Ahoj, mám dotaz na obouvání ráfků, mám ráfky 23mm široké, vozím Ardenty 2.25", kevlarová patka a obout to je dost pekelný, nějaký tip?
Jde o to, že „navléci“ poslední část pláště jde dost ztuha.
Tipy, triky, rady?
Díky :)
Ahoj, mám dotaz na obouvání ráfků, mám ráfky 23mm široké, vozím Ardenty 2.25", kevlarová patka a obout to je dost pekelný, nějaký tip?
Jde o to, že „navléci“ poslední část pláště jde dost ztuha.
Tipy, triky, rady?
Díky :)
kup si onzy, ty jdou volně… až moc
Tak nám napiš jak to děláš?
Některé kombinace jdou hůř ale největší rezervy jsou většinou v rukách mechanika.
tak třeba Fulcrum Red Metal 3 a Geax Saguaro TNT je pekelná kombinace… 3 montpáky na vyhození. A rukama mechanika to rozhodně nebylo.
Nasadím jednu stranu pláště, usadím duši, lehce nafouknu, aby se srovnala v plášti, srovnám ventilek, zkontroluji duši, aby nebyla skřípnutá a začnu nazouvat druhou stranu pláště…Posledních cca 10 cm nejde bez použití síly „přetáhnout“ přes ráfek… Montpáka je na zlomení, respektive jí pod plášť ani nedostanu.
Dělal jsem to tak vždy, u užších ráfků to šlo volně, případně se lehce dotáhl montpákou.
Pot dofouknu, aby se plášť srovnal, doma patku namažu mýdlovou vodou, poté snížím tlak.
Obas požívám tenhle fígl: http://youtu.be/-XUFVrl0UT4
Zajímavé ta začíná být cca. ve 3:15. Obejdu se bez přezek.
Tak přesně to je ono!
Já to vždycky natáhl silou, místo přezek jsem měl ruce kamaráda a i tak to byl porod a pro patky pláště asi nic moc (trochu házel, tak snad se srovná)…
Díky :)
Možná že kdyby pán začal naproti ventilku, tak nepotřebuje přezky. jinak zvláštní jak všichni tlačí na patky ráfku směrem od sebe. Vždycky jsem to dělala naopak. Kolo mám před sebou, patku, kterou nahazuju tak mám dále od těla a plášť páčím směrem k sobě. Mnohem lepší páka, mnohem větší síla, kterou můžeš použít.
Zlatko? :)
Jinak proc naprti ventilku? Tak nejak mam zafixovano, ze se zacina obouvat u ventilku, zouvat naproti.
Tjn. Mi přijde, že když se při nazouvání končí u ventilku, tak hrozí větší riziko, že při přehození posledního kusu patky přes stěnu ráfku dojde ke skřípnutí duše. Protože u ventilku nejde tak dobře „odhrnout“ na druhou stranu.
Čímž se potvrzuje pravidlo ze největší rezervy jsou vždy v roku mechanika.
Furt tady lidi píšou že některé pláště nejdou nahodit přitom realita je taková že je neumí nahodit.
ventilek ti tlaci plast ke stene rafku a pak je vetsi obvod a min mista…
Tak ten samozrejme zarazim co nejhloub.
A Viléme, co když nežiješ ve středověku a máš UST?
Tak ho taky nahazuju od ventilku:)
Tak dobrá než půjdu spát, kdybys náhodou tohle nevěděl.
Druhou patku začít nazouvat přesně naproti ventilku a snažit se ji cpát co nejvíce do středu ráfku. V okamžiku kdy se začně přes hranu ráfku patka natahovat už velmi ztěžka se vrátit nazačátek. Palcem tlačit pláště do středu ráfku a pomalu objíždět oběma rukama zárověn kolem obvodu kola a přitom se snažit patku pláště co nejvíce natáhnout směrem k ventilku – většinou si tím vytvoříš malou „vlnku“ pomocí které nezaskočená část patky zase trochu poskočí dovnitř. Postup případně opakovat. 95% pláštů takto nahodíš rukou a u zbytku si pomůžeš montpákou.
U ventilku začínám, ale vlnku jsem neznal – měl jsem vždy natolik úzké ráfky, že šly v klidu patky usadit rukou.
BTW, mohla se natažením silou poškodit patka, že by plášť začal lehce házet?
Případně co s tím (mimo výměny, tak hrozný to není).
Díky
Začínat naproti ventilku! Když je plášť volný, tak je jedno, kde začneš, ale když je natěsno, tak se počítá každý milimetr.
Už i čtu opačně…
Díky za rady
Presne tak. Monpaka je pak potreba jen zcela vyjimecne.
Opravdu problematicke nasazeni kdy jsem i zlomil montpaku jsem zazil v zivote jen jedno jedine. A to silnicni bezdusaky Fusion 3 na FuRa 2-way fit.
Ano silniční bezdušáky šly hůř, takže jsem u nich musel přistoupit k tomu, že jsme někde vyhrabal montpáku.
Já asi měl i blbou kombinaci konkrétní kus x ráfek, protože jsem pak bojoval i s usazením patek pláště do patek ráfku (jak byly patky pláště těsné). I přes namydlení jsem musel přefoukat kousek přes povolené maximum pláště aby zaskočil.
