Čau,
doporučíte mi nějaké pláště na AM/EN. Ideál je rozměr 2.3, váha co nejmenší, vzorek co největší. Prostě jedny gumy na všechno- výlet i bikepark.
Čau,
doporučíte mi nějaké pláště na AM/EN. Ideál je rozměr 2.3, váha co nejmenší, vzorek co největší. Prostě jedny gumy na všechno- výlet i bikepark.
Takové asi neexistují. Ale nejlehčí použitelný je podle mě NobbyNic 2.25
To já vím že ideál není, ale něco se snad najde, Nobby Nic 2.25 je moc XC, možná ta 2.4. Co Continental Mountain King 2.4.
Conti MK 2.4 jsem vozil a jak se dočteš i v jinýchh vláknech jsou jako max. 2.3 od jinej značek – celkem drží a jsou i poměrně lehký. Teď mám ale Maxis Ardent 2.4 a připadá mi lepší – jednak má silnější boky ( né výztuhu ale jsou odolnější než u toho MK)a hlavně mi připadá, že mnohem líp jede (má uprostřed dvě řady „špuntů“) po tvrdým povrchu a taky dost slušně drží v zatáčkách… ale je kapku těžší.
Reálná šířka MK 2.4 je stejná jako NobbyNiců v rozměru 2.25. Jezdil jsem ve verzi Supersonic a když do toho narveš odolnou duši, tak to půjde. Byl jsem spokojený, celkem to drželo, ale ta odolnost byla s nějakou normální duší bídná. Udávaná váha hrubě nesedí – reálně moje dva kusy měly kolem 610g.
tak tolik zas ne, jsou o chlup hubenější než NN 2,4
U mě vzadu nachlup stejně. Měřeno bez špuntů, protože Contík byl dost jetý. Vpředu nevím.
ja mel dva MK 2,4 supersonic a oba mely kolem 560g!
Tak to gratuluji. Oba moje nad 600g. Můžu to i blejsknout.
Vůbec ne, 2,4 je naopak zbytečně širokej.
MK 2,4 je cca jako NN 2,25
Nedalo mi to:
MK 2,4 Protection – cca 55mm přes balón
NN 2,4 SnakeSkin – cca 56mm přes balón
Přes špuntíky je MK naopak o nějaký mm širší
Tak nevim, obojí kevlar, duše.
Došel jsem to přeměřit, abych nešířil nějaké bludy. NobbyNic 2.25 SnakeSkin s duší má přes balón 55,5mm. MountainKing 2.4 Supersonic měl 56mm.
taky kevlar a dušové verze?
Kevlar, dušové.
tak to nechápu, proč by dělali verzi 2,4 která je stejně široká jako 2,25. Jinak opticky co jsem provnával NN 2,4 a 2,25 tak tam je rozdíl dost znatelnej.
NN se casem desne vytaha – novej jsem mel na taky 56, kdyz jsem ho sundaval mel uz poctivych 60 :-)
aby mi pak někde nevypadnul z ráfku…
:-)
Ještě dodám, že je mám zatím asi 150km, takže vytahané asi moc nebudou. Nebude to v rozdílném modelovém ročníku? Já mám 2010.
Šířkou se běžně liší i kus od kusu stejného typu a ročníku.
Těch 56mm u 2,4 NN (co psal mr.antik) je hodně málo. Většinou bývá tak 57–58mm, ale může být dle kusu cokoliv.
A zase těch 55,5mm u 2,25 NN (co psal Kubiczech) je zase hodně. Tady bývá nejčastěji u NN 53–54mm.
A časem se lehce opravdu vytáhnou a to i UST.
Já taky. Ale milimetry – to už je o ráfku,tlaku atd..
