Plast na MTB - silnice/cyklostezky/lehky teren

95 nepřečtených
  • vmisech

    Zdravím, vím, že jsem asi tisící, který řekne, že pročetl fórum (pročetl), ale jaksi nejsem z toho, co jsem na fóru prošel, vůbec moudrý. Obracím se tedy na Vás:

    Jezdím více asfalt, cykloztezky v různém stavu, rád ale zabočím na nějakou polňačku nebo do lesa a nemám rád moc kamenitý a náročný terén (při ježdění, i rychlejším, se rád kochám:-)).

    Jezdím spíš za sucha, ale do mokra si také vyjedu. Bláto, ani v lijavci nejezdím.

    Momentálně jezdím Smart Samy 2,1 v drátu (tuším, že jednosměs) a chtěl bych něco, co je stejně rychlé na silnici – nebo i rychlejší, ale co na ní líp drží, neklouže tolik na mokru a co je svižné i v lese, na polňačce, co hned neklouže a nedivočí na nerovném terénu (nějaké ty kamínky a kameny se vždy nachomítnou nebo rozrýpaná polňačka).

    Jezdím spíš za sucha.

    Našel jsem si tyto možnosti a rád bych znal vaše preference/do­poručení.

    Doplním, že na SS jsem si cenil rychlosti na silnici a životnosti, vadilo mi jejich divočení na hrbolatých polňačkách a tendence ke klouzání/odska­kování na nerovném/kame­nitém/vlhkém terénu a nerad bych taky kupoval nějaké chudinky, kterými projde i jehličí…tzn. nemusí stát 300,–.

    Mám HT MTB

    http://www.bikesport.cz/…-dratovy892

    http://www.mojekolo.cz/…adaci-26×2–1

    http://www.mojekolo.cz/520-tomahawk

    http://www.mojekolo.cz/…ption-series

    http://www.mojekolo.cz/…vlar-120-tpi

    http://www.mojekolo.cz/…block-kevlar

    http://www.mojekolo.cz/…vlar-26×2.00

    http://www.mojekolo.cz/…iguana-black

    http://www.mojekolo.cz/…t-aspen-drat

    0 0
    • vmisech  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • vmisech  

      Ještě přidám jeden plášť.

      Continental Race King – ProTection

      0 0
    • fousac  

      mi prijde ze mas vybrany samy zbytecny traktory, ktery stejne jako ty smart samy kvuli asfaltu prefouknes na sutr a stejne ti budou poskakovat a ustrelovat…

      ja bych dal jako levnejsi napr. maxxis wormdrive

      pripadne drazsi sammy slick nebo furious fred ve 2.25 s Raceguard a hodil je na bezduse

      0 0
      • vmisech  

        to asi teda spíš ty wormdrivy, sammy slick a furous fred mi přijdou, že mi rychle odejdou, ale je to jen pocit, nemám s nimi zkušenost. Taky mi vadí větší náchylnost k defektu. Ty „větší“ vzorky jsem volil proto, že se mimo silnici nevyhnu všelijakému terénu – nemyslím extrém – třeba mělká štěrková cesta, to bych chtěl, aby ty pláště byly schopné rozumně dát. Zatím tak nějak uvažuji nad Race Kingy…asi 2,2, vypadají že by nemusely tolik klouzat, na silnici by mohly být svižné, jako Samy – nebo i svižnější, i mokro by mohly lépe dát, ale osobní zkušenost taky nemám.

        0 0
        • fousac  

          to je skoro stejny jak ty smarti…

          spis si vytipuj kolik foukat, sebevetsi traktor natvrdo stejne v terenu nebude drzet a bude poskakovat a ani na silnici nepojede lip…

          (dneska rano sem jel nouzove nobby nice na 4 bary a bylo to jak na splaseny koze, ale rychlejsi nijak vyrazne ne)

          min vzorku a min tlaku, pojede to porad dobre a i v terenu to neco ustoji

          0 0
        • Rychlej turista  

          RK 2,0" Supersonic „handmade in germany“ a máš vystaráno. S 60 kg ho nesjedeš.

          0 0
          • vmisech  

            Díky. Proč Supersonic a ne ProTection verzi? Jiná směs? Váha?…váha mi nevadí, pořád je lehčí, než u těch SS, které vozím.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jezdím bez defektů a na zadním mi vydrží přes 9 000 km. Nemám důvod experimentovat s něčím jiným, když toto funguje.

              0 0
    • zbyshek  

      Mne byl prave doporucovanej SmartSam. Fakt to tolik ustreluje mimo asfalt?

