• šedivka

    Cauves,

    poridil jsem si novou silnicku s tim ze to bude frcet jako vitr.

    Ale bohuzel jsem na tom stejne rychly/pomaly jako na mem trailbiku 120/120mm s Nobby nicem vepredu a Ardentem vzadu.

    Mate nejaky tuseni cim to muze byt? Pomuze vymena plastu za neco lepsiho?

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Kolik vážíš? Kolik foukáš? Jak šlapeš? Jak velké Ti to kolo je? Jak na tom sedíš?

      To kolo samo o sobě velmi jede, takže někde chyba bude.

      Díval ses třeba na přetažení kónusů?

      0 0
    • JaMull  

      Nemáš špatně seřízený tachometr? :D

      0 0
      • jaja01  

        presne tak, kamarad presel z 26 na 27,5 a divil se, jak jezdi pomalu … tak jsem mu prenastavil stary tacho na spravny rozmer pryze a hned byl rychly jako vitr! :-D

        0 0
      • VladexAndroid  

        snad poznáte i bez tacháče jestli jedete rychle nebo pomalu, ne?

        0 0
        • JaMull  

          Většinou je praktické vyloučit všechny možnosti. Vnimání rychlosti je relativní.

          0 0
          • VladexAndroid  

            když mě v pohodě předjede panička s dětskou sedačkou tak zcela určitě :-DDD

            0 0
            • Martin  

              dokud tě v kopci nepředejde párek líbajících se týnejdžrů, je to v pohodě…

              mi se to fakt stalo, v roce 2000, moje první cesta na Praděd :D – prošitý jak deka, v tu chvíli jsem jel pomaleji než rychlost chůze :D

              0 0
              • Marskatin  

                tak hlavně, že jsi se v té rychlosti udržel na kole…:)

                0 0
                • Martin  

                  nějakým zázrakem jo :)

                  0 0
              • Ice-goofy  

                Má první jízda na Praděd byla podobná ;) Za každou zatáčkou jsem odpočíval u pangejtu, když se někdo objevil tak jsem rychle začal šlapat :D … Jako rehabku po operaci kolene jsem si nemohl zvolit lepší trasu ;)

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • michomin  

      Jestli to jede stejně blbě jako to MTB na tlustejch zubatejch pláštích, tak to nemůže bejt silničníma pláštěma.

      0 0
    • VladexAndroid  

      tato diskuze mě taky velice zajímá, jsme zvědavý jak se to vyvine.

      hodně kvalitní MTB může být na silnici rychlejší než staré/levné silniční kolo.

      0 0
    • Singlespeed  

      Jak už je psáno výše. Stačí jen správně seřídit tachometr ;-).

      0 0
    • iron.hide  

      neco bude spatne. aj na obycajnej starej favoritke by si mal urcite byt na asfalte rychlejsi, nez na tom fulle.

      mozno uz len nemas kondicku, ale to je na konci novembra pochopitelne.

      0 0
      • VladexAndroid  

        :-DDDDDDDDDDDDD­DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        0 0
        • iron.hide  

          mozno ta prekvapim, ale vyssia rychlost vobec nie je podmienena karbonovou raketou co vazi 6 ci 7 kilo. na dosiahnutie peknych priemernych rychlosti staci vhodna geometria a natvrdo nafukane cestne plaste alebo galusky, ktore maju odpor vzdy nizsi ako akekolvek nabombovane mtb gumy.

          0 0
          • VladexAndroid  

            já sem se tomu smál protože můj kámoš jezdí po silnici na fullu 2× rychleji než já na silničce.

            ale zajímavé že když jsem se projížděl na kámošově MTb po silnici, tak jsme byl minimálně stejně tak rychlý jako na silničce-možná i trochu rychlejší, ale on měl kvalitní MTb. takže jak jsem řekl: na kvalitním MTb budeš rychlejší na silnici než na nekvalitní-obyčejné silničce

            když tedy někdo jezdí hodně rychle na MTb nepotřebuje silničku. silničky jsou jenom pro nás pomalé postižené abychom byli TROŠKU rychlejší

            0 0
            • iron.hide  

              aha.

              tak uz je to jasne kde bude chyba.

              keby presedlal na silnicku, tak ho vidis len na starte a potom uz nikdy.

              0 0
              • Esi  

                záleží na výběru tratě, když budou jezdit na nějakém velodromu tak ho uvidí každé kolo alespoň jednou :)

                0 0
            • ememem1  

              Tak postizeny jednoznacne si, ale nic si z toho nerob.

              Ale aby si nepovedal tak ti to vysvetlim. Proste mas kondicku k hovnu. Inak povedane, keby tvoj kamos sadol na silnicku tak ho uvidis pri starte a potom vecer v krcme.

              0 0
              • VladexAndroid  

                nemám kondičku to máš recht :-) neměl jsem ani mít nikdy nebudu :-p

                0 0
                • bernie  

                  Jedna věc je kondice, ale recept na výsledek se skládá z mnoha ingrediencí:

                  • počasí – v téhle „kose“ nezajedeš tebou kýžený průměr nebo pocit z rychlosti ni omylem, jako např v květnu :)
                  • převody – utočit klasiku po přesednutí z MTB a kor v tomto počasí, tak na to musí být kondička jako řemen a tu sám píšeš, že nemáš.
                  • odlišný posed mtb vs žiletka- no comment a s tím zapojené jiné skupiny svalů – naprosto souhlasím

                  Beru to z praxe, jak se každý den vracím z hokny stejnou cestou 28,5km /nastoupaných 450mt/. Na silničce s klasikou v teple /ne horku/ to umím zajet za hodinu, ale teď to jezdím obvykle i hodinu-dvacet – na krosce.

                  Mě se osvědčilo nepoužívat tachák. Jedu na pocit, čísla mě stresují a protože jezdím pravidelnou štreku, mám jen 2místa na náhled na telefon, jaký mám mezičas a doma si zpětně hodím čučku na maximálku při sjezdu :)

                  0 0
        • lukyn280  

          Přední brzda už brzdí?

