Pláště na 29" kolo 70% silnice, 30% středně těžký terén

34 nepřečtených
  • Jirka Kanár Strnad

    Čaute,

    co z vlastních zkušeností doporučíte na 29" kola. Ze 70% jezdím silnice, většinou v horším stavu (jak jinak v ČR). Zbytek středně těžký terén s minimem skoků. Spíš sem tam se objeví písek, jinak dost blato, nyní klasika blato a listí, jinak prudší sjezdy, kde se opravdu terén mění, ale žádné vyloženě drasťárny s vysokými skoky. Potřebuji aby kolo na silnici valilo a zabralo slušně v terénu. Upřednostňuji rychlost na silnici ;).

    Díky všem za názory :)

    Jirka

    0 0
    • scalar  

      Maxxis Crossmark

      WTB NANO

      Hutchinson Python

      0 0
    • scota  

      Continental X-king Protection / Raceking Protection

      0 0
      • Dadex  

        racekingy jsem jezdil a na silnici supr,blato taky ujde jen ve sjezdech na pevnym podkladu jsem se cejtil docela nejistej

        0 0
        • scota  

          X-king / X-king, ale silnice a prudší sjezdy vyžadují dost odlišné pláště.

          0 0
    • Dejv94  

      Kombinace rychlost na silnici a záběr v terenu/blatě nejdou spolu dohromady.

      0 0
      • jonti  

        Jasně, je to o kompromisu. Ale třeba Schwalbe Racing Ralph by vyhovoval.

        0 0
        • Dejv94  

          Tak dalo by se, radši bych kombinaci RoRo a RaRa nebo třeba již zminovaný X-King a Race King, možná WTB Nanoraptor nebo Maxxis Ikon, Kenda Small block eight,…

          0 0
      • zdenal8  

        Podle mě bude vyhovovat cokoliv, co bude mít trochu drapák a dobře to povalí po silnici. Já za sebe doporučuju již zmíněný X king nebo Race king. Ale třeba kamarád si chválí Pythony. Ty se chystám taky vyzkoušet.

        0 0
        • SloM  

          Pythony jezdím. Na silnice dobré. Když se ale dostanu na šotolinu a podobné povrchy, tak se zdá, že předek dost ujíždí. Na nějaký velký terén a svižnější jízdu v zatáčkách to podle mě není. Každopádně jako univerzální plášť mi vyhovuje. Vím kde má přibližně limity, takže si občas zpomalím a v pohodě se dá použít.

          0 0
          • zdenal8  

            Takže asi v podstatě podobný jako ty moje x kingy. Akorát to nesmíš mít moc podhuštěný nebo moc přefoukaný.

            0 0
    • Kulasek  

      Pravdě nelze najít univerzal. Crossmark je na silnici vybornej. Kdyz ho ufozknes na 2 bary jede dobre i v terénu. Ja s nim mel problém v ostrejsich zatackach. Nemá rad bláto protože je hned ucpaný. Pro ježdění 70% silnice dobry.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Pro jistější pocit v zatáčkách stačí vyštípat ta „pluska“ (+) na krajích.

        0 0
    • Fugas s.a.  

      Maxxis Ikon. TOP univerzál… nejlepší plášťe co sem jezdil

      0 0
    • Jirka Kanár Strnad  

      Díky moc za reakce. Tolik jsem jich nečekal. Jdu si jednotlivé pláště projít :).

      0 0
    • Jirka Kanár Strnad  

      Pořád rozcházím pocitově šířku plášťů. Doteď jsem jezdil na 42 a teď 2,1ˇje o víc jak centimetr širší. Mám pocit, že budu jezdit na balónech :).

      0 0
    • Jirka Kanár Strnad  

      Doufám, že ještě jednou se mě podaří oživit toto vlákno. Poslední dobu jsem přečetl mraky článků a názorů o pláštích. A sám u sebe jsem zaznamenával co a jak jezdím..... . Takže..... na totální silnice budu mít něco opravdu odlehčeného, vyloženě silničky natvrdo nafoukané.

      Ale pořád řeším jízdy mezi. Zapisuji čím jezdím a kolik procent vychází na co. Takže pokud se nesoustředím čistě na silnici, vychází to tak:

      65% silnice

      30% stezky – listí, malé šutry, listí, panely, lesní stezky včetně neznámých a používaných pro těžkou techniku v lesích sem tam bahýnko – vše v relativně velké rychlosti, prostě se s tím neser........ :). A zbylých 5% je náročnější terén. Díval jsem se ale na fotky od Mloka, tak to co považuje za střední terén nejezdím. Nebo přesněji to je maximum které nevyhledávám.

      Takže shrnutí… rozdělím své preference:

      70% – rychlost na silnici

      20% – podržení pláště lesích, měkkém povrchu, listí, menších kamenech či velkém štěrku.

      15% – cena max. do 800,–, ale… nechám se překecat :) , pokud bude proč.

      5% – výdrž pláště

      Protože 20 let jezdím na úzkých a posledních 5 let na 700/40C, tak opravdu jsem mimo jakékoliv srovnání v záběrech plášťů v přírodě.

      Poprosím ještě jednou o vaše názory a rady. Díky moc :).

      Jirka

      0 0
      • scota  

        Jestli chceš plášť 42×622 tak na Continental Crossride, který má stejný vzorek jako X-king.

        0 0
        • Jirka Kanár Strnad  

          Na tento jsem se díval, možná nakonec bude přesně to, co od něj očekávám. Vyzkouším tento. Jak na nich ujedu prvních 500 km, poreferuji, jak se na nich cítím… :)

          0 0
      • jw09  

        Navrhoval bych jako nejlepší řešení suicidium. Podle mě se budeš v následujících 10 letech zbytečně trápit výběrem pláště a asi nic stejně nakonec nevybereš.

        Pokud by jsi chtěl přece jenom připlatit, tak doporučuji Schwalbe Thunder Burt Evo nebo Continental Race King Racesport.

        0 0
    • Adam1977  

      Podívat se můžeš i na Maxxis Ardent Race. Zahraniční recenzenti ho dost chválí (i uživatelé)

      0 0
      • scalar  

        Ardent na 70% asfaltové silnice?

        0 0
        • Adam1977  

          Ardent RACE jsem psal, ne Ardent

          0 0
          • scalar  

            To máš fuk, od Maxxisu na většinový asfalt raději Ikon, Crossmark, Crossmark II, Aspen, Maxxlite…

            0 0
            • Jirka Kanár Strnad  

              Jezdím teď na Maxxis Overdrive. Na silnici skvělé, v terénu katastrofa, jsou to příliš hladké pláště. Ale na druhou stranu si nemůži vynachválit výdrž. Nyní mají 4000 km. Zadní začíná pomalinku odcházet, přední téměř jak nový. Píchnu každých 400km, to bohužel asi nebude lepší u žádných plášťů.

              Škoda, že Ikon se nedělá i ve slabším provedení, někde mezi 1,8–1,9´.

              0 0
              • scota  

                Myslím že se dělají i s ochranou proti průrazu, ale mohu doporučit ty Continental Crossride na těch sjela přítelkyně i modrý Single track Pod smrkem. Ty overdrive jsou základní pláště, moje máma je má na plečce, co s ní jezdí do krámu. (Navíc mi přijdou divně tuhé). Continental má případně velký výběr plášťů na treková kola.

                Crossride má ochranu proti průrazu v základu a dělá se jak v drátu tak v kevralu za slušnou cenu. Maxxis Ikon je dost drahý ve vrcholných verzích.

                0 0
                • Jirka Kanár Strnad  

                  Dám tedy Cross Ride. Není to tak vysoká položka. A uvidíme, třeba nakonec postupně přejdu na větší šířky plášťů. Jako druhé pláště na cesty vyloženě po silnicích jsem vybral Continental Ultra Sport 2 25–622 kevlar.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.