Zdravím,
mám pláště 26×1.95 a chtěl bych je vyměnit za pláště 26×2.0, ale nevím jestli se to dá normálně nasadit, nebo jestli bych musel koupit i nový ráfek…
A hlavně jestli je v tom nějaký rozdíl v záběru nebo v kvalitě jízdy.
Zdravím,
mám pláště 26×1.95 a chtěl bych je vyměnit za pláště 26×2.0, ale nevím jestli se to dá normálně nasadit, nebo jestli bych musel koupit i nový ráfek…
A hlavně jestli je v tom nějaký rozdíl v záběru nebo v kvalitě jízdy.
Rafek resit nemusis, pokud menis za stejny rozmer tj. 26/26 29/29 27.5/27.5 … Zalezi jaky plast menis za jaky ale vseobecne se to rict neda 1.95 muze byt sirsi a leosi nez jina 2.0 … musis byt konkretni!
To první číslo (26) je průměr a to druhé (1.95) je šířka. Takže na 26" ráfek můžeš dát jen 26" plášť. Šířku stráví ráfek různou (taky mívají různou šířku), pro tebe je důležité, aby se vešel do rámu.
Zdravím, mám taky dotaz
na novém kole mám pláště rubena ocelot 29×2,1 a rád bych je vyměnil za nějaké jiné, širší pláště
mám rb ccr 29 base) a jezdím spíše kratší, trailové vyjížďky (cca 45–55km), spíše v horším terénu
rád bych koupí plášťů zvýšil pohodlí při jízdě v horším terénu suchém i vlhkém (taky trochu kvůli zádům), stávající pláště maji rozsah cca 2,4 – 4 bary a foukám je asi okolo 2,9,
hledám tedy univerzální pláště (vyměním až odejdou, takže aby dobře drželi i ve vlhku) vhodné na nezpěvněné / kořenité cesty, ale také aby dobře jeli v pevnějším terénu, byli odolnější proti defektu a šlo u nich využít nižších tlaků
na foru, jsou hodně zmiňované pláště schwalbe nobby nic, racing ralp, rocket ron a maxxis icon / continental x king
ale nevím který vybrat aby splnil moje poždavky, hlavní je tedy pro mě abych přechodem získal více pohodlí a aby lépe držely v terénu
v požadované max ceně 600,– jsem našel tyhle verze
Continental X King 29×2,2 kevlar
"schwalbe racing ralph 29×2,25 – drát ":http://www.mojekolo.cz/…29×2.25-drat
"schwalbe racing ralph 29×2,25 – drát ":http://www.mojekolo.cz/…29×2.25-drat
maxxis ikon 29×2,2 drát
http://www.mojekolo.cz/…drat-29×2.20
"schwalbe nobby nic performance 29×2,25 – kevlar ":http://www.kupkolo.cz/…nce_z94724/t
potřeboval bych teda poradit který vzít a také jestli dát jinou kompinaci dopředu/dozadu
všem díky za odpověď
V prve rade bych nasadil 2,25 a foukal okolo 2 baru, to budes s pohodlim zcela jinde ;-).
Pokud vazis pod 100kg, bude to OK, sam jsem to praktikoval. Ted vozim vpredu tlak 1,6 a vzadu 1,8 a mam 95kg, pohodli neskutecne, ale mam bezduse na tohle uz.
tubeless zatím neplánuju, ale co sem koukal tak myslím že ty schwalbe bývají od 2 do 4 barů, takže když je budu foukat okolo 2,5 tak to taky bude znát ne ?
akorát nevím jestli je lze takto foukat, když mám ráfky 18 mm, nebude třeba koupit širší ? aby se nežvýkaly
a jaké pláště byste teda doporučily, z těch výše zmíněných nebo prostě nejlepší kombinace do této ceny, sám nevím co vybrat, nikdy dřív sem na kolo nic nevybíral
Jezdim kategorii plastu a 1000 kc, takze neporadim. Nicmene ten minimalni tlak na plastich nedodrzuju jak vidis ;-). Kazde upusteni tlaku pomuze mne vyhovuje to, co jsem psal ;-). Doporucuju vyzkouseta pak se rozhodnout.
jo a ještě sem našel ten racing ralph v kevlaru za 590, místo toho drátu uvedeního ve výběru
o té kombinace RoN / Rar jsem taky četl hodně, ale porozuměl jsem spíše že je to rychlá kombinace do závodů a nvm jakje na tom v horším terénu
co by jste teda doporučily pro moje požadavky (viz výše) z schwalbe nobby nic, racing ralp nebo rocket ron ? všechny jsou na kk.cz za cca stejnou cenu v provedení kevlar
hledám tedy univerzál na „celoroční“ použití (ve sněhu nejezdim), primárně do terénu
Zdravím,
můžete mi prosím někdo pomoci?
