Pomoc s výběrem silničního kola 50-70 tis. Kč

90 nepřečtených
  • Ales007

    Zdravím zdejší osazenstvo,

    chci si udělat radost a povýšit zážitek z ježdění po silnici (roční nájezd aktuálně okolo 13 tisíc km) na trochu vyšší úroveň. Protože se (tradičně) nemohu rozhodnout, do kterého stroje jít (cenová hladina cca 50 – 70 000 Kč), hodil by se mi názor ostatních.

    Původně jsem chtěl jít do privátní značky Decathlonu – Van Rysel EDR.

    https://www.decathlon.cz/…_/R-p-324426?…

    Klady jsou jasné – celokarbon, Ultegra, relativně příznivá cena. Samozřejmě je mi jasné, že spousta lidí by do něj nešla už jenom proto, že je to kolo z Dekáče. Pro mě osobně by to problém nebyl. Bohužel však kolo aktuálně není skladem, takže zatím nemusím extra řešit.

    Druhý favorit je Trek Émonda SL 5 Disc 2022.

    https://www.trekbikes.com/…isc/p/32560/?…

    Přiznám se, že tohle kolo mě nejvíc dostalo na svůj design – neskutečně se mi líbí, obzvlášť v té modré barvě. Je to také prověřená značka. Shimano 105 by mi bohatě stačilo. Jen mě docela odrazuje relativně vysoká hmotnost (lehce přes 9 kg), vzhledem k samotné ceně (oficiálně cca 80 tisíc, ale z Německa bych ho mohl mít za zhruba 65 tisíc). Trochu mě také mrzí absence karbonové sedlovky.

    No a poslední kousek je Canyon Ultimate CF SL 7 Disc.

    https://www.canyon.com/…sc/3072.html?…

    Osazení opět Shimano 105, oproti Treku však již karbonová sedlovka a celková hmotnost o kilo méně, což mi přijde jako slušný rozdíl. Navíc oficiální cena více než příznivá – zhruba 55 tisíc. Bohužel však aktuálně skladem není.

    Do jakého z těchto kol byste šli vy? Případně se nebráním dalším návrhům.

    Díky moc! :-)

    Anketa: Které z těchto kol vám přijde jako nejlepší koupě?

    0 0
    • milan.v  

      Ještě bych zařadil mezi kandidáty i Rose.

      https://www.rosebikes.com/…rance/reveal

      Je potřeba si ujasnit, jaké kolo vlastně chceš, ten Ultimate je skvělý, je to ale jiná kategorie silničních kol než například ten Van Rysel…

      1 0
    • cyklista86  

      Nevim jak ses vysokej, ale ja met 70 litru na kolo, tak bru asi tohle https://www.cyklobazar.cz/…i-nove-bonus vypada to, ze by se tam vlezly mozna i plaste nad 35mm, takze lze pouzit i jako gravel..

      0 0
    • IronStorm  

      Obecně kolo z Dekáče nemusí být vyloženě špatné, ale karbonu z Dekáče bych nedůvěřoval. On asi kvalitní karbon vypadá líp a snese víc: https://www.bike-forum.cz/…z-decathlonu.

      0 0
      • cyklista86  

        Jo sleduju ruzna videa o karbonovych ramech a neni karbon jako karbon to mas pravdu..

        0 0
      • ms82  

        Hlina z dekace mi skoro zlomila zapesti, kdyz jsem chtel to kolo potezkat. Ale kamos mi na nem stejne odjel do 16% stoupani jako bych stal. Takze kolem to neni, a kdyz nejsou penize, neprislo mi ani to hlinikove spatne. Souhlasim ale s Tebou, ze po karbonovem bych se asi podival jinde. Treba u nekoho, kdo ho vyrabi (viz odkaz macomb).

        0 0
    • Sulka  

      Opakovani matka moudrosti ;-) Nevim proc, ale videl sem tam Radon…

      0 0
    • jecnak  

      U Emondy je karbonová sedlová trubka vyčnívající z rámu a na ni je nasazen u levnějších modelů duralový nástavec. Na bazaru se dají koupit karbonové za cca 1500,–. Komtatibilní je sedlový nástavec (seatmast) z jakékoli starší Emondy, Madony, Domane, Checkpoint, Boone a dalších. U Canyonu máš navíc i celokarbonové kombo řidítka/představec, což je velmi příjemné, pokud ti sedne tvar řidítek a délka představce.

