Poraďte MTB pro vyšší hmotnost

67 nepřečtených
  • unavix

    Chtěl bych si pořídit nový bajk.Vůbec se ale neorientuju v tom co je nyní na trhu a tak bych potřeboval poradit.

    Výška 175,váha 120.Jezdím na „kochačku“ silnice a lehký terén 50/50%.

    Chtěl bych rám alu 7020, kotoučové brzdy,odpruženou vydlici,vzhledem k váze kvalitnější ráfky a osazení.Nechci žádné karbonové díly.Cenově do 20tisíc kdyby to šlo.Rád bych aby nové kolo bylo o „level“ výš než stávající.

    Pro porovnání dávám foto stávajícího a popis:

    rám Jiner dural 7020,vidlice manitou magnum r,osazení sram 5.0,náby sram 9.0,brzdy V diacompe dp6,0,ráfky dvojplášťové – tuším delf,kliky sachs kovaný dural,24 převodů.

    Uvítám jak odkazy na koupi kola tak i rady jaký komponenty nakoupit.Kolo by mi když tak sestavil a seřídil kamarád.

    Předem děkuji všem znalým za rady.

    Varianta dvě je nechat si stávající rám a nově jej osadit,ale na něj nejdou kotouče,viz foto.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • AleZ80  

      tomhle píšou, že to je speciálně pro těžší váhy, ale asi to bude poznat i na váze toho kola.

      0 0
    • Snoopy  

      Poskladat x koupit poskladane – na to neni jednoznacna odpoved. Lze koupit lonsky model nebo i predlonsky za velmi slusny peniz. Co se obecne sidi jsou kola (naboje, vyplety a rafky), alu dily na ukor hmotnosti (sedovky, predstavce, riditka,…) popr. jeste stredy a u levnejsich kol vidlice. Ostatni komponenty vicemene dle konfigurace, na co dava ten konkretni „vyrobce“ duraz. Z vlastni zkusenosti muzu rict ze i kdyz je kolo kompletne poskladane z komponentu v akci, tak se celkove prodrazi, ale ziskas kolo dle svych predstav.

      Pokud muzu poradit, at uz budes skladat nebo kupovat poskladane, tak se zamer vice na komponenty kol s vypletem a vyber vidlice.

      0 0
    • petrun  

      RB má bytelný rámy:

      http://www.racebike.cz/…/78/crr-base

      0 0
      • trener  

        to se ale asi těžko vejde do 20,ne?

        0 0
        • petrun  

          CRR BASE stojí 21084 Kč. Těch 1084 Kč navíc za robustní rám, perfektní povrchovou úpravu dle vlastního výběru v kvalitě Kleina, možnost pohodlně měnit komponenty z tepla domova pomocí konfigurátoru a image značky na které nejezdí každý trotl není zas tak moc.

          0 0
          • DaSnail  

            robustní bolo crx, ne? crr je normálny rám.

            0 0
            • petrun  

              Stačí porovnat sváry a sílu trubek s Čínskou masovkou …

              0 0
            • petrun  

              Stačí porovnat sváry a sílu trubek s Čínskou masovkou …

              0 0
              • DaSnail  

                čo si mám predstavit pod Čínskou masovkou ?

                mám rám z tajvanu a som presvedčený o tom že vydrží hodne viac jak crr

                0 0
                • petrun  

                  Tvoji železňáci přežijou s přehledem většinu kol na bike-forum :-)

                  0 0
                • ememem  

                  čo si mám predstavit pod Čínskou masovkou ? – http://www.dynamic-bicycles.com/…cglist.phtml?…

                  0 0
                  • DaSnail  

                    tam sú neni žádne zvary ;o)

                    a stačilo by to hodit do rbw farebnej kombinácie, nalepit správne samolepky a kucí si poslintajú klávesnice…

                    0 0
                    • ememem  

                      to bol priklad :-). a ja nad „znackami“ typu dema alebo kellys neslintam ani nahodou.

                      0 0
                  • petrun  

                    Neznělo náhodou zadání jako kompletní kolo za cca. 20000,– Kč ???

                    0 0
      • Kubiczech  

        .

