news.auto.cz/aktuality/londyn-za-vjezd-do-centra-zaplati-sportovni-auta-a-suv-25-liber.html
ano, ale v případě, že bude kudy centrum objet – tzn. kompletní okruh kolem Prahy
Celá tahle blbovina s CO2 je nesmyslná, když se takhle přežene. Platit obecně za vjezd do centra ANO a omezit tam plošně dopravu také ANO, ale NE různě pro různá auta. Když mám hybridní sportovní auto, budu platit za status „sportovnosti“? Nebo neplatit, protože produkce CO2 je minimální? Nebo je sportovní auto výkonné BMW, které má prahy a spojler od AC Schnitzer? Co je třeba Mercedes C klasse AMG? Limuzína nebo sporťák? Co už je SUV? Allroad Quattro nebo až BMW X5? Je to podle tabulek, podle výrobce, spotřeby? A je to stanovené správně? A kdo to stanovil? Nějaký úředník nebo komise odborníků/úředníků?
Tohle globální oteplování opravdu vymyslel nějaký pojebaný mozek. Narozdí od fyzické přítomnosti aut, která je mrzutá, se totiž jedná o chiméru, která si získala nebezpečně moc zastánců a která nás docela nepříjemně omezuje na právech.
CO2 CO2 CO2 CO2… Když moje lahev sodovky prská CO2 bublinky nebo co to tam je, budu za ní příští rok platit vyšší daň?
minimalne tu prvni cast vidim stejne.
ale vzdyt to tam mas popsane, jasne,ze by se to vymezilo presneji,ale ted to tam vice mene je
Dám příklad. Starší BMW 530i mělo kombinovanou spotřebu 9 litrů na 100km. Novější BMW 320i (rozdíl v objemu motoru 1 litr a ve velikosti značný) mělo kombinovanou spotřebu 8,9 litrů na 100km. Oba dva špičkové benzínové motory s mnoha oceněními za chod, úspornost atd.
Jak chceš vysvětlit majiteli BMW 530i, že jeho vozidlo, ze kterého platí vyšší pojištění, povinné ručení a další, má při stejné spotřebě (a tudíž nejspíš podobných emisích CO2) platit, víc peněz za vjezd do centra, kde třeba dokonce žije nebo kde bydlí jeho babička, které vozí nákupy, než majitel zmíněného menšího sedanu 320i? To je prostě ADMINISTRATIVNÍ omezení svobody, protože těžko lze adminsitrativně postihnout veličinu „dynamičtější jízdní styl“, který vyžaduje slabší motor určité kategorie, zvláště ve městě. A podobně je to s těmi SUV.
Když se ty rozdíly pohybují v rozumných minimálních mezích, není důvod vytvářet zbytečnou administrativní tyranii. A v Londýně je to samozřejmě ještě celkem rozumné – tam ten vjezd nechtějí zakázat úplně – jako třeba jinde.
každý auto má v technickým průkazu kategorii(M1, M2, N1 …). Tyhle kategorie přesně vymezují vozidla. Standard je platný pro všechny výrobce.
ty s sebou vsude vozis velkej technicak? ja tedy ne a v malym je prd…
v osvědčení o registraci by taky měla být vyznačena kategorie auta. Předpokládám, že systém kontroly nebude na základě techničáku, ale udělené vyjímky. Něco podobného zavedli v Berlíně, pokud chceš do centra musí tvoje auto splňovat emisní limity, které ověří na STK za cca 6€. Tam s sebou techničák vzít musíš. Dostaneš nálepku a jedeš.
takze kdyz prijede vidlak nekde od Brna do prahy a bude potrebovat odvezt starou babicku k sestre na Vaclavak, tak si s sebou vezme technicak, po ceste se zastavi na STK, zaplati, dostane nalepku a jede? nebo mu reknou ze 120 nesplnuje limity a pujde si rovnou koupit novy auto? neni to divny?
to je 21. století.
to je 21. století.
Hele tak zrovna pro toakovýho člověka by bylo mnohem jednodušší to auto nechat na černým mostě a dál jet i s babičkou na ten václavák metrem.
jiste, prelozime nemohouci babicku na vozejk a pojedeme s ni MHD a pak ji dotlacime od metra po kostkach k sestre. pak se MHD vratime do auta pro veci, co se nedaly s babickou na vozejku pobrat. akce tak na pul dne a pri soucasnejch cenach MHD a parkovnyho za par set Kc. Nemyslim si ze by to pro nej bylo jednodussi nez zajet proste na vaclavak a tam babku vylozit.
BTW: kde nechat auto na Cernym moste? je tam nejaky parkoviste tak velky, aby vsichni kdoz prijedou z tohodle smeru tam mohli to auto nechat a dal jet metrem?
doporučuji železného oře, jede skoro až na václavák a to téměř z každý vesnice :)
Je tam nejaký autobazár. Môže ho nechať tam. :)
na to nejde reagovat jinak nez kdyz o tom ho*no vis, tak proc k tomu reagujes???
vozickare v mhd potkavam denne, stejne tak kocarky, kola(metro), nema s tim nikdo problem
na cernem moste, jako vsude dokola, funguji tzv. P+R parkoviste (park and ride), kde za 20kc muzes nechat na hlidanem parkovisti auto cely den, kdyz pouzijes sluzbu DPP – tzn. koupis listek (90min stoji 32Kc, cely den 110kc, cize za 130 MAX vyridis babicku, ktera to ma zdarma na ZTP)
kapacita 2 parkovist P+R na cernaku je 131+294 mist, aktualne je volnych 177 mist
docela bych te chtel videt, jestli je to jednoduzsi nez saskovat s autem na vaclavaku, kde je zrovna pro auta plno omezeni a dost neprijemne se tam autem pohybuje, nehlede na to ze v centru zacvakas za parkovani minimalne 50kc/h
oj, mrtvola, no asi uz to za tu dobu zjistil sam :D
ted je boj proti CO2 v mode, tak se tim zduvodnuje kdejaka ptakovina. ale s omezenim vjezdu souhlasim a prospelo by to i praze (pokud by mela hotovy obchvaty..)
az budou obchvaty, az bude vyresena kapacita parkovist na okraji prahy, az bude vyresena dustojna doprava z nich do centra..... tak se muze zacit premyslet o nejakym omezeni nebo zpoplatneni a to by melo mit nejakou logiku – ne jako treba povinny ruceni, kde nejdulezitejsi faktor je obsah valcu motoru, tedy uplne nesmyslnej udaj ve spojeni s pojistenim…
Podle stejný logiky bych mohl jezdit rychle po chodníku, porážet chodce a obhajovat se tím že až budou všude cyklostezky tak budu jezdit po nich.
ja v tom nevidim ani minimalni analogickou podobu.
pokud neco zakazu (zpoplatnim, zrusim), tak mi prijde normalni nabidnout nejakou alternativu, abych dotcenym nezpusobil nebo zpusobil minimum problemu. pokud by v soucasny dobe bez alternativnich reseni zpoplatnili vjezd do centra, tak se stane akorat to, ze nebude kde zaparkovat ani na okraji prahy z duvodu absence parkovist, MHD praskne ve svech, doprava se zastavi v hodne sirokym okoli. predstava ze staci neco nekde zakazat a zpoplatnit je velmi naivni a tvrdit napriklad zvasty typu „tak se bude chodit pesky nebo jezdit na kole“ je projev pocinajici demence.
Já v tom naopak vidím dopcela dobrou analogii – to že nemám cyklostezky meě neopravňuje jezdit po chodníku.
To že není nějaký okruh mně neopravňuje jedit do centra.
No zvláštní že třeba při povodních kdy byla velká část centra zavřená to fungovalo celkem dobře.
Jinak to už tady bylo několikrát, ale když se podíváš do aut co stojí v kolonách tak velká část je z prahy, tj. nikde by neparkovali, resp, by parkovali tam kde přes noc.
„tak se bude chodit pesky nebo jezdit na kole“ jsem nikde netvrdil a taky myslím si že to není řešení.
Já dokonce nejsem ani pro úplný zákaz, lepšíé měn přijde nějaké zpoplatnění, i třeba v závislosti na tom jak auto znečišťuje ovzduší, hlučnosti atd.