      Pokud máš plán si kolo nechat na dlouho a máš vysoký roční nájezd, tak se hodí doživotní záruka na rámu Treku. Canyon má myslím 5 let, Dekáč nevím.

      SL Emondu jsem nejel, mám půl roku SLR a to kolo je paradoxně velmi pohodlné.

      1 0
    • Ales007  

      Díky všem za reakce a účast na anketě! Nakonec jsem se rozhodl, že na 90 % půjdu do toho Canyonu. Snad bude skladem co nejdřív :-)

      1 0
      • cyklista86  

        To s tveho odkazu je tusim starsi verze toho ramu. ma to skroub na utahnuti sedlovky zezadu. Ten novej uz to ma zevnitr ramu. Asi aby se do toho nedostal bordel.. Jestli nechces cekat, tak si priplat a muzes jezdit jeste tento mesic.. Barva je taky mnohem hezci. Jak ta bila, tak ta modra.. https://www.canyon.com/…-7/3315.html?…

        0 0
        • Ales007  

          Ahoj, díky za tip. Na tohle kolo jsem se díval už předtím. Rozhodně vypadá líp, ale upřímně příliš nechápu tu cenu, která je o nějakých 13k vyšší :-/

          0 0
          • stepanl  

            A bude vůbec ještě ten Ultimate v šedé za ± 55 skladem? Já mám za to, že ne. Dle mého skromného názoru je to pouze doprodej skladových velikostí a jinak jedou pouze nové ročníky, kterou jsou jak zmiňuješ o a pár tisíc nesmyslně výše. Také jsem se poohlížel po podobné žiletce ale s těmi cenami si raději nechám stávajícího věrného Alleze :-)

            E: Podíval bych se určitě na Giant jak už tady někdo dával link. Teď jsou TCRka v rozumncýh akcích viz třeba https://www.7art.cz/ popř. jejich stránka na cyklobazar.cz nebo http://www.giantbrno.cz/…-pro-compact (snad nikomu nedělám nedovolenou reklamu…)

            0 0
            • vt  

              TCR je super kolo, ale vubec ne pohodlne na turistiku … spis bych mrknul na Defy atd.

              0 0
            • David888  

              Taky bych nechtěl být posel špatných zpráv, ale myslím, že když bude čekat na starší model Ultimate za 55, tak se ho podle mě nedočká.

              0 0
            • Ales007  

              No, já doufám, že se tam časem objeví. Už kvůli té „M“ velikosti, kde se píše, že bude skladem okolo července. Tak si říkám, že kdyby to byl doprodej, bylo by to kolo k dispozici hned a ne až za čtyři měsíce :-)

              Ale uvidím. Zase tak moc na tu koupi nespěchám :-)

              0 0
              • gersa  

                U Canyonu to může být za 4 nebo klidně i za 16 měsíců

                Ze zkušenosti mohu říci, že termíny jsou hodně orientační

                0 0
    • David888  

      A co Basso Venta?

      Geometrie je celkem pohodlná, zpracování perfektní.

      Velikost 56 ti bude na 186cm akorát.

      Jinak souhlas jak psal někdo níže, do výběru bych také zařadil kola Giant.

      https://www.yesshop.cz/…mct--2022-2/?…

      2 0
      • cyklista86  

        Jen Basso ma myslim docela malou prostupnost. Tam 32mm nenarves. Nekomu to nevadi, ale dnes uz se tak nejak pocita, ze kdyz to ma kotoucovky, tak se tam vleze aspon 30–32mm..

        0 0
        • McBlacky  

          32 na ciste silnicni kolo neni moc rozsirene. Vypada to, ze se evoluce zastavila u 28–30.

          Cimz chci rict, ze pokud by kolo vyhovovalo zadani, tak bych to nezarezaval diky max rozmeru plaste 30mm.

          Navic vetsina carbon kol je dneska optimalizovana na 28mm plast.

