• Marty202

    Ahoj, prosím o radu s výběrem elektrokola.

    Kolo bude využíváno na silnici, polních cestách a lehčím terénu v lese a kopcích (žádné divoké sjezdy nebo skoky).

    Cenová hladina do 80.000,– Kč.

    Ve výběru jsem zatím dospěl k tomuto kolu:

    https://www.newbike.cz/…-2025/d15350

    Nebo mám nyní výhodnou nabídku na model roku 2023:

    https://www.elektrokola.cz/…na-2023-1020

    Jsou tato kola kvalitní v dané cenové hladině a vhodná na daný způsob využití?

    Popřípadě máte jiné doporučení ?

    Díky

    0 4
    • Lišák  

      To HT má nejslabší brzdy od Shimana a místo vidlice je tam instalován držák předního kola.

      0 0
    • va-bo  

      Fantic s pružením na 170 mm je pro turistiku myšlen vážně ?

      2 1
      • Marty202  

        Chápu, že to asi není ideální využití tohoto kola a proto jsem vznesl tento dotaz.

        Jak píšu, dostal jsem výhodnou nabídku (necelých 80k) a připadá mi to jako solidní kolo.

        0 0
        • va-bo  

          Velké zdvihy budou kontraproduktivní. A koukal bych na Bosch nebo Yamahu – dostupný servis.

          0 0
        • va-bo  

          Navíc (jestli se nepletu) vidlice Domain R nejde zavřít, jen přitlumit kompresi. To by na turistiku nebylo asi to pravé.

          0 0
          • skaj  

            To, ze to kolo je na turistiku zbytecne je jasne, ale ze zrovna neco nejde pevne zamknout na kole pohanenem 90nm motorem, who cares… Vzdyt to je ouplne jedno.

            1 0
            • va-bo  

              Máš pravdu, ale většina turistů to má zamčené imrvére furt.

              0 0
              • skaj  

                Ty at si delaji nesmysly jaky chtej, my jim to tady ale radit nebudem, ne?:)

                0 0
        • novas752  

          Tak proč by sis to kupoval? Na cykloturistiku je to nesmysl i kdyby to stálo 50. Je to dělaný na ježdění ve stoje z kopce, motor je tam místo lanovky. Je to jako si koupit ostrej teréňák na ježdění po dálnici…

          1 0
    • blackboy007  

      Pokud chceš full stačí ti zdvihy 100 na 100 mm nebo 120 na 120 mm nic více a raději vem HT elektro kolo

      1 2
    • GGW  

      Hehe :)) Se dá do kila – nebo teda dal – sehnat BMC Fourstroke AMP Three. Motor je slabší, vydrž není na celej den – ale za 10k koupíš extender a pokud to není turistika na celej den, je to krásný a kvalitní kolo s ověřeným motorem TQ. Ale problém asi bude výkon – bude ho méně + je třeba udržovat vysokou kadenci.

      0 1
    • Marty202  

      OK, takže dle dosavadních reakcí na tento způsob využití Fantic ne :).

      A co ten Cube ? Má nový motor Bosch, 85 Nm, baterku 800 Wh, ale kolega výše zmiňuje slabé brzdy a vidlice.

      0 0
      • va-bo  

        Dobrý motor i baterka, to je základ, bezúdržbová vidlice až umře se dá vyměnit, brzdové kotouče 180 mm se dají vyměnit za 200 mm a je to v pohodě. Snadná údržba a dosažitelný servis.

        1 0
      • Dan205  

        Žena tyhle brzdy má na ekole, má podobný styl jízdy jako ty a nedostala se do situace, že by se na ně stěžovala.

        0 0
      • Jáchym 1  

        Ono je to s těma brzdama asi takhle.Spousta rekrečních jezdců a jedno jestli na klasickým nebo ekole neustále lehce přibrzďují.Tím ty kotouče vyleští do mrtva.

        Pak tam můžeš mít XT a stejně,,nic,,

        1 1
        • Azmir  

          Co si představuješ pod pojmem kotouč vyleštěný do mrtva? Pokud jsou správné desky, tak kotouč brzdí pořád relativně stejně, pokud se nedostane pod nějakou minimální tloušťku.

          0 0
          • novas752  

            To neni pravda. Záleží na jeho povrchu. Pokud se s brzdama jen tak z lehounka přibržďuje tak dochazí k vyleštění brzdové plochy (i destiček), snižuje se koeficient tření, brzda brzdí výrazně hůř a obvykle vibruje, skřípe/kvílí.