          0 0
    • Tencovozikmin  

      A to pocitově,nebo podle tacháče?

      0 0
    • Esi  

      šel bych po těch konusech, zkus je trochu povolit, i kdyby to byl strašnej šrot tak to musí jet líp než horák na „měkkých“ gumách

      0 0
    • Tanabe  

      Ja vazim 65 kilo a foukam na 10baru:-) Mas naslapy? Pomalu to je jak rychlost? Ja pri moji postave to silove teda nedavam tocim lehci prevody na vetsi frekvenci nemam problem to drzet na 35km ( kdyz je idelani stav silnice a nefouka mne protivitr) a to mam Low Triabana 300

      0 0
      • arny71  

        Ideální stav silnice myslíš z kopečka? Nebo jak dlouho držíš těch 35 km/h při sólo jízdě?

        0 0
        • tromboonen  

          To jsou ty paradoxy – kouknu na budika, vidim 35+ hned mam prumer 35.. kdyz to zmerim poradne, zjistim, ze udrzet 30 kdyz jedu solo a neni to zrovna cele po vetru bez kopcu je vyssi divci.. ale na BF se za prumer povazuje „to co obcas blikne na displeji..“

          0 0
          • Singlespeed  

            O průměru zde nepadlo ani slovo, teda kromě tvého příspěvku :-).

            0 0
            • tromboonen  

              Tak mozna ze to hodnotim podle obvykle praxe, ale „nemam problem to drzet na 35km“ zni tak trosku jako „BF prumer“

              0 0
    • tromboonen  

      Az vyloucis chyby elektroniky, serizeni a nastaveni (vcetne opravdu pecliveho nastaveni posedu, klidne i kontroly v kalkulatoru) https://www.youtube.com/watch?…

      http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

      (u me osobne staci 1,5–2 cm sedlo jinde a uz jedu hur, nezapojim vsechny svaly a nevyuziju vsechnu energii, na silnici je to mnohem vyraznejsi, nez na MTB tanku)

      … tak pak se zamer na plaste, v prvni rade tlak, nabusene jsou spis horsi, foukej tak, abys mel pri zakladnim posedu na kole u obou plastu deformaci cca 10–15% vysky plaste (u tlustsich vyssi, u uzkych mene, ale pri 60 kg se nemusis bat)..

      Dalsi krok by byly lepsi plaste s nizsim valivym odporem (vysoke TPI, kvalitni smes, v zavislosti na mistu a stylu jizdy casto lepsi 25mm sirka) a latexove duse, pomuze to, da se to i poznat, ale tak obrovsky vliv jako ze ted to jede tragicky a pak skvele to nema, to bude spise neco z vyse uvedenych duvodu..

      0 0
    • šedivka  

      Diky za vsechni prispevky! Ja si myslel za cim vic to nafoukam tim lepe to pojede. Dobra vyzkousim nejakych 6 baru a dam vedet. Konusy bych rekl ze jsou spravne, protoze kola se sami od sebe toci bezproblemu ( nebo se to projevuje az po zatizeni ? )

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz vyndas kola z ramu, tak by osky mely mit malinkou vuli, ktera zmizi po utazeni upinaku.

        Nebo muzes vatahnout upinaky, na konce osy naboje si das nejake matky, nebo podlozky, vratis upinak, dotahnes jej tak jak mas ve zvyku na kole a pak si otocis prstama osou naboje. Musi se tocit zcela hladce, bez zadrhavani a vule.

        0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Kdyz na ventilek prilepis desetikorunu, pak kolo zvednes, ventilek das do polohy 3h a pustis, tak by kolo melo nekolikrat houpnout tam a zpet (tak 5–6× min.). Teda pokud na nabe nejsou gumove tesnici manzety.

        Totez na zadnim, ale musis dat pryc retez, aby nevadil.

        0 0
        • mikš  

          sem zkusil,ale na galuskovym ventilku desetikoruna nedrží.Napadlo mně jí provrtat,ale je to celkem dost peněz.Z korunou to nefunguje? Zřejmě by to tolikrát nehouplo(tak 2–3*)

          :-)

          0 0
    • vladaza  

      Tak to je fakticky na mašlu :-)

      0 0
    • kesu  

      A co na to říká tvůj primář?

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • Ajeto  

      Ahoj, kromě kola hledej chybu i v zapojení malinko odlišných svalových skupin. Stručně řečeno, budeš muset na tom kole nejdříve najet pár tisíc km, než se zlepšíš. Jinak, vítej mezi silničáři.

      0 0
      • kycis  

        Presne tak, uplne jinej posed a tim padem jine namahani svalu. Dej tomu cas, ono to prijde.

        0 0
    • jaja01  

      az zjistis, ze to spatne nastavenou technikou neni, nic si z toho nedelej … ja si na letosni sezonu taky poridil poprve v zivote silnicku a to docela slusneho carbon wiliera

      1. na stejne trase 100km udelam na 29 fullu prumer 22,5 na silnicce 25 (dost maly rozdil)
      2. silnicka me vubec nebavi, prijde mi strasne krehka a nebezpecna; za cely letosek jsem na ni byl 5× (tzn 400km) a uvazuju, ze ji prodam
      0 0
      • tromboonen  

        Vydrz, ono to prijde… zbavovat se Willika je skoda..

        0 0
        • jaja01  

          asi jo, asi vydrzim … to me napadlo ted pred zimou, ze bych si misto toho poridil fatbike do snehu ;-)

          0 0
          • pelhrimov  

            Když lacino prodáš, tak slibuji, že na něm budu jezdit průměry 30 a více :)

            0 0
          • Esi  

            fatbike do sněhu tě přijde na hrozný balík, to sněžné dělo stojí spoustu peněz a bez něj asi žádnej sníh zase nebude :-( teda alespoň u nás v nížině určitě ne :-(

            0 0
          • tromboonen  

            Ale fuj, prodat Willyho a poridit misto nej Fatbike? Svatokradez! Nehlede na to, ze Tvuj problem (nejede to) by se tim radikalne zhorsil..