          2 0
        • Cavendish  

          Tady jsou v základu 28mm. Tak 30 mm by se snad vešlo :) I když nechápu, proč bych na silnici měl dávat cokoliv nad 28mm.

          1 0
          • cyklista86  

            Tak je rozdil jstli mas 60kg a jezdis jen po pekne silnici a nebo mas treba 95kg a chces to vzit i pres lesni, sterkovou cestu..

            0 1
            • Cavendish  

              Pokud máš 95kg a chceš to vzít po lesní a štěrkové cestě, tak potřebuješ CX / Gravel a ne silničku na 30mm gumách

              1 0
              • gerrard  

                Kam se mám jít udat, že jezdím na 25mm po polňačkách i když mám přes 100. :)

                3 0
              • cyklista86  

                Zase prehanis ne? Proste dnes vetsina silnicek s tim prichodem kotoucovek a moznosti sirsich plastu dokaze zastoupit roli kola na uziti silnice, rozbite silnice a nejaka ta polnacka, sotolina. Kdyz chces proste normalne jezdit po silnicich a sem tam nejakou trasu spojis usekem po nejake sotoline, polnacce, tak na to je gravel overkill.. Ono se to da i na tech 25mm kdyz na to prijde, ale s vetsi vahou je neco sirsiho proste lepsi..

                0 0
                • Cavendish  

                  No když myslíš :)

                  3 0
                  • Fazzy  

                    Cyklista je sice asi spíš teoretik, ale já bych se ho s dovolením zastal. Přesně ten druh ježdění co popisuje praktikuju a silnička na 28–32 je přesně to nářadí, kerý na to chceš :) 95 kg teda naštěstí nemám, ale žádnej žokej taky nejsem.

                    Mít silničku, která pobere víc je teoreticky praktický, ale pro člověka, co chce jezdit na silnici, tak nějak nepříliš podstatný.

                    1 0
                    • cyklista86  

                      Od jakeho najezdu se stava z teoretika praktik? :D

                      0 0
                      • Fazzy  

                        To neber ve zlym, ale mam pocit, ze uz tu sam dva roky vybiras kolo a podle vseho si porad nevybral :)

                        Ale na co je lepsi gravel, silnice nebo endurance tu radis pravidelne, tak si rikam, ze to bude spis nactena teorie nez realny zkusenosti a kilometry na tehle typech kol.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          Aha no tak ja tady pisu jen to s cim se neda nesouhlasit. Takze zadna kontroverze nevznika. Jinak o novem kole premyslim uz nejaky ten patek to mas pravdu. To mas tak, kdyz se neustale meni situace a me myslenky… Dulezite je, ze behem toho kdyz muzu, tak jsem venku a jezdim. Na cem je irelevantni. :D

                          0 0
                          • ladys  

                            Takže teoretik :D Kolik hodin máš najeto za loňský rok?

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Nevim nemam tachometr. Jen se vzdycky podivam zpetne na mapach.cz kolik sem najel, jake prevyseni nebo si zapnu stravu kdyz si vzpomenu teda.. Kazdopadne minulej rok moc ne kdyz jsem pres leto byl mimo CR bez kola.. :( Zato sem nachodil a naplaval za par mesicu vic jak za poslednich 10 let lol. Ale jinak prumerne kolem 150km za tyden. S tim ze pres leto spis kolem 250km a kdyz je normalni zima se snehem tak za tyden mozna 50.. Proste jezdim pro radost a podle pocitu. Jak mam moc volna a jezdim treba tyden v kuse denne 70km, tak uz se me vubec nelibi ta nerovnovaha kterou to prinasi tzn. maka jen spodek tela a vrch se odparuje pred ocima. Mam radsi rovnovahu mezi cvicenim a kolem, abych se jen nezvetsoval a nebo jen nezmensoval.. :D

                              0 0
                              • ladys  

                                Jak vidím, tak to evidentně něčím měříš. Při tebou udaném průměrném týdenním nájezdu na tom kole co jsi psal, že máš. Je to 500–600h Možná i více…

                                0 0
                                • cyklista86  

                                  Ano merim. Vsak rikam, ze kdyz prijedu domu, tak si sednu k mapam a naklikam si tu trasu kterou jsem jel. :D Stravu moc nepouzivam, protoze mam zaple letadlo na mobilu. Kdyz uz jsem venku nekde v prirode, tak chci dat telu klid od vsemoznych EMF. Prijde me zbytecny se nechavat ozařovat mobilem a GPS. Ale to je na jine tema.. :D

                                  0 0
                                  • ladys  

                                    Jsi zamrznul v 80tkách? Člověk prošpikovaný GSM,WiFi, kosmický zářením.. GPS je jen přijímač.