Měla jsem píchlé zadní kolo, jelikož mi vůbec nešel sundat plášt, odnesla jsem ho do servisu. Zrovna jsem si řekla i o nový plášt. Ten starý byl (na 99% stejný jak na předním kole) Kenda 23–622. Včera večer jsem chtěla kolo nasadit a jet do práce ale ouha, zadní kolo se mi nevešlo do rámu…tak nevím jestli jsem tak pitomá a jen to neumím nasadit nebo je to tím že mi v servisu dal jiný plášt. Na tomhle novém je Panaracer 26–622.
A ještě bych se ráda zeptala na nějaký trik jak sundat plášt ze silničky? Ještě ted mě bolí ruce a to jsem s tím nic nesvedla a ještě zlomila montpáku :-( Jak to že moje švagrová si dokáže sama sundat plášt i bez montpák(má tedy novější kolo a treking)a já s tím ani nehnu :-(
Děkuji všem za odpovědi a ochotu ;-)
Čísla 23 a 26 značí šířku pláště, je možné (ale nepříliš pravděpodobné), že Ti opravdu neprojde plášť rámem. A je to rámem? Nechytáš se jen za brzdy – protože píchlé kolo vytáhneš mezi gumičkami, ale nafouklé je tam už nasadit nemusíš. Hlavně dobře nasadit do přehazovačky.
Napiš typ kola a brzd, popř. pošli fotku, jinak je snaha o pomoc věštěním z křišťálové koule.
Děkuji za ochotu, podle mě asi rámen páč když napoprvé nešlo dostat do ráma, tak jsem ho vyfoukla. Kolo je Fort, brzdy Rival 7000 Sachs. Je to sice stará rachotina kterou si brácha nechal postavit z první výplaty před cca 15lety ale pro mě citová záležitost (bráška už umřel). Sama na něm jezdím jen do práce. Měřila jsem výšku pláště na předním a zadním kole, je tam rozdíl asi 3–4mm
Ty 3 mm by odpovídaly rozdílu 23 vs. 26. Ještě zkus odhadnout, jestli by nový plášť neprošel přední vidlicí a brzdou, pak by stálo za to je prohodit.
Na předním kole je mezi starým pláštěm a rámem asi 10mm místo. Takže prohodil pláště by to vyřešilo…a to servisáci nevědí že tam měl přijít plášt se stejným označením?
V pondělí mu tam odtáhnu raději celé kolo, bud at vymění plášt za správný nebo je prohodí. Já na to opravdu nemám sílu…ještě k výměně pláště u mého prvního příspěvku.
Proč mi to vůbec nejde sundat? Je to tím že je to stará silnička, když na jiném kole jde plášt dolů i bez montpák?
Pravděpodobně musíš jenom rozpojit čelisti u brzdy.
Každý ráfek i plášť má nějakou toleranci, u silniček se počítá s větším tlakem, takže každý výrobce se spíš jistí, aby i levnější věci držely. Když se potká větší ráfek (a třeba úzký) s menším pláštěm se silnější patkou, nedejbože drátovou, tak s tím bojuje asi každý, přestože je všechno v toleranci. Bojoval jsem takto s úzkými trekovými plášti Continental, Schwalbe, Kenda, CST, zato třeba jedny silniční Micheliny by snad sundalo bez montpák i dítě. Řešením by nejspíš byly nějaké lehounké skládací závodní pláště, u těch je ale trochu větší riziko defektu.
Podíval jsem se ještě pro jistotu na domácí silniční rám Fort RO.7005.SL, tam by určitě 25 nebo 26 mm vešlo, k sedlové trubce s jistotou, mezi řetězové vzpěry o fous. Do vidlice možná i 28.
Podívej se znovu na brzdu.
Znovu jsem vypustila duši, nasadila kolo (opravdu tam sedí) a takto to vypadá s prázdnou duší. Je tam snad 3mm místo víc ne :-(
Beru zpět, ten navařený můstek na rámu nemám, řetězové vzpěry mi jdou až ke středu. Tohle servisáci nemohli tušit. Takže prohodit pláště.
servisák v první řadě nemá co měnit 23 za 26mm !!!
Tak moc Vám děkuji za rady a za pomoc ;-)
Díky…
Taky se mi nepovedlo sundat plášť na silnicce.Zlomil sem dvě montpaky a běžel do servisu.Z toho si nic nedělej.Je potřeba ho nejdřív pořádně uvolnit z patek,až je na volno použít montpaku.Tedy viděl sem jak to dělal v servisu.Taky se s tím ale mordovat 15min.Asi bude kolo špatně usazene v patkach rámu.