            0 0
            • jaja01  

              mno, ty tlusty pryze asi moc neodvaluji, to mas pravdu :-D

              ne, wilik z domu nepujde, prekonam to (jak jsem psal, spis mam problem, ze se na nem na silnici trochu bojim, preci jen je to citlivejsi na povrch, nez full … a o idiotech v autech ani nemluvim, snad jsem nezazil vyjizdku bez toho, aby se me nejakej nesnazil zabit!)

              0 0
              • Breakpain  

                Kolego … né že bych na silnici bydlel … ale asi něco bude špatně.

                • ve městě mě míjí auta o pár cm … považuju za normální, když jedu ve špičce při malé rychlosti
                • kde je možnost širší krajince, uhnu ostatním ať si jedou …
                • na hlavní počítám s tím, že přednost nedostanu
                • když se někdo lepí… trochu zavrávorám na kole a on se většinou lekne – přibrzdí nebo mě objede mega obloukem
                • když to lze vzít jinudy, volím méně vytíženou trasu co se dopravy týče

                Defakto nepociťuju strach o své zdraví…

                0 0
                • jaja01  

                  do mesta na kole nikdy! staci mi to, co z auta vidim kazdy den pri ceste do a z ponku

                  co se tyka krajnice take jedu co nejvice vpravo, otazka je (a nekteri si to mysli), zda to neni kontraproduktivni, zda kvuli tomu ridici moc neresi dostatecny odstup pri objizdeni

                  jine trasy by byly fain, ale ne pri stavu nasich silnic, na to bych potreboval cx kolo

                  nejcastejsi je slepota aut, ktere vjizdeji na hlavni, po ktere jedu – jakoby videli jen auta, ale cyklistu ne

                  dale kamionaci, kteri me sice autem samotnym objedou velkym obloukem, ale vzapeti me poslou do skarpy navesem

                  asi mam proste smulu nebo jsem jen precitlively :-D

                  0 0
                  • mrozu  

                    Jet co nejvice vpravo je sebevrazda, myslim ze z toho prameni vetsina vsech tech neprijemnosti na silnici. Samozrejme zalezi na okolnostech, je potreba mit jakysi cit pro to, kdy si muzes dovolit uhnout a kdy naopak drzet nekompromisni odstup od kraje. Lepsi, kdyz te nejaky debil vytroubi nez kdyz te srazi. Ona si taky spousta lidi mysli, ze ma cyklista povinnost jet div ne ve skarpe… kdepak, cyklista ma jezdit vpravo uplne stejne jako automobilista, plus muze vyuzit krajnici.

                    0 0
                    • bernie  

                      Naštěstí se teď hodně budují ostrůvky :) tam si to nekompromisně zavírám, aby mě nepředjel ani osobák, natož Bus nebo kamion. Nenadělají nic a krásně se tak naplní záměr zpomalení dopravy.

                      Krajnicí nejezdím ani omylem. Vždyť docela málo aut si dopřává projíždět dírama u krajnice taky, tak proč bych měl já s užším a křehčím kolem.

                      Nejsou tolerantní oni, proč bych měl být já? A až mě někdo sundá, bude mít co do činění s mou ženou, aby jí vynahradil nositele příjmu do rodiny. A to bych ani nepříteli nepřál :)

                      0 0
                      • Janes  

                        On je ve výsledku rozhodný cyklista i pro řidiče čitelnější, než takový ti váhalové, co nevíš co provedou, obzvlášť při odbočování doleva. Já si tedy již leta najíždím suverénně ke středové lajně a mám klid. Takový to váhavý potácení se u krajnice je naprd, hrozně to mate ajsou z toho právě ty průsery. Samozřejmě ale vždy závisí na situaci, nejde to paušalizovat. Ale dát jasně najevo, co chci udělat, aby to řidiči viděli, je podle mě jediná správná cesta. Jo a taky důsledně ukazuju rukama, na což hlavně ve městě spousta cyklistů prdí jako na přežitek, loupnou to tam bez zamávání a pak se divěj, že řidič není jasnovidec.

                        0 0
                        • jannk  

                          Ja uz se naucil ukazovat na krizovatce i kdyz jedu rovne. Teda hlavne kdyz vidim auto v protismeru, ktere chce jet doleva. Nebo kdyz vedle me stoji na cervene auto, ktere jede doprava.

                          0 0
                          • Janes  

                            Taky už jsem to párkrát udělal, v komplikovaných situacích na křižovatce ve městě se dokonce snažíms řidiči navazovat oční kontakt, kupodivu to funguje, stačí pak i ukázat hlavou a je jasno. Hlavně ne pštrosí metoda, co např. v Praze dělaj na přechodech běžně chodci, vlítnout na přechod těsně před autem a čumět před sebe (jen se proboha nepodívat na řidiče…)

                            0 0
          • Myrra  

            Mno téměř stejné GTR jsem si taky pořídil a čekám na Jaro. Co nečekám, že budu nějak extra rychlejší než na MTB. Na MTB mě ukecala žena, která to má v krvi a je pravda, že je to kolo zábavné a s dětmi akorát. I bez nich se dá leccos zajet a překvapilo mě, jak technika pokročila a i za pár tisíc se dá pořídit slušné kolo… předtím jsem 20 let (bohužel) nejezdil a teď si to zase užívám. Nicméně jsem byl zvyklý na silnici (F mi ještě visí v garáži) a jezdit hodně silově. Kvedlání na MTB mi moc nesedí, je to lepší jak dříve, ale zdechnu skoro stejně rychle – ta režie je velká. Kopce jsem jezdíval většinou ze sedla, celou Lysou například. Jakmile jsem dával nejlehčí převod a musel do sedla, tušil jsem průšvih a to se opakuje i na horákovi, akorát tam jít ze sedla nemá smysl ;-) Ženě kvedlání vyhovuje, takže mi pravidelně mizí na horizontu. Navíc má tu fyzičku fakt lepší.