      Ted jezdim Maxxis Crossmark a celkem spokojenost. Ikdyz ted na podzim a zimu bych tam dal spis Nobby Nica i za cenu rychlejsiho sjeti na stezkach… holt zima je zima, vsude listi, bordel, bahno atp…

      0 0
      • vmisech  

        To, jak ustřeluje Smart Sam na stezkách je asi subjektivní. Já jsem lehká váha cca 60kg a taky je pravda, že jsem jej na ty cca 4 foukal. Přesto mě osobně přišlo, že se ustřeluje. Hlavně mi to vadilo na nerovné polní cestě. Tam sebou z mého pohledu moc házel, ale mě neber jako dogma, já mám zkušenost jen s ním. Já moc v zimě jezdit neplánuju, teď už jen podzim a pak zazimuju a opět vyjedu na jaře.

        0 0
        • fousac  

          ufoukni na 2,0 predek, 2,5 zadek, bacha na cvakani a uvidis…

          pokus zadarmo…

          p.s. na zimu fat alberty, snehule a hura do lesu… ;)

          0 0
        • Seky  

          Jak to tady tak čtu, tak tvůj problém nebude ve volbě správný gumy / vzorku, ale ve volbě správnýho tlaku. Nafoukat SS na 58PSI/4Bary při vlastní váze 60kg je super na asfaltu (to ti věřim že to pěkně letí) ale v terénu je to naprostej nesmysl a při takovýmhle tlaku ti nepomůže ani sebevětší vzorek. Já mám RoR 2,1 UST (bezduše) a při svejch 90kg je teď když je trochu měkčeji vozím na předek 20PSI/1,4Bar a zadek 25PSI/1,7Bar jo na asfaltu se to už trochu žvejká. na suchu vozim vepředu 25PSI/1,7Bar v zadu 30PSI/2,1Bar a to už se ani na asfaltu nežvejká. V terénu to pak jede super, na asfaltu trošku pomaleji, ale nijak výrazně … nestěžuju si. SS 2,1 vozí bratr a když jsem to projel tak s duší je ideální tlak na 90kg 35PSI/2,4Bar vepředu tak 30PSI/2,1Bar. Při tvý váze a vzhledem k tomu, že si psal že jezdíš dost po asfaltu bych skusil tyhle tlaky a pak se teprve rozhodoval jestli potřebuješ novej plášť. Uvidíš, podle mě hodně poznáš jak se změní chování po snížení tlaku (na asfaltu to tak nepoletí). Chce to trochu se rozhodnout co budeš preferovat jestli jízdu po asfaltu nebo jízdu terénem, vysokej tlak v terénu zabije jakejkoliv plášť a nízkej ho dast omezí zase na asfaltu. Chce to vyzkoušet a najít si ten optimální tlak.

          0 0
          • fousac  

            Amen

            0 0
          • vmisech  

            Problém je v tom, že jsem byl 15 let bez biku, pořizoval jsem před 3mi léty (uplně jiné biky atd., prostě jsem byl rád, že jsem si vybral pro mě fajn rám)a kolem mě všichni foukali gumy kolem 5ky. Taky jsem je tak měl nějakou dobu natlakovaný, ale začal jsem postupně upouštět a hledat kompromis mezi silnicí a polňačkou. Teď jsem v tom svém „vývoji“ tak na půl cesty. Smart Samy mi přijdou, že docela kloužou, tak jsem chtěl něco vhodnějšího, třeba i když je venku mokro. Tím jsem chtěl říct, že vím, že je mám napumpovaný, ale vdždy trochu upustím a pak je na své oblíbené trase vyzkouším.

            0 0
            • fousac  

              zkousej dal..

              smart samy sou velmi slusny univerzaly, co pekne jedou, ale i v terenu si vi rady… pravdepodobne bude problem jinde…

              0 0
          • vmisech  

            …Samozřejmě díky za komentář a příklady, jaké tlaky s jakými gumami jezdíš. Určitě je zužitkuju. Co třeba Conty RK 2,2 v ProTection verzi?(tuším, že 55/559…a SS co mám, 54/559). Chci, aby držely lépe a byly na silnici/cyklostezce stejně rychlé. SS se mi stejně už pomalu sjíždějí.

            0 0
            • fousac  

              no bud drzi nebo jedou… si vyber… ;)

              pokud najdes kompromis, chci % z tech miliard co vyvaris..

              0 0
              • vmisech  

                Aby držely alespoň o něco lépe, než mé stávající SS Performance, ale aby byly alespoň tak rychlé na silnici/cyklos­tezce, jako ty SS. Takového něco by mělo být, nebo ne?

