Prečo majú plášte Schwalbe bočné výstupky opačne, t.j. nie do šípa?
Prečo majú plášte Schwalbe bočné výstupky opačne, t.j. nie do šípa?
Když je otočíš, tak mají. . . do šípa. Dříve to dokonce měli takto označený, později to otočili. Já je třeba vozím pořád do šípu (jak na traktoru), protože vždy, když jsem to dal podle předpisu, nastávala neočekávaná ustřelení. Ovšem např. Mlok ti vysvětlí, že jinak, než je předepsáno, nelze jezdit.
ja ho tiež jazdím do šípu aj vpredu :) tiež mám pocit že lepšie drží v zákrutách
Tož to su rád, že som neni sám :-)
zajimave, ja zas jezdim sipem od sebe i vzadu, prislo mi, ze tak lip drzi v zatackach..
Zajímavé je, že třeba v testech Bike magazinu (a nejen Bike magazinu) dostává NN za držení v zatáčkách vždy nejlepší hodnocení a nasazený ho mají v testu jak doporučuje výrobce.
A při některých těch testech to testují opravdu poctivě až po větší množství pádů na testovacím plácku s ostrou točkou na nějaké šotolině nebo co to tam mají.
Málo kdo pláště otestuje tak do extrému jako oni při tom testu.
A nebojí se dávat i velmi mizerná hodnocení některým plášťům.
To mi teda vysvětli co je na tom plášti tak skvělého? V zatáčkách to plave jak sviňa, sypký povrch taky na prd, na skále a na mokrých kořenech to taky stojí za ho..
Nemůžu si pomoct, ale zlatý nountain king, nebo nevegal.
Hodně záleží na jakém tlaku se s ním kde jezdí, ovšem to platí všeobecně.
..a taky jakým stylem v jakém prostředí…
osobně bajkery v terénu prakticky nepotkávám…
Tak tak však také píšu kde.
nad 2bar nefoukám nikdy, jezdím jenom v terénu.
a kolik foukáš?
1,7–2,0 podle pláště
tak to jo, na 2,25 stačí vzadu 1,5bar, pak to teprve drží
To bych při mém stylu jizdy jezdil po ráfku. I když dám minion s butylem na 1,6bar na předek, tak ve Špindlu jsem pořád na ráfku.
no tak na skoky to není to taky chodím po ráfcích
hehe to taky dost záleží i na váze jezdce já bych se možná s 1,5 vzadu ani nerozjel nebo jen po ráfku hehe
S Nevagalem nemá vůbec smysl srovnávat, to je plášť, který naprosto nejede (valivý odpor má Nevegal opravdu tragický), i spousta plášťů zaměřených více k FR jede lépe.
MK jsem nejezdil, takže nebudu srovnávat. A jezdi si co chceš, já nemám potřebu někoho přesvědčovat, že nějaký plášť lépe drží nebo hůře. Debata byla pouze k tomu, proč jsou vnější špuntý orientované tak jak jsou.
A pokud chceš jedno srovnání s MK, tak tady je. V testu všechny Contíky dopadly celkově hodně dobře a je tam i hezká reklama na Contíky, takže test rozhodně není zaměřený proti Contíkům :-)
I přesto MK dopadnul v gripu mírně hůře než NN. A test není tentokrát z Bike magazinu, ale z Mountainbike magazinu.
A ještě srovnání MK x NN z toho původního testu Bike magazinu. Akorát tam je MK ve 2,2 a NN ve 2,4, takže to není úplně ideální srovnání.
Ani tady si ovšem nemyslí, že zlatý MK…
A všude je samozřejmě řeč o současné verzi s pacestar trojsměsí.
Tak jako srovnávat MK 2.2 užovku s NN balonem je nesmysl, ale dát ho 2,4, tak si myslím, že je to jinde. Jinak nějaké čárečky a bodíky v testu z magazínu mě moc neberou. Pokud jezdíš v terénu, tak tě valivý odpor vlastně skoro nezajímá. Rozdíl v odvalování poznám totiž jen na silnici, v lese poznám rozdíl ve váze a v tom jak to drží.
