, přitom je to naprostá volovina- DA měl jen výhodu, že se dal rozdílným tlakem upravovat chod a trochu přízpůsobit vidlici, nicméně 99% lidí to stejně vozilo tlaky stejný.

                                  0 0
                                • petrun  

                                  Kdybych je nejezdil, tak bych si to netroufl napsat. Nikdy nepíšu o ničem co jsem sám nevyzkoušel. Něco prostě museli udělat jinak! Ta starší zobala citelně líp, proto jsem ji jezdil déle než tu novou. Nová šla pryč už po první sezóně. Starou jsem pak jezdil místo ní. Kdybych nechtěl na fulla pevnou osu, sloužila by dál.

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    A namazal jsi tu REBU!? Dal jsi 5W olej do patrony, 15W do nohou a hustý olej na SA pístek?

                                    0 0
                                    • petrun  

                                      To chceš jako říct, že na to za ty prachy ve výrobě serou? No to snad ne? To jako, že se musí nová vidle rozebrat ještě před první jízdou? To je tak na to omlátit jim to o palici! Ta stará fungovala hned.

                                      0 0
                                      • jIrI___  

                                        Správně se tomu říká, že šetří náklady :). Je fakt, že RS jsou tím nedostatečným namazáním z výroby pověstné.

                                        0 0
                                      • Atilla  

                                        Tak tohle se tu zaprvé probíralo asi tak tisíckrát, za druhé si to chce přečíst návod. Aspoň dřív v něm bylo, že se má vidlice po X km dát na servis a vyměnit montážní náplně, které mají odhalit výrobní vady. Rozdíl v chodu je po namazání SA zásadní, navíc je to celé úkon na 20 min pokud je vidlice nová. Namazat SA pístek lze i vyšroubováním ventilku a vstříknutím 3–5mm oleje. Nohy se taky stahovat nemusí( samozřejmě je lepší pořádně namočit molitany v oleji), stačí vyšroubovat imbusy dvě rány gumovou paličkou a do každé nohy 10ml 15W. Ale takové základy přeci člověk který kupuje duše za 600kč/ks a dokáže rozpoznat jejich výhody musí znát......

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          Tak jest.

                                          0 0
                                        • petrun  

                                          Jsem disciplinovaný uživatel a manuál otrocky dodržuju. Po 20 hodinách šla na servis (a po 200 do světa). Co tam s ní dělali nevím ale rozdíl ve funkci byl velmi malý.

                                          U Epixonu doplňuji olej pod ventil sám, je to tak od Milana napsané v manuálu.

                                          0 0
                                      • maajkee  

                                        No Epixon z výroby, pokud bys ho nevzal z TT chodí uplně na hovno a potřebuje taky hned rozebrat :)

                                        0 0
                                        • petrun  

                                          Z výroby je pro mně nezajímavej. Pokud by nebyl TT nešel bych do něho.

                                          0 0
          • Martin  

            Ještě kdyby měli líp udělaný ten ventilek…

            0 0
            •  

              Presne tak, ventilek stoji zaprd. V palermu mi zacal uchazet a naopak v chladu se mi jej podarilo vystipnout z plastoveho ulozeni.

              0 0
          • jIrI___  

            +1. Tubolito stojí přinejmenším za vyzkoušení.

            0 0
        • vpa007  

          KOLA

          Včera došly z čajny ultralight kotouče, takže jsem to zkompletoval. Jinak díky Orlovi a Shimanu proběhla výměna zadního kola… hladce. Mám doma z IQ (Evo1) náhradní zadní kolo. Kdysi jsem mu trochu pocuchal ráfek a nába byla taky na repasi, přeplýtalo se to 2×, až z toho komplet vzniklo nový kolo DT, takže ve finále jsem starý věci zase zkompletoval jako zálohu. A světe div se, teď se to hodilo :-)

          Po včerejšku to teda asi prozatím mám komplet vyřešený takhle:

