Zvolte plášť,který má podle vás nelepší poměr rychlost(silnice)/terén(les).Vše jsou gumy do 300kč.
Zvolte plášť,který má podle vás nelepší poměr rychlost(silnice)/terén(les).Vše jsou gumy do 300kč.
nechtel si napsat pomer rychlost(silnice)/ grip (les)
jinak to nechapu a chtel bych to vysvetlit :)
chtěl,ale i tak myslím,že je to docela jasný :-)
MK parádní do lesa, na asfalt se totálně nehodí .-)))
Obecně jsou rychlost na asfaltu a grip v lese protichůdný požadavky na MTB plášť, takže nejlepší poměr záleží jen a jen na tvojich preferencích a terénu ve kterým jezdíš. Pro někoho může bejt ten nejlepší poměr třeba u furious freda a pro jinýho zase třeba u minionu DH super tacky…
tak třeba já mám svuj oblibeny okruh,který je půl na půl.Na betonu se oproti lesu hodně trápím.Nějaký plášť by snad univerzál mohl být.
Contík Raceking na silnici i v lese valí jak namrdanej dopředu bych dal MKII a na sucho nic lepšího nevymyslíš jak to vyjde cenově v drátu nevím…
ještě mě napadá kenda karma :O)
Jak píše „roud“ Kenda Karma
taky bych dal Kenda Karma :)
I já.
já jsem teda dost spokojenej s kontíkama xking, po asfaltu to valí jak drak a v terénu drží taky slušně, předtím jsem měl trošku sjeté MK a vyjde to tak nastejno.
Příště zkusím možná nějaké schwalbe … ale uvidím :) pokud budu spokojený po párstech km tak asi zůstanu věrný
bych jiste kombinoval ;-)
Jako ze hodis do batohu spunty, na slikach dojedes na Raztoku, prehodis, pojezdis po lese a pak zase zpet to same?:-))
vtipny fakt… horsi vtip jsem uz dlouho neslysel ;-)
No kamarád to dělá podobně. Když jede někam na hory (po asfaltu a lesní cestě) tak fičí na 1,9". Nahoře přezuje na 2,7" a trestá kopec tam kde to ani pěšky není schůdné :-D
takze vozi i dve nahradni duse… ?
pokud to myslis vazne a nevymyslel sis to tak by me zajimalo jak fici nahoru na sjezdaku :D a taky musi byt 1,9 palcove plaste na sirokem rafku super… ;-)
Byť jsem jej nikdy nejezdil, ze zdejší moudrosti tuším, že nejlepší v tomto ohledu je RoRo. Ale cenově už je výš a na asfaltu se bude rychle sjíždět.
V tom výběru máš spíše pláště s poměrem tak 95 % terén, 5 % silnice :-) To se nejlepšímu poměru 50/50 asi moc neblíží. Ještě se ale podívej třeba na Karmu, ta i po silnici jede dobře.
Mnou stále vychvalovaný Continental Race King tu chybí, takže nehlasuju. Jediné, na co se nehodí, je led, což jsem si dneska dvakrát vyzkoušel :/
omylem jsem dal do ankety namísto race king,mountain king,chyba
Tak v tom případě hlasuju pro Race King. Já jsem přes zimu na svém kole vyměnil téměř všechno a nejvýraznější změna byla zároveň i ta nejlevnější – pláště Race King.
také hlasuji pro raceking
to a nich jezdíš i v zimě a napodzim? vždyť ten plášť je v blátě a na sněhu bezzubej.
jj jezdím je celoročně na sněhu a v blátě se s tím dá poprat co je ******* je led…
Led je ******* snad pro všechny pláště. Jsem si tu trasu z fotky taky dal na sjetějším pláštích merida race vzadu a led *******, ale v bahně se to dalo (dokud se plášť nezasral-místo nad Vysokou – foto)
Teď jsem dal dozadu nano raptor a na asfaltu raketa a v terénu zatím obstál (cca 500km).
pláště merida race jsou ******* samy o sobě ;)
Tohle jsem jel v lednu taky na racekingách ale byl to trest :O)
nj na pláštích se vzorkem se nevyhrává :)
Takového bahna a ty jsi úplně čistý, jak to děláš? :-O
nejsem to jen ta fotka zkresluje podívej na tretry ty jsou normálně bílý :O(
Na tohle bahno by RK ještě šel, ale jak se to začne trochu lepit, tak je zle.
tjn, :D
V bahně je s ním trochu problém, ale ještě to jde. Zalepí se a je z něho akorát balón bahna. Na sněhu sem s ním letos něco najezdil, vozil sem ho hodně podhuštěný na zadním kole a překvapivě držel celkem dobře. Problém je až na ledových plotnách, ale tam drží akorát hřeby…
V blátě je RK nahovno,ale na sněhu je dobrý,teda na uježděném sněhu je dobrý.Já bych volil buď RK nebo Karmy.
souhlas s oběma variantama :O)
tak to musíte hlasovat pro mountain king :Dklik :DNevím jak to změnit
Pokud 50/50 tak Nanoraptor.
Pokud jezdíš na suchu, vraž tam RK 2,0" supersonic a nic už řešit nemusíš. Cena za kus je sice trošku vyšší, ale pokud to přepočteš na výdrž, tak je to jeden z nejlevnějších plášťů.
Dříve jsi tvrdil, že na výdrž vyjde nejlíp rychlý Weirwolf.
WeirWolf není plášť, na kterém by dalo normálně jezdit.
mám vpredu WW LT, predtým tam bol nanoraptor a teraz je to lepšie. jazdím normálne 8o)
je to desne individualni… a nejlip musis vedet sam co jezdis…
ja bych na 50/50 dal NN2,25/RR 2,25 nekdo rekne RK nebo NR ale ty bych treba ja do terenu nevzal… je to hodne individualni, kazdy radi podle toho co jezdi, jaky styl preferuje…
RK bude asi dobrá volba,když tu vidím ty reakce :-)Oproti nevegalum…ty zase perfektně drží,ještě se mi snad nestalo,že by uklouzly.Na betonu jsem zkoušel jaký klopení zvládnou a já zvládnu ,ale porazily mě :-(
RK bude asi dobrá volba,když tu vidím ty reakce :-) o tom mluvim… :(
v okoli znam plno lidi co na ne nadava…
To by mě zajímalo proč… Na to, na co je určenej je to výbornej plášť.
ano o tom taky mluvim – na to, na co je urceny je to dobry plast ale jet s nima 50/50 asfalt a teren bych si neliznul.
jinak rychly a pohodlny plast to mas pravdu ;-)
Člověk na tom musí umět jezdit taky, že :). Objel jsem závody v mokru na XR1, který drží ještě míň, než RK, měl jsem v nich duše, takže tlak přes 3atm a dalo se to. Pokud si člověk koupí RK na ježdění v bahně a těžkým terénu, tak si nemá co stěžovat na pláště ale na svůj zdravej úsudek.
o mokro vubec nejde…
a na zavody je to dobry plast do terenu ale ne.
a s tim zdravym usudkem mas taky uplnou pravdu… tak nechapu jak mu je lidi muzou doporucit kdyz nevi co jezdi… ;-)
ale nema cenu rozjizdet flame kazdy mame svuj nazor .)
a jak ty mu můžeš doporučit jakejkoliv jinej plášť když nevíš co jezdí tohle je demagogie a akorát to tu teď zasíráš blbejma kecama :O(
pravda ale u moji varianty hrozi jen ze bude pomalejsi… :)
To je důvod, proč ji rovnou vynechat.
pomalejsi do te doby nez prijde teren ;-)
noxi prosímtě nechceš nám ukázat ty tvoje brutální terény co furt jezdíš ?
nejde o brutalni tereny ale kazdy teren je specificky
ale nevim jak to vypada u vas v hradci kde lide prechazeni z fulu zpatky na HT… ? ;-)
jen si dělej srandu pacholku bych tě tu prohnal jak malýho kluka hehe :o) ne ale já to myslim vážně pokud máš dej sem fotku toho svýho terénu strašně by mě zajímalo v čem tak hroznym jezdíš a myslím že nejsem sám…
Taky by mě zajímalo co jezdí „nox159“ já jezdím vpohodě v Beskydech RK,MK a RoR a ani jedny mi nedělají problémy.A to jsem technický antitalent.
tak MK2.2 imho neni vpredu nijaký extra držák, MK2.4 už ujde. RK ma ani nenapadlo skúšat, už od pohladu sa mi nezdá.
mno já jsem zvědavej na MK II :O)
MK 2,2 je pro mě nej guma,jedině kde moc nedrží je šotolina ale to si myslím že nedrží skoro žádná guma.Jinak co jsem tady psal -tak pro mě je nej z těch třech MK,RoR a pak RK.Jinak taky jsem měl strach z RK jak budou držet v terénu,a byl jsem mile překvapen.
z radhoste na pindulu primo ( modra myslim )
pak u javorniku jak je dlouha a kratka (cervena) a pak zluta na mořkov…
jed si tam svizne a uvidis jak dopadnou RK :)
Už jsi mi to v jiném vlákně nabízel tu trasu,a já budu tvrdit že jestli tam někdy pojedu tak klidně s RK,takových kamenných cest je v beskydech dost a nikde jsem neměl problémy.Asi jezdím jinak než Ty,no je to jedno :-)
jel si tam uz nekdy? jen tak se ptam :)
Zase si děláš přátele? :-)))
nox nepotřebuje přátele on jezdí v terénu a má pořádný pláště…
tohle mam na jezdeni s vama :D
jinak vazne, tohle do terenu neni ;-) proto nahodim dozadu FF :)
tyjo, čekal jsem tak Muddy Mary nebo Big Betty. Toto mě vyloženě zklamalo :-(
nejel
Jinak nechápů,co tady furt řešíš gumy do těžkého terénu,když vlákno je o rychlých pláštích 50%asfalt 50%terén.A to není jenom v tomhle vlákně,hele jezdi si co chceš,ale když chceš mermomocí neco chytrého napsat,tak si otevři svoje vlákno.RK si určitě nejel tak neříkej že jsou na nic.
jel, mel jsem celkove 6 kousku :)
MTB jezdím od roku 2006,předtím jenom silnice,a ještě nikdy jsem plášť neříznul,a to jezdím vysloveně lehké gumy.Vlastně jezdím jenom Beskydy.Takže asi jezdíme každý nějak jinak.
na jeho obranu ja jsem jednoho ze sedmi racekingů říznul ale byla to moje chyba :O)
No jo ty jezdíš jako prase :-)))
asi jde o styl jizdy, beru to tak ze me muze limitovat jen to na co mam koule, ne plaste ani kolo. (zatim mi full 100/100 do terenu staci ale chci zkusit vyssi zdvih… stejne nejvice udelaji plaste… proto vozim to co vozim – pred cca rokem jsem rikal ze na kazdy teren a ve vsech situacich staci HT na Vckach s RR 2,1 tedka si rikam ze je to blbost – kdybych nezkusil tak bych to tvrdil dal…
proste kolo musi prevazovat moje jezdecke schopnosti…
jen by me zajimalo jestli nekdo z tech co tu preferunou RK.. jezdili treba dlouhodobeji nejake plaste se vzorkem…
nechci podcenovat neznam nevim… ale co treba roud? zacinal myslim na silnici pak celopevnak pak cannon s faty pak toho co ma tedka. Na zadnem s tech kol asi nemel obute nic „do terenu“ – pokud se pletu tak me opravte a roudovi se rad omluvim za neznalost ;-)
Nevím co jezdí roud,ale toto vlákno je o pláštích co jedou rychle na asfaltu a v terénu.Jinak já jezdím hlavně RoR 2,25.RK obouvám jenom někdy.