V tom prvním testu jsou MK a NN téměř stejně široké (tam byl NN 2,25).
A až takový nesmysl to rozhodně není. Třeba NN jsem jezdil dlouho jak 2,25 tak i 2,4 a rozdíl je tam minimální. Ta šířka toho moc neudělá (co se týká gripu, pokud i ten užší umožní jezdit dostatečně nízký tlak, což tak bylo).
To, že tebe valivý odpor v podstatě nezajímá, tak neznamená, že nezajímá ostatní. Pokud jezdíš pouze sjezdy, kde jsi stejně na brzdách a nahoru lanovkou, tak to chápu, jinak tedy vůbec.
Pokud řešíme NN, tak jsme u XC ježdění, kde valivý odpor bude zajímat nejspíš téměř každého kromě tebe. Hodně lidí tu zajímá tak, že ani vzadu ten NN (nebo MK) nemají a mají tam rychlejší plášť.
Na hodně pomalém plášti třeba už vyjedu i mnohem méně v techničtějších výjezdech (nebo extra prudkých po pěkných cestách typu šotolina).
Mně zase moc neberou hodnocení jedlovců tady na BF. Tady to stejně vždy dojde k tomu, že jeden tvrdí, jak je konkrétní plášť skvělý a druhý přitom, že je nepoužitelný. A u druhého pláště to budou zase tvrdit opačně.
Třeba co se týče zatáček, tak k tomu mají v obou těch časopisech slušnou metodiku, srovnájí pláště vždy ve stejné situaci a navíc testují až do extrémů (tedy až do pádů). Tohle je mnohem objektivnější srovnání než když to někdo otestuje v různou dobu, za různých podmínek a téměř nikdo nejde do takových extrémů, aby při tom běžně padal.
Ať si to nejlépe každý zkusí sám a jezdí co uzná za vhodné, mně je to ukradené co kdo bude jezdit.
A pak mi není jasné, jak víš, že poznáš vliv ve váze a ve valivém odporu ne? Když tohle jde téměř vždy ruku v ruce a těžké pláště, které nejsou už XC a jsou více do FR, tak současně mají o hodně větší valivý odpor…
Větší rozdíl valivého odporu způsobí mnohem větší rozdíl v potřebě výkonu pro udržení stejné rychlosti ve stejném úseku než rozdíl ve váze plášťů (tohle je jednoduchá fyzika a ničí pocity to nezmění)…
Nevím proč si všichni myslíte, že člověk co má FR kolo se vozí lanovkou.98% toho co najezdím je po své ose nahoru a dolů, tlačím jen ty nejprudší stojky. To, že po silnici najedu při vyjíždce 3km mě potom nelimituje ve výběru pláště do terénu. Chápu, že pro někdo, kdo než vjede do lesa musí najet 30km po silnici je valivý odpor to nejdůležitější, ale to já bohudík nemám. Ano jet s minionem SRY po silnici je masakr, ale jak člověk vjede do terénu, tak ten plášť jede úplně v klidu. To samé nevegal bez výztuhy. Po silnici je to taky znát, ale v terénu ten plášť letí uplně stejně jako FA a narozdíl od něj drží.
Co se týče váhy, tak to člověk pozná na ovladatelnosti kola ve vyšší rychlosti, skokách atd
Ale klidně si jezděte s fullem po silnici mě je to jedno, jen to nechápu.
Já si nemyslím, že s FR kolem všichni jezdí lanovkou. Jen jsem psal, že pokud se lanovkou nejezdí, tak nechápu, jak může být valivý odpor nepodstatný.
A vůbec to není o ježdění po silnici, pomalý plášť nejede nikde a naopak v terénu se rozdíly často ještě zvětšují. A na té silnici se ten větší valivý odpor dá přežít naopak mnohem snáze (jestli dám průměr na asfaltovém úseku 22km/h nebo 19km/h při stejném úselí není moc podstatné, zajímavé to na fullu nebude v ani jednom případě a přežít se to dá v obou).
V terénu je to ale něco úplně jiného.
Jeden konkrétní příklad. Stezka kolem Berounky k Dolanskému mostu (zelená značka). Rozhodně to je terén a žádný asfalt, je to pěkný hravý úzký singlík.
