• Farstvald

    Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem nových plášťů.

    Jezdím v terénu i na silnici (50/50)

    Do teď jsem jezdil na Schwalbe Racing Ralph.

    0 0
    • Pajas04  

      Diskuzí o pláštích je tady spousta.

      Záleží taky kolik do toho chceš dáš – jezdil jsi toho Racing Ralpha v té trojsměsové verzi EVO? Nebo nějaký obyč s drátovou patkou?

      0 0
    • Šnek Jarek  

      Zdar, jezdím Maxxis Ardent obyč železo (drátová patka) 26×2,25. Jezdím to co ty – 50/50. Musím říct, že spíše spokojenost. Krásně odvaluje a v terénu na suchu drží dost slušně. Problém je s blatem – nízké, husté špunty se rychle zanesou a máš slicky, které nedrží – samočistící funkce nic moc. Jinak jsou to celkem balony. Jezdím na pohodu, žádná rychlost, velké kochání se okolím a jen za krásného počasí. Za tu cenu 400/kus pro mě luxus a dávám 8/10.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ardent na 50% asfaltu? A nízké husté špunty a krásně odvaluje?

        0 0
        • Mysee  

          Si to asi spletl s Aspeny nebo jinak netuším :D Třeba jiný pláště na asfaltu nejezdil.

          0 0
        • Šnek Jarek  

          Ano, prosím. Zde na Jižní Moravě, toho terénu moc není, a když už se najde pěkná polňačka, tak nám ji hned vyasfaltují, takže tak. Chtěl jsem plášť do terénu a vybral tento. Jak říkám, v terénu paráda a na asfaltu se neztratí. Ještě jsem si ověřil význam slova „odvalovat“ – a ano, jede dobře. Jsem si vědom toho, že není určen na zpevněné cesty, ale hustím na 2,8 a nemám problém jak v terénu, tak na asfaltu. Jinak nalítaných +500km a pohoda. :-) Dále mne skutečně překvapily špunty, které jsou nízké a celkem na husto – nutno vidět a vosahat.

          0 0
        • jIrI___  

          Ve vedlejším vlákně psali, že Ardenty jedou srovnatelně s RaR. Máš po ruce nějaký srovnávací test? :)

          0 0
    • Thorwards  

      Dobrý den, potřeboval bych poradit s výběrem pláště na zadní kolo. Mám Scott Scale 70 (tento model http://www.eddy-cycles.com/…t_detail.php?…) Jezdím takový mix, část po asfaltu, část štěrk, část lesní cesta s kořeny a kameny. Rád jezdím svižně, chtěl bych aby plášť byl stabilní ve vyšších rychlostech na asfaltu a zároveň mě podržel v lese na kořenech. Lesní cesty po kterých jezdím je udusaná hlína, žádný extra terén, žádné hluboké bahno. Naopak vůbec nepotřebuji aby plášť byl do deště, v dešti nejezdím a když už jedu, tak jedu pomalu a opatrně. Chtěl bych aby byl tvrdší a déle vydržel. Co se týká ceny, nejsem si jistý po jaké cenové kategorii mám koukat. Asi bych chtěl plášť odpovídající mému kolu, aby měl výše uvedené vlastnosti, ale zároveň nemusím platit zbytečně moc.

      0 0
      • saddik  

        Ahoj.

        Většina lidí podle mě brutálně přeceňuje vliv vzorku na přilnavost pláště a taky (asi kvůli tomu) vozí zbytečně hrubé vzorky. Pokud k nim patříš, tak bude problém skloubit výdrž a rychlost, protože rychlé terénní pláště už z principu nevynikají životností, protože mají nízký vzorek, který rychle zmizí.

        Pokud se toho nebojíš, tak já bych ve Tvé situaci klidně dal třeba Schwalbe Supermoto. Jak jsou na tom s životností sice nevím, ale hádal bych, že to nebude nejhorší. Pokud vím, tak Mlok je vozí, tak třeba napoví.