Naopak si nemyslím že existuje nějaké „právo“ mít auto a tímpádem mít právo nějak jezdit a někde parkovat. když si koupím koně tak atky nebudu po nikom chtít aby mně zajišťoval místo na parklování koně před barákem. Většina řidičů má ale pocit že mají právo na parkování na ulici.
ale ja muzu jezdit do centra, nikdo mi to nezakazuje a nic tim neporusuju… na kole po chodniku jezdit nesmis a srazet chodce uz vubec ne
pri povodnich nefungovala spousta firem a instituci, hodne lidi dostalo volno, navic to bylo v lete v dobe prazdnin…
to ze je auto z Prahy je uplne nesmerodatny, cesta z Berouna na Zlicin je pro MHD i z casovejch duvodu treba vhodnejsi nez cesta z Praha4-Tocna do Cimic i kdyz to je v ramci mesta.
tak se bude chodit pesky nebo jezdit na kole" jsem nikde netvrdil a taky myslím si že to není řešení.
zpoplatneni ano a netvrdil sem ze ne, ale za urcitych podminek aby to mohlo fungovat, je nutny prijit s nejakym resenim situace, ktera diky tomu vznikne. nedokazu rict na zaklade ceho by se stanovila vyse poplatku, ale emise ci hlucnost mi prijde jako sice teoreticky dobry reseni, ale nedokazu si predstavit, jak by to mohlo fungovat v praxi… mozna dlouhodoby povoleni na zaklade emisi a kratkodoby bez ohledu na emise za urcitej poplatek… fakt nevim…
mas pravo mit auto a mas pravo ho parkovat na mistech k tomu urcenych nebo schvalenych, tedy i na ulici, nikdo ti nemuze odeprit zaparkovat auto na ulici, stejne tak tam muzes pres noc nechat zaparkovanyho kone, pokud si myslis, ze tam do rana vydrzi a ze mu to udela dobre.
To právo na parkování jsem myslel tak, že spousta lidí má pocit že mají jakýsi právo parkovat co nejblíž bytu a že pokud tam parkovací místa nejsou tak má radnice/město/stát/ povinnost jim to místo vybudovat.
Jinak třeba velikost poplatku podle emisí a hlučnosti je dobrej nápad, pokud vím tak kontrlola emisí je sopučástí STK tak by se prostě měřil i faktický objem emisí a podle toho stanovil poplatek.
Jinak ono by se toho dalo vymyslet spousta i s těmi jednorázovými poplatky, musel by být např. relativně velký aby ho zaplatil jenom ten kdo má opravdu důvod.
Já třeba vůbec nejsem pro to to zakazovat absolutně, spíš mně přijde dobrý model „chceš si zajet na václavák? ok, ale bude tě to stát 2000,–“.
Nebo dobrý je systém co dělají v některých městech – při opravách silnic v centru vždycky nějaké místo uberou a místo toho uděůají lavičku, kus parku atd. Lidi pak do centrra tolik nejedoui protože prostě nemají kde zaparkovat.
… jen ty 2000 jsou fakt moc, ale 300 by mohlo byt za jednorazovku ok, s tim, ze by se platilo jeste pripadny parkovani…
…precijen na vaclavaku a v centru vubec funguje hodne firem, ktery se bez zasobovani, kuryru… proste neobejdou. jsem pro nastaveni takovejch pravidel, aby si nekdo rozmyslel jestli pojede do hospody do centra autem, ale aby to nebylo likvidacni pro lidi co tam tim autem proste jet musej.
Ale no tak, ja jsem pro – stvou mne ty velky kravy, ktery se proplytaji mestem, je to stejne, jako je zakaz vjezdu traktorum na silnice prvni tridy a dalnice. Neni tohle diskriminace? Sice je to napasovany na CO2, ale dulezitejsi jsou emise ostatnich latek, ktere jdou ruku v ruce s CO2 – hlavne sazi z naftovych motoru. Dale bych to same zavedl na autobusy – povnnost alternativniho paliva, minimalne plynu.
Za A/ jsou SUV ruzných velikostních kategorií, takže třeba tvoje vytuněná voktávka může vážit víc a produkovat víc splodin než SUV a to mi řekni, jak tohle chceš kategorizovat. Za B/ jsou SUV benzínová a dieselová s různými objemy motorů. Samozřejmě že nafotvý čtyřlitrový motor na vozidle typu Audi Q7 (nebo jak se jmenuje), vyprodukuje sazí hodně. Za C/ je trend vyvíjet hybridní SUV, a pak mu zakážeš vjezd, jenom protože je to kráva nebo protože jako správný socialista závidíš bohatšímu bratru, protože sám jsi své rodině nebo na cestu do práce nemohl pořídit větší auto?
My jsme třeba v rodině všichni vysocí lidé. Ve vozidle typu Škoda Fabia je nám docela zatěžko dohromady někam jet. Máme proto platit větší daň z CO2, protože jsme se nenarodili jako skřeti? Nebo celej život jezdit s uskřípnutýma chodidlama pod sedadlem a hlavou ohnutou o střechu? Některé věci se opravdu NESMÍ PŘEHÁNĚT!
Takže opakuji: Jsem mírumilovný a rozhodně si myslím, že dopravu v centru je třeba PLOŠNĚ fyzicky OMEZIT po vybudování obchvatů. Ale ne administrativně na bázi CO2 a JEN v centru Prahy, PROSÍM, to je ta největší **********, jaká nám tu ještě scházela. Už tak se z větších a silnějších aut platí větší daně, pojištění, platí se za vyšší spotřebu ap.
A něco jiného je traktor, který svou povahou odporuje rychlostní silnici. Brzdí snad SUV svými rozměry dopravu? Ohrožuje snad svými rozměry při srážce okolní vozdila více, než podobně velký sedan? NE. Takové SUV by se totiž moc neprodávalo. Traktor tyhle nevýhody při pohybu na dálnici zcela jasně má, proto je tam zakázaný.
Dodam za D) vsechny tyhle zakazy a omezeni (a vlastne vsechny zakony) se delaji jen proto, ze 90% lidi jsou kreteni a chovaji se neohleduplne k ostatnim – je mi jedno, ze je nekdo bohatej a ze ma na velky a drahy auto, ale to neznamena, ze si ho jeste musi koupit. Chce to pouzivat mozek – offroad je auto OFF ROAD, tedy chapu, ze si ho koupi sedlak, ktery jezdi po poli, ale ne manazer, ktery jezdi jen po meste, to je podle mne zamindrakovanej debil. Stejne je to se vsim ostatnim – at uz jsou to ctyrkolky, ktere jsou u nas vesmes na hovno, psy, ktery jsou zavreny celej dem v malem byte a zeserou cely okoli atd. atd. Vsechny tyhle veci maji svuj smysl, ale oni se pouzivaje bez smyslu, bez premyselni jen proto, ze je to zrovna IN a ze si tim dotycny zvetsi svoje ego, a kdyz tihle lide nemaji argument, zacnou placat neco o svobode, ale nechapou, ze svym jednanim uz potlacuji svobodu ostatnich, coz sami pripustit nehodlaji, stejne je to s kourenim – kdyz zakazem kurakovi kourit, je to potlaceni jeho svobod, ale kdyz on si vedle mne zapali a ja to musim cuchat, aniz bych to chtel, tak to potlaceni mych svobod neni?
jenom takovej dotaz: jak muzes vedet ze ten kravatak v offroadu tim autem treba o vikendu nejezdi na chalupu, kam se jinym autem nedostane? ma si koupit este jinou plechovku, aby byli zavistivci spokojeny? stejne tak ty si reknes ze to je curak ze jezdi takovou karou do mesta a pritom tam s ni muze jet poprve a naposled, treba proto ze tu malou (pro tebe skousnutelnou) ma v servisu…
jinak to jsou kecy :)
U nas neexistuje chalupa, kam se nedostanes normalnim autem a pokud existuje, tak je to typu lucni bouda, kam se ani normalne nesmi, takze tohle jsou jen vymluvy. Navic i kdyby, tak ty tisece tahovyhle aut, co v Praze jezdi (vcetne Hummeru), tak urcite nemaji chalupu nekde, kam se nedostanou. To jejich auto videlo travu tak maximalne pres svodidla na dalnici…
ja znam minimalne dva lidi (coz je presne polovina majitelu SUV co znam) co na chalupu bez takovyho auta nedojedou, mozna tak v lete este jo ale s odrenym podvozkem.. jinak ke standardni vybave patri lopata a navijak. a ten dalsi to ma protoze potreboval auto a tohle bylo po ruce a jemu se libilo, auta neresi… a ten posledni za tim kazdy jaro a podzim taha plachetnici do chorvatska… ano muzes rict, ze si maj koupit chalupu tam kam dojedou vlakem, ze tahat lod do Chorvatska je zhyralost… ale bude to maximalne tak zavist, nic vic.
co je tobe vubec do toho, kdo cim jezdi? SUV je oproti normalnim autum relativne mizivy procento a jestli si nekdo prodluzuje pero v hummeru ti muze byt uplne sumak. Me to aspon nechava v klidu, narozdil od picusu, co maj porad problem s tim, ze nekdo dela neco jinak nebo ma neco jinyho nez oni…
BTW: kdybych neresil penize, tak klidne v SUV taky jezdim – je to velky, pohodlny, sedis vysoko takze mas dobrej prehled a kdyz to do tebe nekdo posle, tak mas lepsi vyhlidky nez v nejaky maly sragore.
výstižné a přesné
Vubec jsi nepochopil, o cem tu mluvim… a tve vysteknuti „co je tobe vubec do toho, kdo cim jezdi?“ mluvi za vse. Mne je jedno, kdo cim jezdi, ale nesmi tim omezovat ostatni. U nas si kazdy predstavuje demokracii jako „muzu si delat co chci a vsichni mi jsou u prd*le“, ale tak to neni – demokracie je fair-play, mohu vse, ale nesmim tim omezovat okoli, na opatku mohou ostatni vse, kdyz tim neomezuji mne.
Jenze kazdy se ridi jen heslem po nas potopa – proto tu jsou konflikty cyklisti-chalupari, ctyrkolkari-lesaci, cyklisti-lesaci, offroadisti-auta, kamiony-auta, myslivci-cyklisti atd. atd. A proto se zavadi restrikce – protoze jsou lidi neohleduplny – proto se omezuje rychlost na silnicich, proto u skol stoji policajt, protoze se jinak najde vzdycky nejaky kret*en, ktery to tam prosvisti stovkou, proto je zakazan vjezd autum a motorkam do lesa, protoze by tam z toho lidi udelali kulnckuna drivi. A proto se taky navrhuje, aby offroady jezdili po meste, protoze je to nesmysl, coz dotycny nepochopi. Vis, o cem tu mluvim?
A opakuju – nekritizuju to, ze na to nekdo ma a neni to zavist, ale penize se nechaji utratil daleko lip… Ale tam to vzdycky skonci, kdyz dojdou argumenty, tak se vytahne nejaky nesmysl vystek. To bych mohl zavidet, za me nekdo lepsi kolo nez ja, ze ma nekdo lepsi kameru nez ja, ze ma nekdo lepsi obed nez ja nebo cokoliv jinyho. Proc zrovna auto?
A kdyz zminujes tu jachtu, tak si za cenu ty jachty, kterou tam tahnes pres pul Evropy, koupis pobyt na daleko vetsi a luxusnejsi jachte na par mesicu. Takze asi tak.
Stále nechápem, prečo by offroad nemohol jazdiť v meste.
s tim poslednim odstavcem jsi prestrelil ne? to, ze ty by sis koupil pobyt na jachte, tak to nemuzes chtit po jinych prece? otazka priorit
HELEDETE NEVITE JAK JE TO S REZERVOU V AUTE? MUZE NA NI BYT JINA PNEUMATIKA NEZ NA TECH KOLECH CO JSOU NA AUTE? NIKDE TO NENI POPSANO NE? Kdyz mas dojezdove kolo,tak je to taky neco jineho
na rezerve muzes mit jakoukoliv pneumatiku, ale musis splnovat stanovenej rozmer a hloubku vzorku…
pro nouzove dojeti, muzes mit co chces…
ja si to myslel, doufam, ze stanovenym rozmerem myslis rozmer povoleny dle technicaku :)
jooo, jasne :)) promin :)
Fundovaná odpověď. Malá otázka: ty jsi z oboru?
heh… kdepak :) jsem jen vyborny zjistovac informaci :) (mam kolegu, ktery je takovy moto-pravnicky vseved)
tak a ted jsem se shodila, a to jsem vypadala jako baba motoristyčna
Naopak, naopak, obdivuhodná orientace. Znám spoustu „pánů“, kteří o pneumatikách na svém „mazlíkovi“ nemají ani ponětí… /on ten můj nick nemá s medvědy nic společného :-))/
Ale já chci svojí jachtu, chci si jí sám spravovat, lakovat, „tunit“, mazlit se s ní…:) Takže asi tak.
muhahaha
jako nevim cim te osobne omezuje takovej offroad ve meste vic nez treba Avie, S mergl nebo dodavka kuryrni sluzby… ja v tom vazne nevidim vubec rozdil, ale zakazovat by se mela jen jedna skatulka a v tom podle me zavist roli hraje.
ad po nas potopa: to nema nic spolecnyho s tim co ridis, ale JAK to ridis.
…nekdo kolo, nekdo auto, nekdo barak…
…ale ta jachta je jeho a bude ji mit mnoho let. nechal si ji postavit podle jeho predstav tak aby se mu na ni libilo. Jinak muj otec treba koupil, zrekonstruoval a vybavil chalupu tak za 2,5 mega… myslim ze by sme mohli za ty penize jezdit celkem dlouho po hotelich v cely evrope, ale jaksi to neni to, co bysme chteli…
Nene, ja jen tvrdim, ze se ma auto pouzivat na ucel, k cemu bylo vytvoreno, nic vic. Souhlasim s tim, ze nove SUV jsou daleko ohleduplnejsi k zivotnimu prostredi nez, jak pise Luka, tisice starych aut, co tu cadi, vcetne tech avii a spol. Ale neco jinyho je, kdyz posta rozvazi plny autak baliku a neco jinyho je, kdyz si nekdo vozi zbytecne zadek pres Prahu v offroadu. To uz bysme mohli rict, k cemu je MHD, kdyz muzem vsichni jezdit autem.
Ano, s tim souhasim – JAK to ridis, ale
Ano, jachta bude jeho a bude se na ni divat, jak mu na zahrade pekne chatra…
A nacpani penez do chaty mi prijde urcite uzitecnejsi, nez zrovna ten offroad…
ach jo..
auto je vytvoreno k preprave osob a veci. ze nektery auto umi jezdit po sutrech neznamena, ze nesmi neumi jezdit ve meste.
ta jachta mu rozhodne nechatra a uz vubec ne na zahrade. pres zimu je v lodenici na udrzbe a na jare jde na more, kde ji cely leto vyuziva…ano, ten clovek nepracuje, ma vydelano (ne nakradeno) a cely leto az na par tydnu travi u more.
pokud mas dostatek penez, tak si koupis oboje a neresis, pokud nemas, tak si nekoupis ani jedno, pokud mas „stredne“ penez, tak si koupis jenom jedno, ale zalezi na osobnich preferencich co, nekdo chce holt auto a nekdo barak at je duvod jakejkoliv, ale prijde mi blby, aby nekdo komu prijde barak z jeho pohledu lepsi volba rikal nekomu s opacnym nazorem, ze to je spatne, aniz by vedel vic… zkus to proste pochopit, ze nejsme vsichni stejni.
těch důvodů, které vedou různé metropole k omezení vjezdu off road a SUV vozidel je docela dost. v první řadě z podstaty věci jsou jmenovaná vozidla těžká a vybavena motory s větším obsahem. Tahle kombinace je zaručený zdroj vyšších emisí NOx, CO, HC, CO2 a pevných částic. Uvedené škodliviny je nejtěžší regulovat v nízských otáčkách tedy volnověh a pomalá jízda po městě. Dalším negativem je samotná velikost vozů takže zabírají místa k parkování … Dalším negativem je minimální ochrana při střetu s chodcem, jsou tedy nebezpečná pro chodce, kterým je většina center především určena. A v neposlední řadě již zmíněná výhoda velkého auta při nehodě je nevýhoda pro všechny ostatní.
V Paříži mají třeba zákaz vjezdu off roadů do centra pro SUV je vjezd limitován v případě období zhoršeného ovzduší a jejich majitelé si nemůžou pořídit residenční parkovací kartu.
Když to vezmu z pohledu Prahy tak již dnes máš do centra zákaz vjezdu nákladních vozidel.