Není to ale žádný sjezd, prostě trasa podél vody a je to takové zvlněné pořád lehce nahoru dolu ale není tam žádný delší stoupání.
S hodně pomalým pláštěm to zcela ztrácí flow a to že lépe podrží pak nic neřeší (stejně kvůli tomu jak nejede budu téměř všude o hodně pomalejší).
Třeba na HD trail/HD pace už to bylo za hranicí moc vysokého valivého odporu a začalo to být o ničem.
Na fullu tu asfaltu jezdím minimum, les mám 100m od baráku.
Valivý odpor je z mojeho pohledu nepodstatný v jediné situaci. A to sjezdy, kde jsem na brzdách a limituje mě pouze moje technika a případně grip pláště. Tam i na pomalých lépe držících pláštích zrychlím.
Jinak úplně všude jinde to pomalý plášť zabíjí. A že mimo hory je to skoro pořád. I v horách ale strávím ve výjezdu několikanádobně více času než ve sjezdu. A nejezdím FR, abych vše přizpůsoboval jen sjezdu.
Ano máš pravdu, do kopce jezdím jen proto abych se svezl dolů. Ano přizpůsubuju tomu hodně. Ano ve výjezdu strávím víc času než ve sjezdu( jinak to ani nejde) Ale jezdím i singly např. SpS a nemám problém jet stejně rychle, nebo rychleji než lidi na 150mm fullu s lehkýma pláštěma, jen se u toho o trošičku víc unavím, ale to mě zase nevadí. Ale abych si kvůli výjezdu neužil cestu dolů, tak jak to jen jde, tak za to mi těch 5min navíc co se škrábu do kopce nestojí.
co se týče rozdílu valivého odporu na silnici, tak zatím si stojím. prostě plášť v měkké směsy na silnici nepojede a v terénu pojede o dost rychleji.
SpS a nemám problém jet stejně rychle, nebo rychleji než lidi na 150mm fullu s lehkýma pláštěma
To je o fyzičce každého a nemá moc smysl srovnávat. Podstatné je jak pojede stejný jezdec při stejném výkonu.
U výjezdů nejde o 5 minut rozdílu. Jde o to kam a s jakým úsilím dojedu. To co objedu třeba v horách na dovolené na rychlejších pláštích, tak na pomalých bych prostě nedal a musel bych vynechávat (a díky menšímu dojezdu vynechat spoustu pěkných věcí).
A pak jde o to co vyjedu. Tady to není tedy zase až tak jednoduché a neplatí obecně, že rychlejší plášť vyjede více, protože zase ztrácí záběr. A lepší záběr zase umožní jet některou pasáž pomaleji bez proklouznutí zadního kola.
U výjezdů mi to nakonec výchází právě na NN/NN, tam vyjedu nejvíce. Na NN/RaR vyjedu méně kvůli záběru RaR. A na třeba HD trail/HD pace zase kvůli tomu, že už to jede blbě.
ze vstupuju do debaty – ono nejvetsi problem pri tehlech diskuzich je co je pro koho dlouhej vylet (km versus prevyseni) a co je pro koho prudkej kopec. Sam vim ze v cechach mi vsechno nad 1500 m prevyseni prislo jako kopcovatej vylet, tady si nepamatuju kdy jsem se dostal pod 1500 :-) To samy prudkej kopec – to co nekoho nenapadne ani zkouset jinej v klidu vyjede.
Tedy nekdo da v klidu 70 km s prevysenim treba 1500 m a pak nemusi resit jestli ma pomalejsi nebo rychlejsi plaste protoze se soustredi hlavne na jizdu dolu, nekdo jinej ale chce objet 90 km a 3000 prevyseni a pak uz asi vetsina lidi resi hmotnost kola a odpor gum. Pak jsou samozrejme hovadaci ktery maj fyzicku ze ani 4000 jim nedela problem a objedou to na cemkoli :-)
A proto už jsem tu několika lidem psal: Přijeď a ukaž se
4mlok: Ještě něco řeknu, vždy jde o použití. My jezdíme technické EN v těžkém terénu. Je jasné, že člověk, který jezdí XC, si nedá plášť, který nevyužije i když jezdí XC na 150mm fullu. Stejně jako můj známý. Na vyjíždce s náma nadává, že NN nedrží, ale stejně ho jezdí, páč 90% vyjížděk jede po silnici, zpevněných cestách a lesnačkách. Tudíž „terén“ ve kterém já najedu max.10% z vyjíždky a ještě k tomu do kopce.
