Zdravim, mam kolo TREK top fuel 8, 2020. Rad bych si dal na kolo nove plaste. Jezdim traily i bikeparky. Na kolo bych chtel osadit plaste ve velikosti 29 × 2,4 – sirsi jiz nemohu. Muzete mi poradit jake konkretne dat?
Zdravim, mam kolo TREK top fuel 8, 2020. Rad bych si dal na kolo nove plaste. Jezdim traily i bikeparky. Na kolo bych chtel osadit plaste ve velikosti 29 × 2,4 – sirsi jiz nemohu. Muzete mi poradit jake konkretne dat?
Kolik vážíš, nějaký konkrétní trail/bikepark? (Je to dost široký pojem)
Vazim 75kg, jezdim Kalnici, Jedovnice, Dolni Moravu, Bila…
Trek top fuel není úplně kolo do dikeparků, to nevím jestli si zvolil úplně správně. Co od toho čekáš? Potřebuješ na tom jezdit i delší vzdálenosti nebo chceš aby to hlavně drželo dole kopcom?
Šak to co vyjmenoval, jsou z části spíš trail parky.
To jen taková poznámka bokem… :D
Vidíš, to mi vůbec nedošlo, já ty názvy ani nečet :D Potom něco jako Maxxis Rekon/Rekon nebo Rekon/Rekon Race.
Maxxis Forekaster
Vyzkoušel bych kombinaci Maxxis Dissector Maxxterra dopředu a semislick Kenda Helldiver ATC dozadu. Obojí má solidní boční špunty na hezký cornering na upravených trailech a zároveň to jede řekl bych skoro jako XC pláště. Až začneš jezdit tratě, kde je semislick o strach, tak to zjistíš ;-) ale je překvapivě schopný, na upravených trailech funguje docela dobře i za mokra, na přírodních enduro tratích neee.
Dissector dopředu bych úplně nedoporučoval. Sám to tak zatím mám na ht a není to moc předvídatelné. Poměrně úzký kompaktní střed, široká mezera a pak teprve boční figury – při zahájení zatáčení to má tendenci nepříjemně ustřelit jakmile je kde.
Je to jak píšeš, je to takový baby-DHF s výraznou mezerou mezi středními a bočními šputny a chová se celkem podobně. Za dobrých podmínek, typických pro trailcentra, to lze v zatáčkách pokládat na boční špunty, ale má to svoje limity. Dopředu na enduro ježdění určitě ne, ale v porovnání s XC/DC plášti mi přijde super.
Jo to zase jo, už to má docela vysoké figury, brzdí to dobře, když už je v náklonu tak to vede taky dobře. Ale sem tam ustřelí no. Pro moje současný využití toho kola je sto stejně zbytečný – brzy tam půjde nový Forecaster nebo i pouze Rekon jako je v zadu. A na případný „hardcore mód“ mám v záloze Argotal/Kryptotal. :-)
klidně bych tam dal dissectora do zadu a forekastera do předu od maxxisu. jestli by forekaster moc nedržal tak double dissector
nebo klidně na předek aggressor
nebo jestli máš rad wtb tak kombo vigilante předek a trail boss zadek top kompinace která drží a jede
Na Top Fuela na flow parky – Mountain / Trail king od Continentalu
Maxxis Forecaster / Rekon
Bontrager XR4/XR3
Co ty bontragery xr4 koukal jsem, že se toho lidi často zbavujou, někdo říká že se snadno propíchnou, ale možná zapomínaj, že jsou se 120tpi, tudíž lehčí, ale náchylnejší na defekt. Váha je hodně pěkná 29× 2,4 – 800g. Odolnější verze s 60tpi se4 má už 900g a je to stejněj vzorek i směs. Já o nich přemejšlím, že bych hodil na předek tu se4 a dozadu xr4. Z druhý ruky funglovky zapolovic, třeba oproti rekonu ve verzi 3c max wt,ty maj cca 950g.
Vozil jsem SE4 na Remedy 29 vepředu a za mě na trailování dobrý. I navzdory nepříliš vysokému vzorku fungovaly nad očekávání v menším blátě.
Cca po 3 letech, kdy jsem ho měl jak záložní, jsem ho nahodil dozadu na enduro. Jednak za ty 3 roky neztvrdl. Vzadu jsem z něj trochu rozpačitý. Přijde mi, že v záběru nic moc. Ke schopnosti brzdit ale nemám připomínek. Když to srovnám s NN, tak NN víc zabíral, brzdil stejně, ale byl pod brzdou čitelnější. Naopak SE4 má o dost lepší casing- přijde mi přesnější, při možná i větším komfortu.
Podle mě je SE4 dobrý plášť jako přední na flow traily a středně obtížné traily. Měl by vyhovovat hornější hranici zamýšleného spektra použití Top Fuela, střednímu použít Fuel Ex.
Kombinace SE4/XR4 s SE4 vepředu mi nepřijde dobrá. Tužší casing bych dal dozadu – takže spíš XR4/SE4.