                                    1 0
                                    • cyklista86  

                                      No vsak prijima a urcite to neco dela. No a prave ze kdyz jsem doma tak me tu nad hlavou grilujou anteny operatoru, wifi a pod.. Tak aspon venku to chci minimalizovat.. Idealni by byo misto jezdeni na kole chodit na boso, ale to bych driv zdechl na boreliozu bo bych mel po kazde prochazce na sobe 30 klistat. Tak aspon to kolo s mobilem v letadlo modu no.. :)))

                                      0 0
                    • Cavendish  

                      Párkrát sem na silnici s 28mm gumou projížděl kratší štěrkovku a nespatřil sem na to nic fascinujícího. Gumy jsou stejně moc úzké a karbon tuhý, takže mě to akorát vyklepávalo.

                      Od té doby co mám CX, která na silnici slušně jede a navíc významně lépe žehlí nerovnosti a v terénu to prostě obstojí, tak se na silnici celý rok víceméně méně práší :)

                      0 0
                      • Fazzy  

                        Fascinujícího na tom samozrejme neni nic, ale projet to naprosto v pohode lze :) Je to na preferencich kazdyho, ale pokud ja vim, ze 95% moji trasy vede po silnici s tim, ze nekde musim nejakej usek propojit po sotoline, tak kvuli tomu rozhodne krosku brat nebudu. Silnicka na asfaltu mi proti krosce rozda nasobne vic radosti nez smutku v pripade projeti kousku nezpevnenyho povrchu. Ze kroska jede „slusne“, mi osobne nestaci no :)

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Jo, já to chápu. Je to o osobních preferencích každého. Ale určitě bych nějakou silničku nevyřazoval z výběru jen proto, že pojme maximálně 28mm, nebo maximálně 30mm gumu.

                          0 0
                      • Hagner  

                        Mám podobnou zkušenost ;-) Kupoval jsem Domane se záměrem zjednodušení cesty, tři kilometry lesem po štěrkový cestě z Alm na silnici, než to složitě objíždět autem ;-) S 32mm gumama to nebylo nic moc, přemýšlel jsem, že tam zkusím nějaký 35, ale nakonec z toho sešlo. Na druhou stranu, na rozbitou silnici je Domane skvělý. Jsem starší člověk a tudíž už evidentně rozmazlenej :-D ale chápu, že někdo to má jinak a jezdí ten štěrk v poho ;-)

                        0 0
        • Chaingang  

          Takhle vypadá prostupnost s 28 mm pláštěm. Limitem bude tak 30 mm, což mi přijde dostačující.

          0 0
        • Ales007  

          Mám v plánu jezdit max 28 mm, takže by to bylo OK. Díky za tip! ;-)

          0 0
          • cyklista86  

            Kdybych vedel ze nebudu chtit vic jak 28mm plaste, tak bych se mozna dival i na silnice s rafkovyma brzdama.

            0 0
            • Ales007  

              A to já zase kotouče chci. Jsem na ně za ta léta už tolik zvyklý, že bych nic jiného nechtěl :-)

              0 0
              • cyklista86  

                Jo chapu. Ja bych do rafkovych sel jen kdyby se naskytla fakt zajimava koupe. Treba nejakej top model zachovalej za super cenu.. V takovem pripade bych rozhodne radsi jezdil na tom nez na nejakem kole stredni tridy jen protoze to ma koutoucovky. Stejne pokud clovek fakt nejezdi do zahranici na ty velke kopce, tak rafkove brzdy nejsou nijak limitni..

                1 0
                • Melvin  

                  Já jsem rád za ráfkové brzdy i tady a to jsem vždy byl zastáncem toho, že u nás to vůbec není potřeba. Ale jak to člověk vyzkouší tak není cesty zpět. Obzvlášť pokud chce člověk karbonové záplety.