ono ani tak nejde o to jak tezkej je to teren ale spis jak rychle ti dovoli ten plast v nom jet. A zase pak je to o tom co si troufnes a co ti dovoli kolo. bohuzel univerzalni guma neexistuje stejne tak jako univerzalni kolo :-) Jsou jenom univerzalni jezdci a k tem ja mam sakra daleko :-)
Právě o to použití a k čemu je plášť určený jde především a tedy o srovnání s plášti stejné kategorie. A NN rozhodně není EN plášť do těžkého terénu. Takže nemá smysl sem tahat do toho pláště jako MM ještě k tomu ve vertstar směsi, Nevegal, Tiogu DH, Weirwolf, Miniony, atd.
Taky obyč verze NN 2,25 má 545g a snake skin 580g (v reálu většinou kolem 600–620g).
Už i ty FA (co je FA front trailstar) a HD jsou pláště jiného zaměření (taky jsou oboje už výrazně těžší a mají větší valivý odpor).
tak zrovna weirvolf bych zaradil spis k NN – jezdim ho na predku, 2.5 je vyrazne uzsi a nizsi nez 2.35 HD, porad mi protejka bokem mliko ale musim rict ze diky vzorku uzasne drzi a nechci se ho zbavovat. Rozhodne mi neprijde jako nejaka pomala kotva. Akorat ted vypadam jak exot bo zadni gumu mam vyrazne sirsi a mohutnejsi jak predni :-)
A co ta váha? I 2,1" verze je znatelně těžší než 2,25 NN a to bude i znatelně méně objemný ten Weirwolf. Jak jede rychle netuším, nejel jsem ho a měření tu také žádné nemám.
Možná by mohl poreferovat RT :-)
Weirvolf 2,5" mi teda zrovna moc hubený nepřijde.
je to podvyzivena mrcha, pres spunty jaks takz ale buma jako takova je ouzka a nizka. Nicmene je to drzak hlavne do boku.
Bavíme se oba o hen tom? :-)
presne o tomhle – schvalne zmer kolik ma pres boky bez spuntu – vic jak 57 mm to urcite nebude, spis kolem 55 coz na 2.5 gumu je trochu ulet :-)
54 mm.
A měl by mít tak 63–64mm.
stejne je to u toho WTB divny – nektery plaste jsou neuveritelne podviziveny a jiny jsou zase pomerne velky balony – treba 2.1 nunuraptor je vetsi balon jak ta 2.5 weirvolf :-)
no a to ma 2.0 dratena karma po tom co se trochu vytahne, ovsem ten zaber ji chybi
tak jsem ho pro srandu premeril po roce pouzivani a pres boky ma 56 ale pres nejsirsi spunty ma fakt 63 mm. Co me ale prekvapilo ze je stejne vysokej jako 2.35 Hans Dampf i kdyz teda o cca 4 mm uzsi.
Ted jsem nahodil Michelin WildGrip'r 2.25 UST a to taky neni zadnej tloustik – pres boky 54 mm, tedy stejne jak vytahana karma 2.0. Navic ma 830 g ale zas boky vypada fakt neznicitelne.
Ale MK a NN jsou ve stejné kategorii a MK prostě v zatáčkách podrží a NN ne. Zrovna tebe jsem si zařadil do kategorie AM proto srovnání s nevegalem a clutch control to jsou taky AM plášťě. To, že je o 100–150g težší na tom nic nemění.
Takže co ty vlastně jezdíš mloku když ti příjde, že NN dobře drží? Vysokozdvihové XC?
MK a NN jsou stejná kategorie. Ovšem to, že MK drží lépe v zatáčkáš tvrdíš ty a děláš z toho fakt.