        Třošku zapeklité je to s předním kolem, kam by bylo sice lepší do terénu dát něco alespoň trochu hrubšího, ale zase jakýkoli výraznější vzorek vepředu (a taky jiný profil pláště) už by Tě podle mě zas dost limitoval na silnici, kdybys měl vzadu to kulaté supermoto. Prostě klasická kombinace hrubší předek hladší zadek už při takhle silniční konfiguraci přestává fungovat..

        0 0
        • Thorwards  

          Vypadají dobře, ale je to už docela raketa :-) V čem se liší pláště za 1.000,– Kč od těch třeba kolem 500,– Kč? Na předku mám původní plášť Continental Mountain King II. Docela jsem se divil, jak rychle mi na zadku zmizel. Předtím jsem měl obyčejného Authora a plášť mi vydržel 10 let, teď jezdím mnohem méně a odešel mi hrozně rychle.

          0 0
          • Pajas04  

            Většinou se liší především v použité směsi – vícesměsové dražší pláště lépe drží, lépe se odvalují a jediná nevýhoda je vyšší cena a menší výdrž.

            0 0
            • Thorwards  

              Lépe drží, myslíte jízdní stopu?

              0 0
              • Pajas04  

                Myslím grip pláště – jak dobře drží v terénu – neproklouzne při záběru, drží stopu, můžeš prudčeji brzdit.

                0 0
                • Thorwards  

                  A neměl by jste tip na nějakou levnější variantu? Přes 1.000,– Kč už se mi popravdě moc dávat nechce, s ohledem na cenu kola, abych neměl pláště dražší než celé kolo :-) navíc si říkám, jestli bych to při svém jízdním stylu na tom plášti ten rozdíl vůbec poznal, přeci jen jsem rekreační, spíše víkendový jezdec a i když jsem psal, že rád jezdím svižně, tak to znamená, že moje maximální rychlost z kopce po silnici nikdy nebyla přes 60km/h a v lese jsem snad nikdy neměl nad 45 km/h (z kopce samozřejmě, do mírného kopce sotva udržím 20 :-) ), takže zase nevím jestli na takové rychlosti je potřeba takový plášť.

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Zase tolik zkušeností nemám, od toho jsou tu jiní. Opravdu doporučuji přečíst historii – témat „jaký plášť“ tady je fakt hromada.

                    Já jsem spokojen s kombinací Rocket Ron vepředu Racing Ralph vzadu. Obě ve verzi EVO.

                    Na asfaltu je to jedno ;). Plášť poznám hlavně z hlediska záběru při menších rychlostech (zadní) a při zatáčení a brzdění (přední).

                    Racing Ralph už ne? Minimálně dozadu mi připadá velmi dobrý. Spousta lidí odsud pochvaluje taky Continental X-King.

                    0 0
          • saddik  

            Většina výrobců dělá pláště ve dvou cenových kategoriích, které se zpravidla liší směsí gumy. Lepší směs (eventuálně vícesměsová technologie) umožňuje udělat rychlejší plášť s lepší přilnavostí. Prostě když si představíš, že máš s normální gumou dejme tomu deset bodů, které můžeš investovat při návrhu pláště buď do gripu nebo rychlosti a namíchat si libovolný poměr, třeba 2:8, 4:6, 7:3 atd., tak s lepší gumou máš těch bodů najednou třeba 14. Akotát je to dražší.

            Primární krok, pokud chceš dostat z plášťů to nejlepší, je přejít na bezduše. Nicméně rozumné bezdušové pláště levné nebudou nikdy. Můžeš jít i cestou neTLR plášťů, ale tam mohou (i když nemusejí) nastat komplikace.

            Pokud u duší zůstaneš, tak mi přijde rozhodně zbytečné dávat cokoli hrubšího než Conti race king. Ale k těm musím říct, že základní drátová verze mi přišla celkem na prd. Ale je to tím, že jsem už teď rozmazlený top pláštěma ježděnejma bez duší.