A v neposlední řadě vzkaz pro majitele off road vozidel, v České republice platí nějaký zákon, který ukládá majitelům těchto vozidel pravidelně pečovat o údržbu stroje tak aby byl neustále provozu schopný, protože si ho může kdykoliv a to i v době kdy není mobilizace vyžádat armáda bez nároku na odškoednění.
a ještě jenom na ukázku co si v zemích s trochu delší demokratickou historií oficiálně myslí třeba v Londýně:
mayor of London, Ken Livingstone, who last month described 4×4 vehicles as „bad for London – completely unnecessary“ and called their owners „complete idiots“.
to s tema chodcema beru, to je ale asi jedinej rozumnej duvod.
jsou tezsi a maj velky obsahy motoru… X5 3.0D vs S-klasse 400 CDI…zakazat obe nebo jen X5, protoze je to SUV i kdyz je lehci a min zere a ve finale je i mensi na delku? proc to omezovat na kategorii SUV? proc to vubec omezovat podle kategorii? proc to teda neomezit na velikost, vahu nebo jakoukoliv jinou porovnatelnou hodnotu? tohle me vadi…
ad parkovani a zabirani mista… kdyz krava v Saxu blbe zaparkuje, tak zabere vic mista nez 2 SUV. Navic spousta firem v centru, ma vlastni parkovani ve dvore nebo vymezeny a zaplaceny mista k stani, takze ani tohle nemuze byt plosnej argument.
ad parkovani a zabirani mista… kdyz krava v Saxu blbe zaparkuje, tak zabere vic mista nez 2 SUV.
To je tak pitomej a srandovní argument že to snad ani nemůžeš myslet vážně:-)
myslim to smrtelne vazne – je to kazdodeni praxe a je jedno jestli to je v centru nebo na sidlisti. ono takovej pudorysnej rozdil velikosti mezi oktavkou a prumernym SUV je celkem mizivej, tech +/- par cm nema moc vliv.
Kdyz krava v SUV zaparkuje blbe, tak zabere 2× tolik mista nez krava v Saxu… to neni argument.
Ono vetsinou ani tak nejde o dylku jako o sirku – v uzkyck ulickach, ve kterych v davnejch dobach jel jen kun z uzkym povozem se najednou maji vyhnout dve SUV? Je to stejny jak na silnici Uvaly-Ricany, kde jezdi kamiony, silnice je tam uzka a kdyz se chteji vyhnout museji jet prikopem. Kdyz jede auto proti kamionu, tak kamion i auto jedou krajnici, to je uplne stejny nesmysl a kamion tam nema co delat. Dalsi duvod je ten, ze silnice tam pripomina klopenou drahu, protoze krajnice jsou propadly asi o pul metru…
donutil si me hledat :-)
sirka Audi Q7, coz je zastupce tech nejvetsich SUV je 1983 (bez zrcatek) mm a sirka Skody Octavia, coz je zastupce nizsi stredni tridy je 1731 mm taky bez zrcatek. Nevim jak tobe ale rozdil 25cm mi jako zasadni neprijde (to je vzdalenost palec-malicek u roztazeny dlane) – a to beru asi to nejvetsi SUV, co lze poridit. Snad kazda dodavka bude vetsi nebo na tom bude hodne podobne. jen pro poradek – rozdil v delkach zminenych aut je cca 50 cm (octavia neni combi) a to mi taky neprijde tak zasadni.
donutil si mě hledat :-)
emise CO2
Mercedes M 500 311 g/km Oktavia 1,4 MPI 168 g/km
Rozdíl pár gramů …
srovnavas nesrovnatelny…
ale treba:
ML 280 CDI 4MATIC. 249–254 g
Oktavia TDI Combi 159–202g
… to uz takovej rozdil neni, kdyz nesrovnavas nejslabsi s nejsilnejsim.
kdyz uz srovnavat, tak nejrozsirenejsi motorizace…
mimochodem moje Felicie na tom bude mozna stejne, ne-li hur nez ML 500, ale holt to neni SUV… tak to nikomu zas tak v zaludku nelezi.
Kdyz jedou proti sobe, tak 25cm*2=pul metru, coz uz hraje dost podstatnou roli. V praze jsou silnice, kde maji problem se vyhnout dva normalni osobaky, tam to pak hraje roli.
Co se tyce emisi, tak ty jsou mereny za urcitych, vetsinou klidovych podminek. Porad ale tvrdim, ze problem neni CO2, ale ostatni latky, ktere jsou karcinogeni. A pokud budou v prumeru emise mensi o 20%, tak je to znat. Zrovna dneska jsem nadaval, jaky je v Praze smrad, ze se tam neda dejchat, jeste ze tam nebydlim…
Jsem pro omezeni vsech cadicu, kdyby se zakazaly stary autaky, tak je u nas hned dost dychatelno:
Keď idú proti sebe dve autá, tak to či sa vyhnú alebo nie (prípadne, ako dlho bude vyhýbací manéver trvať), závisí len a len na miere kokocie tých vodičov.
Auto s menším objemom motora je v „klidových podmínkách“ menej často ako auto s väčším objemom motora.
Som pre obmedzenie všetkých čadičov.
ked naparis kamionom 10krat vacsiu dan, budes to len ty a my vsetci, co ju zaplati. zvysit dan kamionom ti v cenach spravi stejnu sluzbu ako zvysit DPH
najezdim po praze denne cca 50km a silnici, kde by se nevyhnuly dve auta sem jeste nepotkal – vsechny uzky silnicky jsou totiz jednosmerky. v centru obzvlast.
nicmene se nam ta debata od nesmyslnyho zakazu SUV svezla aspon k tomu, ze by se melo zakazat (sem spis pro omezit) to, co znecistuje ovzdusi nejvic, konecne to zucastnenym zacina dochazet :-)
- zakazat auta bez katalyzatoru a naftaky bez filtru pevnych castic
1. To nejde 2. filtr k dechťáku = + 50 000,– ke koncové ceně vozu - zakazat vsechny avie a podobny auta bez filtru To by nebyl problém oni „vymřou“ už samy
- naparit kamionum 10× vetsi dan, protoze i pres pomerne vysoke myto a spotrebni dane je tato doprava znacne dotovana, protoze nestaci pokryt naklady na udrzbu silnic Dotována? A co ČD? . S těma silnicema je to bohužel věc minulosti prostě nejsou na to stavěné.
- zakazat autobusum MHD jezdit (az na vyjimky) na naftu, ale predelat na plyn Proč ne, otázka jestli to bude výdělečné, nebo se to bude muset značně dotovat. Imho předělat nafťák na plyn? 8–0
- az toto bude, tak teprve zacit omezovat ostatni auta, jako SUV apod., takze tato debate je bezpredmetna a tyka se prave toho Londyna, kterym to zacalo, nas zatim ne
No třeba se tu začlo stou kravinou okolo bio složky , takže obilí je drašší, palivo je dražší , na spotřebě a spalinách se to tak neprojeví a kde je pozitivum? nebo na čí straně je pozitivum?
Osobně vidím budoucnost v hybridech , vodíkových a elektrických motorech, co se týká aut kompozity\ plasty i dřevo. Bohužel je potřeba zapracovat na dojezdu takových vozidel Protože když člověk vidí „auto“ pro dva s dojezdem 250km při rychlosti 50km\h tak to není moc prodejný netož použitelný.
presne tak. budoucnost je ve vodiku a palivovych clancich. jinak klasickej nehybridni elektromobil je taky dost nesmysl – pri zapocteni vsech ztrat pri nabijeni a distribuci elektriny je vysledek takovej, ze ty emise se akorat nevypustej ve meste, ale v elektrarne za mestem a financne to je taky hrube nezajimavy, omezeni veliky. a jenom vyroba baterek je celkem technologicky a ekologicky (ve vetsine dnes pouzivanych clancich je lithium) narocna a to tam v tom aute jich je desitky Kg s zivotnosti par let maximalne… a pak sup s tim do nebezpecnyho odpadu…dalsi energie na recyklaci… zlatej benzin :-D
Vodík = 1000 jaderných elektráren zajišťujících energii pro získání toho vodíku Ono zelení fašisti celkem rádi zamlčují, že pro ty jejich elektropohony by se musely nastavět tisíce jaderných elektráren, jinak tu elektriku nemají kde brát, už teď jede všechno na doraz. Paliv. články – a co do nich dáš – zase něco z ropy? Jinak elektropohon není zrovna sexy-třeba elektrické enduro by se mi v lese fakt vůbec, ale vůbec nelíbilo.:-)
Mohol by si mať do sluchátok v prilbe pustený zvuk benzínového motora. :)
To není ono, to by bylo jak sex po telefonu :-)
ten vodik taky musis nejak vyrobit a v podstate je to jen jina forma ulozeni energie. lithiove akumulatory jsou zatim nejekologictejsi, ze vsech dosud vyrabenych akumulatoru (ni-cd, ni-mh, olovo). budoucnost ve vodiku asi je, ale zatim je jeste prilis vzdalena (bohuzel).
