• Urbik

    Zdravím, hledám tip jaké pláště 29" na HT ? Nyní mám Maxxis Ikon 29×2,2, které tam byly od koupi kola, což je cca 3/4 roku. Nájezd mám cca 3000 km a zadní už je úplně dorasovaný ( na 2 místech lehce proříznutý a hodně prodřený po bokách). Jelikož v tomhle nejsem profík, tak si jdu pro radu, co na to nasadit ? A co to má cca vydžet ? Jezdím 70% terén (lesy, polňačky) a 30% silnic. Díky za radu

    0 0
    • Mart7  

      Tak 3 tisíce je běžná výdrž pláště na zadním kole. Do lesa i na silnici jsou dobrý Conti X-King (nově Cross King) nebo Schwalbe Racing Raplh, ale ten píchneš někdy i trnem. Záleží jak chceš, aby se odvaloval na asfaltu, odolával defektům nebo držel v terénu.

      0 0
    • Mereck  

      Já přísahám na Rocket Ron ve směsi PaceStar. Fakt mě na HT baví. Teď na podzim mám vepředu Nobby Nic (zadní Ron už se sjel, tak jsem čerpal z domácích zásob) a vzadu stále Rona a bezva.

      0 0
    • Tobigun  

      Já přemýšlím o nasazení Schwalbe Thunder Burt Addix speed. Potrebuju něco spis na sucho a rychlého.

      0 0
    • BB  

      zkusil bych se držet těch MAXXISů a třeba zkombinovat IKON vzadu, REKON vepředu. Ten REKON vepředu přežije 2 IKONy vzadu. Okoukal jsem tuhle kombinaci ve srovnávacích testech a zatím jsem s tím spokojenej. Podobně jsem vozil Schwalbe NN vepředu a RoR vzadu, taky to bylo fajn.

      0 0
    • Slam09  

      Léta jsem vzadu vozil Racing Ralph a vpředu Nobby Nic, ale co začali dělat Addix tak defekty a defekty a kousky tvrdé umělé hmoty v běhounu! Už ne. Teď mám sezonu Maxxis Ardent Race a spokojenost.

      0 0
      •  

        Recyklovaná guma smíchaná s rozemletým plastem udělá své, alespoň víš proč je addix tak těžký

        0 0
        • MlokCZ  

          Nesmysl. Addix směsi (ty plnohodnotné na vyšších verzích, tedy speed, speedgrip, atd.) nejsou těžší než starší pacestar. Mám zváženo 20+ kusů Schwalbe s Addix směsí a vychází to v průměru o chlup lépe. Nejlehčí kousky třeba u TB tu mám právě s addix směsí. Několik kousků, které jsou o pár gramů lehčí než udávaných 575g pro 29×2,25", jeden dokonce 550g, to samé RaR.

          A naopak nejtěžší kousky co jsme měl na váze u TB byly dva kousky pacestar se 700g (opět 29×2,25").

          Dva kousky nového RaR a Ray (2019), které ještě nemám doma zvážené, takže jen z eshopu fotka na váze:

          https://r2-bike.com/…g-Ralph-2019

          opět oba slušná hmotnost 620g.

          0 0
          • Robertilos  

            Teď jsem donesl domů nového Ralpha, kterého jsem dostal v reklamaci za Ralpha Addix speed se starým vzorkem. Váží 643g, viz. foto.

            0 0
            • MlokCZ  

              Už je musím také objednat, jsem na Ray/nový RaR kombinaci hodně zvědavý. Ta kombinace obou dohromady na r2-bike za 86E už je celkem přijatelná s cenou.

              Zatím co jsem viděl dohromady zvážených 8 kousků nových Ray/RaR na netu (sám jsem ještě nevážil žádný), tak zatím se zdá, že jim to tolik nelítá. Ale je to pořád hrozně málo kusů, až jich bude 50+, tak se teprve uvidí.