O tom, že věřím více testům některých německých časopisů s jejich slušnou metodikou testování plášťů už jsem psal. Navíc jsem srovnání MK x NN četl z mnoha různých zdrojů od lidí, co je dlouhodobě jezdilo oboje. A to co tvrdíš ty o MK x NN jsem neviděl snad napsat nikdy nikoho (i když jsem viděl názory jak, že NN drží obecně lépe, tak i že MK drží lépe, tedy jako vždy zcela protichůdné názory).
Já jezdím všechno možné, jak kdy, jak kde. Od asfaltu (pokud je ho více, tak nejedu vůbec na fullu) po nějaký ten trochu techničtější terén. Obtížností terénu končím někde na úrovni sjezdů červená z Šeráku, žlutá z Lysé (třeba tohle jsem jel s NN/RaR a dalo se dobře), hřeben červená z Horní Studnice do Tanvaldu (a žlutá odbočka z Muchova – tu už třeba bez šlápnutí rozhodně nedám, tu červenou samozřejmě také celou ne, na té je ale kousek, kde budou nést kola i o hodně lepší jezdci než já a projel by to tak možná Pepa Dressler), Rychlebky (na Walesu jsem měl už větší problémy a nedal toho více, jel jsem to už loni v létě a zatím jen jednou, možná teď po těch posledních úpravách, že by to bylo lepší).
Na některé ty těžší (pro mě) techničtější úseky bych klidně mít nějaké těžší větší pomalejší držáky mít mohl. Oproti tomu ale jezdím i dost jezdivějších tras, kde je minimum takových úseků. Třeba v Jizerkách vždy jedem aspoň jednou Ještěd (z Kořenova) a to trasou, že tam technických úseků moc není. Zase to ale hodí 90–100km a 2500m+ nastoupaných a to bych při zařazení více technických úseků prostě neujel. Podobně v Jeseníkách Praděd a další.
A každý má jiný přístup a hodnocení terénu. Třeba před pár měsíci se tu řešilo tohle
http://www.bike-forum.cz/…l-32045.html
Někdo na to vezme integrálu a označí to za pěkný FR sjezd. Mně se ten sjezd třeba taky líbil (jak tam píšu) a jel jsem ho zrovna zase na NN/RaR a neměl jsem v něm potřebu lépe držící pláště, natož integrály a označil bych to jako takové trošku těžší XC (nebo AM, že je to tedy v horách). Jel jsem to tedy za sucha. A jak tam píšu, tak pro technicky zdatnější než jsem já to musí být lehoučký sjezd a přesto to někdo označí za FR sjezd.
Nevegal by mohla být srovnatelná kategorii, ovšem na tuhle kategorii je to prostě neskutečně pomalý plášť (a když někdo zkousne tak pomalý plášť, tak může zase mít větší držák).
A co se týká zdvihu, tak dobře jedoucích 140–150mm co jezdím mi nezpomaluje téměř vůbec (třeba oproti chrtímu 100mm fullu), oproti tomu pomalé pláště hodně.
A testům z vela taky věříš? Jezdím všechno možné XC(občasně s kamarády, spíš kvůli pivu), EN/FR/DH/dirt
Podle fotek je to lehká rychlá stezka.
Zřejmě jsi toho tady na BF moc nečetl, když se ptáš jestli věřím testům z Vela. V historii toho k tomu najdeš opravdu dost, stačí třeba moje dlouhé diskuze s TT (neplést redaktory Vela a tuning-test :-) ).
ty snad nejak veris testom z vela? tazko verit niecomu co nema absolutne nijake objektivne meratelene kriterium a cele je zalozene len na pocite pri jazde. sa dost cudujem ze nieco podobne vobec dnes maju odvahu nazvat testom a vypustit na svetlo bozie lebo len moje primitivne laborovanie s roznym obutim ukazalo ze pocit, teoreticke predpoklady a vysledky merania (nechce sa mi to tu hladat ale volakde ti isto bude) su dost rozlicne veci.
Ne, veřím jen tomu co zkusím.
Už jsem se taky spálil třeba zrovna s FA o kterých, tady myslím i mlok tvrdil jak jsou skvělé(v té době to byle jen pacestar).