Já bych prave raději nejaké rychlejši nebo vyměnit kolo,jinak nevím.V lete jsem jel na kamosovym kole specialized stumpjumper ht ,o kterém jsem myslel jak bude na nic,ale po presednuti zpět na své ,mi bylo docela smutno.Oproti jeho absolutne nejelo,měl tam pláště z výroby podotýkám.
roude vyjadříš se? :)
k čemu mám tu pod sebou jeden dlouhej sloupec nezařazenejch příspěvků…
klikni na šipku ;-)
jen me zajima jestli jsem se trefil nebo ne…
jezdil jsem dřív drapáky už ani nvm co to bylo potom jsem přešel na maxisy ignitor a taky to nebylo ono (akorát to kolo bylo hrozně líný nic víc) a pak jsem objevil závodní šlupky a už bych do ničeho jinýho nešel vzadu je raceking naprosto ideál a dopředu ještě budu laborovat s MK II
Hrubší vzorek jezdil na FF a víš přeci, že ten drží na všem a pokud ne, tak je to technikou :-D
na FF nedám dopustit rychlejší plášť se kterym se ještě dá vjet do lesa neni :O)
vjet to jo… ale jestli vyjedes to je ve hvezdách :D
v kombinaci s notubes bych se nebál :O)
uz jen čekam az se bude dat sehnat za dost levno… pak poreferuju :) ( do mesice ho doufam budu mit)
pro člověka kterej nedokáže jezdit ani s racekingama si myslim že FF nebude ideál…
mam to na celopevnaka a tam kdyz to budu prasit mi to urazi ruky :D tam bych se o plaste nebal ;-)
a nemam to do terenu takze tak :)
FF je pry idelani pro kazdeho a da se na nem jezdit vsude – nekde jsem to tady už četl :D
Pro tebe je zbytečné ho zkoušet. FF není B-F, ten se ukecat nedá :-)
vyzkouset to musim chci vedet jak vam to jezdi… :)
jen pevne doufam ze to vydrzi 2× 38km pokud jo tak mi to bude stacit :)
pokud potom zjistim ze mam ruky v hajzlu a rizly plast tak stavim chrtiho fulla a do terenu kupuju enduro :)
Enduro do terénu bych si taky nechal líbit :)
tohle ale ne!!
uvazuju od pitchovi hlavně kvuli tomu abych mohl řict, když se me nekdo zeptam na čem jezdis, tak že jezdim na " spešl piči " :D
no ;o)
No pokud FF znamená Schwalbe Fast Fred, tak to souhlasím. Akorát, že ten jeden co jsem jezdil se začal po chvilce rozpadat – odlupovaly se z něho výstupky vzorku. Je ale docela možné, že to bylo kombinací přefoukaný plášť + asfalt + moje maličkost (90kg) :)
Furious Fred.
Nikdy neříznout a vozit přitom lehké neodolné gumy → buď máš extra dobrou techniku nebo jezdíš v rozbitějším terénu pomalinku a hodně opatrně.
Tohle bych nazval jako extrém.
Na druhou stranu řezat pláště a to i odolnější opravdu často, to je opačný extrém.
V partě si myslím, že jezdíme takový turistický technický průměr a tak středně agresivně. Tedy v rozbitějším sjezdu se to běžně pouští, ale jistě se najde spousta takových, co by to jelo rychleji.
A i přesto, že do Beskyd jezdím málo (byl jsem tam zatím jen jednou na 14 dní), takže specifického Beskydského terénu s hodně volnými šutry tolik nebývá, tak lehké šlupky pláště (a je jedno jaké značky), tak všichni defektili hodně.
Kromě občasného říznutí to byly i defekty typu proražení (ne cvaknutí duše) pláště třeba o klacek, šutr (prostě větší díra do běhounu).
Pokud není extrémně dobrá technika nebo se nejezdí jen velmi opatrně v rozbitějším terénu, tak prostě je potřeba trošku odolnější pláště.
Od té doby, co už pár let všichni v partě jezdí buď alpencross (dříve) nebo double defense nebo UST pláště, tak je defektů minimum.
I odolnější plášť lze ale zrušit, třeba kamarád prorval klackem (takový menší, ale ostřejší klacík, zůstal tam zapíchnutý) běhoun u alpencross verze SS.
A nebylo to v žádném technicky těžkém sjezdu, jen byl trošku rozbitý (ani ne nějak extra) a jelo se hodně rychle (kolem 60km/h).