          • záplety WTB Kom i23 + Novatec (792+880g)
          • pláště Schwalbe RaRa + TB 27.5 × 2.10 (419+484)
          • duše Schwalbe SV21A Extra light, 27.5×1.5–2.4 (141+138)
          • kotouče QUAXAR Iris, 160mm, IS (73+73)
          • šrouby Rockbros Ti M5×10mm, torx (7+7)

          K diskuzi na odlehčení… přeplýtat na tenčí dráty je rozhodně nebudu, přišel bych o možnost o v nouzi použít sám se svými ±95kg. To spíš možná koupím ty oranžový duše v ceně 2 obědů, pokud je někde seženu s aspoň psychologickou slevou ;-)

          0 0
          • oddie  

            Odkud jsou ty kotouče? Jsou OK?

            0 0
          • Mart7  

            Nezkoušel jsi duše Rubena light? Udávají hmotnost 129 g, jaká bude skutečná, je otázkou.

            0 0
            • vpa007  

              Jo Rubena Ligh jsem zkoušel, mám ji jako náhradní na IQčku… navážil jsem jí 124g. Ale nějak nebyla skladem a je fest tenká (tu náhradní mám už prodřenou z kapičky a to nebyla nikdy nasazená…)

              0 0
              • maajkee  

                Já jeden čas vozil tyhle ultralight Rubeny v 26" v 29" plášti :)

                0 0
              • nitraq  

                Tyhle rubena light mám na kole mým i mé milé a v pohodě, na to naše turistický šudlání zcela v pohodě. I když co si matně pamatuju, tak jsem kdysi navážil podobnou hodnotu, ovšem u 26.

                0 0
              • Mart7  

                Asi je také zkusím, co vidím reakce. Současné Schwalbe light mají 179 g, takže celkově pěkná úspora cca 110 g.

                0 0
          • okm  

            Jen tak pro zajímavost. Díval jsem se, kolik jsem váhově ušetřil při přepletení na dráty Sapim Race (2.0/1.8/2.0). Ve velikosti 27.5 to udělalo celkem 70g na obou kolech. Teď jsem jen tak rychle zkouknul ceny a je to opravdu 15Kč/ks, takže 960Kč celkem. A vzhledem k tomu, že drát má na obou stranách (tedy tam kde vždycky praská) 2mm , tak pevnostně to bude asi dost stejný.

            Já měnil zároveň i náby, jinak bych se na to vykašlal.

            0 0
            • oddie  

              Pro lehkou ženskou nebo děcko by v pohodě stačily i čistě 1,8 dráty, ne, 2,0–1,8–2,0, akorát jich nějak moc není rozumně na výběr…

              0 0
              • vpa007  

                Jo, přesně tak. Kdybych skládal kolo pro děcko, budu řešit kola tochu víc… takhle na to prdím, páč je mám i jako zálohu pro sebe a tam jsou 2mm dráty celkem „must have“ ;-)

                0 0
                • mr.antik  

                  ty zeslabovaný race ale nejsou horší než 2mm, ale záleží samozřejmě jestli tě 70g spasí vzhledem ke zbytku kol/duší/gum

                  0 0
                  • vpa007  

                    Hele jo… přesně to je ta úvaha, člověk musí promyslet poměr úsilí/přínos… a to je zatím na nízký úrovni.. zatím ;-)

                    0 0
                  • Atilla  

                    Mě zatím nepraskl ani jeden Race drát od sapimu a to mám na nich skoro všechno včetně DHčka

                    0 0
              • Hadato  

                Další alternativa, která je ještě levnější je 2,0–1,7–2,0 od Remerxu, pevnostně by měly být v pohodě vzhledem k 2,0 u hlavy, cenově jsou pak 10Kč/ks. Máti má na nich zapletená kola a zatím to drží pěkně (nicméně v terénu moc neprasí).

                0 0
                • maajkee  

                  Pak ještě Mach1 dělá 2.0–1.5–2.0 vozil jsem je celkem v pohodě i já se svým metráčkem.

                  0 0
                  • vrazdit  

                    ono jde potom spis stejne o pocet spic, pokud je jich tam dost, daji to i tenke vetsinou…

                    0 0
                  •  

                    Zdravim zdejsi vesmes metracky. Ja pouzivam cca rok trojbrity Mach3 a spokojenost velika tedy od mych kamaradek ;)

                    0 0
    • vpa007  

      PLÁNY

      Plány, no ty jsou veliký. Mám to perfektně vymyšlený… vlastně zůstane rám, vidle, brzdy a kola. Co sundám půjde ideálně do světa. A to by mělo zoptimalizovat cenu celýho projektu (hlavně od prodeje 800km jetýho Vorla si hodně slibuju ;-)). Mezitím jsem udělal revizi skladu ND (náhradních dílů) a sjíždím bazary i slevový akce. Už se to doma celkem kupí…

      0 0
      • nitraq  

        Nebude tě těch 240 gramů přes deset kilo štvát?:))

        0 0
        • vpa007  

          Asi bude… ale počkám si na výsledný vážení a pak budu špekulovat, jak (a za KOLIK) to dál „optimalizovat“ :D

          0 0
          • blue.sun  

            Ještě spotřebák typu různých pásek a šroubků, mazivo, a i tak bude tahle hračka lehčí, než můj karbonový Lector. No nic, jdu vymýšlet, co vyladit. :-D

            0 0
      • MartyM  

        no ty voe a to jsem si myslel jaký jsem magor když si dávám stavby a výměny komponent jednotlivých kol do tabulky v excelu… :-) Oproti tomu tvému detailnímu „sčotu“ jsem fakt žabař!!! Držím pěsti

        0 0
      • petrun  

        Co je špatného na orlovi?

        0 0
        • palo7  

          Orel?

          0 0
        • vpa007  

          Na Orlovi špatnýho není nic, jen prostě pro daný účel je overkill a těžký. Prostě pro bohyni zbytečně moc převodů, který nevyužije. A pak to má gripshift, na což ju nepřeučím a taky dlouhý kliky (175mm). Takže jsem se rozhod, že to posunu dál jako komplet a nahodím na to Shimano desítku, která se mi válí doma z IQ a je prodejná ješně míň než Orel ;-)

          0 0
      • Japhy  

        Máš zajímavý rukopis, komiksově designerský. A asi ti vykradu tu excelovou tabulku, u mého projektu pro dceru mi chybí spousta řádků s drobotí typu šrouby do kotoučů a tak.

        0 0
        • vpa007  

          I mě tam chybí spousta řádků… včera jsem to rozložil na atomy a zvážil i pevný osy, podložky pod krk a šroubky patky i košíku (jo sem magor). Každopádně si tabulkou posluž, budu rád, že je i někomu k užitku, že nejsem jedinej pacient :D

          0 0
          • nitraq  

            Vidíš, pevný osy. Koupit od Číňana bezpáčkový a na každým kole máš 30 – 40 dolů:))

            0 0
            • vpa007  

              No jo čéče, dobrej t!p ;-)… už na to koukám… 11/11 bude na Aliexpresu slevový festival, tak bude dobrý čas nakoupit nějakej matroš. Jen musím přesně zjistit, který ty osy to je, jako vzadu, páč ta přední RS Maxle je jasná ;-)

              0 0
                • vpa007  

                  Díky! Půjdu do ní, i když má tu debilní zlatou podložku, tak lepší pevnou zadní osu 12×142 s L: 166, TL: 20 a TP: M12×1.75 jsem zatím nenašel…

                  0 0
              • czechfixie  

                Na tom Ali bacha na 11.11. Spousta cen je jen na oko ve slevě, vyplatí se sledovat už před. Ze své zkušenosti vím, že některé ceny jsou tam na blázinec 11.11. nadhozeny i 2×! Navíc je to už relativně „těsně před vánoci“ a minulý rok mě nedorazilo 5 položek ze šesti, asi smůla…

                0 0
            • petrun  

              Perfektní nápad. Ty osy co jsou v základu jsou opravdu zbytečně těžké.

