pivot trial 429 pro x01 enduro versus yeti sb115 t2

10 nepřečtených
  • RadimV

    Zdravím,

    rozhoduji se které kolo vzít, je docela problém najít kola pro zapůjčení. Dosud půjčeno několik trail kol, ale jiných značek a v nižší kategorii.

    Dosud jsem jezdil na horském kole trek ht, letos vyzkoušel na zapůjčených kolech několik trailů, singletreks a docela mne to chytilo. Nejsem žádný střelec, čtyřicet už mi bylo, ale hýbat se docela umím. Výška 177cm, váha 65kg.

    Kolo využití na trails, chci si zajezdit, vyčistit hlavu od práce, ale na doraz jezdit nechci. K tomu lesní stezky, cross country s přítelkyní.

    Obě kola bych našel v německu, o fous s lepší cenou, pod 200, u nás sotva něco k sehnání. Líbi se mi ještě ibis ripley v4, ten se ale nedá sehnat ani za hranicema.

    Uvítal bych pár rad, spíše v čem se mohou kola lišit, což by mi pomohlo se léle rozhodnou.

    Pokud čtu zahraniční recenze, přijde mi, že testeři jsou natolik zkušení, že ví jak s každým bike jezdit, takže ve výsledku je kolo označeno za hodně dobré, nicméně pokud si jej koupí méně zkušený, může se na on sám na kole i trochu trápit, no nevím :-)

    0 0
    • novas752  

      Začnu od konce. Je to komplikované, co je dobré pro jednoho nemusí být pro druhého, zkušený agresivněji jezdící člověk má na kolo úplně jiné požadavky než začátečník, i nastavení toho kola při stejných parametrech (váha, výška…) bude o dost jiné.

      Pivot 429 ve verzích enduro je laděný na náročnější terén/agresivnější zacházení, než ten Yeti. O dost větší Reach, menší úhel hlavy (obě kola jsou v tomhle parametru ale poměrně konzervativní, 67° má dnes kde jaké xc a mnohé jiné trailbiky mívají pod 65°), samozřejmě odlišný způsob zavěšení zadního kola, oba ale na vysoké úrovni a jako začátečníkovi na trailech ti to bude úplně buřt. V osazení je zásadní rozdíl ve vidlici, Fox 36 je v terénu lepší než fox 34 (tužší šasi, lépe chodí v bordelu, jistější vedení stopy), na zdvihu až tak nesejde. Tlumič má Pivot také větší/lepší – DPX2 vs DPS.

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Výprodej -30% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        od 17 399 Kč -30% MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

        od 14 199 Kč MOC 17 699 Kč

        Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -37% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

        11 099 Kč -37% MOC 17 699 Kč

      • RadimV  

        Díky za info. Co jsem četl, tak sb115 je postavená na rámu sb100, ten je asi orientovaný jako lehčí do cross country. Kdežto ten trail 429 není vůbec cílený na XC.

        četl jsem, jak geometrie rámu ovlivňuje pozici jezdce, a u sb115 jde o klasickou pozici jezdce.

        Fakt je, že pokud jsem jezdil na XC převážně, více mne to cílí na 429, která mi přijde robustnější, asi z toho důvodu, aby mi více vydrželo, než se naučím lépe jezdit, nevím …

        0 0
        • novas752  

          Přesně tak, SB115 je spíš nabombené xc kolo než vyloženě čistě trailbike, dnes tomu někteří říkaji downcountry. Bude zase rychlejší mimo sjezdy – pokud to bereš jen jako nutný přesun, koukej spíš po tom Pivotu, pokud se chceš pěkně proletět i do kopce a z kopce nepůjdeš až tak na hranua tak, koukej spíš po tom Yetim. Akorát bacha že s jídlem roste chuť, přestup do světa vyšších zdvihů než xc pro mnoho lidí vypadá tak že koupí ±120 (protože přeci nejsou žádní šílenci a endůristi), ale hned co se na tom pořádně rozjezdí, přestane jim to stačit a začnou koukat po 140+. :-)

          Já před lety přecházel ze 100mm xc ht na 150/150 27,5" full, brzy potuněno na 160/150 zvýšenim zdvihu vidlice a za nějaký čas poté 160/160 tlumičem s většim zdvihem (když to rám umožňuje),

          0 0
      • TK75  

        Pivot 130/120 ma 66° v nejnižší pozici

        Ta enduro 140/120 verze 65.5°

        To vypadá fajn…Dávám si to do xc/trail playlistu

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Forester  

      Oživím toto vlákno. Chtěl bych se zeptat, zda někdo máte nějaké dlouhodobější zkušenosti s Yeti SB115. Uvažuji o koupi staršího kusu, možná i nového, tak jen jestli to není nějaká past. Jde zejména o tu komplikovanou zadní stavbu, resp. tlumiče navíc.

      Díky!

      0 0
      • mirorek2  

        jaké tlumiče myslíš?

        0 0
      • bathed  

        To není tlumič, to je neortodoxně vyřešený virtuální čep. Co jsem viděl, tak je to háklivé na mazání a čistotu. Co je naprd je to, že je to v přímém dostřelu zadního kola… A to mazání se dělá přes šrouby z boku. Jestli to chápu správně, musíš mít na speciální tool. Ten bazmek (čep) pro Yetiho dělá Fox, je to v kashimě a na videích už jsem to viděl vydřené až do surového hliníku. Každopádně je myslím (když už chceš virtualní čep) spousta jiných rámů s lepším (na servis levnějším) řešením: Ibis, Pivot… vyšroubuješ čepy, přecvakneš ložiska. Já na Ibise mám komplet sadu ložisek za 3500,– a když najdu poškozený čep (šroub) tak je kus tak za 350,–. Yeti je krásné kolo, ale cítím v tom past…

        Třeba tu

        0 0
      • kubad  

        Najdeš lepší kola / rámy na trhu pokud vyloženě nepotřebuješ Yeti

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.