              Už u všech addix co doma mám nebo jsem měl a vážil jsem (TB, starší RaR, RoR, nejen pro mě, nakupuju pro více lidí z mojeho okolí, proto mám naváženo tolik kousků a sám jich měním také dost, protože mám více kol doma), tak jsem nenarazil na žádný extrémnější výkyv.

              A právě i díky tomu průměrná hmotnost z mnoha kusů se více blíží té udavné než u pacestar. Ten průměr z mnoha kusů už je jen o pár gramů vyšší než udávaná hmotnost. U pacestar to bylo z mnoha kusů větší rozdíl oproti udávané hmotnosti.

              Tedy řeči o tom, že addix jsou těžší jsou opravdu nesmysl. Možná ještě performance verze, ty ale nesleduju a nezajímají mě a o nich ani nic nepíšu.

              To byl jeden z nešvarů u Schwalbe, že vždy měly až příliš velký rozptyl hmotností. Často se to dalo i reklamovat (lze když je to nad 7% udávané hmotnosti).

              Třeba pacestar TB jsem měl nejtěžší kus dokonce 707g (to jsem mohl reklamovat, má udávaných jen 575g) a nejlehčí 560g, což přes 25% rozdílu.

              U RaR pacestar jsem pak měl kousek i 720g (to bylo také na reklamaci kdybych chtěl).

              Osobně mi tedy ty kousky s vyšší hmotností nevadí ani trochu, proto jsem je nikdy nereklamoval. Na zadní kolo mám naopak rád ty těžké kousky.

              Za mě jediný problém všech Schwalbe (jak starší pacestar, tak současné addix) je odolnost běhounu a naopak bych uvítal, kdyby byly všechny kousky jako ty těžší a bylo mírně více materiálu na běhounu.

              Já bych bral hmotnost následující s tím, aby ten materiál navíc byl vždy na běhounu:

              • TB 29×2,25" 630–640g
              • RaR/Ray/RoR 29×2,25" 660–670g

              A k tomu, aby byla výroba stabilnější a hmotnost všech kousků byly blízko těch hodnot.

              V tomhle byly Contíky vždy o dost lepší, tam hmotnost nikdy tolik nelítala i když sem tam nějaký kousek také měl mírný úlet.

              0 0
      • Urbik  

        Takže nebrat ? :D už sem z toho jelen, ale stejně asi moc nevymyslim, co člověk to názor. Je potřeba něco zkusit sám :)

        0 0
        • Slam09  

          Váhu jsem neřešil. Vzal jsem ten nejlepší SS kvůli odolnosti.. Když jsem měl asi desátý defekt asi po 600km tak jsem ho nasranej vyhodil. A když jsem si ho zblízka prohlížel tak jsem z něj vyloupnul několik těch tvrdejch kousků umělý hmoty a po nich tam byla dirka! Říkám vozil jsem je leta ale už radši ne.

          0 0
          • MlokCZ  

            Mám najeto na addix TLE verzích tak 6tis. km a defekt jediný (ve skoro 60km/h na šotolinové cestě vysypané vším možným) který pobral dolitý tmel. To jsi musel mít nějaký vadný kus.

            Na druhou stranu odolnost běhounu nebyla bůhví jaká ani dříve s pacestar, ani teď s addix. Snake skin řeší jen boky, ne běhoun.

            0 0
            • Slam09  

              Hm asi jo ale znáš to.. Nějakej čas počkám a budu číst recenze ;)

              0 0
          •  

            špatných zkušeností s addixem znám více, sám schwalbe jezdím ale no-addix, hned jak se objevily tak mnohé zaskočila váha oproti loňským modelům,bohužel ani vlastnosti nějak neoslnily, kousky plastu už jsem viděl taky

            0 0
          •  

            tady si přečti https://www.bike-forum.cz/…berem-plaste

            na cyklostezky asi dobrý, dokonce s nima může být někdo spokojený

            0 0
    • Urbik  

      A co Mitas ? V kombinaci Scylla/Scylla nebo Scylla/Kratos ?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • HadVoe  

