Pneu na enduro jedoucí dobře i po rovině nebo do kopce

51 nepřečtených
  • Daa001

    Ahoj,

    pořídil jsem si Norco Range A7.1 2015 obuté do Schwalbe Magic Mary. Zkouška proběhla na Singlterku pod Smrkem. Na traily byla guma super, ale není moc jezdivá co se týče šlapání na rovině nebo do kopce. Jaké případně jakou kombinaci pneu doporučujete na kolo, které využívám cca. 50% traily (sjezdy) a 50% výlety kde jde hlavně o šlapání (50 – 80 km).

    A prosím ty co se tady budou pohoršovat nad novým vláknem tak ani nepište. Opravdu nebudu v těch tisících příspěvcích hledat jednotky kde se někdo zmiňuje na toto téma.

    Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • JMT  

      Mám teď Magic marry supergravity ultrasoft vepředu a soft vzadu. Je to super, ale 80km bych na tom asi uplně jet nechtěl, nemluvě o tom, že by asi byla brzo bez vzorku. Měkká směs mizí pekelně.

      Na druhou stranu, tvrdá směs na lehký kostře zas nebude držet a budeš defektit.

      Jde o to si reálně říct, kde hodláš jezdit. Jesli trejly typu podsmrkáč, tak tvrdá lehká guma. Jestli fakt terén, tak měkká směs, pořádnej kus gumy a smířit se s tim že xc švihák to nebude :-)

      Závěr ? Nechal bych marry akorát dopředu bych dal měkkou směs, pojede to ještě o kousek hůře ale držet to bude lépe…a přizpůsob tomu vyjížďky :-) Nebo varianta dvou setů kol, ale to je finančně dot randál a né o moc dráž postavíš obyč ht z bazar dílů na švihání

      0 0
    • novas752  

      No vzhledem k tomu že skoro celej SpS je po rovině nebo do kopce… :)

      Na „traily“ typu SpS (tedy hladký pěšiny ± po rovině s minimem kořenů a kamenů) úplně stačí nějaký xc pláště typu Rocket Ron + Racing Ralph, maximálně Nobby Nic + Rocket Ron (P + Z) a jejich alternativy od dalších výrobců. Jakýkoliv enduro pláště jsou na takovej terén zbytečnej overkill a v takových terénech prostě nepojedou, tedy pokud si nechceš střihnout i modrou t.z. ze Smrku, tam už se nějaký odolnější lepivější plášť hodí.

      Já jsem tam byl s Maxxisama High Roller II, protože se mi kvůli třem dnum nechtělo kupovat jiné, a taky jsem se tam až na pár vzácných sjezdů docela kousal nudou a supěl a supěl. Příště to vem aspoň na Tanvaldskej Špičák. :)

      0 0
      • Goob  

        No klasické kombo Měděnec + Hubertka je celkem zábavné… když je tam teda člověk sám.

        0 0
      • Daa001  

        Konečně jsem si pořídíl nějaké slušné kolo a mám v plánu to objíždět. SPS bylo jen pro to, že tam jeli kámoši. Jinak mám v plánu jak T. Špičák, tak Špičák i Klínovec a další. Takže nebrat jen to že budu jezdit jen SPS (to byla v podstatě náhoda.

        0 0
    • Twitko  

      … o kousek vedle je docela pekny vlakno o Maxxis Aggressor … je tam docela dost zajimavyho (a aktualniho) cteni a zkusenosti ..

      jinak ja se nepohorsuju, uz proto ze me bude v blizke dobe cekat obdobne dilema .. jen na tom mym kole bude Hans Dampf. Nikdy jsem ho nejezdil (v podstate jsem mel pouze kombinace NN+NN nebo NN+RaR) a nejsem si moc jistej co ten Hans je zac a zda budu muset/chtit menit a za co …

      0 0
    • Guxx  

      podobne jsem resil, vymenil jsem na zkousku MM za NN na obou kolech:-D jede to vyrazne lepe do kopce a v (mem :-D) terenu to nevadilo, ted na hnuso pocasi , pokud teda letos vubec skonci leto, tak vratim MM na predek, kde si myslim, ze to jezdivost prilis neovlivni..