Jinak je to asi nejširší co si dovedu na enduro představit (pak jsou jiný důležitější vlastnosti)
Zkus Eskary od Spešlu, nebo možná na předek Clutch… lidi z party to hodně jezděj, ale chce to vyšší verze, který maj zesílený boky…
Anebo jako Eskary podobnej vzorek maj Advantage od Maxxisu a pro bikepark třeba Miniony na předek. Když Continental, tak spíš Rubber Queen, ty sou podstatně agresivnější. Další možnost sou hodně dobře hodnocený Bontrager XR4.
Možná že aj česká Rubena by měla nějaký pěkný gumy ;)
Specialized Eskar Control 2Bliss. Váha 7oog, rozměr 2.3, vzorek dostatečnej, jedou vcelku rychle, jsou docela odolný vůči defektům a chovaj se velice předvídatelně. Používám je už rok: jaro – léto – podzim – zima, a jsem spokojen:) Byl jsem s nima na Norco Campu, na Špičáku a doma jezdim za každýho počasí i ve sněhu těžšim terénem.
Jo ještě, jezdil jsem předtim NN 2.25 SnakeSkin a Nevegaly ve všech rozměrech a směsích a nedá se to vůbec porovnat. NN byly moc XC, nedržely a nevydržely a Nevegaly mě přišly uplně at random, nikdy jsem netušil kdy mi to ustřelí a byl jsem rád že se rychle ojely.
Já jsem toho jezdil dost, ale ty Specialized zatím ještě ne.
Nedávno jsem je sundal,ještě je mám .Vážil jsem je a ukázalo to cca 630g ,vzorek ještě slušnej.Nicméně ty papírový boky za to nestojej.
a mej jsi sworks verzi nebo control? V tom co jsem pochopil je zasadni rozdil – sworks je lehci ale ma prave ty papirovy boky.
Jinak je chci taky zkusit a nebo purogatory 2bliss control 2.4
Jistěže s-works,válej se mi v garáži a ještě přemýšlím nad jejich osudem.
no prave ja jenom ze kolega vyse zminoval controly a to je co jsem pochopil v podstate jinej plast – resp za cenu par gramu navic je to pouzitelna guma.
Přesně tak, verze S-works nebo obyčejná verze Sport maj tenoučký boky. Doporučuju jenom verzi Control.
Eskar Sport se mi zdá bytelnější, mám jí vzádu misto řízlý Purgatory S-works. Ta byla hodně papírová. Vyšší verze gum od spešlu jsou dvousměsý , Purgatory S-works 2,2 jsem měl 70a/60a ale i 65a/55a.
Eskar Sport je tvrdost 70a ale za 390 docela příjemná 2,3 na zadní kolo.
no ten control uz je dvousmesovej, me to prijde ze to je jedinej pouzitelnej typ plaste, resp prvni je ekonomicka varianta a s-works je pro gramhonice co nejezdej :-)
Me proste prijde predstava ze budu mit odolnou 2.4 gumu s vysokym vzorkem ktera bude vazit pod 650g dost nerealny
Tak update poznatku. I verze Control ma boky papirovy, po druhym riznuti letel z domu i kdyz vzorek byl po cca 800 km jak novej. Tedy pokud nekdo nejezdi v sutrech tak je to supr guma s vybornou trvanlivosti ale v sutrech boky nic nevydrzi. Tloustka ty steny je odhadem polovicni jak na 2.4 FA.
Ted mam nove na zadku HD pacestar a schwalbe si u me timto napravilo reputaci. Po cca 300 km v alpach je ta guma jak nova, celkem drzi, zadny zavazi a jeste rozumne jede.
No já teď ty Sporty jezdim, páč sem neměl peníze na Controly a moc důvěry ve mě nebuděj:) Kamarád je během tejdne proříz z boku asi na dvou místech. Zase za ty prachy…, rozdíl ve směsi oproti Controlům nepoznám, váha je o pár gramů větší.
No směs je poznat hlavně za mokra. Kámoš teď kupova na předek Control a dozadu Sport. Rozumná ekonomická volba.