        0 0
    • Ricci  

      Moj Spesl tiez drzi uz cez 2 roky pod 115 kg :-)

      0 0
    • psot  

      dalsim resenim je starsi model Trek ve verzi 4500 nebo 6000 a vymenit vidlici, pak by ses do tehle ceny mohl pekne vlezt. Ja kupoval Treka pred 5 lety prave proto, ze delaji ramy „bez vahoveho omezeni“

      0 0
      • psot  

        tady má třeba solidní cenu :

        http://www.bradsky.cz/…-p-3070.html

        stačí vyměnit vidli třeba za Epicona a budeš určitě spokojenej, i když jak koukám na příspěvky nahoru, tak ten RB vypadá taky moc dobře …

        0 0
        • Ricci  

          Kde si prisiel na to,ze Epicon je stavany na 120kg jazdca? Ani nahodou,ked uz,tak jedine Rebu bohuzial…

          0 0
          • maajkee  

            No, kamarád jezdí epicona a to má asi 130kg a už určitě rok v pohodě drží.

            0 0
          • psot  

            proc by neunesl ? Na normální klasické ježdění by to pro něj byla vidle úplně akorát. Navíc pochybuju že když chce kolo v hodnotě okolo 20 tisíc, bude na nějmontovat vidlici za třetinu této ceny…

            0 0
          • Vilém  

            Proc ne? Co je na te Rebe tak jine, ze by to v pohode zvladla?

            0 0
            • Ricci  

              Vidla 130kg udrzi,ale nesprava sa tak,ako ma,pretoze ma vyrazne nizsiu pevnost ako REBA a pre tazsich ludi sa vseobecne doporucuju vidly s vyssou pevnostou,aby sa nekrutili pod vahou jazdca…

              0 0
              • Vilém  

                Kde jsi prisel na tu vyrazne nizsi pevnost? Podle zde zverejneneho testu z nejakeho nemeckeho casaku, je na tom naopak s tuhosti lip jak Reba.

                Osobne bych se nebal ani jednoho ani druheho, pro normalni jezdeni to musi v pohode vydrzet, akorat ta reba se mu nevleze do cenoveho limitu.

                0 0
                • Ricci  

                  Vlastna skusenost,rok som jazdil na Epicone,potom som presedlal na Rebu,to uz bola uplne ina liga na prvy pocit a teraz trapim Foxku.

                  Mozno novsie Epicony su na tom lepsie,ja som mal ´09

                  0 0
                • PatrikL  

                  starý epicon vs. stará reba = epicon vyhrá

                  nový epicon vs. nová reba = reba vyhrá :)

                  Aspoň tak to vychádza pri porovnaní aj z novších testov.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nebyl by nejaky odkaz, na ty testy? Pokud ne, tak v jakych radech se ty rozdily pohybovaly?

                    0 0
                    • PatrikL  

                      tu je odkaz na tie porovnania (aj tie staré), z tých novších mám len rebu čo má 20mm os a epicona s 15mm osou…

                      http://www.abload.de/…eprez7cz.png

                      0 0
                      • Vilém  

                        Diky moc. A nemyslis, ze ty rozdilne vysledky jsou dane pouzitim jinych os? I kdyz ten epikon fakt zmekl v predozadnim smeru jak koukam, asi diky materialu nohou. Ale proc tak ztuhla ta reba?

                        0 0
                        • PatrikL  

                          tuhosť do krutu pridáva hlavne tá os… A predozadný pohyb by nemala až tak ovplyvňovať os, tam to skôr bude vďaka inej korunke a vonkajším nohám (možno teda aj „power bulges“).

                          0 0
          • petrun  

            TORA stačí, REBA by spotřebovala polovinu finančního limitu :-)

            0 0
    • Sodík  

      Kona Hoss je je docela robustní rám a dá se koupit jak celé kolo, tak i samotný rám. I to RB Monster by mělo něco vydržet.

      0 0
      • maajkee  

        Tady máš třeba za celkem pěknou cenu ten rám a za zbytek skoro 17 tisíc se to bude dát v pohodě ustrojit aby to něco vydrželo.

        0 0
    • unavix  

      Tak mi z toho vyplívá že vyjde levněji koupit už kolo hotový a ideálně když to bude starší model?

      Zase si ale říkám že když si to postavím tak to budu mít podle sebe a i kompromisy budu volit já.

      0 0
      • maajkee  

        Ne, levněji to výjde když postavíš kolo jaký chceš třeba na tom rámu Kony viz 2 příspěvky výše.

        0 0
        • unavix  

          Takže kolo postavím.

          Nechci osazení od shimana,co tedy použít?Sram mi na starém kole vyhovuje.Je stále kvalitní?

          Nebo doporučíte něco jiného?

          0 0
          • bmwfil  

            Podle mého mechanika by měl SRAM být ve své cenové kategorii robustní kvalita, co vydrží i horší zacházení, bláto atd.