            K té rychlosti – MTB má skoro stejně těžké převody a když máš „dobrý vítr“, jede fakt rychle. Měl jsem teď od bráchy půjčenou 20 let starou silnici (ehm, Wilier na Campa Avanti) a s převodem 53/13 jsi na tom hůře než 48/11, a to i když má to MTB 26" (a o favoritce ani nemluvím). Navíc to kolo je těžší, na mě větší (brácha má o pohlavek více) a seřídit to nešlo. Celkově tedy vedlo MTB, s výjimkami nějakých rovinek. Teď to doufám bude lepší – ale stejně čekám spíše ten pocit z plynulé jízdy po asfaltce a vyšší maximálku (plus doufám to silové ježdění) než razantně lepší průměr. Ten je velmi, velmi zavádějící a má smysl spíše pro „regulované podmínky“ závodů a okruhů než běžný provoz. Stačí jeden semafor a jsi v háji s celým průměrem.

            Vždycky to ukazuji spolucestujícím na trase Praha-Ostrava, jak ta navigace i ne a ne zkrátit dojezd, i když jedeme dost přes max a jsme už skoro v Brně (z obou stran). Rozdíl mezi „stojíme vs 130“ a „130 vs 160“ je úplně někde jinde. Stačí pár minut kolona a celý uspořený čas je v p***. Podstatná je plynulost a tu na běžných cestách nedocílíš.

            Takže za mě si to užívej jako jinou formu jízdy, která je dost namáhavá a chce fyzičku, a neřeš průměrnou rychlost! Kolo na to máš :-)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Tak nevím. Zjednodušeně by při porovnání silničky a MTB v podobné kategorii měla mít silnička výhodu v nižší hmotnosti (rozjezdy, stoupání) a aerodynamice (konstrukce, posed). Těchto výhod ses jaksi -ehm- dobrovolně zřekl, jak volbou kola, tak techniky jízdy. Zase lehká silnice postrádá oproti třeba o 5kg těžšímu MTB (9 vs 14 kg) značný díl setrvačnosti – i na to je potřeba při jízdě zvlněnou krajinou brát ohled.

              Když už jsem u té techniky: jakékoliv MTB (i celopevňák) je na silnici už samotnou šířkou plášťů zpravidla >1,7" (a < 4 bar) relativně dobře odpruženo a toleruje tankoidní jízdu v sedle bez ohledu na drobné nerovnosti. Na silničce se klidně může stát, že je třeba několik (desítek) kilometrů používat sedlo víceméně symbolicky, aby to trochu jelo a nevytřáslo to z jezdce duši, odsedávat sice zlehka – leč automaticky – i pro MTB úplně zanedbatelné nerovnosti. Něco se do jisté míry dá dohnat plášti 28 mm a nízkým tlakem (zpravidla stejně > 5 bar) v nich, ale jen do jisté míry a hmotnosti jezdce, pak nastupuje strach o ráfky. [Platí to třeba i pro XC MTB, při pomalé kochací pasívní jízdě kořenitou lesní cestou v sedle jsem daleko víc vyklepaný, než když jedu rychleji a těžištěm aktivně. Na tomto faktu bude mít ale nezanedbatelný podíl i nastavení odpružení vidlice.]

              Zcela logicky, když už jede jezdec na MTB a silničce stejný okruh stejně rychle, pokud je silnička lehčí a má menší odpor vzduchu, vykoná cyklista menší celkovou práci a měl by se méně unavit. Ušetřenou energií může po dojezdu oblažovat znavenou bikerku. A vo tom rekreační silnička je.

              0 0
              • platypus  

                Nejprve ovlažovat a potom obnažovat :-)

                0 0
              • Myrra  

                V podstatě je to asi správně. Teď mám konečně možnost porovnat na „víceméně“ stejné trase MTB a silničku. Není to úplně fér, když rozdíl v ceně je trojnásobný :-o ale budiž, aspoň něco. Semtam kopeček (~5–10%), semtam rovina.

                • stejnou trasu (~25km) zajedu na MTB s průměrem 16–20km/h (podle toho kdy kolabuji), na silničce s průměrem 25.
                • maximálka je 40km/h vs 50
                • watáž (byť nějak počítaná) je kupodivu ve prospěch silničky: Strava píše „Weighted“ 108W vs. 151W (silnička)
                • kadence víceméně stejná, jak průměr, tak max (75 a 90)

                Je pravda, že na silničce jdu mnohem častěji ze sedla, na horákovi jsem na to rezignoval. Taky jsem zvyklý „tlačit na pilu“, což se u horáka moc nedá, a na obou kolech mi chybí převody (42/11 a 50/12, ale už mám nachystanou novou kazetu 11–25). Rozdíl v hmotnosti kol je značný, kolem 5kg a v kopcích je to sakra poznat.

                Ve finále bych rád podotknul, že jízdu na silničce si opravdu užívám, baví mě rychlost a potit se. Na horákovi to o rychlosti tolik není a možná proto ten rozdíl :-)

                Takže nakonec se tu pokoušíme srovnat nesrovnatelné :-D

                P.S. oblažovat po dojezdu není nutné zrovna bikerku ;-)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Hlavně, pokud máš po cestě kopečky >5%, tak jsi měl na silničku volit rekreační kazetu 11–28.

                  0 0
                  • bernie  

                    K tématu asi takto. Po více než roce jsem přesedl z cx kol /mám 2/ tedy převodníků 46/36 na klasiku 53/39 a prvních pár dní i když je silnička lehčí o 3kg než častěji sedlanějsí alu CX, tak je pomalá.

                    Ale to je jen tím, že nohy neutočí tu zažitou kadenci :)

                    Kolem to není – to tě můžu uklidnit. Takže makej :)

                    0 0
      • Amoondre  

        10% ti prijde jako maly rozdil?

        0 0
      • VladexAndroid  

        přesně tak. všechna noví kola jsou strašně nebezpečná a křehká, to se vůbec nedá porovnávat z těma starýma. ta stará kola je nemusela šetřit.