                0 0
                • Seky  

                  Fousac ti radí dobře, buď to drží, nebo to jede a až najdeš něco co to zkombinuje tak se taky hlásím o nějaký to % . Zjednodušeně řečeno plášť s otevřeným vzorkem jako RoR bude vždycky líp držet v měkým terénu a hůř pojede na silnici, naopak plášť jako SS s plným středovým vzorkem pojede líp po asfaltu a hůř v měkým. Něco mezi jsou pláště typu RK, nebo RaR. Něco co by jelo po silnici jako SS na 4 Barech a v terénu jako RoR na 2 Barech opravdu neexistuje. A pokud jo tak ať mě tady někdo opraví, ale já žádný takový plášť neznám.

                  0 0
                  • vmisech  

                    Vím, beru to a děkuju. Nemyslel jsem to tak, aby to po silnici jelo jako SS na 4bar a v terénu jako RoR na 2 barech. Myslel jsem to tak, aby obecně ta jiná pneumatika byla o něco lepší v terénu (lehký terén) nebo mokru, aniž by měla menší svižnost na silnici, než ten SS. Prostě jen, jestli něco takového je, co obecně o trošku zlepší vlastnosti v terénu a za mokra (za mokra nevyhledávám polňačky – koukám po cyklostezkách)bez ztráty svižnosti na silnici/cyklos­tezce.

                    0 0
                    • Seky  

                      Tak na to je přesně SS stavěnej, jen stačí upustit tlak.

                      0 0
                    • TSw  

                      Co zkusit RaR?

                      0 0
                      • vmisech  

                        Možná je taky příští rok zkusím, teď jdu do RK nebo pak možná nasadím jedno XK a uvidím. Asi bude nejlepší, když jich pár vyzkouším. Výběr mám pěkně zúžený, poznatky jste mi také předali – za což VŠEM zde velmi děkuji -, tak to bude možné.

                        0 0
                  • Rychlej turista  

                    SS je oproti RK zdechlá mrcha.

                    0 0
                    • vmisech  

                      To bych asi potřeboval, srovnání podle toho, co jsem psal mezi SS a RK (2,2 už by asi byly moc, že…2,0 RK by asi byly lepší). Letos to dojezdím na SS a budu ladit a testovat foukání, na jaře se uvidí, ale porovnání, která líp drží/klouže – na kterém povrchu, která je víc na mokro/sucho, rychlejší/pomalejší (asfalt/lehký terén), pohodlnější…prostě tak. Ostatní špunťáky teď rešit nebudu, dokud se bude prát SS a RK:-).

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        RK 2,0" Supersonic foukám vpředu na 2,3 a vzadu na 2,5 atmosféry. Dá se s tím jet pohodlně v terénu a celkem rychle i na asfaltu. Mám zhruba 76 kg.

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      To samé proti RaR a zvlášť když to je jednosměsový SS. Kdyby to byl SS EVO třísměsový, tak rozdíl je menší, ale pořád je na tom RaR lépe.

                      0 0
                • Singlespeed  

                  Asi ne. Smart Samy jsou přesně určeny na to, co jezdíš. Tedy asfalt, polňačky a lehký terén. Jsou to bezesporu vynikající gumy s neuvěřitelnou výdrží a odolností. Nevidím důvod měnit. Stačí jen nafoukat na přiměřený tlak, jak tu píší kolegové.

                  0 0
                  • vmisech  

                    Okay. V tom případě to budu asi ještě „štelovat“ a testovat nahuštění plášťů.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Jednosměsový SS má vynikající výdrž, tím ovšem všechny výhody končí. Odolnost je taková normální, o vynikající nemůže být vůbec řeč (to leda u alpencross nebo v současnosti double defense verzi, ovšem pak jsou zase ještě pomalejší).

                    A přitom nijak zázračně SS nejede (jednosměsový znatelně hůře než RaR) a současně nijak zázračně nedrží (opět hůře než RaR).

                    Tedy až na tu výbornou výdrž je ve všem dost bídný.

                    PS: Na SS mám najeto dost přes 5tis. km a to na jednosměsové verzi i dvojsměsové verzi, obyč i aplpencross verzi. Třísměsovou už jsem pak u sebe nejezažil, jen krátce zkoušel.

                    A když je RaR bez duše, tak se to nedá vůbec srovnat oproti SS (je ale pravda, že SS jsem bez duše nikdy nezkoušel).