      0 0
    • ceo  

      Dej dozadu Nobby Nic ve Speed grip a vyřešeno.

      Jestli nejezdíš v mokru, tak dozadu Rock Razor bude ještě lepší.

      Vepředu MM tolik nevadí.

      0 0
    • maajkee  

      Teď jsou celkem v kurzu Maxxis Rekon, držej, jedou, na cesty typu singltrek pdo smrkem naprosto dostačující.

      Já dlouhodobým testováním dospěl ke kombinace HRII 2.4 v 3C dopředu a dozadu Ardent 2.4 v 2C, oboje samozřejmě TR a EXO.

      Ardent vzadu pořád celkem jede a ve 2.4 má i přijatelný špunty aby to celkem drželo a brzdilo a HRII vepředu taky ještě není tak děsná kotva, ale na moje ježdění drží dostatečně.

      0 0
    • scoty  

      Pro tyto potřeby ( ne do mokra) mi celkem slušně posloužilo odlehčené kombo NN 2,35 + Aggressor 2,3

      No a na tvrdé stavěné traily klidně dozadu nějaký tlustší Ralph a pojede to ještě lépe.

      0 0
    • wilda81  

      Dej na zadek nějaký semislick (SS, Riddler, RoR, Slaughter…)

      0 0
      • K2  

        Čau, pokud by někdo z vás měl zájem o trailový Semislick, tak mám na prodej nejetý (0 km):

        MAXXIS MINION SEMI SLICK 2.3 Tubeless ready v kevlaru sundaný z nového kola

        Cena 50% běžné ceny (cca 400 Kč + doprava)

        radek.konvicka(za­vinac)seznam.cz

        0 0
    • Daa001  

      Ještě doplním, že mám v plánu objíždět i bikeparky typu Klínovec, Špičák chtěl bych zkusit i Rychlebky, byť jsou hodně z ruky, takže i drsnější terén než SPS.

      0 0
      • goofy  

        Minion DHF 2,3 3C a Minion DHRII 2C a je to. :-)

        0 0
        • mirorek2  

          Shorty vepředu v 3c :-) si nemohu vynachválit

          0 0
          • goofy  

            No na 26 mi ji bohužel nedělají, ale stejně si říkám, že by to na ten náš beskydský píseček bylo až zbytečně moc zubaté… :-)

            0 0
            • mirorek2  

              Prd! Právě že to valí výborně, až jsem byl z toho zaskočený, pocit sucha a bezpečí :-)))

              0 0
              • nomecz  

                tak v předu je to celkem šumák , ale dej ho dozadu a pak napiš svoje pocity :-)

                0 0
                • mirorek2  

                  Ani prd! :-)

                  dozadu dhr2 2.4wt ale nevím, kde je budu kupovat, snad zas budou za normální prachy

                  0 0
                  • allrose  

                    no jasně shorty+dhr a po asfaltu/terénu letí jako blázen :))

                    0 0
                    • TJK  

                      ja mam hillbilly/butcher a na asfaltu klidne jedu prevod 30/10 na 29er a mohl bych mit i tezsi… navic mam budnou vykonnost takze si umim predstavit ridery ktery by to uslapali vklidu i s 34 prevodnikem…

                      problem vydim ve vyrazne subjektivnisti takovych tvrzeni, kazdy ma jine pocity, jinou vykonnost, jine kolo s jinou efektivitou slapani… imho to nikdy nejde brat na 100% ale spis jako orientacni smer kde se da statisticky predpokladat ze nektere vzorky nebo typy gumy jedou lepe nebo hure

                      0 0
                      • mirorek2  

                        A jiné tlaky… přechod z dhf 3c na shorty 3c vepředu jsem na asfaltu nezaregistroval

                        0 0
                        • allrose  

                          tak pokud necítíš rozdíl,pak je zbytečné o tom tak horlivě hovořit..