        0 0
        • -b-n-x-  

          Presne. Vzdycky jak vidim stareho dedka jedouciho na stejne stare ukrajine, tak me to take napadne. 3nec Steel rulez!

          0 0
          • VladexAndroid  

            do starého kola se nebojím opřít celou silo, ale nové kolo-radši jedu opatrně nedrtím to a tedy jedu i pomaleji.

            0 0
            • satch  

              co to je za blábol??

              0 0
              • VladexAndroid  

                to sou životní zkušenosti mladíku :-D

                0 0
                • Vilém  

                  Mozna do toho zkus nekdy slapnout a budes prekvapen:)

                  Nevim cemu rikas nove, ale v porovnani s Favem z blata musi snad vse jet jak strela.

                  0 0
                  • VladexAndroid  

                    nové: 90. leta, Hi-TEN ;-)

                    0 0
                  • tromboonen  

                    Von rikal, ze ma nejakejch 45 kg, tak to ta sila musi byt ukrutna :) A soude podle toho, co mele o starejch sunkach z blata, tak mu chybi trocha sacharidu pro spravnou cinnost mozku..

                    0 0
            • Esi  

              No je fakt že profíci vlastně žádnou sílu nemají a na roubaix ta kola vysloveně šetří. Nenech si to vymluvit nic lepšího než favorit neseženeš :-)

              0 0
              • tromboonen  

                Vladex by jim to na favu nandal i s urokama, akorat se nemuze snizit k ucasti na kapitalistickejch zavodech..

                BTW dobre vykopany a nahodne na preskacku ozivovany vlakno..

                0 0
    • ememem1  

      Jestli pominieme forky rozneho typu a naprosto ujebane hlasky isteho Vladexa tak by ma tiez docela zaujimalo od akej priemernej rychlosti resp akeho wattoveho vykonu na kg je poznat rozdiel medzi zlym a dobrym bikom.

      priklad: nedavno som v dakom platku cital o porovnani dvoch silniciek prakticky identickej geometire a velmi podobnej vybavy, jedno cisty aero bike, druhe to, comu sa dnes hovori „gravel“ ci ako. okrem zaveru typu bla bla co asi kazdy dopredu caka ze na com je ktore lepsie bol zaver nasledovny:

      – na okruhu 150 km rozneho druhu od super rovinky cez stupania po shitovy asflat cez kaluze vody je pri vsetkych partikularnych vyhodach a nevyhodach o ktorych sa skoda bavit lebo su jasne aerobike pri rovnakom vykone asi o 6 min rychlejsi co je pomerne dost. este neuveritelnejsie mi prijde, ze v zjazde bol aero bike udajne rychlejsi v priemerke 40km/h ku 27 km/h. plus take tie kecy jak to aero krajalo vzduch samo od seba atd.

      ja som cosi podobne raz skusal na obdobnej dobre znamej 70km trati s mojim spesl roubaix, na pozicanom ovela lahsom sworksovom tarmacu rovnakej velkosti a mtb fulle- bahnaku zo zavretym tlmicom na semislickovch v podstate za rovnakych podmienok. rozdiel nestal za rec a bol v ramci statistickej chyby. rovnako tak vsetky casy boli +/- ako moj standart co to jazdim.

      otazka znie, kde sa asi treba vykonnostne pohybovat aby sa podobne rozdiely dali zaznamenat, kedze nie som moc senzitivny ako by sa to dalo kvantifikovat, cize napr. priemerka musi byt x km/h, w/kg aspon tolko a tolko a pod.

      0 0
      • Espen  

        Musím s tebou souhlasit. Mám to na biku a silničce podobný. Ten rozdíl u mě taky není nějak markantní.

        0 0
        • iron.hide  

          tak to mate obaja nejake divne :)

          0 0
          • ememem1  

            A pytam sa ze preco. Teda asi aj viem, idem moc pomaly tak ci tak apreto sa pytam, ako rychlo resp. akyw/kg by som asi mal dat aby som to poznal uplne zrejme jak vsetci ti testovaci.

            0 0
            • iron.hide  

              podla toho co si mi raz pisal o vyjazdoch, tak na cestaku nejazdis pomaly, skor rychlo.

              ja len ze je divne, ze si v porovnani s mtb nevidel rozdiel.

              0 0
              • ememem1  

                este raz, bol to mtb na slickoch, rozdiel bol ale minimalny na urovni statistickej chyby, jak celkovy tak v usekoch. o nejakom rozdiele radovo v km/h nemohlo byt ani reci.

                a rychlo fakt nejazdim, taki co trocha jazdia ma v kopci vzdy ma vsetci predbehnu, mam 100kg a kondicka uz tiez neni co byval pred 20 rokmi,

                0 0
      • tromboonen  

        Watty netusim, aero zacina fungovat tak kolem 40 km/h a vzhledem k tomu, ze normalni smrtelnici solo takovych prumeru nedosahujou a kvuli par oslavnym minutam z kopce/na rovine po vetru (coz jak znamo nenastava casto, leda mozna ve specifickych regionech) se jim nevyplati lamat pater a stlacovat bricho.. je pak zavodak vs. endurance IMHO temer zadny rozdil… gravel jasne o neco horsi, ale to je dan za univerzalnost, u toho fulla bych si nebyl jistej, me osobne cokoli zavanejici MTB prumery podstatne snizuje, ale jestli to ujedes ± stejne na vsem tak klobouk dolu a vyhral si loterii, muzes mit 1 kolo, ktere Ti nejvic sedne, pravidlo n+1 pro tebe neplati a zenske Te budou milovat, pokud teda nebudou hard-core cyklistky, ale to je skoro jako jednorozci :)

        No a na cem bys teda nejradeji jezdil, pocitove, kdyz rychlostne to mas vsechno tak nejak podobne?

        Vono to nakonec bude o tom, na cem se citis dobre pro dany ucel (coz nam dava omluvu a obhajobu pro to n+1), asi jde jezdit na cemkoli, ale na necem co to zprijemni je to vzdycky o neco lepsi, pak jde jen o to jak moc si cenis to prijemno vs. to prakticno..