Jinak u biku bývá pracnější přednahození patky pláště do patky ráfku pro kombinace, které se nechtějí chytit při nafoukání (hlavně snake skin verze na 19mm UST ráfku bez pozvolného náběhu ze žlábku ráfku do patek ráfku).
Většinou nechci čekat dlouho až se vytvaruje s duší, takže jen nahodím s duší na pár minut, nechám jednu patku nahozenou a pak musím často nahodit co nejdelší kus druhé patky ručně.
Kdybych počkal přes noc, tak se vytvaruje už lépe a jde to hned, ale to se mi většinou nechce.
Obcas se sejde rafek kde patky sednou na zvysenou cast a pak to jdse tezko, pomuze nechat v dusi trochu vzduchu abys vedel kde je a namydlit tu posledni cast patky/duse naproti vetnilku mejdlovou vodou aby to lip klouzalo a neskriplo se..
jj mejdlová voda to hodně usnadní, s ní to jde raz-dva.
btw. ardent mi nepřijde zas tak těsnej… wtb vigilante je jinačí peklo:-)
Vyzkoušeno a jde to snadno, takže mám v rukách zase nasráno o trochu míň :)
Každopádně – plášť se nesrovnal, hází, co s tím?
Je možný, že bych ho poškodil špatným nazouváním??
Ardent 2,25, kevlar…
Nějak ho nikde nemůžu najít, kdyžtak půjde NN, ale rád bych ho zkusil „srovnat“, pokud to jde
Bohužel moje zkušenost s ardenty je taková ze hážou docela dost.
Doporučuji pro všechny nešiky ať už se nemusíte vymlouvat že něco nejde.
Ten plast je volně už dyz to uvolňuje. Je to podvod. :) některý kombinace by se daly dávat do jarku donekonecna.
Ahoj,přidal bych se s prosbou o radu.Mám ráfky 29 WTB Frequency i19 a pláště Rubena Scylla.Chtěl bych přejít na bezduše a nevím jak širokou pásku koupit.Ty ráfky mají vnitřní šířku 19mm.Mám to krátce,máte někdo zkušenost s Rubenou.Díky.
Chce to dvě montpáky, jednou držet jednu stranu, druhou po kouskách do ráfku sázet tu zbylou ;)
Ahoj, prosím o tip na co nejvolnější plášť, kterým bych po sjetí nahradil stávající WTB Nano 29×2.1, Race (použití s duší, hustý středový vzorek vhodný i pro asfalt).
Na stávajícím plášti jezdím jeden a půl roku a jsem s ním spokojený, ale mám ho v nepříliš šťastné kombinaci s ráfky REMERX RX 2027, 29", na kterých patka pláště drží jako přibitá, takže výměna duše v terénu je noční můrou. Ano, jsem nešika, ale mám zkušenosti i s jinými koly a plášti, kde defekt ani pro mě zdaleka takový problém není :-)
Díky!
To je kus od kusu v ramci toleranci. Figl je nejdriv celej plast namackat do stredu rafku do zlabku. Pri sundavani i obouvani.
Mně se právě mačkání do středu ráfku nedařilo, patka pláště se z ráfku ani nehnula, jako kdyby byla přilepená… Asi jsem slaboch :-)
Ono se to prilepi no. Chce to udelat po celym obvodu. Delam to tak, ze plast kroutim pres rafek smerem k sobe, tzn. sundavam patku dal ode mne.
Díky. Taky jsem odkoukal, že si lze pomoci přišlápnutím kola.
Specialized, Maxxis jdou obvykle nasazovat dobře, Schwalbe, Bontrager obvykle mizerně.
Díky. Btw, na GCN jsem slyšel, že výrobci ráfků radši vyrábějí ráfky trochu širší, zatímco výrobci plášťů vyrábějí pláště radši trochu užší, aby na jejich straně nebyl problém v bezpečnosti (byl to díl o tubeless). Alespoň to říkal zaměstnanec Mavicu, když propagoval vlastní kombinaci ráfků a plášťů :-)
Tak tohle mi připadá jak JPP(Jedna Paní Povídala)
No něco na tom může být, když se ti se jménem výrobce spojí „špatně se z toho zouvají pláště“ je pořád o dost lepší, než „plášť nedrží v patkách ráfku“.
Některé ráfky jsou oproti jiným skutečně dost „těsné“, pokud tam je i pojistná hranka, bývá to někdy fakt porod sundat. Pak jsou ae kombinace které jsou sundat i nasadit holou rukou a přitom při defektu patky v ráfku držej…
Dobře,ale potom je ideal vozit ráfky a pláště od jednoho producenta,což je asi v praxi nereálné
Kdyz je tu rec o tesnych plastich, ma nekdo problemy s Assegai?
Na LB rafcich mam uz treti co je tezkej porod nasadit, a pokazde to skonci reklamaci protoze kdyz uz ho nasadim, tak hazi jak z divokejch vajec.
Neni to teda jen mu problem, v minulym shopu jsme taky meli sbirku Assegai co hazely, jeden doslova sedel tak ze po nafouknuti byla guma vedle rafku :) (Jeden bok sel od patky o 90 st.)