Jinak dobrý test potřebuju rozumnou metodiku, co lze změřit tak změřit, ať se vyloučí subjektivní dojmy. A hlavně se nebát cokoliv ohodnotit špatně.
Velo z toho nesplňuje nic, tam se z testu nedozvíš většinou vlastně vůbec nic a v podstatě všechno je vlastně skvělé. I když i ve Velu se našlo pár vyjímek a povedených testů. Napadá mi ze starších třeba srovnání zdvihů na stejném systému (bylo to u Maestra 100–150mm zdvihu).
A nějakou dobu Velo už ani téměř nečtu, takže se to třeba zlepšilo (a třeba taky ne), netuším.
K tomu odkazu : takovýhle terén na jih od Prahy považujeme za XC :-)
Vždyď já taky. Jinak fotka jako vždy hodně klame, já tam připsal hodnocení k tomu jak to vidím také až po tom, co jsem to projel.
Spíš jsem to myslel jako narážku na popis od autora fotky, který tomu říká FR :-)
BTW fotky fakt dost zkreslují, často vyjedeš neuvěřitelný stoupání, které na fotce vypadá skoro jako nakloněná rovina :-)
Tim MK je myslen stary MK nebo MK2?
To záleží jak kde. V těch testech, co jsem dával do vlákna byla ještě starší verze (oba testy byly ještě 2010, NN už byl pacestar, ten byl dostupný brzo, MK ještě dostupný v té době nebyl v nové verzi).
A tady ještě z novějšího testu (test je z letošního srpna), kde je už MK2. A je to pro 2,4 verzi. Ten je na tom ještě hůře, dopadnul ještě o jeden bodík hůře než MK1 2,2.
Na druhou stranu se mu zase musí nechat, že šel s valivým odporem dost dolů (25,5W na to, že je to 2,4" protection verze je opravdu hodně slušné).
A co se týká toho, co jsem všude možně četl od majitelů, tak to bylo na byly názory na obě verze.
nic v zlom ale mna by docela zaujimalo co jazdis ty ked NN podla teba nedzri a zaroven MK hej. mam presne opacnu skusenost a nie som sam (napr. po tohtorocnom alpenX). kto este tvrdi ze na AM jazdenie NN nedrzi?
80% vsetkych nemcov co som kedy stretol jazdia na mtb (povacsine v alpach) na vpredu NN (ak nie aj vzadu). proste sa mi tvoje tvrdenie zda viac ako cudne.
z toho si nic nedělej, mě příjdo všechny tve příspěvky jako čudné
dobre, tak to nechajme.
Tak jako srovnávat MK 2.2 užovku s NN balonem je nesmysl, – mas pravdu ale skus si precitat ze preco to urobili.
a jak rozlisujes rozdiel vo vahe a vo valivom odpore ? (nehovoriac o tom ze povacsine tazke plaste maju aj vacsi valivy odpor).
Nebyl by tam jeste Maxxis Aspen a Ikon ? Diky.
Maxxis Ikon, ten dopadnul dost bídně (nejede a současně grip nic moc, akorát zatáčky dobré). Aspen by nebyl.
tak to si asi s podobnym hodnotenim jediny.
to rozhodně nejsem.
Co je teda dobrej lehkej plast? Zkousel jsi maxxis ardent?
Ardenta jsem ještě nejel. Zkoušel jsem spešla clutch control(myslím že 850g), nevegal e-stik 2,35(730g), Tioga DH 2,1, Fat albert 2,4ss( cca760g), MK 2,2 a 2,4, Muddy mary(930g), WTB weirwolf(?). O minionech, nevegalech s výztuhou atd se bavit nebudem.
Moje hodnocení
najíždění km po silnici to moc není)
Mluvím pouze o plášti do terénu na předek. Na zadek je třeba nevegal nepoužitelný.