                    0 0
                    • vmisech  

                      Abych tam hodil bezduše, musel bych asi měnit i ráfky. Mám tam nějaké Mavicy a nemám dojem, že by byly ready pro bezduše. Ale, jestli se na ty ráfky dají dát bezdušovky a do konce sezony jezdit s dušema, tak by to bylo okay..předpokládám, že by to šlo, ne?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Bez duší lze jezdit na jakýchkoliv ráfkách (jen ne zcela každá kombinace ráfek + konkrétní plášť když není TLR může povést a fungovat ok), vše se tu řešilo už mnohokrát. A pokud je plášť TLR jako třeba všechny EVO Schwalbe, tak je to vše ještě jednodušší a spolehlivější.

                        0 0
                        • vmisech  

                          No, to je paráda:-). Tak teď už jen vyřadit jednoho z dvojice RaR, RK. A určitě nebudu brát obyč. verze. Teď jsem na vaše zkušenosti odkázán tuplem, protože ani jedny z nich jsem nejel… Tak pokud Vás to ještě se mnou baví a jste zvědaví na to, jak to dopadne, tak vás poprosím o final round:-)

                          0 0
                    • vmisech  

                      Takže to budou buď RaR nebo RK 2.0 Supersonic (pokud nejsou papitovy). Ty RaR by mohly být srtejně široké, jako SS (2.1), nebo taky 2.0?

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      Tak třeba zrovna ty Ralphy mě připadají velmi málo odolné. Nikdy jsem žádného moc nesjel, neboť jsem ho dřív roztrhal nebo jinak poškodil, naposledy minulý týden :-(. Smart Sama ani náhodou, ten mi připadá nesmrtelný po všech stránkách. Předpokládám, že zakladatele vlákna omrzel SS jen proto, že už ho má na kole tak dlouho, že už prostě morálně zastaral :-)

                      0 0
                      • vmisech  

                        To je taky pravda, ale hlavně jsem chtěl něco stejně rychlého na silnici a třeba jen o trochu lepší v terénu(lehkém), co třeba jen o trochu lépe drží, jak na povrchu jako takovém, tak třeba za mokra/méně klouže(bahnu a šutrům se vyhýbám). Mám zkušenosti jen s SS singlsměsí a pokud je – jak tu zaznělo – „velmi dobrý univerzál“, tak musí být i nějaký výborný univerzál…velmi dobrý = 2. místo:-).

                        0 0
                    • vmisech  

                      Okay, jezdil jsi více směsí SS. SS, co mám, se mi už slušně sjely, takže určitě budu kupovat nový pláště tak, jako tak. Mám jít znovu do Performance verze nebo mi doporučíš spíš nějakou jinou verzi SS? U jiných verzí mě zajímají spíše jízdní vlastnosti (změny oproti Performance)a odolnost…životnost neřeším (se svou váhou).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Pokud neřešíš životnost, tak rozhodně třísměsovou EVO verzi (lépe podrží, rychlostně bude rozdíl velmi malý, to možná ani nepoznáš). Ale hlavně pokud neřešíš životnost, tak neber SS, ale vezmi rovnou místo něj RaR (opět třísměsovou EVO verzi).

                        0 0
                        • vmisech  

                          No, ne úplně. A s ohledem na reakce, že při mé „váze“ 60kg, mě tolik nemusí trápit.

                          Se mi nezdá, že by byl RaR rychlejší guma…prostě tak podle obrázků nevypadá:-)…, ale jestli je, tak je to fajn.

                          Pořád mi ale v hlavě klove Conti RK 2.0 supersonic nebo RS nebo ProTection. Zaprvé, nevím, jaké verzi RK dát přednost (pokud by to byl RK) a za druhé (klidně mě uškrťte) nevím, proč dát přednost SS před RK nebo naopak. Co je rychlejší na asfaltu, co je rychlejší v lehkém terénu, co méně klouže na mokru/asfalt, v lehkém terénu, co lépe drží za sucha, co má lepší záběr, co je méně náchylné na defekt, co má delší životnost..:-/

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            SS je z těch řešených plášťů nejpomalejší. SS nikdy nebyl nějaký extra rychlý plášť. A to tvrdím jak z praxe srovnání SS x RaR (dle více tisíc najetých km na obou), tak dle měření Bike magazinu. Dle měření je jednosměsový SS dokonce téměř tak pomalý jako NN (je něco mezi RaR a NN s tím, že k NN má blíže).

                            Contíky jsem nejezdil, takže nemůžu srovnávat jak drží oproti SS.