A jsme zase u toho – vymlouváme se na cenu. Aspoň se ukazuje, že ten nafťák není zase tak dobrej, jak si všichni myslí, je vyhnanej práškama (turbem) a bez něj si ani neškrtne. Navíc aby nečadil, tak je do něj nutné nacpat další systémy za desetitisíce. Aby taky ne, když nafta je ropa bez dehtu, nic víc se všema ostatníma sajrajtama. Benzín je aspoň trochu čistší látka, neprodukuje saze a katalyzátorem se nechá velmi dobře ostatní látky redukovat, což je vlastně dodatečné spálení. Saze z nafťáku ale jen tak spálit nejdou, proto tam je ten filtr, který ale zase nedělá nic jinýho, než ty saze ahromažďuje apak je za vysoké teploty jednou za čas vyžene stejně ven (při čemž se jich pár spálí, ale zdaleka ne vše).
Všichni na naftu před deseti lety sázeli, ale jen proto, že byla levná – ale jen díky malé spotřební dani. Teď je daň stejná a cena benzínu a nafty je stejná. Taky se výrobci začínají vracet k benzínu a začínají tam dávat taky ty prášky (turbo, kompresor), takže i malé motory mají velký výkon při relativně nízké spotřebě. Zatím jsou to ale „velký“ motory – většinou 1.4 a výš, už se chystají stejné motory o objemu pod litr, které budou mít spotřebu jako nafťáky a emise budou mnohem mnohem menší.
ČD není dotována – bavíme se o přepravě nákladu a ne lidí, tam nedostává ČD ani korunu. Problém je v tom, že kvůli chybějící konkurenci je zde jen jeden moloch, který rozvoj brzdí a vyhovuje mu to. Na silnici je spousta dopravců, kteří se posledních několik desítek let vyvíjeli, budovala se infrastruktura (nejen silnice, ale hlavně skladiště) a hlavně je kvůli konkurenci rychlá. Jenže dráhy jsou jen jedny, prdí na to, protože mají monopol a to je jediný problém. Už před dvě stě lety každý věděl výhody kolejí – s nadsázkou stačí do toho strčit a jede to samo sto kilometrů. Stejně tak jak řikáš, silnice na to nejsou stavěny – postaveny před padesáti lety, kdy tam jelo pár aut a jen malých a teď tam jezdí kamión. Každý ví, že je to blbost, ale protože by Franta z toho kamiónu začal nadávat, tak to nikdo nezakáže.
Loni jsem slyšel v TV rozhovor s ředitelem pražské dopravy a ten se rozhodoval zrovna o nákupu asi dvěstě autobusů a mluvil o tom, že zvažují, kolik koupí naftových a kolik plynových. Já myslím, že by to mělo být jasné – prostě vše na plyn. Sice možná stojí o pár šupů víc, ale na ceně paliva se jim to musí vrátit a hlavně na zdraví lidí. Jenže na to zae nikdo nekouká – je mi jedno, že lidi za dvacet let dostanou rakovinu, zajímá nás jen to, že teď ušetříme pár korun.
Vyšší daň pro kamiony jistě zvedne ceny – ale jen do té doby, než zadavatelé pochopí, že to budou tahat jinak, že není nutné vozit brambory od nás do Anglie a z Anglie zase k nám. Za deset let by o tom, že se změnila přeprava ani nikdo nevěděl.
Co se týče biopaliv – to je ta největší kravina, co je. Na vypěstování je zase třeba spálit benzín a navíc spalovat olej je ještě míň ekologický než spalovat benzín.
Ano budoucnost je v něčem jiném, ale to vidím tak za 50 let. Nechci říkat co, protože to určitě bude víc druhů a ne jen jedno. Dobrý bude, když se v príštích letech jen spotřeba aut sníží třeba na polovinu a omezí emise. I to bude velký úspěch, ale to bude tak za 20 let. Do tý doby tady chcípnem. Osobně by mi stačilo na pojíždění po městě elektroauto, který ujede na nabití 200km a když dojedu domu, tak ho šoupnu přes noc do zásuvky. Proč ne?
Hodně se mi líbil v Tunisku systém louge (luáž) – dodávky pro 8 lidí čekají na zastávce, jedou z města do města a vyráží, když se zaplní. To mi přijde geniální systém. Klidně bych tak jezdil každý den do práce. Ale musel by tak jezdit každý, aby to fungovalo.
Co se týče ceny, tak za zamyšlení by stálo i to, kdyby se na všechno stát vyprdnul a nechal to vše na soukromém sektoru – údržbu a stavění silnic, pluhování, stavění železnic, provoz dopravy atd. To by se všem protočily panenky a bylo by vše jinak. V tomhle má Klaus pravdu – trh by to zařídil, ale nesmělo by se do toho zasahovat vůbec. Teď by to ale hodně bolelo, protože jsme byli v minulosti blbý. Když vidím, jak lidi volej politiky jen kvůli tomu, že jim naslibují nemožné a místo toho dostanou jednorázově tisíc korun pastelkovného, tak je jasný, že tohle nikdy nepůjde. Je zde tvrdej socialismus.
Zkuste si vzpomenout, jak se žilo dřív. Děda i táta v zimě chodili nebo v létě jezdili na starém kole bez převodů do práce každý den 15km. V zimě nejezdili silničáři, bylo minimálně metr sněhu, dnes není zima žádná a sníh v nížinách není žádnej (v tom nemá Klaus pravdu, že za to člověk nemůže). Na kole se jezdilo, protože se muselo, ne jen tak pro zábavu. Pracovalo se 1é hodin denně i v sobotu. Dneska nejsou lidi ochotný ujít ani ten kilometr na autobus nebo vlak. A tak jsou tlustý a funěj když vyjdou deset schodů, pak remcaj, když maj u doktora zaplatit 30 korun (dřív se doktorovi normálně cálovalo na ruku a nikomu to nepříšlo divný) a jsou nemocný z 90% jen vlastní vinnou – protože hulej, zasmraděj si auťákama všechno a sou tlustý a pak si nechávají předepsat paralen zadarmo u doktora.
Prostě lidi jsou kreténi a když ten starosta říká, že je idiot, kdo jezdí po Londýně offroadem, tak má pravdu.
V nektorých maličkostiach by som oponoval, inak je to rozumný príspevok.
podpis
Přesně. Ale taky doufám, že nikdo se do mně nebude *****, až si někde zapálim.
Wroum ma pravdu. Otec má BMW X5 a od léta až do podzima s ním každý víkend cestuje malta, cement, nábytek, kola, brambory pro babičku (třeba gauč určité velikosti nebo skříň do obyčejného kombíka nedostaneš – ten rozdíl není velký, ale je). Má sice malé auto na ježdění po městě, ale to si KAŽDÝ dovolit NEmůže. A jeho povolání spočívá v tom, že jezdí po republice, prezentuje a přesvědčuje lidi, takže i do toho centra občas musí, má tam kancl, i když ne přímo na Praze 1. Takových lidí je plno. Ono je třeba už nefér jenom to, že firmy na území Prahy nemohou dostat podporu z fondů EU, když to tak vezmeme, musí platit za parkovací místa atd.
A pak, Mileniusi, máš pravdu, že plno lidí s tím SUV jezdí jen pro uspokojení ega (nebo pro kompenzaci nějakého nedostatku) a plno lidí by si tam místo čtyřlitru mohlodát 2,5 litru… třeba. Ale je jich sakra míň, než si myslíš. I velcí nabobové totiž musí časem dojít k tomu, že velké, nenasytné a houpavé SUV (ano, SUV se neustále klepe, rozhodně není moc komfortní, pružení je tvrdší kvůli velikosti a naklánění, setrvačnost v pohybu taky roste) se pro jednoho člověka pro městský provoz nehodí a koupí si raději limuzínu, která váží také 2 tuny (díky vší elektronice atd.), ale žere značně méně, pružněji se pohybuje a je hlavně POHODLNĚJŠÍ. Ale, jak říkám, většina lidí to auto využije prakticky.