            0 0
            • Thorwards  

              A jaká cenová hladina by byla pro moje potřeby tak ideální. Moc, respektive vůbec, se v tom nevyznám, tak se omlouvám, možná za hloupé dotazy. Podle mě, je na mojí jízdu zbytečné mít nějaký racing profi plášť, protože bych ho při svém jízdním stylu nedokázal ocenit a plně využít. Na druhou stranu zase nechci plášť na kterém si svojí jízdu neužiju a bude mě limitovat, takže bych chtěl jít do pláště, který pro mě bude tak akorát, resp. bude trochu „napřed“ aby mě někde nevyšplounul :-)

              0 0
              • saddik  

                No to se právě vůbec nedá říct, jaká kategorie plášťů se tak pro Tebe hodí. Záleží jen a jen na tom, jestli jsi ochotný za to ty peníze dát nebo ne.

                Já mám třeba kolo za 16 tisíc z hervisu (teda už jsem se vyupgradoval o trochu výš…) a jezdím na něm pláště cca 1000 Kč/kus. Tady rozhodně neplatí, že by na určitou úroveň kola nebo schopností nemělo cenu dávat profi pláště (pokud to není vyloženě ukrajina na ježdění do hospody). Není to jako obout okruhový Pirelli na fabii.

                Top sorta MTB plášťů má prostě lepší vlastnosti, které poznáš skoro vždy (ať už aktivně, že opravdu ucíťíš, že je to lepší, nebo pasivně, čili ničeho si nevšimneš, ale přesto zrychlíš a budeš míň padat).

                0 0
                • Thorwards  

                  Aha, tak to jsem nevěděl, super, děkuju :-) Myslel jsem, že pro amatéra profi věci nemají cenu. Hraju tenis a když to na něj vztáhnu, tak tam třeba vůbec nemá cenu aby si amatér kupoval závodní raketu, protože se s ní akorát bude trápit a nepřehodí to přes sít, profi raketa míň odpouští chyby, ale zase když to umíš, tak z ní dostaneš samozřejmě mnohem víc než z rekreačních raket, tak jsem myslel, že tady je to stejné.

                  0 0
                  • pepek  

                    Jo, ale pokud ti doteď stačily 10leté pláště, tak i Nanoraptor v drátu za 400 na zadek bude nebetyčný rozdíl.

                    0 0
                    • Thorwards  

                      Ty jsem měl na předchozím kole o které jsem přišel. Na tom současném mám cca 4 roky Continental Mountain King II (byly na něm od výrobce) a moc spokojenej s nimi nejsem. Rychle se sjíždí a při zatáčení se mi zdá, že je kolo dost neklidné. Ještě mě to tedy na nich nikdy neulítlo, ale v zatáčkách z nich prostě nemám dobrý pocit, když točím něco ostřejšího, vždycky se tak jakoby zhoupnou, že mám pocit, že je to konečná.

                      0 0
                      • saddik  

                        Pokud máš na mysli asfalt, tak se nedivím, MK II maj na asfalt dost velký žvejkavý špunty. Čím vyšší vzorek, tím na asfaltu samozřejmě hůř.

                        0 0
                        • worlusho  

                          MKII už je celkem v pohodě i na asfaltu proti jedničce, ale je dost velký rozdíl mezi obyčejnou verzí a RS či Protektion. Jinak souhlasím s názorem, že i na rekreační ježdění se vyplatí připlatit za pláště, přeci jenom je to jediná věc co tě drží při jízdě v sedle. Kdybych to přirovnal k autu, tak je to asi rozdíl jako nová guma versus protektor z OBI. ;)

                          0 0
                      • Mr.Dan  

                        Osobně na plečce velmi dobrá zkušenost s Kendou Karma, v 26 drát verzi za tři kila za kus, po asfaltu jede skvěle, v písku a štěrku ještě není úplně marný, ovšem do mokra a bahna se moc nehodí… Tam asi o něco lepší Maxxis Ikon nebo Conti X-King apod.

                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.