              0 0
      • okm  

        Ještě můžeš přeplést kola na zeslabovaný dráty (2.0/1.8), nebo rovnou na 1.8. To by mělo hodit min. 100g dolů. Pak ještě Alu niple, ale do toho já bych už nešel. Ale třeba Sapim Race stojí kolem 15 Kč, takže zhruba litr za obě kola. A 10 korun za gram, to už se vyplatí :-)

        Já už mám přepleteno.

        0 0
      • nitraq  

        A není ta sedlovka spíš těžší na karbon? Číňan umí ve stejném rozměru cca 185 gramů, viz feedback. A určitě najdeš bez loga.

        https://www.aliexpress.com/…0902687.html?…

        0 0
    • gersa  

      Vůbec, čte to tady tvoje žena?

      0 0
      • vpa007  

        Nečte. Věřím. O existenci nějakýho B-F by neměla mít vůbec potuchy… tajně doufám, že je to mimo oblast jejího zájmu a že ji plně zaměstnává čtení webů zaměřených spíš na módu, než na kola. Nečte, jinak by už dávno řvala, že mám ve sklepě a kumbálu nasyslený díly v celku za mraky peněz :D

        0 0
        • gersa  

          To je dobře, protože jinak by tu nebylo tohle vlákno, který má potenciál bavit nás po dlouhé zimní večery :)

          0 0
        • Bubaaak  

          Miláčku, až umřu, hlavně ty kola neprodavej, za kolik jsem říkal že stála!

          0 0
          • oddie  

            Tak jestli ona jede v módě, tak jsou si s bídou fifty-fifty :D

            0 0
            • vpa007  

              Pěsně tak… já se neptám kolik stála halenka, kabelka nebo nový háro a ona se neptá kolik jsem dal za ty balíčky, co neustále chodí domů :D

              No nic, konec plkání, jedu na poštu pro další balíček :P

              0 0
        •  

          Mozna by ses divil co cte tva bohyne ;)…

          0 0
    • petrun  

      Ještě bych se podíval po lehkých pedálech. Tam se dá taky deset deka ušetřit.

      0 0
      • vpa007  

        Hele pedály neřeším… spolu s nimi dámsky specifický sedlo Fizik Vesta poputujou ze starýho kola na nový. Na deset deka peču. Zatím. Si to nechávám na Evo2, až to budu honit pod 10 kilo… ;-)

        0 0
    • scoty  

      Barva a lak je taky víc jak 100g…:)

      0 0
      • vpa007  

        Ale kušuj! Zas tak extrémně negramařím a dělat z toho zpětně brutal finish nebudu, byť by to bylo moc hezký ;-)

        0 0
    • maajkee  

      V první řadě nechápu proč člověk co chce honit gramy začne těžkým rámem :)

      Ve výsledku kdybys koupil nějakej karbon, tak ušetřis hmotnost i peníze :)

      0 0
      • jIrI___  

        V úvodním příspěvků byla volba právě RB vysvětlena dostatečně:

        " A taky, když jedem na rodinnej výlet, tak je jediná černá ovce bez loga RB"

        0 0
        • maajkee  

          Tak logo RB je to nejmenší :)

          0 0
          • Martin  

            Analogicky s fejkovými Oakley? :)

            0 0
        • vpa007  

          Přesně tak, tady jde o to mít celou stáj RB a primární není honit gramy, ale v rámci možností odlehčit dané kolo… =)

          Pak tady jde o vzájemnou kompatibilitu (sedlovky, středy, kola, vidle,…), taky cena je v tom celkem zainteresovaná… jasan, mohl jsem koupit karbonovej rám, karbonový ráfky a já už nevím co, ale jednak bych asi bojoval s pressfitem, druhák celá kompatibilita by šla do koprum, třeťák by to byl větší ranec. Takle mám doma druhej set kol a když někde rozstřelím o šutr ráfek, tak mám (po přehození kazety a kotoučů) na čem jezdit… jmr? ;-)