                            SS bude pomalejší všude, včetně asfaltu. Zase ale ten rozdíl není oproti RaR nějak extrémní, tedy nečekej žádné zázračné zrychlení.

                            A RaR drží lépe taky všude. Jednosměsový SS je prostě ve všem mírně horší, pouze ta výdrž je o třídu lepší. Vícesměsový SS se pak více blíží k RaR (tedy už ztrácí ve všem jen minimálně), ovšem současně zase šla do háje ta skvělá výdrž.

                            Jak už jsem tu psal mnohokrát, SS dnes nemá žádný smysl kromě jediné vyjímky, když ho někdo chce v jednosměsové verzi kvůli té výdrži.

                            0 0
                            • vmisech  

                              Okay, pokud tedy SS, tak budu koukat po třísměsi. Díky za srovnání. Pokud ta výdrž vícesměsi oproti Performance není tragická, tak pro mě už jednosměs nemá cenu. Jen doufám, že vícesměs moc neztrácí oproti jednosměsi na rychlosti…kvůli měkčím směsem..

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ta třísměs u SS je totožná s RaR. Výdrž u SS je při stejné směsi nepatrně lepší než u RaR, ale rozdíl malý.

                                Takže počítej, že výdrž oproti jednosměsovému SS půjde dolů opravdu hodně.

                                Můj odhad je, že nedáš ani polovinu kilometrů co na jednosměsovém. Přesnou výdrž nemůžu říct, dostatečně dlouho na posouzení výdrže jsem jezdil jen jednosměsový. Dvousměsový už ubýval o třídu rychleji a třísměsový je na tom ještě o malinko hůře.

                                A jak je vidět na RaR, tak výdrž se může lišit u každého propastně (když jsou tu extrémy typu 600–800km a oproti tomu zase i 3500km+; vše pro zadní kolo; a ty extrémy té malé výdrže tu byly i pro některé ne příliš těžké jezdce, tedy jen váhou to rozhodně není), takže těžko říct, jak dlouho ty vydrží třísměsový SS.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                A rychlostně na tom bude třísměs podle mě lépe. Bohužel měření mám jen starší jednosměsový.

                                Dle praxe nedokážu rozlišit minirozdíly, ale určitě mi nepřišel pomalejší vícesměsový SS.

                                Taky pacestar třísměs je stavěná, aby byla co nejrychlejší. Podkladová (spodní vrstva po celé šířce pláště) nejrychlejší směs, středová vrchní směs druhá nejrychlejší (téměř jako podkladová, rozdíl minimálí, ale už s mnohem větším gripem než ta podkladová) a o něco měkčí kraje na vrchu (ty už jsou ze směsi, která nejede tak dobře).

                                Vliv na to jak to jede má podkladová a středová.

                                Tohle nikdy ORC směs nemůže nabídnout.

                                Také je ale tohle přesně důvod, proč Schwalbe pláště poměrně brzo ztratí svoje vlastnosti. Jakmile se sjede ta vrchní směs na tu podkladovou, tak jde grip zcela do háje.

                                0 0
                                • vmisech  

                                  To je nemilé…vypadá to více pro RK.

                                  0 0
                                  • vmisech  

                                    Potřeboval bych vědět, jak je na tom RK (ne obyč verze)v odolnosti a životnosti, gripu oproti SS třísměsi. Nevíte někdo?

                                    Vím, že jsou verze RK Supersonic, RS a ProTection, ale jaké rozdíly v rychlosti, náchylnosti na defekt, gripu a životnosti mezi nimi mám hledat to nemám páru. Neví někdo vysvětlit toto? Jediné, co jsem na webu „Conti“ vyčetl je, že všechny tři jsou „Black Chilli“ a všechny tři – dle výrobce – by měly být „Made in Germany“…jestli hand made, to opět nemám páru.

                                    0 0
                                    • Chiron  

                                      První se vyráběl Supersonic, nejlehčí a nejrychlejší. Od letošního roku se začal vyrábět RS, ten je v podstatě skoro stejný, jen má upravené patky a nějaký lehký zátěr, aby lépe fungoval jako bezdušový. V rychlosti rozdíl nebude, RS má možná o pár gramů víc, ale to je docela zanedbatelné. Ale pár lidí tu psalo, že RS je užší jak Supersonic když srovnávali 2,2" verze. Protection má další vrstvu tkaniny navíc, která je hrubší, takže jej tak snadno neřízneš a je celkově odolnější, ale ta vrstva mu trochu přidává na valivém odporu, takže bude trošku pomalejší. A má takové hnědočerné boky, jak tam prosvítá ta tkanina. Ale letošní ročník byl upravený, ta vrstva by měla mít trochu nižší valivý odpor než ta stará a na bocích je plášť černý. Ale i tak je pomalejší než první dvě verze bez ochrany. Všechny mají stejnou směs, takže výdrž a grip by měly být stejné. Ale celkově se dá říct, že díky hustému vzorku, je běhoun docela odolný proti defektům, ale má nekryté boky, takže je trochu náchylnější na říznutí boku.