                          jsem lenoch,tak si hledám i rychlejší stopu na přejezdech a nejdůležitější je pro mě kombo dolů,zbytek nějak přežiju

                          přední dhf/shorty,zadek dhr/hr2 na dvou párech a dle podmínek/trailů kombinuji..

                          0 0
                          • wilda81  

                            není HRII vzadu moc velký lenoch?

                            0 0
                            • allrose  

                              Trochu jo,ale když mám dhf vepředu ;)

                              Ale rychlejší než dhr,to je..a lepší než ardent pro moje použití…a relativně to na něm odsýpá i po asfaltu..

                              0 0
                              • novas752  

                                Co Aggressor?

                                0 0
                                • allrose  

                                  Na můj vkus moc vzorku,nevýrazné figury ;)

                                  Nevím,nezkousel jsem a na první pohled vůbec nezaujal,recenze rozporuplné,do terénu hraje prim dhr,super splnuje požadavky (jen ty přesuny),na xc stačí hr (kterých mám „zásobu“ za levno,když jsem je ještě vozil na předku,než jsem zkusil dhf,původně určený na zadek k shortymu..slušně rychlé z kopce,když se moc nebrzdí :))

                                  Ještě jeden pár kol bych uživil,ale to už bych trpěl stihomamem :))

                                  Prubnul bych geye,ale v odlehčené verzi,jako celoroční předek,ale nejdříve se musí maxxis pochlapit… a změnit boční figury z hr na dhf/r,které mi přijdou lepší :)

                                  0 0
                              • maajkee  

                                Ty vole už se to zvrhává, napsat že HR2 odsypa na asfaltu, to už je nějaká deformace z toho jak se neustále používají větší traktory :)

                                Zpět do reality, ten plast po asfaltu jede prostě blbě! :)

                                Není potřeba si něco namlouvat.

                                0 0
                        • ceo  

                          Problém subjektivního vnímání. Každý od hrubého pláště čeká, že hůř pojede a pak je pozitivně překvapený, že to není tak hrozné, resp. že to ušlapal. Navíc dost často to není přímé srovnání s bývalým kombem. Jinak se to projeví u trailování do 30km a mnohem víc u AM vyjížďky 60+km…

                          0 0
                          • scoty  

                            Přesně:), beztak většina ENduristů jezdí hore lanovkou…

                            0 0
              • goofy  

                Jako na harabanku neváhám, ale říkám si, jestli na ty šutry tady to je potřeba. :-) Ale ono je to jedno. DHF 2,5 42a Exo to jistí. a Můžu s tím jak do parku, tak na takové to XC kolem baráku, drží to díky směsi parádně a čistí se taky obstojně. ;-)

                0 0
            • wilda81  

              Na 26 byly lepší kousky, jako DHF v ST směsi apod.

              0 0
      • embi  

        Dopredu: Maxxis DHR II 3C MaxTerra

        Dozadu: Maxxis Minion SS DD, Specialized Slaughter

        0 0
      • Atilla  

        Pokud chceš jezdit bikeparky a trochu to pouštět, tak stejně budeš muset pořídit minimálně DD od maxxisu. Ale nejlépe pořídit DH casing a prostě prezouvat. Nejde si užít na stejném plášťi diametrálně odlišné traily jako třeba DH na Špičáku a Singletrack. Na Špičáku to nebudeš moct pustit a na singlu to nepojede.

        0 0
    • Sunshine 29  

      Jezdil jsem sezonu Magic Marry / Rock Razor a pohoda.

      Aktuálně Maxxis Minnion DHF/ DHR a pohoda, za mě jefou i po asfaltu pěkně.

