• Fifa2

    Tak jsem asi po 20 letech ježdění na kole zjistil, že neumim opravit píchlou duši :-(

    Nové kolo 29" první defekt a výměna duše (zatím tam mam origo dušáky, bezduše třeba někdy přijdou.) Ale k jádru problému.

    Extra nízká patka (BST), ale poměrně vysoký „schůdek“ od středu ráfku k patkám. Výsledkem při polní opravě je, že patka pláště nevyskočí na schůdek k patce ráfku, ale zůstane na prohlubni ve středu (a to ješte ne po celém obvodu, takže pneu pak šmajdá) Nevadí doma opravím, jenže ani doma v klidu s dílenskou pumpou nejsem schopen přinutit plášť aby vylezl na schůdek, a tak drží natěsno ve žlábku. Připadám si jako blbec co neumí vyměnit duši. Co s tím ?

    Diky moc

    0 0
    • novas752  

      Stáhni plášť znovu do žlábku, na patku stříkni silikonový olej nebo oživovač pneu. Jestli nemáš, sundej jednu stranu úplně a patku pláště i ráfku potři mýdlovou vodou.

      0 0
    • ScottAspect  

      Mně na tohle fungovala mýdlovka, jak píše novas. Velké množství a hodně koncentrovaná. Pak přibližně při přefouknutí kola skoro na 5 atm plášť zalezl (tlak bez mýdlovky nestačil). Od té doby do něj fučim mlíko, když se někde zobne :D

      0 0
    • Georrge  

      Nepises kolik jsi pri nahazovani foukal, ale nekdy to chce fakt dost, klidne 4–5 atm. Rafek to na tu chvili zvladne. A maznout mydlovou vodou, jak uz zaznelo. Bordel taky muze delat vlozka do rafku, pojud ji mas az do kraju. Pak vlastne zvetsuje prumer rafku a jde to jeste hur. Lepsi mit uzsi lepici pasku do rafku a zalepit jen stred rafku (kde jsou diry pro niple).

      0 0
      • agentrizek  

        Páska za to mohla i u mě, byla z výroby opravdu děsná, přidávám zkušenost

        0 0
      • novas752  

        Ráfek ano, plášť obvykle taky. Ale občas ne a pak ta mrda stojí za to. :-) Kámošovi to před pár lety ustřelilo kazetu i s ořechem (DT náboj) a ohnulo jeho vnitřní osu. :-) Fungl novej plášť na vyhození, ráfek a výplet kupodivu přežil. Ale risk je zisk, v drtivé většině případů to funguje v pohodě.

        0 0
        • osobne  

          Nějak si nedovedu představit, že pláť nasazený na ráfku ustřelí kazetu. Nebo to zadní kolo spadlo?

          0 0
          • novas752  

            Spadlo až poté co ořech s kazetou vyletěl z osy. Stalo se v malé místnosti, tak jsme tam pak seděli pár minut úplně nahluchlí a pak hledali části volnoběžky po všech koutech. :-)

            0 0
          • kubad  

            Když plášť bez duše střeli z rafku tak to trochu poletuje :) a máš z toho solidní pískání uších :)

            0 0
        • ScottAspect  

          Tak to já, když jsem se onehdy pekloval s Alexrims ráfky a Michelin plášti, tak jsem tam v shopu narval maximum, co dasl kompresor a pak to dorval pumpou. Bál jsem se, že to řachne, ale všechno přežilo chvilkových téměř 6 barů. Asi jsem měl štěstí :D

          0 0
      • Ludweek  

        jj, mýdlová voda a přetlakovat. Taky ještě, často se mi s Contikem stává, že to chvíli trvá, než si sedne úplně, takže ta voda, hodně nafoukat a dát tomu čas. Pak příjde rána, jak si to sedne, ale klidně třeba po 10 minutách.

        0 0
      • agentrizek  

        Mohu se zeptat, jakou pásku do ráfku ideálně nalepit místo klasické nylonové nelepicí vložky? Klasická tubeless mi přijde neskutečně drahá pro použití pod duši, nebo stačí i víckrát obtáhnout elektrikářskou páskou, případně jiná alternativa? Zjistil jsem, že po nahození plášťů se i nová vložka opět v ráfku tlakem pohnula a „skrčila“ na bocích, a možná je to jeden z důvodů, proč mi plášť stále hází – snažím se to tedy řešit. Díky

        0 0
        • novas752  

          Elektrikařskou ne. Když tak ducktape nebo gaffou.

          0 0
        • Esi  

          Klidně náplast v celku bez polštářku, nebo kobercovou šedivou hadrovou lepenku. Elektrikářská je moc měkká a vytahuje se, musel by jsi tam dát tak minimálně 3 vrstvy jinak se ti to bude protlačovat do niplů.

          0 0
        • orm  

          Pouzij Tesa pasku. Pouziva se sice na bezduse, ale je levna. Ja sam ji pouzivam jako nahradu za klasickou pasku i s dusema.

          0 0
    • BuraX  

      Já tu patku, tam kde nezaskočí, vždycky prostě dlaněma na sílu ze žlábku ráfku vytáhnu. Chce to vychytat tlak, při kterém to jde nejlíp. Ani moc, když už se plášť nedá zmáčknout, ani málo, aby vůbec patka zaskočila.