        Ahoj, kratose jezdim s duší podzim-zima-jaro a to tak zhruba vydrží ty 3–5 tisíc. v bahně podrží a na asfaltu normálka.. v létě nahazuju v parcích highlandery a jinak scyla/kratos… za ty prachy jsou to super pláště – zvlášť když čistí občas sklady :). přešel jsem po mnoha kombinací schwallbáků, kdy mi ty pláště přišly až moc „specializovaný“ – ty mitasky jsou imho víc univerzal.. což mě vyhovuje..

        0 0
    • motacek  

      Kombinaci ardent (predni) ardent race (zadni) nekdo zkousel?

      Jinak na tvoje cestování bych zkusil forekastery od maxxisu

      0 0
      • Slam09  

        Přesně o tom taky přemýšlím. Mám Ardent Race vzadu a vpředu Nobby Nic protože jsem jich koupil víc. Ale Ardent vpředu bych zkusit chtěl.

        0 0
      • Lubin97  

        já to mám na fullu, ale ten zadek na mokru má špatný záběr, už bych ho tam nedal, pokud jezdíš sucho a pole silnice tak ok

        0 0
    • Hroch Peťas  

      Ahoj řeším něco podobného, 3/4 polnačky, lesní cesty a občas turistickou značku. Zbytek jsou převážně přejezdy po asfaltu, silnice/cykloz­tezky.

      Ve výběru mám:

      Scylla, Cross King a Fast Track – co vyberu zatím nevím, chci letos obout jako bezduše

      Nejvíce se mi zamlouvá Cross King, jen nevím jakou verzi, asi Cross King 29 × 2,2 BlackChili ProTection

      https://www.bikepart.cz/…n-29x22-650g

      0 0
      • Martin  

        Cross King vepředu, Fast Trak vzadu, tak to vozím já. Na suchu je to svižná kombinace, v blatě to chce trochu šikovnosti.

        0 0
      • Hroch Peťas  

        Tak jsem nahodil Mitas Kratos/Scylla jako bezduše s Rubena Tubeless Kitem a docela mě děsí jak to šlo perfektně i s použitím dílenské pumpy.

        Tak uvidíme co se stane :-).

        0 0
        • scota  

          Scylla se v bahně ihned zalepí.

          0 0
          • Hroch Peťas  

            Bahno nijak moc nevyhledávám, myslím ze horší než RK nebude.

            0 0
            • mr.garisson  

              Věř, že oproti RK bude v blátě o něco horší, na suchu rychlejší a ubývá před očima. Ty figury jsou málo ostré, proto má o něco horší záber a vyšší prokluz. Ber to jako subjektivní dojem z jízdy, kdy jsem vyzkoušel oba pláště. Za všech podmínek.

              0 0
        • antoda  

          Jsem zvedavej hlavne na kratose. Dej sem pak prosim nejake dojmy a idealne i fotku. Jakou ma realnou sirku a na jakem rafku? Dik :)

          0 0
          • Hroch Peťas  

            Tak první dojem.

            Kratos – ráfek 19mm, šířka pneu 53mm, tlak 2,0

            Scylla – ráfek 19mm, šířka pneu 53mm, tlak 2,2

            Kratos na tomto bordelu drží, Scylla klouže :-), tak jak jsem předpokládal.

            Zkusím ještě snížit tlak na 1,8 a 2,0 , mohlo by se to zlepšit, uvidím.

            Možná placebo efekt, ale jedou pěkně.

            0 0
        • Hroch Peťas  

          Ahoj, má někdo zkušenost s Mitas HYPERION, je někde mezi Kratosem a Scyllou? Možná na za zadní místo Scylly a vpředu Kratos.

          https://www.mitasbiketyres.cz/…-supra-tss-2?…

          0 0
      • pavel675  

        Fast Trak, neřeš to, jedou dobře..

        0 0
    • Tekka78  

      Vláken je tu spousta, ale ne vše je aktuální současné nabídce tak zkusím dotaz.

      Poslední setup mám díky promo akci vpředu i vzadu Fast Trak 29×2,1 ale ten zadní je po 3500 už na výměnu. Uvažuju tedy dát ten zepředu na zadek a dopředu něco k němu.

      Doporučí mi někdo plášť na 29" pro XC ježdění v provedení pro bezduše. Nejraději jezdím primárně za sucha, 60% zpevněné cesty, zbytek les apod. Ale aby to nebyla zas tragédie, když člověk vjede na mokrý kořeny/kameny nebo potká trochu bláta.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • koldas  

      Tak RK jsou doma. Máte někdo tušení, jak poznat jestli jsou to opravdi RaceKingII? Ne, že bych prodejci nevěřil, ale zajímalo by mě, jak to člověk ověří…

      Dík

      0 0
      • MatS  

        A v jakém balení si to kupoval? OEM(pytlík) nebo klasické v papírovém blistru? Když tak nafoť běhoun a bočnici a napiš jaká to má být verze. Logo je stříbrné (OEM) nebo oranžové?

        0 0
        • team_daddy  

          Podle vzorku bych rekl novej. Moje maji taky napis e-bike ready

          0 0
          • MlokCZ  

            Taky mi přijde, že to je nová verze (dle té fotky vzorku). Nový má zejména větší mezeru mezi občními špunty a středovými.

            Navíc se tedy už nový vzorek dělá dost dlouho, to by musel mít někde super staré zásoby.

            0 0
        • koldas  

          Tak jak to je vyfocené mi to přišlo. Za chvilku je rozdělam a nafotim.

          Verze RKII Performance

          0 0
          • MatS  

            V pohodě, jak píší ostatní přede mnou, je to origo RKII. Takže nahodit a jezdit :-)

            Já kupoval ještě vloni X-kingy z Německa v RS verzi po 12EUR. Až sjedu ty předchozí, tak se budou hodit a to bude brzo :-)

            0 0
            • koldas  

              Hmm to byla super cena.

              Nahodim až dojdou ventilky a FL.

              Snad se to pak povede.

              Byl jsem jen zvědavý, jak to poznat…

              0 0
              • koldas  

                Tak jsem je rozbalil a zvážil. Jsou to RKII.

                Jeden má 730g a druhý 740g kdyby to někoho zajímalo…

                0 0
      • roman 3D  

        tři čtvrtě kilový těžítka ?, to je docela hodně

        0 0
        • FilipVM  

          Je to dost, ale pořád zhruba stejně co schwalbe v performance, python apod. Ale cross king má dokonce 795 g a to už je docela úlet.

          0 0
    • koldas  

      Když jedu z kopce kolem 40km/h a pustím řídítka, tak se mi úplně rozvibrují a rozkmitají. Předpokládám, že je to blbým pláštěm… Myslím ještě loňský Rapid Rob

      Dík…

      0 0
      •  

        Nebo spatnym ramem.

        0 0
        • koldas  

          ???

          V čem špatným rámem.

          Kolo je nové, nebourané…

          0 0
          •  

            Mekky v torzi. Kdysi mi tohle dělalo RB crr1400. Ani nemusela hazet guma, stacilo trochu placnout riditka z boku a uz se to cele rozvlnilo az rozvibrovalo ale az tak kolem 30km. Bylo o hubu s tim jezdit bez drzeni treba pro ulevu zad, rukou a pod. Potom ty odlehcene ramy prestali vyrabet.

            0 0
            • koldas  

              Ono se to rozvibruje samo. Do ničeho neplacam. Zkusím tam nahodit nové pláště. Ještě mrknu, jestli není blbě nasazený.

              Jinak kolo kellys gate 90 2017..