A hlavně – a to mne nejvíc štve – má každé SUV katalyzátor, všeljaké filtry a výrobci se předhání ve výrobě úsporných motorů, takže pokud to není exces typu Hummer H1 nebo Lamborghini Murcielago, tak mi do toho, jaké si koupím auto a kam s ním pojedu, nemá kdo co kecat, protože ten rozdíl je tak MALÝ, že se ZASE jedná jen o ekologickou administrativní BUZERACI způsobenou neplodností státní správy ve skutečně důležitých oblastech. Benzínový čtyřlitr svobodu nikoho neomezuje, nadělá méně rámusu než diesel na Oktávce, který má objem třeba 1,5 litru a dovolím si tvrdit, že rozdíl ve splodinách, které skutečně frká z výfuku je taky minimální, pokud se na něj někdo zasednutý posedle nedívá lupou…
Není to nic jiného než lidská závist. Uděláme z komára velblouda a ti, co závidí, se přetrhnou, aby to podpořili, protože jim to NIJAK neškodí. Když mne za to zvolí, proč bych toho komára nezvětšil, že? Ti, co si kupují SUV, rozhodně nemají rozhodující voličský potenciál…
Je daleko těžší vyboxovat stavbu tunelu, který zklidní dopravu, než nabrat další úředníky, udělat tabulky, tlusté čáry a někoho rozdělit, omezit, dirigovat.
Je daleko jednodušší panovat, přerozdělovat atd. než třeba zavést důchodový systém, který funguje (a světe div se, takové systémy jsou, jen je těžké prosadit jakoukoli změnu).
Co dělá třeba Angela Merkel v Německu? Ta jejich kočkopsí koalice nemůže nic potřebného prosadit a tak obrátila kurz na mezinárodní ekologii. Tohle není nic jiného. Chcete být jako politici vidět? Vymyslete si nějaký problém, nafouknětě ho a nejděte obětního beránka, který vám za to nikdy nesetne hlavu…
Brrr. Dal jsem se do filozofování, navíc na b-f a navíc proti přesvědčení, že politika by měla zůstat stranou. Omlouvám se.
Já s tebou naprosto souhlasím.
Libi se mi, jak se to vzdy zvrtne v argumenty, ze je to zavist, jak uz jsem psal nic jim nezavidim a jen nechapu jejich logiku. Kdybych to bral logicky a vozil kazdy tyden brambory, skrine, maltu, cement apod. (o cemz ale silne pochybuju), tak si koupim za pul melounu dodavku a na to jezdeni po republice si koupim treba luxusne zarizeny normalni auto (kdyz uz jsme u BMW, tak nejakou radu 3/5/…) a jeste ti zbyde, nez si koupit jeden offroad a vymlouvat se, ze to jinak nejde.
Je sice hezky, ze tam tyhle auta maji vsemozny filtry, ale porad ta spotreba je 2–3× vyssi a emise se jen mirne snizuji vuci tem malym autakum.
K zamyseni je i iluze, ze si lidi mysli, ze jsou v tech autech bezpecni. Jelikoz je to auto tezsi, tak pri narazu musi pohltit vetsi energii a ta kastle se borti stejne, jako u malych a lehkych aut. Nehelde na to, ze nabrat treba chodce ve meste na ty trubky je stejny, jako nekoho tou trubkou pretahnout po hlave.
Jednu pravdu mas – to s tou buzeraci, ale muzeme si za to sami – kdyby do mesta zavital vyjimecne tu a tam nejaky offroad, tak nikdo nerekne ani slovo, ale podivej se, jak to tu vypada…
a proc bys kupoval dodavku a limuzinu, kdyz to zvladne v pohode jedno auto? nebo chces zbytecne platit pojisteni navic a misto problemu s parkovanim jednoho auta mit problem dvojitej?
spotreba u BMW X5 3.0D je pri jizde na dlouhou trat kolem 11l nafty a ve meste tak do 14 (zalezi jak clovek jede). pro srovnani s felicii (zadny emisni normy) jezdim po meste za 8–9l a po dalnici za 7–8, ale je to 1,3 co nejede a kazda rana muze byt smrtelna…s Fordem Focus jezdim dalky po dalnici i za 9 l a dostat se pres 10l ve meste je uplna hracka a to je blba 1,6…
pokud do tebe nekdo naboura a ty treba jedes pomalu, tak je rozdil patrny :-D a to vyrazne. netroufam si rict jak to je ve vysokych rychlostech, ale horsi to nebude…navic sedis nad vyskou narazu a ne v jeji urovni jako v normalnim aute… a to se pocita. Trubky nema kazdy SUV, spis tak ctrvrtina a asi to neni prilis gently k chodcum, na druhe strane ale takova schade 105 s deravejma, zrezlejma, zmuchlanejma blatnikama taky ne a mozna jich este porad jezdi vic nez aut s ramem.
jak to tu vypada… normalne, na kazdych tak 50–100 (odhad) normalnich aut jeden SUV nebo Offroad o kterym se neda s jistotou rict, ze sem jezdi pravidelne… IMHO zadna tragedie.
Jo, staré škodovky. Tie by sa mali zrušiť a nie BMWčka. 72,11% výfukových splodín pochádza zo starých škodoviek a iných aút RVHP. Najlepšie by bolo zakázať ich úplne a definitívne.
Ježíš, už píšem jak ľavičiar.
IMHO by stacilo zakazat prevod tehlech aut na nove majitele. Ti co je uz maj by je spokojene dojezdili a vesele by jich ubyvalo, odhadem tak za 10 let by bylo hotovo…
souhlas
No vidis, ja jezdim s dlouhodobym prumerem za 6.1l, tretina je mesto, tretina je dalnice a tretina je zbytek… To uz je dost podstatny rozdil.
A nezalezi na tom, jestli jedes pomalu, kdyz jede ten druhej rychle, to je zakon akce a reakce, jiste ze je velky auto bezpecnejsi, nez maly, je tam vic plechu a je to vetsi, to je bez diskuze, ale vse je to jen relativni – proti kamionu je to porad malo.
Co se tyka poctu – porad se nekdo snazi delat nekde hranici, ta ale nastavit nejde. Stejne jako kdokoliv s offroadem prdi na to, jestli ve meste znecistuje ovzdusi nebo ne, tak stejne na to prdi nekdo, kdo tam jezdi v trabantu, stary skodovce, nebo kdo doma topi odpadkama. Neni o tom, jestli ma nekdo na to a nekdo jinej ne, je to o tom, ze vsichni sdilime jeden zivotni prostor a o ten bysme se meli stejnou mirou starat. Kdyby to tak bylo, zadna omezeni se delat nemusi.
a co to je za auto? nicmene to je opacnej extrem a nema smysl se tim ohanet.
no ja ti nejak nerozumim… SUV a offroady jsou celkem ve vetsine pripadu novy auta, ne starsi nez cca 7 let a plnej vyrazne prisnejsi emisni limity. SUV bude mit mensi emise nez stodvacitka a to i pri dvojnasobny spotrebe. Absence katalizatoru, primitivni motor bez elektronika a mizterny spalovani je proste znat, navic takovy auto opravdu smrdi a ne jen vypousti nejakej plyn co neni temer citit ani videt. Takze si myslim ze kazdej kdo jezdi v modernim aute a je jedno jestli ve sportaku nebo v SUV dela pro ekologii v tomhle smeru proste vic.
moment.. jezdim prumer 5,5litru ciste (kdyz ho tyram) mesto (dalnice cca 4,5)… :) zas takovej extrem to nejni :) a emise 109g na 100km, o tom ani nemluvim ]:-)
a to je co za kocar?
jo, tos presne vystihnul :DD chocho, kocarek… Citron C1 1.0 ventilu nepocitane 50kW :) druhy mame Clio 1.2, a to nam zere kombinacne 5,5 i kdyz jezdime s kolama na strese :) Ale je fakt, ze paradoxne ta C1 je mnohem vetsi dracice nez lenoch Clio :)
sem si to myslel, ze to bude anglicak :-)
kamaradka ma clio 1.5 dCi a jezdi do 5 litru at dela co chce, proste vic to nezere… super auto, ale ted sme tim meli jet do Olomouce a 4 lidi + veci na vikend se dovnitr proste nevejdou… takze super auto na hovno :-)
jinak ja umim jezdit i pod 5l s felicii, ale chce to specifickou cestu (po rovine), mimo mesto jezdim 6,5, dalnice cca 7,5 a mesto 7,5–9, zalezi na okolnostech…ono ta spotreba zalezi na spouste faktoru…i na kvalite benzinu treba.