      0 0
      • MatS  

        Aby ses nedivil az ti to jednou prdne primo do ksichtu ;-)

        0 0
      • Esi  

        Je daleko jednodušší to namazat mýdlovou vodou, nafouknout na 4 bary a je to, než se s tím takto dřít

        0 0
        • LM  

          To není úplně univerzální rada. Mám tu třeba ráfky, co mají limit 36 PSI (tj. 2,5 bar) a na víc je nefoukám. Když se tomu někde nechce, tak holt shodit v tom místě patku, pořádně namydlit a znova.

          0 0
          • Esi  

            Jo na takový ráfek by bylo 4 bary už asi trochu moc ale 3 by vydržel když na tom nebudeš jezdit. Takových ráfků ale zase moc asi nebude

            0 0
      • ScottAspect  

        Ono ale ne vždy to jde. Ta mýdlovka to jistí. Existují na to i nějaké předražené vodičky pro snoby – výsledek stejný nebo horší. Nebo naopak starý dobrý mastek, který ale zase nechce držet na místě.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Murray  

      Já to potřu mýdlovou vodou a natlakuju cca 5.5 baru a vždy to samo vyskočí

      Poradil jsem to sousedovi, a ta exploze byla slyšet asi 2km daleko, bouchlo to u s rafkem, poděkoval mi, nadruhou stranu když jsem se pak šel podívat na ten ráfek, tak od páčení montpakou tam byly skoro díry skrz, takže to byla jednoznačná příčina

      0 0
      • Esi  

        No mě teda většinou zaskočí patky po napadání mejdlovou vodou tak pro dvou barech :-)

        0 0
        • MartyM  

          Záleží spíše na kombinaci plášť/ráfek. Někdy jak píšeš, jindy patlám mýdlovou vodou opakovaně problematické místo a i 4bary nestačí napoprvé. U jedněch kol mám limit 3,1 na ráfku, tak musím opatrně. 5,5 viz výše bych nepokoušel asi u žádných. U hliníkových co máme dvoje jsem se tuším kdysi dočetl limit 4,5.

          0 0
          • Esi  

            Jo u trekových kolo jsem měl taky limit 4,5 a zaskočilo to až při 6. Ta kola to v pohodě vydržela, ale nejezdil bych na tom teda :-)

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scota  

        běžný plášť na MTB má max. 4 bary

        0 0
    • wI4d4  

      Zkontrolovat pasku, zda nevybocuje moc do strany. Na patky pneu pouzivam mazlak z pneuservisu, pouzit se da i jarova voda, nemazat mazivem.

      0 0
      • skacel55  

        Co se stane, když se to namaže mazivem?

        0 0
        • MatS  

          Zabrzdis a..... :-D

          0 0
        • novas752  

          Snadněji zaskočí patky po celém obvodu. Na sucho je to s některýma kombinacema ráfek-plášť nemožné nahodit aniž bys překročil max povolený tlak.

          0 0
          • skacel55  

            Ja jsem dnes nasazoval plášť s vložkou PTN a po 3 zlomenejch montpákach jsem kousek pláště a ráfku mázl vazelinou. To by ale asi ničemu vadit nemělo. Není to po celém obvodu. Jinak je to off topic.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • osobne  

      To praskání ráfků při 6 barech nechápu tedy. Pneu to vydrží, duše to vydrží a ráfek ne? To musí být nějaký šunt. Na silničce foukám 8 barů normálně.

      0 0
      • Murray  

        Mavic crossmax Elite, taky mi to nešlo do hlavy tak jsem se šel na ten ráfek pak podívat a byl hodně moc pošramocenej od páčení montpakou, ale fakt hodně, skřivenej, skoro tam byly díry skrz a praskliny, ale taky mě to překvapilo, plášť Nobby Nic, duše, 6,5 bar, normálně se rozerval

        0 0
        • LM  

          On i plášť má maximální tlak. Konkrétně ten Nobby Nic má:

          • 2,25'' Pressure: max. 3.70 Bar (max. 54psi)
          • 2,35'' Pressure: max. 3.50 Bar (max. 50psi)
          0 0
          • Murray  

            Ale na ježdění ne? Když jen nafoukneš a vyfoukneš tak to většinou problém není

            0 0
            • Georrge  

              Tak tak. Je neco jineho litat s tak nafoukanym plastem po sutrech a nebo ho jen na par vterin nafoukat pri nahazovani.

              A ty pripady, kdy plast streli z rafku, mi prijdou divne… pokud je plast natolik tesny, ze nezaskoci pri 2–3 atm, tak je divne ze najednou streli pri 4–5. To bych chapal u volnejsiho plaste, ale ten by mel zaskocit mnohem drive nez na 4+ atm a tim padem tam neni nutne rvat takovy tlak.

              Mi uz taky dva plaste strelily, ale bylo to cca pri 2atm a pak mi doslo, ze to nejsou TLR plaste.

              0 0
              • ScottAspect  

                Jsou různé paskvily :D Jednu dobu jsem na zímáku vozil Kendy s takovým retro vzorkem z 90. let. Úplně stejné dělala Rubena, dneska Mitas, anebo CST. Plášť dopadl tak, že patka zůstala v ráfku a běhoun se oddělil. Zajímavý jev, zvuk, prostě všchno. Jen jsem na tom naštěstí nejel ;-)

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.