          0 0
        • mr.antik  

          5× za rok se to dá zkousnout

          0 0
          • vpa007  

            Ale jo… jako ego mi to nedere… ale pak jedeš na letní dovče po jižních čechách někde v okolí Zvůle, přelízáš padlej strom a z konce skupiny (páč otec jede vzadu, aby sbíral slabší kusy ;-)) slyšíš: „Jé, pěkný minieRBéčko… a druhý… čau… pěkný CRX… a co maminka, kdy bude mít i ona svý eRBé?“… díky kucí, nevím koho z vás sem potkal, ale asi tak =)

            0 0
      • gersa  

        Protože s karbonovym rámem, co by měl lehce nad kilo, by to nebyla taková výzva

        0 0
        • vpa007  

          Jo, vlasntě přesně tak… :D

          0 0
        • maajkee  

          No jo no. Tohle uz mě přešlo. Vzhledem k intenzitě s jakou moje choť využívá bajk a silnici, tak nemam potřebu to nějak hrotit. Má na tom standardní komponenty a dokonce i standardní duset :) jinak je to starý RB IQ :)

          0 0
    • vpa007  

      RÁM a GRAFIKA

      Celý up/downgrade stojí a padá na rámu. KOlo jsem postupně odstrojil, sundal, co šlo. Našel jsem prasknutou patku (mám doma náhradní, zase ta kompatibilita ;-)), sjednotil pestrou sbírku šroubků na košíky a držáky kabeláže pod hlavní rámovkou. Dneska hodlám rám pečlivě umýt a mohu jej pomalu začít strojit zpět…

      0 0
      • maajkee  

        Kurňa vždyť je venku ještě tak krásně, škoda se doma prasit s kolem, jeď ven a jezdi! :)

        0 0
        • vpa007  

          Tyfoe já z fabriky dojdu nejřív v 17:00 a to už je tma jak pytlu… navíc, tohle je můj tajnej noční projekt na kterým typicky makám v čase 23:00–24:00 :D

          0 0
      • vpa007  

        K tý GRAFICE… teď je pravý čas pořešit i DYZAJN.

        Proč? No kolo v základní bílé je fajn, ale je to pro babu, takže by to chtělo nějakej šmrnc. Jasně, bude červený akcent (jako citlivě a střídmě – gripy, objímka sedlovky, ventilky a blbosti), páč bohyně pro něj již hlasovala, když jsme vymýšlel barevnou kombinaci kola pro naši princeznu. Ale přijde mi to málo. A pak taky původní majitel má na rámu jméno. To lišácky vyřešil před prodejem nálepkou Rock Shox. Ta ale letěla dolů. A když je rám bílej, tak mě napadlo na bílou nálepku natisknout její jméno… a bylo by.

        NEBO, nebo to posunout dál a udělat něco čučavýho, nějakou pecku. No když sem koukal na červeno-bílý bajky na netu, tak mi samozřejmně jako první vyjely Rocky Mountain Elementy různých ročníků. A jo, tyhle rámy se mi dycky líbily luxusně zmáknutými přechody ve formě javorových listů…tak dumám, jestli nespáchat něco na ten způsob a udělat custom polepy

        Takže VÝZVA: najde se nějakej dobrovolnej dyzajnér, co by si pohrál s nápadem na bílý rám fláknout nějaký červený fleky (třeba ala krev z Dextera :D)

        0 0
        • vpa007  

          A nebo pak udělat nějakou pitomost ve stylu PIVOT Phoenix, co měla letos na DH Emilie Siegenthale… ;-) :-P

          0 0
        • palo7  

          Takhle moc červený? Co jen nějaký malý detaily? Vyplnit červenou nápis RB, udělat linky CRR a pak červenou zamaskovat to jméno?

          0 0
          • vpa007  

            No právě to moc červený nechci a samolepkama by to stejně nešlo udělat celoplošný, teda půlrámupolšný :-). Na RM se mi líbil detail přechodu. Pak jsem našel toho Pivota a krom majitelky mě uchvátil ten nápad vyplnit jen RB nápis a pak nějaký vtipný detaily… takže souhlas, razím heslo „méně je více“ ;-)

            0 0
            • hovado_cz  

              Jde o to, kolik chceš do toho vrazit – ted aktuálně sem se mi celekem líbí spešlácká bílá perleť ale ten lak bude za neskutečnou raketu

              0 0
              • antoda  

                Lak nestoji skoro nic v porovnani s praci nekoho, kdo to namicha a nalakuje.