Já mám zkušenosti s Nobby nicem, kterého jsem dostatečně testoval. Nasazeného vepředu i vzadu jak podle výrobce, tak i obráceně. Jasně mi vyšlo, že nasazení podle výrobce vepředu mnohem jistěji drží. Jak to bylo se zadkem si už moc nepamatuju, ale určitě to bylo lepší taky podle výrobce, protože to tak od tý doby vozím a už o tom nespekuluju :-)
Mam ted vepredu Nobby Nic a nestalo se mi jeste ze by uklouznul – mam ho nasazeny podle doporuceni schwalbe. Ale pro ‚jemnejsi‘ plaste si tohle doporuceni zapamatuju.
protože to takhle lépe funguje:)
Je zaujímavé, že nový Racing Ralph už má oveľa miernešie vytočené bočné výstupky. Hans Dampf ako novinka ich má úplne priamo v smere jazdy.
Ty se taky dneska nudíš co ?
RaR ale měl do teď jiný směr pro zadní a přední (hlavně asi kvůli náběhům na středových špuntech).
A co se týká HD, tak tady je zajímavé srovnat, jaké dostal hodnocení v testu Bike magazinu v zatáčkách oproti NN. A ještě přidám do toho FA.
U HD bylo v testu uvedeno, že hodnocení je pro pacestar verzi (tedy dobré pro srovnání s NN), u FA nebylo uvedeno o tom nic, takže těžko říct.
Nejlépe dopadnul v testu NN, HD má v zatáčkách o jeden bodík méně a FA o dva bodíky (tedy ten dopadnul nejhůře).
Mně přišel HD hodně dobrý všude včetně zatáček, jenže na tom měl hlavní podíl přední trailstar, takže to není korektní srovnání. NN trailstar jsem nejel, asi ještě ani není k dostání.
Takže na těch bočních výstupcích a tom směru u NN musí něco být.
No a kdyby to soudruzi z NDR otočili, tak to mohlo být eště mnohem lepší :-)
Nemohlo, už jim tam stejně končí stupnice :-)
jak je na tom Ron nevis?
Tady je RoR. Ale nevím jak moc jde s těmi třemi srovnávat, jestli jsou ty bodové hodnocení porovnatelné v rámci různých kategorií plášťů (ty předchozí tři mají jako AM, RoR jako XC).
A co maxxis ardent? :)
.
nechal bych to řešit soudruhy u Schwalbe, ti určitě ví co dělají a proč to tak je, pokud s tím máš problém, namontuj si to jak ti to vyhovuje, ta možnost tu je
Řekl bych, že o rytí držkou v zemi více rozhoduje jezdeckej um/neum (…nečum/nehul/neser) než diference úhlu špuntíků gumárenských výrobků…
volakedy som mal schwalbe rad, nn vpredu, rara vzadu. az pokial sa mi rara neroztrhol na boku, to siel cely plast za 45 eur rychlo do pecka :((
nn mi vsak zostal ako jediny pouzitelny plast od schwalbe, vpredu v smere podla vyrobcu. ostatne typy, hlavne rocket ron, su za tie velke prachy nepouzitelne
ja uz len cakam kedy tato firma zacne vyrabat aj HH – he*il hit*ler a stuple by boli v style hakenkreuz ;)
Jak je to se vzorkem smerem ven na prednim kole, to snad maji u Schwalbe jasno. Mel jsem vsak zcela praktickou ukazku co umi opacne orientovany vzorek na zaberovem kole traktoru. V blate to ma trakci prachbidnou. Takze vzadu sipky vzdy do smeru ;-)
no jenze srovnavat kolo s traktorem…
problem je ze u traktoru se predpoklada ze casem prohrabes na drzavej povrch kdezto ukola jak ti to jednou v kopci prohrabne tak jsi vetsinou v prdeli a potrebujes hned ten prvni zaber kvalitni – tedy sipky proti smeru :-)
ono teda dneska spousta plastu mas zcela nesmerovej vzorek a je to pak jedno
Na poli se na „drzavej“ povrch nemusis prohrabat nikdy. Ano samozrejme zalezi na celem dezenu. RaRa pripomina traktorovy vzorek jen stezi, presto si myslim, ze ty figury orientovane po smeru otaceni kola budou zabirat v blate lip, nez opacne orientovane. Na asfaltu ci tvrdem podkladu je to asi opravdu sumak..