              0 0
              • koldas  

                Napadá mě, že kdyby to bylo rámem, tak to dělá všem, kdo ho má a nic jsem nazanamenal. Nebo špatný kus? No noc testnu druhý pláště a uvidím.

                0 0
                • novas752  

                  Ono to neni tak jednoduché, záleží na zatížení toho kola – hmotnost + těžiště – nastavení posedu, nastavení tlaku atd.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Měkký rám je jeden z mnoha důvodů. Nejčastějším důvodem bych řekl, že je něco nakřivo. Např. jedno z kol je výrazně mimo osu (špatně zapletené kolo, křiví rám, křívá vidlice, křivé dosedací plochy, cokoliv…) a je z toho dvoustopé vozidlo a to se pak rozvibruje velmi snadno.

              A aby to bylo složitější, tak většinou to není jen jedním faktorem, ale souběhem více problémů dohromady.

              0 0
              • koldas  

                No jedno lepší než druhé… A řešení je reklamace nebo co?

                Dnes zkusím ty druhé pláště a uvidím.

                0 0
      • scota  

        zkontroluj si hlávko

        0 0
        • koldas  

          To už tu psali, ale co na něm kontrolovat?

          0 0
          • Mereck  

            Utažení.

            Povol ty dva šrouby představce.

            Pak lehce povol šroub víčka představce. Přitom vidlici chyť zespodu pod korunkou tak, aby přesně dosedala do rámu a ten šroub víčka utáhni. Hodně. Tím se dotáhne/dosedne hlávko. Silně = tak, abys ten šroub nepřerval a řidítka nekladla velký odpor při otáčení. Ale dost silně.

            Pak dotáhni na 5Nm šrouby představce. Teď už můžeš ten šroub víčka lehce povolit (nic už nedrží, jen to víčko)

            0 0
            • koldas  

              Rozumím, takže klasicky dotáhnout představec, jestli nebyl povoleny.

              Ok testnu a dám vědět.

              0 0
              • Mereck  

                Přesně tak. Nebo to hodit do servisu ať si s tím hraje mechanik.

                0 0
                • koldas  

                  Tak dnes test. Hlávko dotyžený, (i když ebylo třeba) nový plášť taky a žádná (možná nepatrná) změna. Zkusím si půjčit od někoho přední kolo a testnout to…Když ani to nepomůže, tak na podzim reklamace.

                  0 0
                  • team_daddy  

                    Dobrá náhoda, ale, po nasazení RKII si říkám, proč tak hází. Nějakou dobu sem zkoumal plášť, až sem si všiml volnýho drátu ve výpletu a tím pádem házel ráfek :-)

                    0 0
          • Mereck  

            A jestli jsi opravdu frajer, můžeš představec sundat, vše očistit, případně doplnit vazelínou a smontovat viz můj předešlý komentář :-)

            0 0
    • koldas  

      No kolo bylo loni koupené a v červnu na garančce, tak předpokládám, že čistit netřeba… No půjdu postupně…

      Ještě drobnost, vadí nějak, když na plášť co chci instalovat na bezduše dám chvíli dovnitř duši… Skrz test krivosti pláště…

      0 0
      • Mereck  

        Jen bych nic nepředpokládal. To že kolo bylo v servise neznamená, že na to mechoš nezapomněl nebo se nevysral. Ušetří ti to případné řešení blbin.

        Předpokládat je na nic. Chce to vědět.

        0 0
        • koldas  

          Ok dík a co ten plášť? Můžu ho testnout s duší? Nebude to vadit?

          0 0
          • Mereck  

            No jasně.

            A můžu si vzít do sandálů fusekle :-)))

            0 0
            • koldas  

              Tak mě šlo o to, že jsem tady někde četl, že se to nemá, tož se radši zeptám… 

              0 0
      • novas752  

        Při garančce se nic nečistí ani nerozebírá.