        0 0
        • ememem1  

          Tak samozrejme ze na ceste jazdim na silnicke a v teren na MTB, to bol len taky pokus. Pocitovo samozrejme to MTB na slickoch je, ze sa namakas viac a ides pomalsie, merania ale hovoria nieco ine. Jasne ze na nejkaej DH krave by to asi rozdiel bol. Jestli je to ale jak pises az okolo priemerky 40km/h, tak je dost zrejme preco som ziadny rozdiel nezistil. Len nechapem jak je mozne, ze vsetci okolo mna vratane tych casopisovych meracov rozdiely zaznamenavaju. Asi musim vic trenovat. Len som chcel asi vediet ze kolko.

          BTW som to teraz pozeral, tych 70km je v skutocnosti 83km, prevysenie 950m a priemerkou 28.9km/h.

          0 0
          • Breakpain  

            Silnička vs bike (TREK Madone vs CANNONDALE Flash 29)

            Rozdíl tam je, ale ne tak velký jak jsem si myslel … zrovna ten Flash s jezdivými plášti není tak echt marnej ani na silnici. Samozřejmě silnička to není, ale čekal jsem rozdíl třeba 5km/h minimálně…a ono je to spíš do 5km/h.

            Srovnávám sebe na asfaltovém úseku :). Ale má výkonnost je malá jezdím průměry pod 30km/h ;).

            0 0
      • Marskatin  

        A jak rychle jsi to jel?

        7 minut na 150 km mi přpadá relativně v pohodě, když u venge vias hovoří o 5 minutách na 40 km.

        Kdysi jsem četl takový z mého pohledu realistický článek o všech těchhle aerohrátkách při časovkách. Vím je to trochu odbočka od aerosilničky, ale i tak to něco napoví. Padlo tam, že při časovce hraje aerodynamika kola maximálně 30%, 70 % je odpor jezdce. A to se bavíme o časovce, kde se leží v té pokud možno nejlepší pozici.

        Když vezmu v úvahu, že to nejedeš na koze ale na aerosilničcé kde nebude tak aeroposed a nevím jak na tom jsi jestli to dokážeš odjet celé dole v obloucích, tak bych řekl že rázem je poměr 20:80.

        Pokud platí 30:70 pro vyšlehaného závodníka tak pro normálně rostlého chlapa kolem 90–100 kg bude ten rozdill v ploše těla zase o něco větší. Takže jsme někde na 10:90.

        K tomu ješte přidej, že jsi to neodjel v rychlosti 40 km/h. Kde se ten vliv hlavně projevuje. Nevozíš nic dalšího aero. A dojdeš k závěru, že aerosilnice a neaerosilnice je v tomto případě rozdíl 1–3%. Což jako hobík nemáš jak zmeřit a za druhé je to pro hobíka fuck. Takže myslím, že tvá měřeni mohou být celkem odpovídající.

        A s těmi testy. Jednak musíś pochválit, abys něco ještě dostal k testování. Jednak je to jako s císařovými novými šaty…

        By to celé maximálně fungovalo, je to souhra všech detailů. Mnoho malých drobností jejihž součet dává býsledek. Viz venge vias…

        0 0
        • ememem1  

          Jak rychle vid vyssie

          A prave preto co pises mi prijde to porovnanie priemerov 40km/h kontra 27km/h az neuveritelne. Zo zbytkom suhlas, tiez by som to tak nejak videl len to neni odpoved na moju otazku :-) lebo kopa aj tunajsich userov by asi tvrdila opak tak ja sa pytam, aky dobry asi musim byt aby sa to tiez prejavilo.

          0 0
          • Marskatin  

            No měl bys být aspoň širší republiková špička a hlavně závodit.

            0 0
            • Kubajsu  

              Copak tady takový nejsou všichni? ;-) Teda kromě Vladexe, který se ještě nenaučil brzdit…

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Amoondre  

        6min bude pri nejakych 300min jizdy 2%, to mi prijde adekvatni

        0 0
    • Janes  

      Abys skutečně silničku využil, musíš si to „vysedět“, naučit se správně šlapat a při správném silničkovém posedu posílit ty správné svalové partie a vůbec si na to kolo a styl ježdění zvyknout. Silnička je děsná ***** na pravidelnost a najetý objemy. Na nějaký občasný projetí její pořízení moc smyslu nedává (teď nemyslím Tebe).

      0 0
      • lukyn280  

        Zrovna přemýšlím o její koupi, jen na občasné projetí. Má to teda smysl? Pojede vůbec 10 – 20 let stará silnička lépe než nové MTB?

        0 0
        • iron.hide  

          zavisi od obutia – ak mas na MTB poctive gumy do tazsieho terenu, tak asi tazko na tom pojdes rychlejsie nez na silnicke.

          0 0
          • lukyn280  

            Díky za odpověď. Mám Hutchinson Python 29×2.1 , po asfaltu jedou pěkně. Jak oproti mému kolu pojede třeba toto?

            0 0
            • arny71  

              Kolo za 800? :) Řazení na páčkách? Slušnej kostitřas.

              Navíc převody 2×6 a vpředu zřejmě 53/39? Ti přeju hodně štěstí.

              0 0
              • lukyn280  

                Nekupuju, jen se ptám.

                0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                ..ram na 190+cm, vidlice z favorita+strikany predek ramu= oprava?…

                0 0
                • Vilém  

                  Tipuju ze je to Favo cely a ten predek je tak nastrikanej zamerne, v tech dobach to bylo pomerne moderni.

                  0 0
                  • lukyn280  

                    Omlouvám se, moc jsem to neprohlížel, asi to bude Favorit. S tím nastříkaným rámem souhlasím, dost kol v této cenové relaci to má. Velikost jsem neřešil, ale jak mám poznat, že je na 190+ cm, když prodejce píše 170 – 180 cm? To máš ve voku? Já to takhle nepoznám, ale napsal bych si o rozměry rámu, kdybych o něm vážně uvažoval.