                                      0 0
                                      • marapara  

                                        Ještě je otázka, které verze mají Black Chilli? U RaceSport je psané, u ostatních ne. Ale předpokládám, že Supersonic bude mít také Black Chilli směs.

                                        0 0
                                        • Chiron  

                                          Všechny tři. Black Chilli nemá akorát kevlar/drát z Indie/Taiwanu, UST a 29".

                                          A jeden postřeh k té Asijské produkci, ty Indické sou totální odpad. Ale nějak sem se dostal k verzi z Taiwanu, zpracování na pohled o třídu jinde než ty Indické. Otázka jestli nebyla ještě horší směs nebo tak něco. Ale i tak byla celkem o ničem v porovnání s německou Top produkcí.

                                          0 0
                                          • marapara  

                                            Je to možné. Osobně mám X-King 2.2 RaceSport a je na něm napsáno made in germany. Jinak měl jsem ty obyč. kevlarové RK 2.2", asi indická série, a stála úplně za hovno. 3 pláště ze 4 byly vadné, s nějakým kazem zboku, který se pak roztrhl a začala vylézat duše a plášť začal házet.

                                            0 0
                                            • vmisech  

                                              Oka, takže u RK RS nebo Supersonic. O bezduších zatím neuvažuju. Jsou ty boky náchylnější, než u SS? Faktem je, že boky jsem zatím ještě neříznul..

                                              0 0
                          • vmisech  

                            Tak jsem objednal 2× Conti Race King RS 2.0. Na předek i na zadek. Doufám, že jej ještě letos vyzkouším. Kdyžtak mám v merku 1× Conti X-King RS 2.0. Díky všem za pokec a hlavně za velmi cenné informace, rozhodně nebyly zbytečné. Teď se jen modlím, aby nebyl Conti o moc horší za mokra, než můj současný Schwalbe Smart Sam Performance 2.1:-). A s řešením směsí pořád dokola si nedělejte starosti, četl jsem tu vlákna, kde se podobně řešily šířky gum, …aby byly dostatečně balónoidní a prďácké;-).Snad nám všem vyjde príma víkend:-)!

                            0 0
            • Rychlej turista  

              S 60 kg nepořebuješ 2,2" pláště.

              0 0
              • fousac  

                proc?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jezdím více asfalt, cykloztezky v různém stavu, rád ale zabočím na nějakou polňačku nebo do lesa a nemám rád moc kamenitý a náročný terén (při ježdění, i rychlejším, se rád kochám:-)).

                  Samozřejmě, že se to dá jezdit na 2,2", ale i na 2,5" pláštích, ale proč by to někdo dělal?

                  0 0
          • MlokCZ  

            U plášťů se vzorkem mu to nepomůže ani na tom asfaltu. Tam ta hranice od které se valivý odpor už snižovat nebude (nebo bude zcela zanedbatelně) bude pro 60kg jezdce o hodně níže než u 4 barů.

            0 0
    • marapara  

      Pokud nebudeš jezdit moc v mokru, tak bych šel do Kendy Karmy. Mám verzi 2.0 kevlar 60 tpi, je lehká, výborně jede a má hooodně dlouhou výdrž, uprostřed na běhounu je tvdrší směs, tak asi proto. Problém je na vlhkých kořenech a kamenech, klouže jako blázen.

      Jinak dobrý plášť, který drží líp za vlhka je Conti X-King 2.2" RS. Ten drží výborně, líp než Karma i na vlhčím a taky celkem vydrží. Nicméně výdrž Karem je vyšší o dost.

      0 0
    • Fugas s.a.  

      Geax Saguaro 2,0. Je rychlej a mám na něm nejeto asi 3000km s 95kg a pořád v klidu.

      0 0
      • Fugas s.a.  

        a bez jedinýho defektu…

        0 0
        • vmisech  

          Na ty Geaxy jsem taky koukal, už jsem objednal RK RS 2.0, ale pokud budu chtít na jaře blbnout s pláštěma, tak ty Geaxy se mi moc líbí. Díky za připomenutí.