        0 0
    • KoudakT  

      Pánové, dámy, jezdí někdo z vás mtb pláště od Tufo? Doteď dělali silničky, ale viděl jsem, že mají i mtb. Ví o tom někdo něco?

      0 0
      • cosmo  

        Ano, jsou lehke, maji par vzorku a pekne drahe…takze jsem je hned zavrhnul

        0 0
    • koldas  

      Tak jsem dnes nahodil ty nové RK II. No a hned jsem se nasr…

      Nasadím oba, hodinu foukám malou pumpou (velká je rozbitá), hodím na kolo a zjistím, že přední hází do strany (snad jen lehce). V předu potřebuju rovnej, tak druhý kolo přezouvání…

      Ten jeden pořád hází a druhej je ok. Takže vada pláště. Tak snad se srovná…

      Vlevo RK II 29×2.2 vpravo RK I 26×2.2

      Pro srovnání…

      0 0
      • MatS  

        A jsi si jist, ze patka zapadla do rafku jak mela? Taky jsem se vydesil, kdyz jsem nahazoval kontiky na nove bezdusove rafky, jak to najednou hazi. Natrel jsem patky plaste mydlovou vodou a foukal a foukal a najednou rana a patky zaskocily a plast hezky rovne.

        Samo se nic nesrovna. Ale muze byt vadny. Kdyz tak reklamace.

        0 0
        • koldas  

          Jj jsem si jistý. Pěkně to cvaklo. I mýdlová voda proběhla. Po obvodě je linka všude stejná. Sem to zkoumal jak Colombo. Asi by byla náhoda, kdyby to bylo na dvou kolech stejný.

          Reklamaci už řeším, tak uvidím…

          0 0
          • MatS  

            Tak at to dobre dopadne. Dej vedet.

            0 0
            • koldas  

              Jo dík. Psal jsem jim večer. Akorát zas budu muset ten zadní plášť vyměnit, ať není jetej… 

              0 0
          • MlokCZ  

            A kolik to hází?

            0 0
            • koldas  

              Kolik netuším, odhadem tak 1cm možná víc. Ale dělá to i zvukové projevy v tom místě, kde to háže. Nebo jak to popsat.

              Naštěstí pánové v eshopu byli úplně báječní. Pošlou nový plášť a kurýr si odveze ten co háže. Za mě super přístup.

              0 0
              • Maadaf  

                jaký eshop?

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak jestli 1cm, tak není co řešit. To je jasná reklamace. Já se ptal hlavně proto, že každý plášť méně nebo více hází, tak jestli nezkoušíš reklamovat třeba nějaké malé házení typu 1–2mm.

                0 0
                • koldas  

                  Nn házelo to fakt razantně. Jak jsem psal, bylo to i slyšet..

                  Ten báječnej eshop je…

                  cycology.cz

                  Nemám jedinou námitku a to už několikrát

                  0 0
                  • koldas  

                    Tak jsem nasadil ten vyměněný nový RKII i na zadek a paráda. Sedí krásně. Nahodil jsem to jen malou ruční pumpou a hned zaskočil. Tak zitra testnu nové obutí.

                    Ale už bych nejraději testnul ty bezduše.

                    0 0
      • koldas  

        Jinak dnes prošel přední RKII pořádně blátivým a brodivým testem a jsem, řekl bych, „nadšen“.

        0 0
    • 1james1  

      Máte někdo zkušenosti s plášti Pirelli Scorpions ve verzi S? Čekám na nové kolo a přemýšlím, jaké tam dám pláště. Ještě koukám na Vittoria Mezcal nebo Contiky Raceking.

      0 0
    • T7  

      Zdravím, chci pořídit pláště Continental RK a CK verze ProTection. Je plášť na bikesport.cz ve verzi SL nějakou jinou verzí (udávají 240 TPI, což na stránkách Continental nevidím) nebo se liší jen barvou nápisu? Viz odkazy níže. Díky za reakce.

      https://www.bikesport.cz/…tection_6236

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.