                0 0
            • hovado_cz  

              Nebo ala Dan

              0 0
            • hovado_cz  

              Ale neznam oblibeny barvy tvé paní. Jinak posílam pár hezkých barevných kombinací (nejen mtb)

              0 0
            • palo7  

              Chceš to formou samolepek? Co airbrasch? Asi dražší verze, ale jednobarevnej by nemusel být až tak drahý

              0 0
        • Pentaroth  

          Rekni Onucemu:-)

          0 0
          • vpa007  

            Dík za nápad, ale NATO barvy a guerilla lakování není má cesta, byť Onuceho za to svým způsobem obdivuju ;-)

            0 0
        • vpa007  

          S tím dyzajnem… de fakto potřebuju jen zamaskovat přezdívku původního majitele a případně to trochu došmrncnout… ale razím heslo „méně je více“!

          Další varianta je pořídit pár blbostí ala „stickerbomb“ od Riesel (víčko, nálepku pod řetěz, blatníček, polep na kola WTB) a k tomu třeba dotáhnout (dovyplnit) ten nápis RB a přelepit přezdívku… no uvidíme, zas aby to nebylo moc jako na před- a posledním obrázku ;-)

          0 0
          • kadlec  

            Na to jsem kdysi taky koukal, ale ceny jsou neodpovidajici

            Na ali maj taky vicka hlavka s obrazkem za 9usd

            0 0
        • vpa007  

          Tak ten DYZAJN jsem nakonec pořešil samo-domo. Nějak se toho před vánocema v práci nakupilo, takže projekt šel trochu stranou. Mezitím dorazily z BlackFriday výprodeje Riesel blatníky a víčko hlávka, taky od jednoho dobrotivce Riesel nálepka pod řetěz. A jelikož před dobou bohyně mrčela, že jsem jí z Authora sundal víčko Riesel, bylo celkem jasno :-)

          Nakonec jsem prostě oskenoval oba blatníky a nálepku pod řetěz a pak vytiskl v práci na nějakou odolnou nálepku. Pak udělal šablony a prostě dolepil vnitřek písmen a udělal náplasti přes jméno původního majitele. Není to dokonalý, ale na to se.e pes :D

          0 0
      • Bubaaak  

        Praskla patka na RB… To se přetahovala s vlakem na přejezdu? :))

        0 0
        • vpa007  

          Těžko říct… spíš ji ale předchozí majitel (či mechoš?) utahoval ukrutnou silou ;-)

          0 0
          • vili  

            letos na banditu 290 uplně stejná prasklina a to byla dotažená originál z RB.

            btw. trošku mě tato patka sere. Co jsem měl na starém IQ, tak ta měla ještě járek, kterej se slícoval s výstupkem na rámu a ani se to nehlo. Tato verze bez járku se hejbe pokud není dostatečně dotažená, což značně sere řazení a proto to mají zřejmě lidi tendenci přetahovat.

            0 0
            • petrun  

              Přesně! Srovnám to u CRR podle rovnače patek a časem se to rozesrané znova. U IQ jsem na to nesáhl spoustu let a patka je rovná. Tohle se jim těžce nepovedlo.

              0 0
      • vpa007  

        Tak rám včera večer natajňačku umytej… naštěstí žena spala, jinak by asi byla na nervy, že mám ve vaně cizí hlíkouvou milenku :D.

        0 0
        • vili  

          Dám ti tip. Vem ten rám, pošli ho na odlakování (cca 400) a pak ho pošli do galvanika fiala na elox (cca 500, doporučil bych pěkně zelenej, kterej se bude hodit k bílé vidli). Vyřeší ti to problémy se jménem a barevný doladění a jako bonus ti ubude tak 200 g na hmotnosti.