            U mt200 brzd to ale neni moc pravděpodobné, obvykle se to naopak stává u hodně silných brzd s metalickýma deskama a velkýma tvrdýma kotoučema. Typicky právě na těch dražších enduro elektrokolech co si lidi koupí a jezdí s nima lehkou cykloturistiku.

            1 1
          • Jáchym 1  

            Jak píše Novas.

            Úplně stejně je to i automobilů.

            0 0
            • Azmir  

              Ok tohle beru, ale na to stačí vzít smirek a za 5 minut je to jako nové.

              0 0
              • Jáchym 1  

                Jasně,ale oni to za dva výlety zase zaleští.

                Na e bike to řeším tak,že sednu na kolo, dám Turbo,nejlehčí převod a valím proti zamáčknutè brzdě.Půl kiláku zadní,půl kiláku přední a brzdy jsou OK

                0 0
              • novas752  

                No to bys musel hodně kmitat ručičkama, na 2 brzdy to do 5 minut jen tak nedáš ani smirkovym kartáčem na vrtačce. A je to řešení důsledku nikoliv příčiny. Buď se ten dotyčný musí naučit za ty brzdy brát z vostra nebo si nemůže kupovat nesmyslně OP stroj na svoje výlety a styl přibržďování.

                0 0
        • Jáchym 1  

          I tak děkuji za reakci :-)

          0 0
    • eMates  

      Čau tenhle Fantic si koupili na moje doporučení dva kámoši a jezdí s tím přesně co píšeš pohodu žádná divočina a jsou spokojení jak želvy úsměv od ucha k uchu.

      Fantic mám taky a Brose šlape jak hodinky bez nejmenších problémů a najeto mám cca 6000km.

      Za 80 je to super kauf oni dávali kolem 120 000 asi před rokem a půl.

      Mates

      0 0
      • va-bo  

        U toho Brose se ten ozubený řemen jednou vyměnit bude muset. A to servis v okresním městě neudělá. Ani aktualizaci SW.

        0 0
        • novas752  

          Nebude, tyhle motory zdechávaj i z jiných důvodů. Řemeny poslední dobou docela držej.

          0 0
    • mantis  

      Ten přístup k e-bikům stejným pohledem jako k normalním bajkům nedává smysl. U normálního kola na turistiku nechci těžkou vidli s velkým zdvihem a enduro geometrii, protože to nejede. Ale e-bike jede furt stejně – prostě 25 kmh je limit a náročnost je stejná ať máš 100mm HT nebo enduro full. Takže co přesně brání tomu, pořídit si uplně klidně enduro e-bike a jezdit s tim třeba na polňačkách? Mít total pohodlíčko a nikdy nemít starosti s terénem..

      Mimo to je potřeba říct, že HT e-biky jsou o dost víc kostitřasy, protože total tuhej rám. Nic jinýho než pořádnýho fulla e-bike bych vůbec neuvažoval..

      1 0
      • novas752  

        8 z 10 majitelů těhle kol si pak chodí stěžovat na ten zázrak co si koupili.

        Proč se ty měkký pláště do terénu sjely na asfaltu tak rychle? Proč ty brzdy drnčí když jedu po asfatu 25 a mám to nafoukané na 3 bary aby to aspon pocitově trochu jelo? Proč to kolo tak vibruje když jedu po asfaltu a mám to fouklý na…? Proč jsem s pastorkem 32z sestřelil za 1000km řetěz i s kazetou? Proč ty brzdy tak kvílí po tom co jsem s tim brzdil Dvoračky dolu celý v kuse? Proč to nežere spáry v asfaltu když na tom sedim? Proč to nejde zamknout? Proč se na to neda dát stojánek, blatníky a nosič? Atd.

        No neni to super koupě? :-)

        1 0
        • mantis  

          Jasně, což samozřejmě nevypovídá nic o nevýhodách kola :) Ale jen o tom, jestli lidi používaj mozek nebo ne. Což se řeší těžko..

          0 0
    • Marty202  

      Koukám, že názory se různí :).

      Více komentářů se zatím přiklání k HT.

      Předpokládám, že nějaký kompromis asi není co ? :)

      0 0
    • havlisi  

      Ahoj,

      já mám staršího e-bika fulla se zdvihy 130mm. Pořídil jsem si ho na celoroční dojíždění do práce a víkendové výlety. Cesta do a z práce – 40km , 1/3– silnice , 2/3 polní, lesní cesty… na silnici zavřu tlumení jinak otevřeno a naprostá spokojenost s pohodlím.

      motor Bosch, 85 Nm, – super , žádný problém

      baterku 500 Wh – malá kapacita. Větší zdvihy bych ani nechtěl -nevyužil .

      3 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.