                    Asi zatím nebudu kupovat nic, ale ještě by mě zajímalo, jak je na tom třeba tohle kolo? Popis jako u skoro všech inzerátů chybí, ale vypadá solidně, ne? Někdo je schopný toto prodávat jako silniční kolo.

                    0 0
                    • Esi  

                      hustý, 3500kč nestál ten Olpran ani když byl novej :-)

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ale musel pulku kola vymenit, aby to bylo schopny provozu, tak se chce nejak zhojit.

                        0 0
                    • Vilém  

                      190+ poznas podle velikosti ramu a ten je na tom odkazovanem kole opravdu velikej.

                      0 0
              • Janes  

                Z těmahle převodama se dřív normálně jezdilo a taky to šlo..ale musels na to mít mentálně :-)

                0 0
                • pepek  

                  V autě vozíš tříkvalt bez synchronizace a startovací kliku?

                  0 0
                  • Janes  

                    Jedno z kol vozím 2×7, jedno 3×6 a jedno singla s torpedem a ono to kupodivu stále jezdí..a co má být? Auta do toho laskavě nemotej.

                    0 0
                • Esi  

                  Jsem s převodama 2×6 v předu 53/39 vzadu ani nevím, vyjel v pohodě na Glos glokner :) ,objel celou Korsicu :-) najel pár set km v Dolomitech a Alpách a žádnej problém, jen to bylo před 20 lety a 10 Kg

                  0 0
                  • arny71  

                    Nikdo nerozporuje, že se na tom nedá jezdit – ale proč by si tohle někdo dneska měl pořizovat jako první silničku? Na valše taky vypereš a kdo ji má doma?

                    0 0
            • Paja  

              To urcite lip nepojede.

              0 0
            • Esi  

              Jé to bude asi tak staré jako ta silnička co mám z nostalgie v garáži na zdi :-) už jsem na tom nejel minimálně 20 let :-) má to taky ještě řazení na rámu a převody 2×6, starej dobrej ocelovej Bareš :) najezdil jsem na tom tak 30 000km :-)

              0 0
        • arny71  

          20 let stará silnice? K čemu je takový archiv dobrý?

          10 let stará silnice IMHO pojede velmi slušně, pokud byla udržovaná.

          Ale nechápu to srovnání. Kolik stojí 10 let stará silnice (o 20leté vykopávce se vůbec nebavme) a kolik nové MTB? Měl bys porovnávat cenově srovnatelné stroje.

          0 0
          • lukyn280  

            Důvod srovnání je jednoduchý, letos jsem si pořídil nové MTB, jsem s ním spokojený, ale občas bych si dal 100 % po silnici (třeba teď, protože se mi nechce čistit kolo od bahna po každé vyjížďce). Bike nejede po silnici špatně, ale přeci jen je určený primárně jinam a na silnici patří silnička. Proto zjišťuji, zda by nebyla lepší ke stávajícímu kolu ještě silnička do 3000 Kč, protože víc nemám a i kdybych měl, tak nevím, jestli bych za ně koupil druhé kolo. Chci nejdříve vyzkoušet, jak bude vytížené, po roce bych ho prodal a koupil lepší nebo nic nekupoval a jezdil jen na MTB nebo si ho nechal.

            0 0
            • Breakpain  

              Jestli to máš takhle, vyhlídni si něco, kam dáš bez problému 28mm pláště ;) … je to kompromisní varianta a pokud není asfalt pěknej, tak i rychlejší :) … Aspoň já se nedonutím šlapat na rozmlácený cestě a spíš to přetrpím než když to jedu „na balónech“ kde plynule šlapu dál.

              To mám takové srovnání silnice x CX x XC kolo …

              0 0
            • arny71  

              Rozpočet 3000 je na nic. Já kupoval podobně na zkoušku kolo za cca 5000 KČ po slevě a byla to úplně jiná kategorie, než jsi postoval tu hrůzu výše (osazení starší Ultegra 3×9, rám Force Ro.Zonal ze slitiny Columbus, trojúhelníkový profil, váha rámu katalogových cca 1300 g, karbonová vidlice, kola Mavic, představec a rodla ITM Millenium, váha kola i s nášlapy 8,8 kg). Na něčem takovém za pár peněz má smysl zkoušet, jestli tě to chytne. Mě to chytlo, doma už mám karbonové kolo a výše uvedené slouží jako zimáček. A rozhodně nelituju, že jsem do kola na zkoušku trošku investoval.

              Trápit se na kole za 3 000, nebo dokonce na tom šrotu za 800, je na nic, to tě jen odradí.

              Pokud nechceš riskovat, doporučuju si buď někde silničku půjčit, nebo si počkat na jaro na nějaké testovačky, třeba testfest.

              0 0
              • lukyn280  

                Dobře, děkuji, na jaře nebo v létě vyzkouším a uvidím.

                0 0
                • platypus  

                  Dřív se každýmu Favoritu říkala závodnička, má to prostě sportovní geometrii. Akorát se to musí oházet novými komponenty aby to trochu jezdilo, což si každý musí rozhodnout sám atd. Mně se rám na favu žvýká až ve spurtech nebo ve sjezdech nad 70km/h, velikost se zjistí okem podle výšky hlavové trubky a určovala se podle délky sedlové trubky v cm, vzdálenost střed X napojení horní trubky se sedlovou.

                  0 0
      • iron.hide  

        alebo co by nie. od marca do oktobra mi na nej bohato staci 100 km tyzdne, co je akurat jeden vyjazd z BA popri Dunaji do Gabcikova a spatky alebo do Rakuska k Nezideru a spatky. Inak jazdim vylucne MTB, cestak mam len kvoli zmene a kvoli rychlosti.

        0 0
        • Janes  

          Jo, to stačí, ale to není občasné projetí a navíc neříkáš, jak dlouho už takhle jezdíš, potažmo, co už máš na silničce za sebou, já to psal v reakci na začátečníka.