V Beskydech (při té jedné 14-denní akci) jsem slušně nařezal UST pláště. Díky tomu, že mají silnou stěnu, tak nic nešlo skrz, ale dost řezů od toho nemělo daleko a měl jsem jich hlavně větší množství.
A nebylo třeba jezdit žádné extra těžké věci (jako že místní jako pitos a další místní jezdí výrazně těžší věci než jsem tam jel já; já tam jel věci obtížnosti žlutá z Lysé, nic těžšího), jen to stačilo občas někde i v lehčích v šutrech trošku pustit.
A tazatel má fulla, takže bych s těmi lehoučkými neodolnými šlupkami byl opatrný (jestli je chce a ví, že mu budou stačit odolností, tak proč ne).
A pokud není cílem chrtit co nejrychleji po asfaltu, tak bych tu rychlost plášťů na asfaltu nepřecoňova.
Samozřejmě bych nešel do nějakých extrémů superpomlých pláštů, ale třeba oproti kombinaci NN/RR už si rychlostně nijak výrazně ničím použitelným do terénu nepomůže (tím myslím třeba RK/RK – rychlejší to o něco bude, ale rozdíl na průměru na asfaltových úsecích mu to zvedne minimálně).
Moje technika je nic moc,spíše jezdím opatrně.Na volných šutrech to normálně pouštím,fakt nevím možná mám štěstí.Abych řekl pravdu,tak vloni(najeto na mtb přes 2000km)jsem píchnul jednou a hřebíkem,jinak bez defektu.Vážím i s baglem cca 75kg,vozím klasiku duše a foukám většinou-předek cca 2,2Atm a zadek 2,5Atm.
Já tam jel několikrát na Crossmarcích, které údajně vůbec nedrží :-D
ale vydrzi ;-) moc nedrzi, ale vydrz maji ohromnou proti RK
RK je náhodou jeden z dobrých plášťů co jezdím,a i v Beskydech se v pohodě dá,sice pro tebe je nahovno:-(
a co nevegaly?50/50?
Tak to je v lese z kopce dolů dobrý plášť. Na asfaltu budeš umírat a proklínat.
Jinak za mě v této cenové relaci KARMY, jsou to slušný univerzály. A nebo připlať a NN.
já už umírám a proklínám
nejel jsem je ale pry jsou pomale
ty sem malinko jel a říkal sem neslušné výrazy … při přesunech :(
Na zadek na pohodu, na předek bych RK nedal.
já znám jenom jednoho vola z bf :-)
Já rád a dosud tu nepadl Maxxis Crossmark.
jo ! crossmark je super univerzál , ale v drátový verzi je šíleně těžkej …
Crossmark – lepší zadek, předek, výdrž?
Karma – lepší zadek, předek, výdrž?
Zatím si nemůžu vynachválit Ranchero, u mě dobrý univerzál. vydrž na zadku cca 4500km
Pro 50/50 silnice/terén mám Maxxis crossmark, na extrémní bahno to není, ale jinak docela drží a na silnici jedou slušně. Dosud je nikdo nezmínil. Moc plášťů jsem ale netestoval.
hm, než jsem odeslal příspěvek, tak to už zmínil Majan, sorry
hlasujem za Nobby Nic, ale kevlarové, jazdím 1,80" absolútna spokojnosť, nikdy ma nesklamali, na asfalte sú taktiež rýchle.
Za mě RaceKing 2.2, na tvrdém (asfalt, beton) to jede jak splašené a v terénu mě to taky nijak zvlášť nelimituje. Vyloženě nevhodné jsou do lepivých sraček, ale to je jasné už při pohledu na vzorek.
Kenda Karma by taky mohla být alternativa – teď vozím jeden pár ve 2.0, na asfaltu jsou trochu pomalejší a více hučí než RK. V terénu jsem s nimi jistější než s RK.
Ještě bych zmínil WTB Nanoraptor. Mám ho vpředu a veliká spokojenost. Mám ho teda v kevlar verzi a předělanýho na NoTubes, ale drát se dá sehnat v tvé cenové kategorii. Kámoš ho vozí vpředu, vzadu a také je spokojen.