Tak ja mam zrovna Nevegaly rad pro jejich univerzalnost a hlavne predvidatelnost.
To slýchám často, ale mě přišly fakt o držku:) Z toho plyne, že každýmu sedne stejně něco jinýho.
E. Control – super pláště… jiný už nenazouvám. Jinak 2,3 je trošku mimo – jsou minimálně stejně široký jak leckterý WTB a Maxxis 2,5!
můžu doporučit maxxis highroller, skvělá trakce, vysoký samočistící efekt, supr cena, velikosti 2,35–2,7. pravda, vydží mi tak rok, ale asi záleží na stylu ježdění…za 4 kila pro mě OK:)
můžu doporučit maxxis highroller, skvělá trakce, vysoký samočistící efekt, supr cena, velikosti 2,35–2,7. pravda, vydží mi tak rok, ale asi záleží na stylu ježdění…za 4 kila pro mě OK:)
můžu doporučit maxxis highroller, skvělá trakce, vysoký samočistící efekt, supr cena, velikosti 2,35–2,7. pravda, vydží mi tak rok, ale asi záleží na stylu ježdění…za 4 kila pro mě OK:)
Bontrager 2,35 vpredu FR4 a vzadu XR4
Počkej na Hans Dampf http://www.bikerumor.com/…n-bike-tire/
Má být ve všem lepší než všechno ostatní, tak bys je mohl otestovat
Jinak moje spojenost – Mountain King Protection 2,4, ale rychle se sjížděj a jsou docela drahý.
No a teď ty NN 2,4 co mám, jsou ještě rychlejší ale na mokru a kořenech to neni ono a na suchu se mi zas vzadu drbou špunty (zatim spíš estetika), jinak skvělá váha i ve verzi snake skin a přijdou mě celkově takový „odolnější“ oproti těm těžším MK Protection.
Ale vyloženě problém jsem neměl ani s jednim.
Jinak po kempu koupim nějakej ten tubeless ready (uvidim co seženu) a budu dělat pokusy…
asi se podívám na tyhle http://www.bikesport.cz/…d.-2011_2921 pro mě zajímavá guma
nevypadá špatně, ale rychlá moc nebude.
Zase X-King Racesport, kterej by měl mít 560g je sice lákavej, ale odolnosti bych se docela bál
na x-king jsem taky koukal, ale to je moc hustý vzorek
Zase u toho MK II je blbý že se nedělá v té Racesport bezdušové verzi
to mi zatím nevadí, stejně zatím přezouvám- XC- DH gumy
Racesport se dělá… http://www.bikesport.cz/…d.-2011_2922 A zas tak pomalý nebude. Podle měření nedopadl zas tak špatně…
jo, ale jen 2.2, to je XC guma.
přesně a 2.4 od Conti bude jak 2.1 Tioga:-)
Já na ne asi pockam , zatim jezdim nejake zakladni WTB(uz jdou ale do haje), ale tydle vypadaji dobre a maji taky dobrou reklamu :):) uvidime kdy a za kolik budou http://www.mtbfreeride.tv/tv
Ozivim vlakno, resim plaste a potrebuji neco s maximalnim gripem- mokre koreny, kameny atd. Rozmer kolem 2.35 a vahu bych rad pod 800g. Zivotnost moc neresim. Bude napr. FA v pohode?
HD trailstar bude lehčí.
Lehčí nebude. Schwalbe uvádí u HD dokonce o 10g více. V praxi mají ale ± stejně. V praxi tedy je jiná zajímavá věc ohledně hmotnosti. Trailstar kousky jsou těžší (srovnávám především HD, kde je totožný vzorek pro obě směsi).
Ale taky bych vzal raději HD než FA. Pokud je prioritou grip na mokrém, tak možná zkusit trailstar i dozadu (ale zase už to pojede hodně bídně).
podivej se na Onza ibex FR – mam ji a super spokojenost – onza.cz
Já jsem spokojenej s NN 2.25 kevlar snake skin. Podle mě skvělej kompromis hmotnost / šířka / vzorek.
