• cft

    Zdravím, Vybírám si nové silniční kolo. Prošel jsem tu diskuzi o 12s sadách a ještě poprosím o praktické porovnání sady Shimano Ultegra R8170 a Sram Rival eTap AXS.

    Na současném kole mám 11s Ultegru R8000. Až na kotouče mi sada vyhovuje, ale na novém kole chci elektriku. Nevím kterou sadu vybrat z několika důvodů:

    Na Sramu se mi nelíbí kliky. Zase baterky budu mít výhledově na XC kole i na enduru a tam jsem se Sramem spokojen.

    Brzdy Sram do terénu nepřekousnu a mám Shimano. Nemám srovnání silničních brzd Sram vs Shimano, ale kloním se k Shimanu. Rozhodně nechci sady kombinovat. Dobíjení Sram baterky mi přijde uživatelsky příjemnější než zabudovaná baterie Shimano.

    Asi je přímým konkurentem Ultegry Sram Force, ale ten výrobce na kole co vybírám nenabízí.

    Jezdíte (jezdil jste) někdo na obou sadách a máte porovnání?

    Díky.

    0 0
    • jecnak  

      Porovnání a zkušenosti máš v https://www.bike-forum.cz/…rd-r7150-dgs

      0 0
    • kubad  

      za mě radši Ultegru

      2 0
    • adam1  

      Buď nový force asx nebo ultegru di2

      0 0
    • Alojs01  

      Me vyhovuje spis zpusob razeni Sram. Takze Rival a vymenit kliky za Force.

      1 0
    • Espen  

      Z Ultegry R8000 jsem loni přešel na 105 Di2 a nemůžu tý 105 nic vytknout. Chodí naprosto perfektně. Ohledně toho nabíjení. Zas ta baterie u shimano vydrží fakt dlouho. Jednou za pár týdnů to připojíš a zas jen jezdíš.

      Dnes jsem si přivezl stejné kolo jako mám, ale na Ultegře, tak jsem zvědavej, jestli to bude vůbec nějaký rozdíl.

      0 0
      • milan.v  

        Rozdíl bude v přesmykači, kdy nová Ultegra má vylepšené chování než 105ka, která převzala původní konstrukci… Ano, nebude to nijak zásadní rozdíl, tedy spíše jen marginální…

        Ultegra už má na horní hraně pák ta tlačítka, ke kterým můžeš nastavit různé chování, 105ka ne…

        0 0
    • yetti  

      Pro mě je největší rozdíl výdrž baterie, kde na Shimanu dobijim po 1500–2000km a kolega na Sramu po cca 500km. Dále Shimano má tlačítka, kterými můžeš ovládat Garmina. Za mě má í mnohem lepší brzdy.. A pro mě je na Shimanu i mnohem logičtější ovládání řazení. Ale to je dost individuální – někomu lépe vyhovuje jedno a jinému to druhé, to chce vyzkoušet

      0 0
      • Hrabex1  

        tlacitka na Garmina – skvely napad, zofale spatne provedeni.

        1 0
        • adam1  

          Stejně nemáš ani čas to přepínat :)) a ano citlivost je mizerná a dá se bez toho žít :))

          Sram mi připadá takový ratatata :))

          https://youtu.be/QA6ZGCVMnPQ?…

          0 0
        • krabica  

          Jj, to mačkání je celkem bída a udělat dvojzmáčknutí celkem děs… :-/

          0 0
          • Hrabex1  

            ono umistit tlacitko do prohlubne logiku nema… Napadlo me, jestli nekdo nezkousel nakej zleppsovak – treba na to tlacitko pod tou gumou nalepit nakou pecku, ktera by ho vyvysila

            0 0
      • Alojs01  

        Jestli nekomu vydrzi na silnicnim sramu baterka jen 500km, tak bud neustale prekotne radi, nebo je baterka spatna. Na gravelovych vyjizdkach, tedy i v terenu, kde se radi casteji, nabijim po 900–1200km dle rocniho obdobi, na silnici dam o cca 200–300km vic.

        0 0
        • jecnak  

          Mně tohle dělala vadná přehazovačka, která navíc špatně řadila na větší pastorky. Reklamace uznána.

          0 0
      • jecnak  

        Jestli kolega nabíjí Sram po 500 km, tak má nějaký problém. Normálně Sram přehazovačka dá přes 1500 km a smyk totéž.. Řekl bych, že do mrtva to bude kolem 2000 km, což je zcela srovnatelné s novějšími „bezdrátovými“ sadami Shimano, které mají menší baterii.

        1 0
        • Aduldinho  

          Mně se to taky zdálo nějaký divný, občas to podcením a chcípne mi smyk, asi s ním nějak víc vexluji. Výhoda je, že se dají baterky prohodit a valí se celkem v klidu dál, když je člověk už jen kochací typ, tak to není žádný zásadní problém!

          Nijak extra jsem to neměřil, ale těch 1500 i 2000 km mi přijde hodně reálných! ;-)

          0 0
    • tiarko  

      Já se elektriky dost bojím. Jednak je to výrazně dražší (rozdíl bych radši vrazil do kol), a jednak když se to pokazí, tak člověk nemůže jezdit. Když se pokazí klasická ultegra, tak to každej šikovnej mechanik dá za hodinu dohromady.

      0 0
      • Hagner  

        .

        1 0
      • nooski  

        Jo, když se pokazí Dualy Ultegra, to dá každý hned dohromady

        4 0
      • adam1  

        Jdeš ale proti proudu :)))Taky jsem se bál a už si zvyknul ,ale už jsem to tady říkal „na zadek jsem si z toho nesednul“:))

        Dá se bez toho žít :))

        To samé ráfkové x kotouče ?Vždyť z žiletek udělali takové gravelyyy:( škrt ,škrt :) a ojlll a odvzdušnitttt :))

        0 0
        • tříčtvrťák  

          No má to jednu výhodu, jezdivou silničku na ráfkovejch brzdách, ru a bez elektriky koupíš za pár šupů, akorát kola už pomalu musíš schánět.

          Holt nejsi in, ale to mě už nějak netrápí, na druhou stranu silničáři byli vždy troch konzervy a novej svěží vítr tu techniku posune dál:-)

          1 0
          • cft  

            Tak stejně si nechám svou starou silnici. 10 let starý kolo nemá smysl prodat za par korun, protoze je furt pekny. Jestli se na novým něco pokazí, chvíli je záruka a pořad bude na čem jezdit.

            1 0
            • tříčtvrťák  

              Máš recht, mám 4×silničku, dvě v Praze a dvě na chalupě ve stáří rámů od 30 do 5 let, každý kolo je trochu jiný, ale dobrej rám a vyvážená sestava ±funguje podobně. Občas je to i fain to poměnit. Když nezávodíš, tak ty rozdíly v průměrech nejsou velký.

              1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.