hele, nesmej se :)
ne vazne, jasne, je to takna nakup, ale na pravidelny cesty po meste a mimo mesto bez nakladu uplne pohoda. Clio je dobre, ale je „line“…proste mu to nad 110 moc nejede (rve a tvari se vubec nestastne ze ho clovek honi).. na druhou stranu jsme predtim meli scenica, a to byla parada… 3lidi dovnitr i s trema kolama a plnou vybavou jako prd :) oj, to byla parada… az budem koukat po necem pro nas novem, pak jednoznacne neco vetsiho, tedy asi soucet C1+clio :D
meli sme Fiestu 1,1 (myslim ze 38 kW), bylo to delo :-D, na semaforech by me predbeh snek. Ale ze by to zralo nejak extremne malo se taky rict neda…
Fiat Brava 1.2 16V 60kW
O tom neni sporu, ze tyhle auta jsou daleko ekologictejsi a u nas se musi u starych aut zacit a vsechny je sesrotovat, jiny cesty neni. Jina situace je ale treba v Londyne, kde zadne trabanty, avie nebo skodovky 120 nejsou. Tam jsou jednoznacne nejvetsi znecistovatele velky auta a je jedine spravne je odtud vyhnat. Tam uz maji vsechny auta katalyzator, jsou to relativne nova auta a zadne vyrazne zlepseni u techto typu aut bez nasazeni hybridu nebo alternativnich paliv nelze cekat. Protoze je tam tech aut ale moc, tak jedina cesta je snizit jak pocet aut, tedy donutit lidi nejezdit, tak omezit jizdy velkych aut, ktery jsou nejvetsimi znecistovateli. Pokud si sami nerekneme, ze je treba to omezit, coz si nerekneme, tak nas to taky za par let ceka… A uz to prece zacalo, viz parkovaci karty v centru Prahy…
jo, hezky postupne od starejch neekoligickejc aut a postupovat vpred, ale ne ze se zakazou novy SUV a stary S120 budou vesele drandit dal. az se dostaneme do stavu, kdy SUV boudou na rade, zakazem nebo omezime je na urcitych mistech. takhle to ma logiku, jinak nee. i kdyz asi je nejaka hranice, za kterou by to jit nemelo nebo nakonec budem chodit pesky :-)
jinak ta brava je mrnous a treba pro me by takovy auto bylo k nicemu…
Pro nekoho je to mrnous, ale pro nekoho je velky. Uvnitr je vetsi nez oktavka, ktera ma ale delsi zadek, takze vetsi kufr. Vozim tam dite v sedacce, kocarek, vsechny veci na nej a v pohode se tam vejdem. Obcas jeste vezu kola na strese, takze pro moje potreby bohate staci. Dve kola se vejdou i dovnitr, kdyz sklopim sedacky. Takze pro mne bohate staci, nizka spotreba, co vic si prat.
Kdyz si vzpomenu, jak sme za mlada jeli do Jugoslavie s Fiatem 127… taky to slo, ve ctyrech :)
krys, wroum: a v cem teda jezdite, ze se posklenujete jinym, v cem jezdi oni? Jsme zase zpatky, kde jsem byli, stezujes si na to, ze ostatni zavidi, ale sam se ostatnim posklebujes, ze maj neco horsiho nez ty – o tom tady celou dobu mluvim, coz ale asi nikdy nepochopis – zase jsme u tech hadek ruznych skupin lidi, at uz se deli podle velikosti aut, prislusenstvi ke skupine (biker, myslivec, chalupar,…). Je to stejny jako flamy na idnes mezi odsakama a socanama.
ja jezdim horsim a levnejsim, ale vetsim autem ;-) mam Felicii 1,3 kombi
nezavidim ti (ani neni co) a nezavidim nikomu ani Ferari… je mi to celkem uplne fuk kdo v cem jezdi, pokud mi nebude cpat ze mu to staci a tak by to melo stacit i me a ze kdyz to jemu zere 6, tak sem spatnej, ze mi to zere vic…
jen tak mimochodem: Oktavka je cca stejne velka jako Marea, Bravo je o neco malo vetsi nez Fabie. To jen tak pro poradek :)
ehm sorry, mas Bravu ne Bravo, rozdil malej, ale je to nekde mezi Fabii a oktavkou – tzn, to co tam vozim bych do toho stejne nedal.
Ja ti jen cpu, ze mi to staci, ne ze to ma stacit tobe, samozrejme kazdy ma jine naroky, sam uvazuju, ze tak za dva roky koupim nove a vetsi, protoze planujeme druhe dite a do tohodle se pak s kocarkem uz nevlezem, jeste nevim co, ale velikostne oktavky combi, ale co jsem koukal, tak si nejak nemuzu vybrat, vzdy se mi tam neco nelibi, takze zatim vyckavam, protoze tohle mi zatim v pohode staci.
Kdyz uz jsme u toho srovnavani, tak Brava ma kufr jako Fabia Combi, ale uvnitr je na tom o neco lip nez stara octavka, protoze ma vetsi rozvor. Samozrejme neni to kombik, ale liftback, takze ztraci vyhodu vetsiho kufru pri vyndani krytu kufru, zadni okno je moc nizko, takze srovnatelne jen s tim poklopem.
Nejsem proti jakymukoliv autu, i kdyby to byl hummer nebo tank, ale kazdy auto ma svy pouziti a dnes se pouzivaj auta urcena na neco jinyho pro neco jinyho. Zemedelec jezdi po poli osobakem, manazer jezdi po meste offroadem apod., misto aby to bylo naopak. Auto se kupuje ne k nejakemu ucelu, ale aby byl clovek IN. To je cely, co chci rict.
Moja reakcia na tvoje auto mala byť parafráza, postoja niektorých ľudí k offroadom. Neber to vôbec vážne. To auto vyzerá v pohode. Akurát sa mi zdá trochu slabý ten motor. Inak auto mám toto mazda.katalog-automobilu.cz/automobil/mazda-premacy-1–9–16v-84kw
V pohode, motor mozna slaby je, ale kdyz jsem vybiral, tak jsem ho chtel – nizke povinne ruceni, nizka havarijka, nizka spotreba a vykon 60kW=80k je slusny na to, aby se s tim nechalo v pohode jezdit. Chvili jsem jezdil s mamky Fabkou 1.4 16V/55kW a ten fiat je daleko zivejsi.
Tve auto je pekne, po sklopeni zadnich sedacek uplny vagon :) Dobra volba, akorat jsem prekvapen z velikosti zakladniho kufru, ktery je stejny jako u mojeho Brava (ma myslim 380l oproti tvym 370, ale to je to samy), ale neni tam ta vyska, coz je samozrejme dost minus.
Mozna to zni zvlastne, ale dost se mi libi Dacia Logan Combi, akorat kvuli chybejicimu pozinku a prisernym motorum bych si to nekoupil. Navic to nema takove malickosti, na jaky jsem zvykly, jako svetlo v kufru, vyhrivani sedacek a zrcatek atd. atd., za coz se docela dost doplaci, takze je clovek na nejdrazsi verzi a je skoro na cene jinych aut, ktere to maj v zakladu…
Do toho auta nedám ani kočík, ani bajk. Keby som tam narval seba, manželku deti aj so sedačkami, moc miesta by tam neostalo. Podľa mňa je to špatné auto a malo by sa zakázať. ;)
A uz to prece zacalo, viz parkovaci karty v centru Prahy…
tohle je taky picovina ty karty. teda ne jako princip ale zpusob provedeni. Kdyz pres den prijedu na vinohrady, tak je spousta volnejch mist, ale zaparkovat tam proste nesmis. Nemam problem zaplatit a parkovat na hodinach, ale tam je z 99% casu uplne plno a proste se to nepodari… takze jak pitomec jezdim kolem dokola vinohrad a hledam misto k zaparkovani… kdyby v kazdy ulici byly jedny hodiny, kde si koupis listek a pak proste zaparkujes kde se da a lidi s kartou by mohli parkovat kdekoliv, tak by to bylo OK. dalo by se zaparkovat (klidne za 50kc/hod, tedy za cenu aby se nikomu nevyplatilo tam parkovat kazdej den po celou pracovni dobu) a mistni by na tom nebyli hur.
pro rejpaly – vozim treba vytisteny letaky a odvezt 10 000 A4 letaku tramvaji fakt nejde ani na 5×, ale kdyz vim, ze budu se zakaznikem este neco resit, tak holt musim objednat kuryra co tam ty letaky odveze a sam dojet MHD. Krome toho ze tam pojede auto kuryra a ne moje nevidim velkej rozdil, akorat jeste dostanu fakturu od kuryru a proseru hafo casu…
…proste to dobre vymysleli :-/
Ale nojo. Jenže jak píše Wroum, ta dieselová X5 nemá až takovou spotřebu a podle mé zkušenosti stěhováka je to docela praktické auto. A myslel jsem, že trubky (bull bar) jsou v ČR zakázané. Přinejmenším do města bych je tedy zakázal – to už je ale jiné téma a netýká se off-roadů ani SUV!!! Navíc X5 není off-road. V terénu je nahraná jako jakékoli vozidlo s náhonem všech čtyř kol bez terénního podvozku. Je to právě jenom SUV.