Taky tak. Jen v náklonu nijak skálopevně nedrží, což mi vadí. Třeba v porovnání s Conti MK1.
Jezdim Eskar S-works/control a jsou super jako „univerzaly“.
Za par dni prijde Spec. Butcher SX, tak jsem zvedavej:)
trochu mimo dotaz: jakou tvrdost má směs Pacestar? Vybírám jestli na zadní kolo Trail nebo Pace. Že je Pace tvrdší vím, jen nevím přesněji. Díky
Prej okolo 60a od Maxxisu
tzn ze je mekci nez byvale triple evo? nebo jak se to menovalo.
protoze tu mam 60a maxxpro maxxise a triple nobbyho a ten je proti maxxisu jak sutr.
Jo tak to ti neporadim. TripleEvo jsem nikdy nevozil no a Trailstar a Pacestar mam teprve na ceste od skopcaku
Mě přijde že jo, drží to dostatečně. Mám tu jetý triple a je to hrozně tvrdý, ale když byl novější, tak mi přišel v pohodě, asi ta guma rychle stárne.
Hm, tak ze bych zkusil fakt ty HD, kombinaci Trail vpredu a pace vzadu?
Protoze ty NN triple – mokry koreny kameny a bylo to jak na lede.
právě kvůli HD jsem se ptal. Už jsem objednal v Pacestaru, tak uvidíme jak se bude chovat
nemam porovnani s trailstarem ale na HD pacestar mam najeto asi 1200 km po alpach a ta guma jeste tak 200–300 vydrzi. Tedy zivotnost naprosto fantasticka. Vetsina najeta na suchu, tam drzi naprosto v pohode, tech par vlhkejch mist co jsem projel je na hodnoceni malo ale nemam pocit ze by to nejak dramaticky ujizdelo. Za me na AM az neduro jezdeni dozadu rozhodne pacestar, trailstar bude mizet moc rychle.
Já bych dal Pace, trail už je dost měkký, aby to mělo trošku jet a vydržet.
Trochu si zahraji na archeologa:) Odchází mi již oba pláště a přemýšlím, čím je nahradit. Co se týče ježdění je to vše od CX se slečnou až po AM když jezdím sám. Moje představa je taková, aby ve předu bylo něco kolem 2,35 – 2,4 něco co pořádně drží. Vzadu 2,25 – 2,35 co bude taky držet ale taky aby to jelo a nemizelo před očima. Přemýšlel jsem buď kombinaci front FA a rear NN a nebo front HD rear NN a nebo oboje NN trail předek pace zadek. Nicméně bych rád Vaše zkušenosti a případně jiné návrhy. Díky.
Nejlehčí guma, co na předku drží, je NN 2.4 trailstar, případně kenda Nevegal Stick E, ale tam si nejsem jistej bezdušovým použitím.
no právě jediné co mě odrazuje od FA je ta váha, ta je opravdu brutální :-/
mě se u FA nelíběj ty boční výstupky, to už radši Hans Dampfa, ale v těch těžších gumách už je toho víc na výběr.
HD mě štve cenou…taky už neví, co by za to chtěli… :/ Jako HD jsem měl v plánu už proto, že jsem ho testoval na jednom kole na test-festu a fakt to drží a přitom relativně i jede…ale ta cena, ta cena :D
Vždyť stojej stejně jako NN:
předek specialized purgatory 2.3, vzadu captain 2.2 obojí verze control s butylovou výztuhou. dal jsem tomu už celkem bídu a stále drží. samozřejmě to nedožene váhu NN, ale tak to je zase jiná šlupka.
Ahoj,
někteří si tu „stěžují“, že NN ustřeluje v zatáčkách. Je na tom MK II z tohohle pohledu líp ?