Na jezdivejsi trail bike kdo neprasí nebo jezdí čistě – kombinace SE4/Xr3 je podle mě dobrá. Bohužel nedělají SE3 (nebo o něm nevím). SE4/SE3 by na 120–130 bajky IMHO byla super
Vlastně po první vyjížďce na enduru jsem na SE4 zboku našel solidní řez, ale zatím bez následku. Nicméně jakými šutry jsem to prohnal se nedivím. Každopádně dozadu na enduro bych doporučoval něco víc enduro specifik – od Bontrager spíš SE5
Já bych to měl na ježdění xc a trail, lehký traily ala floutek. Mám fuel ex a tam jsou právě xr4 ale ve 2,6. Zatím jsem na tom prd najel, trail jen 2× a mě to přišlo v pohodě, ale 2,4 by byla asi úplně dostačující. Xr4 je pak lehčí o 140g a sr4 jen o 50g. Stím že teda ta xr4 je 120 tpi takže asi trošku lepší valivost, ovšem zase náchylnější na defekt.
Nikdo jinej než majitelé Trelů bontrager pláště nevozí. Už ani Trek Factory Racing ty pláště nevozí… Kdyby ty pláště za něco stály tak by asi jiného sponzora (Pirelli) nepotřebovali.
Nesouhlasím.
To je argument asi jako spousta lidí vozí Ikon, tak je to dobrý plášť. Není.
Argument závodními týmy je úplně mimo. Pirelli se snaží prosadit, s Trekem má spolupráci (prodávají je i na jejich webovkách) a podle mě přisypávají do rozpočtu. To je důvod, proč je vozí. Víc v tom není. V minulosti jezdci Treku Bontrager vozili a úspěchy měli taky. Ale znovu – jakýkoliv argument pro hobby použití přes profi použití je vždycky mimo. Faktory racing je jiný vesmír.
IMHO zásadní důvod, proč se Bontrager nevozí je jejich nízká dostupnost. SE4 nebo SE6 jsou v ČR dostupné asi ve 4 obchodech po 1 ks. To je stav konstantní posledních 6 let, co je sleduji. Málokdo má s nimi zkušenosti.
No ale stalo by se něco takového třeba Spešlu? Že by jejich závodní tým nevozil jejich vlastní pláště ale konkurenci? Asi sotva.
A u Treku tyhle dostupné jsou. Ale obchodníci to moc na sklad neberou protože to nikdo nekupuje. Na enduro/DH to fakt nevozí téměř nikdo. Polovina lidí co si koupí Slashe nebo teď Fuel EX gen 6 ty pláště rovnou sundavá před první jízdou.
Prachy, prachy,prachy.
K vybavení racing týmů hezký dnes na homepage „myslím, že přední Racing Ray bude i v nějaké speciální, super měkké směsi, která pro běžné smrtelníky nebude dostupná“ a dál, kde popisuje materiál pro nás nedostupný použitý v Andoře..
Já tvůj argument neberu. Ikon se vozí ve velkém a stejně to je sračka. Já popsal zkušenosti a porovnání na vlastní kůži. Taky jsem napsal, že většinový názor na Bontrager je negativní. Ať si každý vybere. Je to plášť, má nějaké vlastnosti. Neřekl bych, že vybočuje nekvalitou. Vnímání plašťů je velmi subjektivní a normální člověk v podstatě nemá příležitost pláště objektivně porovnat, protoze většinou mění ojetý za nový, který má nový hrany, jinak drží… to pak zkresluje. Podařilo se to i mně. Když jsem z kola sundaval Aggressor a nasadil nový NN, nadával jsem na Aggressor, kvůli špatné kontrole brzdění a vůbec brzdnýmu gripu. Pak jsem trochu ojel NN a ta kontrola tam taky už není, taky začal klouzat a překvapením byla strava, kde vyjezdovy PR mám (pořád) na ..... Aggressor.....
Jestli někdo sundá plášť před vyzkoušením, je to jen důkaz brainwashingu marketingem
Zrovna u Specialized tymu šlo dohledat fotky, že dokud neudělal Spesl DH plast Cannibal,tak jejich tým jezdil začerněné pláště jiných značek (asi Maxxis) :-)
Specialized je taková ta firma co nic vlastně nevyrábí protože kola pro ně produkuje Merida a pláště Maxxis :-)
Maxxis jim dělal pláště kdysi. Už docela dlouho je vyrábějí sami.
Trek timhle prostě říká „nabízíme naše pláště ale sami radši jezdíme jiné pláště“ = naše pláště jsou naprd. A realita to potvrzuje, mizerná odolnost, mizerné v mokru.
Spesl si pár let zpět měl udělat fabriku někde ve Vietnamu. Od té doby co dělají ty jejich T5/7/9verze.
Teď co udělali Cannibal, tak mají dobrý sjezdový plast, který i vozí. Teď sel taky do prodeje