          Zatím musím ještě pořešit nový kola:-(

          0 0
    • DaSnail  

      nanoraptor

      0 0
      • pepek  

        . . . . už není to co býval.

        0 0
        • marapara  

          to už dávno není, řekněme tak 4–5 let.

          0 0
        • DaSnail  

          kde je problém? mám ho v 29 a je fajn. vozil som ho aji v 26 ale to je tak tri roky.

          0 0
          • pepek  

            Zeptej se usera Onuce. Nevím, zda se tady prodávají nějaké nekvalitní kopie, ale výdrž dramaticky poklesla a např. mně se utrhla patka od bočnice. Je fakt, že do té doby, než se utrhla, měl plášť opravdu dobrý grip. Jedná se o nové provedení, kde na boku je jen bílý nápis „Nano“, místo dřívějšího cirkusoidního barevného popisu.

            0 0
            • DaSnail  

              aha, to bíle NANO má žena v 29 a vpoho. 26ky som mal ešte tie cirkusoidné. kúpim ho a uvidím.

              ty vozíš vzadu čo, ralfa?

              0 0
            • Paja  

              Ja mam Nano ze stejnyho nakupu vzadu doted, uz je hodne sjetej, ale co si pamatuju ma porad lepsi zaber nez nove RK;) ze vsech rychlejch zadnich plastu, co jsem jezdil – RK, starej RaR, Python je NR zaberem o uroven vys…

              0 0
    • xshreck  

      tak to bych doporučil moutainking, docela letí po asfaltu :) :D

      0 0
    • dancing dog  

      Necetl jsem ostatni, ale na to, co popisujes, co jezdis, presne vyhovuje Ritchey Speedmax Beta.

      Je v siri 2 a 2.2 ´´

      Nevim teda, jestli to tu z nekdo nenadhodil, jestli jo, tak se pridavam..

      0 0
      • vmisech  

        Vypadá zajímavě, hmmm…porovnání s SS?

        0 0
        • Seky  

          Bety jsem jezdil ve verzi PRO v šířce 2,0. Na asfaltu a na suchý hlíně je to super raketa. Jak příde mokro nedej bože trošičku blátíčko (stáčí pár milimetrů jen tak, aby to klouzalo) tak je to vyloženě o držku. To s čím si SS na mokru a měku hravě poradí tak Speedmaxe Betu spolehlivě zabije, naopka na suchu a asfaltu to letí o poznání líp.

          0 0
          • vmisech  

            Díky za porovnání. Stále mám tedy jako favority SS a RK, RaR asi třetí.

            0 0
          • dancing dog  

            Nejen na suchý hlíně, na všem suchém, třeba i dost sypkém. Na mokru je to skutečně slabota, ale jenom jen když jedeš rychle :-)

            Já se vodě vyhýbám na kole, jen jak to jde, a tak je Speedmax pro mě v součastnosti jasná volba…

            0 0
    • in4mator  

      Já po přečtení X vláken o pláštích a po vlastních zkušenostech jenom čekám až sjedu zadní SS; a přední SS, který nemá pro mě dostatečný grip, hodím dozadu a místo něho dám NN. Jestli máte ale ověřenu lepší kombinaci převážně do lehkého i těžkého terénu, návrhy uvítám… (SS vzadu chci kvůli slušné rychlosti i na asfaltu a taky kvůli výdrži)

      0 0
      • nitraq  

        Přesně tuhle kombinaci jsem nasadil letos na jaře a jsem maximálně spokojenej. Vpředu NN a vzadu SS, obojí 2.1 nejlevnější verze. Možná že vzadu bych poznal ještě zlepšení při použití RoR, ale i ten SS byla markantní změna proti tehdejším Ritchey Innovader. To byla dobrá guma na asfalt a polňačky, ale když jsem chtěl stabilitu při techničtější jízdě, tak jsem byl v pytli.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • bikerGT  

      Ritchey Z-max Shield

      0 0
    • batmanBS  

      To co si vybral mně příde dost humpolácký na cyklostezky a polňačky. Šel bych do Schwalbe plášť Marathon GG 26×2.00' Reflex (černá).