          0 0
          •  

            Myslis Galvanika Fiala v Praze Bechovicich ? Znam tu firmu ale z jineho hobby. Na odlakovani si to daval kam, mohu-li se optat ?

            Jinak s eloxem musi ram vypadat paradne i bez plusovych doprovodnych efektů.

            0 0
            • vili  

              jop. su z Brna, takže odlakovna hír:

              https://najisto.centrum.cz/…a-odlakovna/

              originál samolepky pod lakem byly dost kvalitní, takže vydržely i lázeň :-)…takže sem je pak odrbal růčo a celej rám ojel drátěným kartáčem pro sjednocení povrchu (dá se i flexou nebo opískovat nebo balotinovat – to je asi ideál)

              a pak sem měl cestu kolem Prahé, takže galvanika fiala…

              0 0
              •  

                Diky za impuls k realizaci. Kdysi kdyz RB zacinalo tak jsem mel lesteny dural ale s eloxem to bude snad uz i zbytecny luxus. Nicmene ram Crr290 mam rad tak mu tenhle kabatek dopreju. Vahovy ubytek by mel byt tech cca 150–200gr jako bonus.

                0 0
          • oddie  

            No tak teď jsi mi nasadil brouka…

            0 0
          • kokoska.rokoska  

            Jaks' tam dostal zpátky logo na spodní rámovou trubku, mohu-li se ptát? Kovové logo na sedlovce a hlavě jsi, předpokládám, „urval“ a po eloxu zpět nalepil. Je to tak, prosím?

            0 0
            • vili  

              jasan. Kovová loga odloupneš nožem a pak přes 3M lepící oboustrané lepící pásky nalepíš zpět. Loga jdou buď koupit přímo u RB nebo mně je tehdá dělal ráďa tady z bf.

              0 0
              • kokoska.rokoska  

                Díky! A máš to logo na spodní rámovce nalepené jen-tak, nebos' přes něj dával lak atp?

                0 0
                • vili  

                  Jen tak. Bezne pouziti to vydrzi bez problemu, akorat bacha na drzaky nosicu.

                  0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Jsem dnes ještě pomalejší než jindy a nedochází mi, co myslíš „držáky nosičů“. Nanýtované ocelové matky na košíky na bidony? Očka pro montáž nosičů?

                    0 0
          • hovado_cz  

            Tak tohle je jiná liga +1

            0 0
    • parischr  

      …abych odpověděl na první otázku…těším se ! :) …a zásoby popcornu mám :) …

      …tomu se přesně říká “jít proti davu”…koupit “nové” kolo s vorlem a hned ho sundat a šup na bazar :) …na to se dá napsat jediné : …JE TO REBEL !!! :)))

      0 0
      • vpa007  

        Tyjo… teď dumám, nad tím, co ještě nikdo nenapsal… jestli by to nechtělo TELESKOP?!?

        :-D

        0 0
        • nitraq  

          Simtě, teleskop. Honíš gramy a pak bys tam dal půlkilovou obludu? Navíc, jak píšeš, na těch pár set cyklostezkových km?

          0 0
    • vpa007  

      VIDLICE

      S ojetým kolem je to jak s ojetým autem. Sice bylo určitě servisovaný (pravidelně!), ale stejně je dobrý vyměnit rozvody (preventivně). Teda těsnění na vidlici a olej v ní. A když ze byla na koloshopu sleva 11%, tak jsem přihodil tyčku na snížení zdvihu ze 120mm na 100mm ;-).

      Takže dneska mi kolega na RS zkušenější mechoš rozhodli Rebu, vyčistil ji, povyměňoval co šlo, nasadil kratší tyčku a nalil nový olej. Plus proběhl menší tunning olejem Fox, tak uvidíme, jak se to osvědčí.

      No, když jsem to viděl, tak i ta má z IQ275 prodělá brzo stejnou péči!

