Obul jsem nové pláště a čekalo mě nepříjemné překvapení, viz foto.
Otázka zní, co s tím? Pomůže výměna přesmykače? Pomohl by E-type přesmykač? Nebo se mám smířit s tím že dozadu ten plášť prostě nedám?
Obul jsem nové pláště a čekalo mě nepříjemné překvapení, viz foto.
Otázka zní, co s tím? Pomůže výměna přesmykače? Pomohl by E-type přesmykač? Nebo se mám smířit s tím že dozadu ten plášť prostě nedám?
možná by pomohl tento typ přesmykače
Skor asi nepomoze. Vyssie ma este menej miesta a vedenie lanka je stale medzi sedlovou trubkou a kolesom. Rovnako aj E-type riesi len uchytenie na ram, ale neriesi uchytenie lanka za sedlovou trubkou. V kazdom pripade, ak ma dostupne rozne presmykace, skusat moze.
Tak downswing verze pomohla, místa tam sice pořád moc není, ale jezdit se s tím dá.
Možná zkusím ještě odštípnout ten dual-pull bazmek, stejně je tam k ničemu když lanko vede horem.
přiživím se. leze mi šroub z přesmykače držící lanko do pláště, musel jsem sundat podložku a lehce obrousit hlavu, aby se to alespoň vlezlo… je to starý xt 75×. kde je chyba? nekompatibilní řetězová linka se smykem? koukal jsem, že to ramínko, na kterém je ten šroub, je dost dlouhé, že to tak měly mnohý starý mtb smyky… pomohlo by dát něco s krátkým ramínkem?
Možná side swing front pull přesmykač, něco jako FD-M4020-M
děkuju, ale rád bych zůstal u spodního tahu. ono to totiž nějak jít musí, tohle je značně nestandardní situace a zajímá mi proč, kvuli čemu to tak je
Jestli je to originální konfigurace, tak prostě výrobce kola nepočítal s použitím tak vysokého pláště.
je to poskládaný ze zbytků…
V tom případě je chyba prostě v tom, že se na daný rám nevejde použitý plášť a přesmykač v poloze v které je namontován kvůli velikosti převodníků. Můžeš zkoušet různé přesmykače, které sou kompatibilní vzhledem k řetězové lince, počtu rychlostí a velikosti převodníků, ale ta novější konstrukce side swing je speciálně dělaná pro širší pláště a kratší zadní stavby aby tam pokud možno nic nepřekáželo a je tam nejlepší šance, že to vyjde. U front pull přesmykačů se bowden ukončuje až v přesmykači, takže nejsou potřeba speciální návarky na rámu, stačí dvě úchytky na bowden na spodní rámovou trubku.
velikost převodníků asi ne, ne, tady jde spíš asi o tu řetězovou linku…
já ti rozumím s tím bočním tahem, ale poslední návarek mám nahoře na spodní rámový trubce, to by byl fakt hnus… a ono se mi to prostě nelíbí, spodní tah je takový estetický… :-) navíc pomalu plánuju nový rám s trošku silnější sedlovou trubkou (28,6 vs 31,7mm), tak mi nový smyk stejně nemine. takže vymýšlím, co koupit, aby to fungovalo ( s tím spodním tahem). při nejhorším by asi bylo řešení ho mít na navářku. mám to tak na celopéru a funguje to bez problémů…
Top swing by to asi vyresil.
zcela určitě, ale touto cestou se ubírat nechci, no :-)
Tak ono moc cest neni. maximalne nejaky sroub s nizkou hlavou.
a nějaký silniční smyk by to neřešill? mívají kratší to rameno… co mám silniční smyk na navářku na frantovi, tak to rameno je podstatně kratší. ale netuším, proto se ptám
Takže kromě toho, že to musí být down pull to musí být i down swing? Nějak si to komplikuješ.
když mně se to líbí :-) rád bych to tak měl, no… jestli to nějak jde
Řešit na zbytkáči estetiku před funkcí, no tvoje volba. Nakup všechny potenciálně odpovídající přesmykače a zkoušej.
Dual pull přesmykače mají šroubek na straně pro horní tah a spodní tah se řeší vedením lanka obloukem dolu, to by se tam možná mohlo vejít, ale i tak to bude na milimetry.
něco zkusím, no :-)
on to po přestavbě už zas takovej zbytkáč taky nebude…
Co je to vubec za ram?
momentálně werk, znásilněná cyklokroska
A to se divis, se 40mm gumou?
vlastně jo. je to mtb smyk, tak bych čekal, že bude dělaný na široké pláště. co jsem ± měřil řetězovou linku, je někde kolem těch 47,5mm, tohle xt by snad mělo být dělané na 50mm… takže tomu moc dobře nerozumím, proto se ptám. nikdy jsem smyk nemusel řešit, tak se v nich ani moc nevyznám… a přijde mi, že by paradoxně mohl lépe vycházet silniční smyk na trojpřevodník, který má kratší ramínko, ale řetězovou linku 45mm. tajně jsem doufal, že to už někdo řešil, a poví mi, jestli to je lepší či ne, ale asi to nikdo neřešil…
V tvem pripade jde o delku zadni stavby. Ten ram spis pocital s 35mm plastema a nevim zda vubec pocital se smykem, kdyz je to CX.
Retezova linka, v tomto pripada, nehraje moc roli, nebo dochazi ke kontaktu voditka s plastem?
s vodítkem ne. já to bral tak, že musí jít vodítko hodně ven, čili rameno hodně dovnitř a v tom je ta chyba. že je to délkou zadní stavby obecně jsem si nechtěl připustit, přišlo mi to prostě divné (beru to tak, že 425mm není zas tak málo…). jinak s 35mm pláštěma to bylo bez problémů. se smykem se počítalo, však tam jsou navářky na bowden a lanko
Řetězová linka je jedna věc a délka zadní stavby druhá. S čím se asi tak počítalo v době, ze které je tento kousek, kterému je kolik, tak 20 let? Pro široké pláště a krátké zadní stavby jsou konstruované nové side swing přesmykače, ale tam už sme byli. I kdyby to někdo zkoušel tak těžko s kombinací dílů jako máš ty.
20 roku asi tezko. Tina to nabizela tak 5 roku zpet, kdy s tim presne skoncila, to nevim.
Myslel sem ten přesmykač, v nejstarším archivním katalogu Shimano z roku 2005 co mají na webu je XT řada 76× a on má 75×.
tak to jsem blbe pochopil. V tomto smeru to je jak pises.
jo, 760 přišla roku 2003, takže odhad máš správný :-)
tak obycně se jezdily pláště kolem 2" šířky, jen evidnetně tedy bylo víc místa mezi pláštěm a sedlovou trubkou. a tohle jsem prostě netušil
rám má 6 let :-)
spíš než side swing jsem koukal na 105, ultegru a duru, kde je to lanko nějak zajímavě zatočený. jen jsou ty přesmykače fakt hnusné, ale to jsou dneska už tak nějak všechny v mých očích
Ale technicky možná cesta by to byla, kolizi pláště s přesmykem by to vyřešilo.
takže jsem sehnal ultegru 6503 a jak možná vidno z cvaků z krabičky od mýdla ve tmě, funguje to velice pěkně. druhý snímek je porovnání délky ramen. takže kdyby to někdo v budoucnu řešil, silniční smyk je řešením.