      Vozím Marathony na crossu a spokojenost. Na asfaltu letí jak svině (2tis a bez defektu) a občas se pověsím i na ňákýho silničáře. Dokonce jsem s nima objel na nečisto i Pražskou50ku. Dneska v době fullů jsou lidi moc zhýčkaný, trochu jim to drncne a hned by pořizoval větší zdvihy a nejširší pláště.

      http://www.axitbikes.eu/index.php…

      0 0
      • dancing dog  

        no mimo silnice bych se na tom bál ostřeji let i na šterkovce, takhle od pohledu, ale z praxe nevím…

        0 0
        • fousac  

          sucha bych se asi nebal… pruser bude treba trava nebo polnacka po desti.. vubec mokro mimo asfalt…

          0 0
          • MlokCZ  

            Třeba na Supreme se dá za sucha při opatrnější a pomalejší jízdě dát toho docela dost, ale proč nevzít nějaký rychlý vzorek, když nebude o moc pomalejší (a oproti GG vůbec). Supreme ale aspoň jsou třísměsové a mají měkčí boční směs, což je v některých situacích znát dost. Marathony GG jsou stejné slicky ale navíc mají ještě mizernou směs.

            Ale třeba šotolina za sucha je i na Supreme velká bída, tady je rozdíl oproti RaR propastný (RaR o třídu lepší).

            A za mokra Supreme díky té boční měkčí směsi drží výborně aspoň na asfaltu, když už ne v terénu (což jim při tom vzorku samozřejmě nelze vyčítat).

            Pokud někdo chce obětovat grip a vzít slick pro maximální rychlost na tvrdém povrchu, tak musí sáhnout po nějakém skutečně výrazně lépe jedoucím jako Marathon Racer (ten ale ani není k mání ve 2" šířce). Pak to má smysl a získá už výrazně na rychlosti.

            Pláště typu Marathon GG jsou vhodné třeba na dálkovou turistiku na těžko, kde je výhoda, že jsou hodně odolné a při 30kg nákladu se ta extrémní váha už ztratí a to, že nejdou nijak zázračně taky.

            0 0
            • dancing dog  

              Otázkou je, jestli by si někdo, kdo jezdí často tak, že by využil tento typ pláště, neměl raději pořídit crossový kolo…

              0 0
      • MlokCZ  

        A to myslíš vážně? K čemu to bude dobré jezdit supertěžký turistický plášť, který na slick ani moc nejede?

        Rychlostně si nepomůže vůbec, naopak si slušně pohorší (oproti RK nebo RaR). I Marathony Supreme, které jsou rychlejší než GG (a nejen že mají mírně nižší valivý odpor, ale ještě jsou skoro poloviční váhy) jsou na tom oproti RaR lépe jen o velmi málo a je třeba je mít hodně nafoukané.

        Srovnávám tedy Supreme s duší a RaR bez duše. Jede to téměř stejně (při pořádném nafoukání jsou Supreme malinko rychlejší, při malém tlaku jsou už pomalejší; RaR beru vždy při relativně malém tlaku). GG Marathony s duší jsou už výrazně pomalejší než Supreme a s duší rozhodně nebudou rychlejší než RaR bez duše.

        A vozit Marathony bez duše je velmi problematické (v historii jsem toho tu psal o Supreme bez duše více), oproti tomu TLR RaR naprosto jednoduché a bezproblémové. Dokud nebudou Marathony TLR jako bikové, tak bych je bez duše rozhodně nedoporučil.

        A když k tomu vezmu naprosto tragickou váhu, doporučit mu kilové pláště ve 2" šířce, to je fakt rada nad zlato, když probírané pláště budou mít polovinu. A kilogram rozdílu v součtu za oba pláště je už opravdu rozdíl obrovský, když je to rotační hmotnost na obvodu.

        Takže ve výsledku bude o dost pomalejší (v součtu valivý odpor a váha) a ještě ten plášť bude o třídu hůře držet. A to se vyplatí…

        Pokud už by musel volit Marathony, tak jedině Supreme. Ale ani ty bych mu nedoporučil i přesto, že na nich mám najeto přes 5tis. km (a jezdil jsem jak verzi 26"x2", tak 29"x2"). Sice na asfaltu bude o chlup rychlejší, ale jakmile zajede do terénu, tak budou o tříu hůře držet. Za ten malý rozdíl v rychlosti se to nevyplatí.

        Supreme bych mu doporučil jedině, když by ten asfalt převládal opravdu hodně (typu 80–90%+).

        0 0
    • Flozik  

      Omlouvám se, že vytahuju starší téma. Chtěl bych poradit nějaký pláště, takový univerzální, na asfalt ale i do terénu a aby taky něco udržely na mokru. Nemusej to bejt nějaký rakety. Prošel sem si tady pár témat, ale sem z toho zmatenej jak lesní včela na louce :-( A pokud byste mi někdo hodil i tip na kvalitní duše (upřednostňuju výdrž před váhou), tak bych byl taky moc vděčnej :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.