      0 0
      • palo7  

        Snížení? ;-)

        0 0
        • vpa007  

          Mno jo, všechno špatně… ten borec musí být padlej na hlavu, nejdřív sundá Vorla 1×12, aby tam dal 1×10 nějaký Shitmano a pak ještě sníží vidlu… no kam ten svět spěje?!?! :D


          No záměr je trochu snížit střed a nemít z toho takovou „kozu“, že by mladá paní za kolem seděla jako paní radová.. vidle má celkem dlouhej krk (18cm), podložek je pod představcem požehnaně a mám nachystatný 2 krátký 5cm představce (Force 6° a FSA 17°).

          Prostě mi to přišlo na oko moc vysoký a ni na původním setupu měl majitel vlaštovky a představec v negativu… navíc, žena 120mm fakt na cyklostezce a polňačce nevyužije. Když bude něco divně, tak tyčka poputuje zpět, je to práce na chvilu ;-)

          0 0
          • nitraq  

            Tyčku zpět, můžeš o ty dva cm dát níž představec a fiknout krk, zahodit podložky a další gramy pryč:))

            0 0
            • vpa007  

              Podložky budou karbonový, ale jak říkáš, možností je kupa a prostor pro ladění v příštím roce bude jistě velkej ;-)

              0 0
      • maajkee  

        Snížit to na 100 podle mě krok vedle. Se 120mm to má přeci jen o chlup lepší hl. úhel a pohodlí pro ženskou není nikdy dost. Druhá věc že ty tyčky tady mám asi dvě úplně k prdu, mohl jsem ti ji nechat levně. Spoustě lidem jsem totiž zvedal na 120 :)

        Kdyby ses chtěl ty tyčky zbavit, tak bych ji asi odkoupil.

        A z fotek se mi zdá, že na tlumící patronu asi nesahnul co?

        0 0
        • team_daddy  

          Mohl bych se tady v tématu trochu přiživit? Na svoji Meridu s véčkama sem sehnal 26” Rebu. Při koupi sem nějak moc nepřemejšlel a až pozdě si všiml, že má jen 80mm a je o ty cca 2cm kratší. Tím mě bike klesl předním kolem, rodla šli níž a to mě sere. Myslíte, že by bylo řešitelný vyhnat ju na 100mm?

          0 0
          • maajkee  

            Jakej je to model? Starší šli snižovat nebo zvyšovat jen pomocí spaceru.

            0 0
            • team_daddy  

              Nevím jak poznat model. Udělal sem foto, možná někdo zkušenější pozná:

              0 0
              • maajkee  

                Jo tady to na 100 pujde bez problémů.

                0 0
              • vpa007  

                Hele vpoho, neplevelíš… a i kdyby, jsem tolerantní, zvládl jsem i hore diskuzi o ceně obědu a výběru kvalitní vidle :D

                0 0
            • vpa007  

              Jak se tu řeší KONKRÉTNÍ MODEL VIDLICE… tak to jsem taky řešil ;-)

              Když člověk veme něco bazarovýho, tak pak houby ví, co to konkrétně je… Ale když jsem kolo obhlížel, tak jsem si všiml, že vidle má zezadu korunky nějakej kód. Ano, tušíte správně, i mě brzo došlo, že by to mohlo být sériové číslo.

              Chvíl jsem pak na webu pátral a nakonec našel servisní vyhledávač https://trailhead.rockshox.com/en/, kde po zadání serial nr. vyjede komplet info, co je to za vidli, jaký jsou servisní kity (čísla) a jaký jsou kity na upgrade… viz obrázky mýho konkrétního modelu. LoveIt! ;-)

              0 0
          • mr.antik  

            podivej dovnitř podle mě v té době byla každá reba 80/100 a některé i 120mm

            0 0
        • vpa007  

          Hele to mě nenaladlo, že se ty tyčky doma někomu válí a taky to byla rychlo akce seznat sadu těsnění a helemese maj tyčku, tak to prubnu, když šáhnu vedle, tak to vrátím. Ale asi si zatím tu 120mm nechám právě na potenciální ladění ;-)

          Jinak rozebraný, vyčištěný a promazaný je to komplet, včetně patrony… kámoš právě nadával, že jestli bude mít jednou FOXe, tak tam se do patrony už lehko nedostane…

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.