          0 0
    • mrozu  

      Silnice prostě nejede sama, oproti MTB je rozdíl hlavně při vyšších rychlostech (cca 35+), kdy už začíná být více znát lepší aerodynamika a také v kopcích, kdy na MTB si můžeš zařadit kašpara, ale na silnici i na nejlehčí převod musíš přecijen zabrat (pokud nemáš trojpřevodník), tomu ale pomáhá i to, že silnice bude o cca 2 – 3 kg lehčí než bajk na stejné úrovni. Pokud tedy pojedeš víceméně rovinu rychlostí kolem 25 km/h, výsledek bude dost podobný. Posed trochu jiný sice je, ale nohy pracují stejně, že by se zapojovaly jiné svaly mi přijde jako nesmysl, to by pak bajkeři těžko mohli trénovat výhradně na silnici.

      0 0
      • iron.hide  

        pri 25 kmh na rovine sa na silnicke namahas menej ako to iste na MTB.

        taka rychlost je na rovine na mtb uz celkom slusna a uplne staci na asfaltove presuny. oproti tomu na silnicke je to mala rychlost, ktora je OK iba ak fuka silny protivietor.

        0 0
        • VladexAndroid  

          ty asi nemáš tušení co je to malá rychlost na silničce viď? :-D

          0 0
        • mrozu  

          Nerikej, to je mi jasne, ze se na silnicce namaham min, ale ten rozdil nebude zas takovy, jak si mnozi predstavuji. Kdyz pojedu na bajku 25, tak na silnici pojedu se stejnou namahou treba 28. On ten bajk muze byt v nekterych pripadech i rychlejsi, treba na rozbitych cestach.

          0 0
      • bernie  

        …si někdy prohlídni nohy bajkera a nohy silničáře :)

        Proč mají bajkeři takový naducaný lýtka?

        0 0
        • mrozu  

          Naducaný lýtka vypovídaj o typu postavy, ne o tom, na jakém jezdí kole. Když se podíváš na startovní čáru závodu, poznáš leda prd, kdo je bajker a kdo silničář, můžeš leda tak odhadnout, kdo je sprinter a kdo vrchař.

          0 0
          • šlapatko  

            Největší rozdíl vidím v posedu . Na celopevném biku jsem jezdil trasy 100km +. Rovinatá trasa a mírné kopečky rychlost cca 30 km/h. Ta samá trasa na silnici max průměr cca 31,5km. Solojízda. Větší rozdíly vidím v kopcovitým profilu, různé vlnky atd. Kratší kopce dupu ve stoje na velké pile. Sjezdy jsou rychlejší na silnici. Spodní ůchop udělá své. To samé platí o rovinách. I s pupkem nemá problém držet hodinu a déle spodní ůchop. Silnici mám v profilu, obyč Artur.

            0 0
            • Breakpain  

              Pupkem to moc nebude … pupek nemám a spodní úchop nesnáším ;-) … Tak na 1–2 minuty, když to za někým hrotím, nebo někoho doháním, pak zpět za páky …

              0 0
              • šlapatko  

                Odborník nejsem, ale nejspíš máš špatně nadstavený posed. Můžeš dát řídítka s mělkým obloukem, popřípadě kratší představec. Já se nestydím za představec v positivu (author má kratší hlavovku). Proti seriovce mám o 1cm kratší

                představec, řídítka s klasickým obloukem, hloubku mám 138mm a nevadí mi. Dokonce mám řídítka 42 a vyhovují mi. Na bajku 74 :-) Pro lepší řazení, brzdění, ze spodního ůchopu jsem na dualy přidal gumové vložky. Páka se hezky přiblíží. Proti bajku skoro rok nadstavování :-)

                0 0
                • Breakpain  

                  Mám to nastaveno z BG Fitu ;) … tak snad v pořádku.

                  Je mi nepříjemný jak se to břicho stlačuje… Nevim jak to popsat. A představec mám o cm kratší než mi vyšlo na měření.

                  Možná kdybych se tomu do hloubky věnoval…někam to povede, ale tak nějak odjedu 90% na pakách a nijak mi to nevadí, tak jsem to přestal řešit, protože moje výkonnost je stejně ubohá ;) …

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Jestli to nebude moc velkým dropem mezi sedlem a řídítkama.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      I tady může být kámen úrazu… mám docela dlouhé nohy a vršek je krátký…

                      Až se rozhoupu, plánuju zkusit řídítka s malým dropem …

                      0 0
                      • Peslezedirou  

                        Mam fsa omega compact 44cm kraj kraj,' tak mužů půjčit na test…

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Kouknu na web, díky za nabídku ;). Jen si musím ověřit, že jsou i v 46cm :-)

                          0 0
                          • Peslezedirou  

                            Myslim, ze nejsou, jen 440 420, fsa bohužel nemeri střed střed, ale konce, tak jsou 440mm řídítka ve skutečnosti 420 :-(

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Hups, já myslel 46 – střed, tak to by byl hardcore, ale díky za nabídku.

                              0 0
                  • mrozu  

                    Ja jsem na tom stejne, spodni uchop prakticky nepouzivam, jen kdyz to chci hodne drtit, pak v tom par minut vydrzim. Nejvic mi vadi jak musim zaklanet hlavu ale i na sedle se mi pak blbe sedi.

                    0 0
                  • JSt  

                    to neni moc dobra reklama pro spesl, kdyz po nastaveni posedu podle nich se nejsi schopny drzet dole v oblouku. :-)

                    podle me prave pro ty se slabsi vykonnosti je spodni uchop dulezity. sam pises, ze se tam chytnes kdyz nekoho dohanis – jedes rychleji. kdyz proti tobe foukne, atd. atd.

                    0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Nj, jenze ne kazdy ma zada na to odjet 400km v kuse na koze… ;-)

                      0 0
                      • JSt  

                        na koze mam mensi rozdil sedlo-rodla nez na slopingovym ramu. to neni o koze ani o voze. ;-)

                        0 0
                    • Breakpain  

                      Tak na jejich obranu jsem cítil velké zlepšení ;). Předtím jsem to nevydržel vůbec, teď to vydržím… ale neni to o komfortu.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.