Z těch čistokrevnějších off-roadů, které mají tebou zmíněné nevýhody je to spíš Jeep Grand Cherokee (ten nejnovější už myslím taky ne), Hummery H2 a H3 a ten zbytek jsou starší auta a moc ve městě vidět nejsou. Mercedes M a G, Land Rovery, BMW X5 nebo Audi Q7 nebo Lexus jsou opravdu spíše SUV než off-roady a záleží, co do nich dáš za motorizaci.
A není to jenom závist. Třeba ve Francii za zákaz SUV loboval údajně místní automobilový průmysl, který žádná SUV nevyrábí – jednalo by se pro ně o nezanedbatelnou konkurenční výhodu.
uz vyrabi, sice je to hnus ale SUV to je
uz ho ma i citroen a renault
njn, chudak Pariz :-D
HYBRIDY JSOU Z TOHO VYLOUCENY. dyt to tam mas napsane
To mne fakt uklidnilo. Tak je zdaní zase příště za to, že zaberou víc místa při parkování. Neboj…
Máš pravdu, zakázal bych provoz všem dementním SUV, Merglům a báwům, hned by bylo na světě líp…
v cem?
Banda fiflen nebude po městě řádit v X5kách ze kterých nevidí přes volant na silnici, banda 18 letejch blbců, nebude prasit v barovákách řady 3 rok výroby<1985…
A mergly bych zakázal čistě z osobního zhnusení touhle cirkusáckou značkou :-)
ja by som zase z cisteho zhnusenia nad cirkusackymi myslienkami zakazal zelenych
tusil sem podobnou kokotinu :-/
Předpokládám, že jsi majitel baworáku z roku 1980 s provrtaným vejfukem, co dělá rámus jak vrtulník…
samozrejme a jeste mam rychly pruhy, cerny wokna (i predni), spojler jako krava…a taky modry ledky na steracich woe…
nebo sem mozna bloncka v X5…muzes si vybrat.
Tipuju to spíš na tu bloncku, Woe :-D
kreténi tohoto typu nám zakazují jízdu na biku po lese*…
*lesních cestách
Tady přece nejde jenom o CO2, jde i o ostatntí emise, především pevné částice!
Tak aby som zapadol do davu: Všetci ste mamrdi. Jedine ja viem ako to má byť správne. Spravne je to tak, že všetci ostanete doma a ja budem mať voľnú cestu. Poznám predsa svoje práva. Jo, aby som nezabudol: „Ja by som ich všetkých postrieľal, pán doktor.“ Ešte som zabudol výkričníky: !!!!! Nejak si ich tam do toho textu rozhoďte.
jsi nešťastný?
dobre si to shrnul:-)
No jasně – limity a kupování odpustků.A co tak zregulovat nekonečnou kolonů náklaďáků, která každodenně svírá Prahu jen kvůli tranzitu – tam asi už CO2 nejsou takový problém a nebo asi zmizí jen tak „někam“. To, že zregulují centrum, bohužel, nic neřeší. Praha není Londýn, tady nefunguje spousta věcí, které tam ano, a když už jsou funkční, tak jen tak napůl. Typicky český přístup („nějak to přece očůráme,ne?“). Stále častěji jsou k mání pouze prvoplánovaná represivní opatření – ono nabídnout zvládnutou alternativu stojí víc, než jen úřednické zákazy a příkazy. Bohužel, dokud budou sedět na rozhodujících místech persony bez rozhledu a odvahy, bez zodpovědnosti a se strachem cokoliv vidět mimo vyhlášky, bojící se jen o své „korýtko“ = prototyp státního úředníka = pak máme všichni smůlu. Budou jen zákazy a vykupování se z „hříchů“. Viděno tímto úhlem pohledu, je „zelená“ alternativa slušný byznys, navíc legitimní. Každý ideál lze zpeněžit.
Co vim tak, kvuli tranzitu se bude stavet jizni obchvat u Zbraslavi – sam jsem v lete videl brutal zacpany Brezensky udoli. Regulace centra je reseni – i kdyz jen castecny – jde o to ze po Jizni spojce nechodej chodci o neni tam tak huste zastavena zona jako v centru. Proto tam CO a pod. vadi o trochu min. Navic na predmestich by mel byt system parkovist P+R a navazujici MHD vedouci do centra. Zelenou alternativu v prvni rade vidim jako castecnou ulevu lidi co bydli nebo se pohybuji v centru. Rok jsem bydlel v Jugoslavsky u Pavlaku. V zivote jsem nevidel tak zasrany vokna behem 1 tydne – uz po 4 dnech jsi mohl na sklo psat. Proti tomu je segrin byt v Troji venkovska idylka. Jestli z toho bude byznys, zalezi jak se budou hlidat byrokrati co budou spravovat treba poplatky za vjezd. Na zapade to funguje – nejen v Londyne – tam ale nemeli 40 let komouse. Pujde to i tady – jen je potreba se ozvat na spravnych mistech. Nejvetsi sranda je, ze vyhnanim Avii, Favoritu, Moskvicu apod. popelnic z centra vydelate vy ridici skoro nejvic – a presto vam to vadi..
Ať to zpoplatní, ale pro všechny stejně. Dělil bych jen na osobní a nákladní. U zásobování samozřejmě víc, protože ty poplatky stejně ve finále zaplatí spotřebitel.
No jediný co mě na tom uklidňuje, že úředníci jsou všude stejný mamrdi. A co říkáte na tohle? doprava.praha-mesto.cz/ Taky dobrej vtip, myslím.
Souhlasil sem s ANO ale je tu „malý“ problém.....
Mezi určením vozu tedy řazením , sportovní, sedan, kombi , SUV atd… a stářím vozu a objemem motoru není přímá úměra co se týká místa které to auto zabere , případně škodlivin které vypustí.
Extrémem budiž absurdum jedno kolejového doprvního prostředku který se kolíbá po českých tratích. Obecně si řekneme, že pokud jeho 30 pasažérů pasažérů jede hromadně místo každý autem je to dobré, protože třeba „nečudí“ 30 aut.. Hm jenže dotyčný naftový motor z 60let vydá za víc než 30automobilů. Běžné Karosy to samé takže hromadná doprava je jen teorie. Idealizuje to tiž to že místo nastupu a výstupu je zároveň místo odkud kam chce člověk opravdu cestovat. To samé SUV. SUV je větší než normální osobní auto. Ale neznamená, že utomaticky musí být horší co se týká spalin. Nejměnovaný BESTSELLER pro důchodce a západní sociály nemá nenižší spotřebu a směle se vyrovná jiným větším vozům které uvezou více osob.
A co nakonec velikost vozu, snaha o bezpečnost automobilů vede k tomu že vozy nejsou uvnitř tak velké jak se zdají z vnějšku, fyzikální zákony jsou neúprosné a pokud při nárazu působí na vůz nějaká síla musí být něčím pohlcena a neměl by to být hned řidič.
Takže malé bezpečné auto pro čtyči osoby nebude nikdy o polovinu menší než stejně bezpečné SUV pro šest osob.
To se sportovními vozy je velice úsměvné, jednak sportovní vůz je většinou kupé a tedy menší vůz. Velkých sportovních vozů je pomálu.
Potom spotřeba hmmm ano je větší pokud jezdím sportovně. Pokud ne opět to nevypbočuje z průměru rodnných pekáčů. A ve městě tomu asi pokud to nechci hned roztřelit šlapat na krk nebudu.
Celé to zavání kolektivizací dopravy snahou o maximální vytížení nějakých rodinných plechovek jezdit do práce hromadně s kolegy atd… stejně ale nula od nuly pojde.
Tak a uz je to tady, zpoplatneni cyklostezek ve Zlinskem kraji: http://zlin.cz/…ch-zaplatime
Zásadně protestuji, jaktože to není nejdřív v Praze?!
:D
fůra nesmyslů http://zlin.cz/…ana-pravdova
Já bych se tomu nebránil :-D