      0 0
      • Twitko  

        vyuziju k dotazu – nakolik je pravda ze DHF jsou gumy dopredu a DHR dozadu ? Tedy ze to F je Front a R Rear. Nekdo tvrdi, ze je to takhle, jinde jsem se zase docetl ze to s tim nema co spolecnyho. Vim ze to obcas nekdo da jinam (hlavne DHR dopredu – nepamatuju se, ze bych cetl o DHF vzadu (??)) , a docela by me zajimalo proc ? S Maxxisy nemam prazadnych zkusenosti a je toho tolik, ze v tom mam docela slusnej gulas :-)

        0 0
        • goofy  

          Ano. Ty gumy tak byly původně určené. Dokonce se myslím kdysi jmenovaly Minion DH Front a Rear. První rear nebyla zrovna nejpovedenější guma. Zabírala a brzdila ještě dobře, ale dost lidi si stěžovalo, že moc nedrží v zákrutách. Proto se hodně často vozila kombinace DHF/DHF a jenom se třeba měnila tvrdost směsi podle toho, jestli ta guma byla vepředu nebo vzadu. DHF vzadu ale hůře brzdí a zabírá, a zdá se mi, že i celkově hůř jede.

          Teď je ale situace jiná a DHRII je hodně povedená guma dozadu. Podle mě už moc není důvod vozit DHF vzadu. DHRII lépe zabírá a i brzdí a na zadek více než dostatečně drží směr. Někteří ho dávají i do předu, že má trochu řidší vzorek a lépe se čistí. Zkoušel jsem vozit obě kombinace, a osobně mi nejvíc vyhovuje klasické uspořádaní. Totiž DHF vepředu a DHRII vzadu. DHF přece jenom lépe díky podélnějšímu vzorku vede stopu a jeho čisticí schopnosti jsou dostatečné na drtivou většinu roku. Vzadu zase DHRII kvůli lepšímu záběru a nižšímu valivému odporu.

          0 0
          • MirosPikos  

            +1

            Pokud Maxxis, tak asi nejuniverzalnejsi kombo.

            0 0
          • oo.viper.oo  

            Ve skutečnosti původ těch Minion DH zkratek je F jako Freeride a R jako Race. R vzniklo jako alternativa DHF vzorku s menším valivým odporem. Každopádně DHR II je celkově povedený vzorek a podle všeho funguje velmi dobře i vepředu.

            Já jsem experimentoval s klasickým kombem DHF 3C + DHR II 3C v rozměru 2.6" a jede to celkem dobře. Teď jsem dozadu hodil Rekon 2C a jede to ještě líp a drží to na běžných trailech díky své šířce furt stejně dobře a akorát se zadek nechá líp smýknout do vraceček.

            Inspirováno:

            Letošní Canyon Spectral je osazený 2.6" DHF 3C + Rekon 3C

            Letošní Merida One Forty je osazená 2.6" DHR II 3C + Rekon 2C

            0 0
          • Sunshine 29  

            +1

            Letos jsem na tom odjezdil převážně bikeparky a vozím tu nejlevnější (2C?) směs za 6 kil plášť, bezdušově a za ty prachy velká spokojenost.

            0 0
    • Daa001  

      Díky za rady.

      0 0
    • TJK  

      za sebe napisu ze velmi rychle kombo je Butcher / Slaughter od Specialized, podobna kombinace je DHF / DHF SS od Maxxisu nebo treba Convict / Riddler, Breakout od WTB… vzdy to ma ale sve minusy… tolik to nedrzi a nebrzdi v primem smeru a musis se do toho v zatacce oprit abys prekonal plochy stred a rychle se dostal na vysoke bocni figury, pak to drzi taky skvele… vse vyse vypsane velmi dobre pojede na asfaltu a sotoline a bude velmi schopne v terenu…

      pokud hledas ale neco vic tak univerzal proste neni a budto se smiris s tim ze to jede hur ale drzi vsude nebo obracene, nebi jednoduse budes mit vic gum a prezouvat.

      0 0
    • Goob  

      Já vozím WTB Vigilante 2.5 / Riddler 2.4 (toho střídám s Trailbossem 2.4) a jsem naprosto spokojen.

      0 0
      • Auditor  

        Na „terén“ to mám stejně.. a na „pražský“ ježdění a „xc“ pak přehzuju na TrailBoss / Beeline (až odejde BeeLine, bude Riddler), což mám většinu sezony…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.