                  0 0
              • cyklista86  

                Btw bazaru bych se taky nebal. Mrkej treba na tohle https://www.cyklobazar.cz/…dr-2022-l-56

                0 0
                • Ales007  

                  Nevypadá to zle :-) Ale tentokrát si chci udělat radost a koupit něco úplně nového. Pár bazarovek už jsem měl a vždycky se časem aspoň nějaký drobný problém vynořil. U kola za pár tisícovek o nic nejde, ale u takto drahého stroje bych už se bál.

                  0 0
                  • gemini  

                    Pokud nemáš problém nakoupit z Německa, co toto…Koga

                    0 0
                    • Ales007  

                      To vypadá hodně dobře! Díky za parádní tip, budu sledovat a když by byla 58 brzy skladem, šel bych do toho! :-)

                      0 0
                  • cyklista86  

                    Nevim jakej problem by se mohl vynorit, kdyz si to kolo poradne prohlednes a projedes.. Ale chapu nechces, tak nechces.. :D

                    0 0
    • BikerM  

      Najezd mas slusny! :) Byt tebou, tak jdu do Canyonu a casem poridim nejaka lehci karbonova kola, klido z bazaru, pokud budou ve slusnem stavu.

      Ten Canyon je moc peknej, 105 sada bohate postaci, taky v budoucnu trochu usetris na levnejsich dilech.

      0 0
      • Ales007  

        Díky! :-)

        Přesně tohle mám v plánu :)) A naprosto souhlasím i s druhou poznámkou – Ultegra by se mi samozřejmě líbila víc, ale tahle sranda pak něco stojí :))

        0 0
        • PucalkovicAmina  

          Co tohle v elektrice? https://www.canyon.com/…ad/3479.html?…

          0 0
          • Ales007  

            Elektriku nechci, už teď mě štve to neustálé nabíjení světel, GPS, atd. :D

            1 0
            • Hagner  

              To nabíjení je na tý elektrice fakt limitní :-D

              0 0
              • milan.v  

                Asi tak… Jednou za čas, to tě hrozně omezuje…

                0 0
                • cyklista86  

                  Plno lidi ma rado kola protoze jsou to jednoduche stroje a posledni co by chteli vubec resit je jestli maji nabitou baterku. Hlavne u nezavodnika je to uplna zbytecnost. To uz bych za ty penize radsi poridil neco co opravdu ovlivni jak efektivne to kolo jede.

                  0 0
                  • Fazzy  

                    Už sme zase u toho. Jels na kole s el. řazením, že víš jaká je to zbytečnost? :)

                    0 0
                    • David888  

                      :)

                      0 0
                    • cyklista86  

                      Pro cloveka co resi rozpocet a nebude na tom kole zavodit je elektricke razeni zbytecnost. Co na tom nechapes? Jestli na tom nejakej pepa jezdil nebo nejezdil je irelevantni.

                      0 0
                      • Fazzy  

                        Nechápu na tom, kde bereš sebevědomí radit lidem ve věcech, o kterých nic nevíš. Aleš zrejmě ví dobře jakej rozpočet na to má a jako důvod proč nechce el. řazení uvádí, že ho štve nabíjení. Ne, že je to pro něj drahý. Tak se mu nesnaž podsouvat, že je to jen blbůstka pro závodníky.

                        Připomínáš mi mýho bratrance. Ten je taky schopen si jen na základě vlastních pocitů vytvořit názor, kterej bude hájit do roztrhání těla. A po čase (obvykle po střetu s realitou), ten názor naprosto změní a navíc začne rozhlašovat, že ten předchozí názor nikdy neměl :D Tzn. moje rada zní, půjč si na měsíc kolo s el. řazením a pak se vrať Alešovi poradit, jestli za to ta investice stojí nebo ne. A nebo radši neraď vůbec.

                        5 0
                        • cyklista86  

                          O rozpocet mu asi jde. Kdyby neslo, tak uz ma objednany ten ultimate CF za 70 litru. Takze asi bude rad kdyz usetri kazdej litr navic. Coz je pochopitelne a v takovem pripade je elektricka nesmysl a kdyby chtel utratit tech 70 tisic za kazdou cenu, tak me budes tvrdit, ze neni lepsi vzit mechanickou zadu a za tech usetrenych xx tisic koupit lepsi kola treba? V cem mu ta zazracna elektrika tak pomuze? Lepsi kola uz davaji smysl vzdycky a pro kazdeho.

                          0 0
                          • Fazzy  

                            A neni spíš rozumnější to nechat na něm? Zvlášť, když mu k eletrickýmu řazení nemáš co říct? Nebo si nabyl dojmu, že je ekonomicky nesvéprávnej?

                            1 0
                          • PucalkovicAmina  

                            Jenže za ten rozdíl mezi mechanickou 105 a elektrikou od Sramu lepší kola nekoupí. Pohodlí na závodním rámu se také konat nebude a širší pláště tam asi nedá. Jako kdyby se dalo sehnat to za 50, tak by to bylo fajn. Byl to jen takový nápad, za elektro mi to přijde slušná cena, většina top výrobců by tam v této cenové relaci měla maximálně Tiagru…

                            0 0
                          • skaj  

                            Kdyz se ukazalo, ze si na trailovym HT nikdy nesedel, a presto davas mimonske rady tazateli, tak si radsi utekl rozdavat rozumy sem o elektrice, kterou jsi nikdy nemel a o silnicce kterou uz nekolik let jen vybiras?:) Muzu se zeptat, aspon minimalni sebereflexi mas? Odpoved teda necekam, on to zase bude utek do jineho vlakna o kterem vis lautr prd:)

                            1 0
                  • Sulka  

                    To s tim zavodnikem/ne­zavodnikem u elektriky nejak nechapu?

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Tak kdo potrebuje presnejsi a rychlejsi razeni zavodnik a nebo clovek co si muze jezdit podle sebe?

                      0 0
                      • Hagner  

                        Jasně ;-) Nevíš o čem to je, ale komentovat to musíš :-D Twl jestli ty tvoje rady ohledně stravování mají stejnou hodnotu, tak budu muset přehodnotit ty co jsem si vzal k srdci :-)

                        0 0
            • PucalkovicAmina  

              Jako tak to máš pravdu. Další dvě baterky navíc, když člověk někde zastaví, musí to všechno vzít sebou, aby to někdo nečmajznul a to už se pronese :)

              0 0
            • cyklista86  

              Tak na 105 a doba dodani taky idealni. jak se udela venku pekne na kratke hadry, tak ti cerna dodavka doveze krabicu.. :D A ja myslim, ze i ta moznost dat tam defakto gravel plaste se ti bue libit. Ikdyz ted rikas, ze vic jak 28 tam chtit nebudes.. :) https://www.canyon.com/…-7/2735.html?…

              0 0
            • ladys  

              Třikrát za rok to nabiješ a řadí to podstatně lépe. Nějaké kolo s el. řazením si vyzkoušej;)

              1 0
    • Janouch13  

      Přihodím Cube:

      https://www.cube.eu/…black/678050

      https://www.cube.eu/…black/677310

      super poměr cena výkon

      1 0
      • cyklista86  

        Ani jeden model toho AGREE nemaji s mechanickou sadou coz je zvlastni u znacky jako CUBE teda..

        0 0
      • DDDD  

        Za 60t na Di2 105 12sp super cena. V budoucnu možná lepší kola.

        0 0
        • milan.v  

          Ještě je potřeba dodat, že 12s 105 převzala část věcí od 11s Ultegry Di2, například přesmykač, a to je dlouholetý etalon v elektrice, řekl bych odladěnou funkčností naprosto na špičce…

          Dlouhodobé zkušenosti s tou 12s 105 pochopitelně zatím nejsou…

          2 0
    • Fazzy  

      Ještě sem si teda vzpomněl, že sem nedávno narazil na loňský modely Stevensu za rozumný ceny. Už nemůžu najít, kde to bylo, ale možná tady se tváří že je umí dodat http://www.feltbikes.cz/…22,1619.html

      Popř. ani aktuální modely Izoardu nestojí úplný nesmysly. Nevím, jestli to ještě dělá, ale kdysi dodával Stevens uživatel tomas.nov8 Můžeš ho zkusit kontaktovat jestli o něčem neví.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.