            0 0
            • unavix  

              Takže když zůstanu u sramu tak tím nic nezkazím.Na stávajícím bajku ho mam a nemužu si stěžovat.Za celých 10let sem neměl jediný problém.A to sem na kolo dost prase a s údržbou si moc hlavu nelámu.

              0 0
        • AleZ80  

          Nemyslím si, že stavění vyjde levněji. Sám jsem o tom uvažoval, a když jsem to všechno spočítal, tak jsem radši vzal hotový kolo. Výhodou stavění je samozřejmě lepší vyváženost, to bezpochyby.

          0 0
          • maajkee  

            No právě a ta lepší vyváženost je v konečným důsledku víc ekonomická, než pak dodělávat sériovku.

            0 0
    • Joseph de Sax  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • unavix  

      Rám nejspíš pořídím RB.Zamlouvá se mi docela vzhledem a hlavně je z ALU 7020 což je pro mě priorita.Osazení bude od SRAMu.

      Poraďte ještě jakou vidli ,jaké brzdy – koutoče hydralulika, a jaké ráfky pro moji váhu?

      0 0
    • Joseph de Sax  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • t29  

      tak jsem to zkusil posčítat…

      Rám – RB CRR za 6 tisíc.

      Vidlice – Tora nebo Epicon za 4,2 resp. 3,5 tisíce.

      Kola – možná vydrží Remerx Masterdisc za 3,2 tisíce, nebo vzít 36 drátů a zaplést náboje Novatec D041SB a D042SB do ráfků Remerx Dragon případně Remerx Panther – to by včetně drátů (DT Stainless nebo Champion) a niplů (mosazné DT) mohlo vyjít do 4 tisíc.

      Brzdy – Avid Elixir 5 vychází docela dobře a rozhodně bych připlatil těch 150 Kč za větší přední kotouč.

      Takže rám, vidle, kola a brzdy vyšly na 16 až 17,6 tisíc.

      Řazení bych bral Sram X.7 9×3 = buď levnější Gripshift nebo dražší páčky a k tomu přehazovačka + přesmykač kazetu Sram 970 a řetěz Sram 971

      Kliky Shimano Deore kvůli ceně – váhal jsem, jestli vzít Sram X.5 – třeba v jiném e-shopu bude cena lepší.

      Kompletní pohon teda vychází na 4 tisíce.

      Limit 20 tisíc je teda vyčerpaný nebo o něco překročený a ještě je potřeba pořídit pláště, duše, sedlo, sedlovku, objímku, hlávko, představec, řidítka, rukojeti atd… pořád toho zbývá dost a dalo by se za to utratit řekněme 5 tisíc.

      0 0
      • unavix  

        t29 → děkuju za nástřel.Teď už mám jasnější představu o tom jaké díly koupit.Jak tak na to koukám tak se do 20 nevejdu takže asi budu muset navýšit rozpočet na 25k.To by ale byl maximální strop,přes to vlak nepojede.

        Ještě dotaz k té vidli – bude stačit ten Epicon?Abych ji brzo nevylágroval a do roka nesháněl novou.

        0 0
        • Zlatka  

          20 – 25 ? Prachy se dají šetřit i jinak, jak už jsem uvedla podobně to kolo pro malou z aukra, tak bych viděla podobně i pro tento případ tohoto bajka z aukra: KONA – Kula

          0 0
          • unavix  

            Nechci kupovat použité věci obzvláště co se týká kol,aut nebo motorek. Většinou to má nějaký mušky nebo mouchy a když se do toho začnou cpát peníze tak se dá dostat na cifru skoro nové věci.Ale i tak díky za tip. :D

            0 0
      • PatrikL  

        môže rovno zobrať http://www.sport-core.cz/…-0–2010.html a je vybavený, lepšie nenájde :)

        0 0
        • pepek  

          Blbější název už má jen kolo Dominator

          0 0
        • Ricci  

          bike pre ganstrov,ziadna sranda

          0 0
      • maajkee  

        Kdyby vzalů ten rám Kony, tak hned ušetří na ty zbylý věci a bude mít ještě bytelnější rám.

        0 0
    • marco  

      Teda chlapi když si čtu vaše příspěvky tak si musím říct že jsem asi nedorostl do té správné jateční váhy. Domnívám se, že ten nabízený RB CRR je docela dobrá volba. Jedná se o moderní stroj s dobrou výbavou a možnosti uzpůsobení vzhledu dle svých požadavků. Co kolo to originál.

      0 0
    • unavix  

      Poradíte ještě kde nejlevněji nakoupit komponenty?

      Kdyby tak měl někdo možnost za VO ceny tak by to bylo super.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce