Jezdil už někdo zde tuto sadu? Konkrétní dotaz, chrastí páky této novinky na nerovnostech jako je tomu u silničních sad od Shimana ? Díky za postřehy.
Jezdil už někdo zde tuto sadu? Konkrétní dotaz, chrastí páky této novinky na nerovnostech jako je tomu u silničních sad od Shimana ? Díky za postřehy.
U Ultegry 8000, 8070 a Dura-Ace 9170 nic nechrastí…
8000 chrastí, máš špatné uši :-).
Mně ultegra r8000 na cx kole nechrasti
Když už jsme u toho, je nějaký zlepšovák jak se toho chrastění zbavit?
Moje čistě mechanická R8000 – třmeny Tektro Spyre – na cx neklepe ani nechrastí. Mám 1×11 a levou páku vozím s jako zařazeným velkým převodníkem. Pokud to omylem odřadím, tak si malá páčka občas cvakne o velkou.
Posledně jsem jel s kamarádem co má na cx Sram Force a to byla opravdu kanonáda od těch pák.
No mě právě Apex levá taky štve.Chystám se jí rozebrat
Od doby co sem mel Sram rival, tak uz sram na silnici nechci. Zlata ultegra
A důvod? Mám jak ultegru, tak sram rival 1. Sram je snad ve všech ohledech lepší, kromě zvukového projevu řetězu na kazetě.
+1
Double tap nesnasim, prehazovacka ma furt ten obrovskej bowden, aby chodila dobre, hydrauliky taky na ultegre lepsi a jako bonus dotka.
a co brzdny ucinek tech apex brzd? mam je na CX, a prijde mi to dost slabe (v porovnani vicemene s jakymkoliv shimanem).
Na SRAM brzdy se tu obecně nadává…
Ale ne co se týče brzdného účinku. V tom jsou sram brzdy lepší. Ve všem ostatním jsou na hovno.
SRAM pořad používá DOT kapalinu? To musí být radost mít všechno od Dotky
Jak to souvisí s účinností o které se tu bavíme?
no ale u me je to fakt pripad ze to spatne brzdi :) ale tak treba kdyz vymenim desky za organiky, tak bude lip.
Nesouvisí, jen se ptám. Ale brzdný účinek bych raději vyměnil za bezproblémový provoz a spolehlivost.
Ano, porad dotka. Nemas vsechno od dotky, ale od vody, kterou to prostrikavas, abys nemel vsechno od dotky :-). Rozdil v bordelu pri odvzusnovani sram a shimano brzd je hodne velky, nehlede na narocnost, kdyz to chces udelat dobre.
Díky za zkušenosti :) Mám doma silnici, CX a teď přemýšlím, že bych si postavil ještě MTB. Tož hledám info a zatím to vypadá na brzdy BR-M6000/7000
Nebrzdej spatne, projev je jiny nez u shiman, ale diky te dotce uz zadne sram brzdy nechci doma mit. Ten bordel s tim spojeny je fakt velky, zvlast, kdyz to clovek dela v byte.
Dotaz úplného laika. Co ta DOTka dělá nebo v čem je tak na hovno?
je to ziravina.
Vyjadrim se jen k servisu, protoze jako brzdove medium nebude DOT spatna, kdyz se pouziva v autech :-).
DOT je agresivni a lepta (pokozku, lak na ramu, podlahu). Pri odvzdusneni bys mel pouzivat rukavice a bryle. Diky tomu, ze je agresivni vuci svemu okoli, tak to musis porad cistit, napr. vodou, takze je z toho vsude bordel. Samotne odvzdusneni je mnohem narocnejsi nez u brzd s mineralnim olejem. DOT bys mel alespon jednou za rok vymenit, protoze DOT na sebe vaze vodu a znecistena DOT muze poskodit tesneni.
Mozna to jen moc resim :-).
Aha, tak to jsem netušil. Díky za info :)
S tim bordelem pri odvzdusnovani to nebude tak horky, od doby co maj trmeny bleeding edge ti z nich neukapne nic a okolo paky staci namotat uterku. Rozdil poradneho odvzdusneni (ne jen dokapani paky pres kalisek) neni zase tak velky – strikacka – kalisek vs strikacka – strikacka.
Ale delat se to s DOT musi casteji no.
Na XC brzdy je Sram nesmysl. Level T a TL jsou slabe, TLM a ULT jsou zase drahe.
A SLX, XT zas tezke, XT race nebrzdi a XTR 9100 drahe.
No otázkou je kolik sekund ztratíš pár desítkama gramů navíc a kolik ušetříš tim, že to brzdí. Nějakých ±150g ve zhruba 80kg soustavě, 0,2%? To bude do kopce na šrot hnedka potřeba o 1 Watt víc! Meh…
To už vyjde líp za ušetřený prachy pořídit keramický ložiska a mnohem líp pořádně vyčistit a navoskovat řetěz.
Shimano olej take degraduje – zahrivanim od desek a tim, ze se pres tesneni na brzdicich dostava bordel dovnitr. Takze vymenit jednou rocne vice nez doporucuji. DOTka na tohle netrpi, zas ale vaze vodu a je zirava. Proste oboji ma sve.
Souhlasím s tím, že je větší bordel kvůli ubrouskům a vodě.
Servis 1× ročně mi přijde v pohodě – soobně co desky, to dělám komplet výměnu náplně, bo to stejně chce zkontrolovat chod pístků atp.
Takže jedinej oser vidím v tom nepořádku a hlídat si lak.
⇒ pokud dělám servis mimo byt, je mi to jedno
⇒ pokud dělám servis přímo v bytě, radši bych minerál
Nicméně sám jsem teď přešel na brzdy s DOTkou a budu se s tím asi muset naučit žít, protože se mi líbí jejich projev ;.-) … naštěstí když dělám brzdy nebo vidli, tahám kolo na chodbu :-) … tak tam to „přežiju“.
A Dotka navic na sebe vaze vodu. A ztraci vlastnosti – klesa teplota varu. Ta vlhkost se casem dostane i do toho uzavrenyho systemu. A kdyz si koupis lahev dot, mel bys li pomerne rychle po otevreni sdelat, protoze degraduje i v ty nacaty lahvi.
Jasný, takže nebrat a zůstat u Shimana :) Díky
není důvod – neřešit funguje obojí
Ano, funguje oboji a pokud clovek necha servis na cykloservisu, tak mas pravdu, ze to neni potreba resit. Pokud to delas sam, a jeste k tomu v byte, tak je lepsi vzit shimano. Je s tim mene prace a starosti, zvlast kdyz to chces delat poradne :-).
účinnost je o využité energii..pokud je pro tebe brzdný účinek důležitější , než ta práce(čas) okolo, aby to správně brzdilo, pak se nemá smysl o něčem bavit!
Jsou jezdci, jako třeba já, kteří zkousnou nižší účinnost brzd (mám jen mechanické kotoučovky) , za cenu, že se nebudou muset s.át s údržbou a seřizováním před každou vyjížď´kou!
V poslednim odstavci ale prave popisujes vlastnost mechanickych brzd. Musis celkem pravidelne serizovat chod lanka, abys kompenzoval opotrebeni desek. Hydry jsou (pokud nejsou nejaky problemovy typ) na udrzbu mnohem mene narocne.
problemovy typ, nebo spis problemovy vyrobce :-)
Hydrauliky mi přijde že se s nima zabejvam méně než s mechanikama.Ty jsem seřizoval, na hydry ani nešáhnu
Tak nějak. Překvapuje mě, že tato urban legend přežívá snad od počátků hydrauliky na MTB :)
1× za rok preventivní vyměna oleje. Jinak jen měním desky, jak je sjíždím, což na silnici/cx je tak 1× za 15000+km
A už mají něco obržděno? Mě přišly hodně slabé, když byly nové, teď po pár desítkách km mi přijde, že brzdí více, než dostatečně.
Máte už někdo ošahané GRX páky? Je to podstatný rozdíl oproti standardním silničním? Předpokládám, že jedinou změnou je tvar brzdové páčky.
Za mě jsou to strašně velké kopyta. A tvar páky mi teda vůbec nesedí,je tam taková divná hrana. Ale zvyknout se dá asi na všechno.
A jake mas berany? GRX jsou upravene pro tipicky gravelovske 12–20% rozčapené rodla. Tam prave klasika páky naráží na problém, ze klasicke paky jsou zesikma a drzis je za hranu…
Já to na kole nemám, jen jsem si to ohmatával na kolech co mám v práci. Mám raději Sram, tak tohle se mi na kolo asi nepodívá…
Mně spíš zajímalo v porovnání třeba s ST-RS685, nebo jinými silničními hydraulikami od Shimana.
Tak jsem se dozvěděl, že RX810 mají Servowave, takže by měli lépe brzdit a mít lepší modulaci.
RS685 taky mají Servowave.
a jiné přepákování..
Dotazy ke kompatibilitě:
Netušíte někdo, zda se dají páky GRX zkombinovat s bikovými brzdami, např. SLX? Jde o to, že pro GRX jsou nabízeny pouze flatmount a více by mi vyhovovaly postmount třmeny.
Dají se pro 1×11 GRX použít bikové kliky? Konkrétně bych osazoval zadní boost náboj s HG kazetou a boostové SLX kliky, řetězová linka by tak měla být OK. Řazení a hazka by byla GRX. Důvodem je to, že GRX kliky jsou pouze na 68mm domek a mají pro mé využití moc velké převodníky (potřeboval bych 36 nebo 38z). Dle specifikací mají GRX kliky řetězovou linku o 2,5mm vysunutou ven, předpokládám že zadní náboj je běžný 12×142 (neboost) a ty 2,5mm se ztratí v zakřivení řetězu.
Děkuji
A co třmeny z řady RS? Třeba RS785? Ty jsou i PM, ale otázka je dostupnost…
Jinak by to snad mělo jít, já jsem kdysi plánoval páky 685 spárovat s třmeny XT a nebyl jsem od toho odrazován.
Páky by na 99% měly jít nakombinovat, mám takhle páky Ultegra s MTB třmeny a chodí to bez problémů.
K prvnimu dotazu: Mam RS685 paky, vzadu flatmount original, vpredu bikovy SLX trmen a bezproblemu. Skoro bych rekl, ze s tim bikovym je to lepsi. Masivnejsi, lepe odvadi teplo, pevnejsi uchyceni.
K druhemu: Pokud budes mit vhodnou retezovou linku, pak je spis otazkou kompatibility ramu, zda muzes dat MTB kliky a ne sady jako takove, kdyz jde o 1×11.
Rám si vyrobím kompatibilní, tady si můžu nadefinovat jak to chci. Z určitých důvodů bych potřeboval 73mm BSA střed a není problém si udělat zadní stavbu boostem 12×148. Poté bych i volil kliky s boostem, řetězová linka by měla být stejná jako na boost bikové sadě a s HG kazetou. A GRX hazka by to měla obsloužit podle mého v pohodě, pochopitelně v kombinaci s GRX pákami (s MTB řazením není kompatibilní).
Akorát (opět z určitých důvodů) bych rád použil zadní patky s ISO upnutím třmene, takže brzdové páky nakombinuji s postmount třmeny (silničními nebo bikovými, přikláním se spíš k bikovým).
V podstatě to bude komplet biková sada 1×11 s boostem, akorát řazení bude vyměněno za 1×11 GRX.
Jen k domku BSA. Pokud máš domek 68mm, je to to samé jako 73mm, jen použiješ jiný počet podložek. A nenapadá mě jediný důvod, proč trvat na 73mm, když 68mm ti poskytne stejné možnosti. Použité komponenty jsou totožné.
Důvodem je to, že rám bude skládací a zadní stavba se bude při skládání otáčet kolem středu – tak jak to dělá Rob English. A právě proto bojuju o každý milimetr na šířce středu.
Ok, to už je dost speciální důvod :)
Otočná zadní stavba, jo?
Jojo, přesně toto řešení. Je to dost omezující, protože sedlová trubka na středu zabere cca 30mm a poté na každé straně zůstává cca 21mm na připojení zadní stavby při 73mm domku. Zadní vzpěry mají typickou šířku 17mm při použití oválných vzpěr. Takže je to tak akorát na spoj…
Vyplatí se počkat na GRX ? Třeba na Soot 50 ?
https://www.youtube.com/watch?…
pěkné shrnutí rozdílů. Pro mou maličkost GRX nepřináší nic zajímavého, pro použití gravelu jako odolné silničky silniční sady bohatě stačí.
za mě – u GRX vidím jako plus kliky 46–30, zbytek přesně jak píšeš…
Přesné 46/30! Ještě mi chybí ke štěstí kazeta 12–32 a je to paráda. Zvažuji, že si ji nechám poskládat od MICHE. Ale zarazilo me, ze mam na nových zápletech od FSA na orechu nálepku se zákazem jednotlivých pastorku?!??
…že by ořech z al -slitiny ?
mám takový ořech 6 měsíců a už tam jsou vidět pěkné „záseky“ od jednotlivých pastorků. V části kazety , kde je ježek, problém není
mám ty ořechy na DT swiss nebo Hope mnoho mnoho let a záseky sou, ale funguje to – zbytečný stress
chce to dotahovat kazetu momentem jak se má
Bych pridal upozorneni, ze je problem s prilis nizkym momentem, to vetsinou lidem nedojde.
Takže utáhnout spíš víc nebo moc neutahovat?(Nemám momentové klíče)
Bez něj se to těžko odhaduje, ty doporučený momenty jsou na ruku celkem vysoký a servat hliníkovej závit taky neni příliš těžký.
S XD ořechem by se to nestalo. :P
jedině to udělat postaru…vzít si páku a na ní (na konec) pověsit závaží :-)
tak třeba moment 40 N.m , např znamená, že na konci 1 metr dlouhé páky dáš zátěž o hmotnosti cca 4 kg.
PS: jdu shánět momenťák :-)..doporučíte mi nějaký ?
Spis vic. Pouzivam pulmetrovej momentak, mam 93kg a je to docela velka sila, kterou to chce.
Aha, dík.Já to dělal spíš jemně
Trochu to “krupe”, kdyz do sebe zapadaj ty zoubky. Ale neboj se toho :-)
+1
hmm..to mě nenapadlo..díky za upozornění!
Hliníkový ořech. Samostatné větší pastirky se do toho zakousnou velmi rychle.
Slabina starého Sootu 50 byly převody. 40 mm gumy + 50 z velký převodník a nejlehčí převod 34/32 není pro toulání se po prašných cestách úplně to pravé ořechové. Zvětšení rozsahu použitelných převodů přechodem na GRX u Soot 50 2020 je krokem správným směrem. Sám jezdím zmenšené převodníky na „gravelbiku“ nebo „zimáku“ už 10 let.
Soot 50 2019 má nejlehčí převod 34/34.
Vyrobce a prodejci uvadeji 36/34.
Cerveza má pravdu.
To nic nemění na tom, že je nový Soot 50 zpřevodovaný pro „gravel“ použití lépe.
Dají se klasické kompakty 105 50/34 překopat na menší převodníky pouze jejich výměnou nebo je jiná rozteč a je třeba celé nové kliky?
Nejmíň tam dáš tuším 33z, to je limit na rozteč šroubů 110mm.
Menší placku než 34 se nedá , nové kliky .
Já to tak nějak tušil, díky :)
Absolute Black tam umí napasovat 30z pilu. A pak že to nejde :D
To jsem netušil a jak je cena ? Já šel cestou prodat stávajíc kliky 50/36 kliky a koupit nové FSA46/30.
68 Euro za samotný 30t převodník, asi 150 Euro za oba, 5s hledání…
Ok čili ± 3900Kč to lip vyjdou nové kliky FSA 46/30 .
Tento týden jsem objednával kliky GRX 30/46 2×11 (175 mm) na bike-discount.de za 90 Euro, čekal jsem až je konečně naskladní, moje slabší nohy se na ně už těší:-)
A co řetězová linka-není problém?
V tom jsou kluci od Shimana vždycky o pár milimetrů napřed, že?
Mě takhle vypekli, když jsme si dal nové kliky -trojpřevodník SLX (mítso staršího LX)..hned mi bylo divné , že se mi nějak kříží řetěz na převodech, které jsem normálně jezdil bez problémů !
Ať žije pokrok a hlavně zájem výrobce i obchodníka informovat zákazníky o změnách v dost důležitých parametrech komponentů!
pokud není zákazník debil načte si co kupuje
jasně každý zákazník je osvícený a předem na netu zjišťuje…Vlastně ano-po zkušenostech se Shimanem a těmi , kteří ho prodávají-je to potřeba!
Ale , co brání výrobci uvádět tyhle základní údaje přímo a viditelně na „balení“? Nebo dokonce přímo v označení komponenty např. Kliky SLX 2014– 42–32–24/175/170–45 (model-rok-počty zubů/délka klik, q-faktor, řetěz linka)?!
PS: takže z tvého pohledu jsem „debil"a ty jsi z mého pohledu zacyklený "fachidiot“ , kterému chybí pochopení pro hobíky jako jsem já! :-)
Shimano má všechno v katalogu, parametry i kompatibilitu – a je potřeba si uvědomit že všechno není se vším kompatibilní
a ještě by mě zajímalo, který nadšenec oblblý reklamou (a převody) sady GRX , si zjišťuje, jakou řetězovou linku to má? Schválně-kdo se k tomu tady přizná? zvláště , když tím nahrazuje kompletní středové složení včetně klik a převodníků u pár let starého kola:-)
sorry ale pár let staré kolo není gravel pro které je GRX určené, takže širší zadní stavba – opravdu stačí zapojit mozek :D
OK..takže třeba 2 roky stará Sequoia -Specilaized-gravel-výměna středového složení včetně klik za GRX-žádný problém?
Rád si nechám poradit od zapojovače mozků!
Pokud je zbytek sady kompatibilní tak kde vidíš problém?
Každý, kdo už jednou prostě koupil kliky a děsně se divil, že má linku úplně blbě?
jo přesně tak:-)
Trošku jste mě hoši vystrašili. Kliky GRX 46/30+přesmykač GRX jsou na cestě, řetězová linka 46,9 mm. Nahradit by měli kompakty 105 5800 řetězová linka 43,5 mm. Pracovat by to mělo s 11sp. kazetou 11–32 a 105 přehazovačkou 5800 s dlouhým ramínkem (kolo je osazeno sadou 105 5800). Jak tedy pořeším rozdíl mezi řetězovými linkami 43,5 vs. 46,9 ? Děkuji zkušenějším za rady.
neriešiš, funguje to
jasně jen se bude více křížit řetěz a víc se ti opotřebí převody, které jsi dříve jezdil ! a teď už je jezdit asi nebudeš..Pro někoho žádný problém-vždyť .je to jen spotřební materiál.
šlo by ještě přehodit jednu podložku (u středu HT II, BSA 68 mm)) zprava doleva (získáš cca 2,5 mm)-ale nebudeš mít kliky v ose rámu ..
a že došlo ke změně šířky zadní stavby ze 130 na 135 a 142mm s příchodem kotoučů ?
tak když mám vzadu těch 142 a řetěz linku na Praxis Alba 45mm, pak tam rozhodně cpát GRX nebudu!
takže Shimano může jít se svoji převratnou novinkou někam- o tom je tady snad řeč!
Tak ho tam necpi nevím o co ti jde
jde mi třeba o to, aby mi to někomu necpal obchodník nebo „dobrý a zkušený“ servisák a stavitel kol, který buď sám neví nebo nechce říct vědomé, že linka je někde jinde! Kšeft je kšeft, že? :-)
PS: Já už jsem poučený-bohužel někdo jiný ne! ..a proto o tom tady píšu,aby zase někdo naivní a důvěřivý nebyl uveden v omyl tímhle konsumním kolotočem.
JJ, ze tam tech podlozek, u silnicnich klik, je.
:D
(ať nezakládám nové téma)
Jsem šťastným majitelem Cube Cross Race Pro, s 38mm GravelKingy přesně dle mého gusta, skvělý allrounder. Nicméně – ani na širých pláních jižně od Brna pořádně nevyužiji nejtěžší převody, naopak při nejednom terénním výjezdu mi schází ty lehké a nejlehčí.
Co s tím?
Měnit převodníky mi přijde jako ta nejdražší varianta. Takže větší kazeta a jiná hazka? Kazeta hádám asi jen tato , vzhldem k omezením přehazovaček. A přehazovačku jakou? GRX , RX nebo snad XT ?Nebo máte jinou radu a řešení?
Díky.
Tu kazetu mám s přehazkou Ultegra 8000 s dlouhým ramínkem. Jelikož nejezdím pekla, tak mi ani nechybí brzda z verze RX.
To já pekla (ne)úmyslně a příležitostně jezdím, takže brzdu rozhodně preferuju ;-)
Resil jsem pred nedavnem pro otce (73 let) to same a nakonec koupil kliky GRX 46/30…
Tiež som to tak teraz riešil, len pozor na to, že prevodníky na GRX kľukách sú o 2,5 mm posunuté von, takže normálny prešmykovač to pravdepodobne nedá – menil som po výmene 105 kompaktu následne aj 105kový šmyk za GRX FD-RX400
Tak presmyk Ultegra 6700 to nastesti pobral :-)
Sarší typy přesmyků mají poměrně velkou rezervu, takže by to neměl být problém. Vysazení klik o 2,5 mm ven souvisí mj. i s rozšířením zadní stavby gavelbiků, které už nemají 130 mm jako silnice, ale 135 mm jako mtb před nástupem Boostu, tedy právě 2,5 mm navíc na každé straně.
Pobere je i smyk 5800?
Mám vyzkoušené jen přesmyky ještě starší konstrukce (5700, 3400, 6700, CX70, Campa Veloce, Mirage).
Povol horní doraz přesmyku a zjistíš to hned, kam až klec dosáhne.
ale dá – Ultegra FD-R8000…
No mne to R7000 nedal :). Takže som musel robiť, novú objednávku, ďalší týždeň čakania…
Mam ten stejny model, s kompaktnimi klikami 50–34. Nechal jsem si vyrobit roadlink – posune prehazku nize. K tomu v zadu XT kazetu 11–40. S tim se da uz vyjet ledacos.
Jinak ty roadlinky se daji bezne koupit
https://www.bike-components.de/…pter-p64179/
Mi to delal servisak a chtel se asi vyhrat, takze tu blbustku zmaknul na soustruhu.
Nevyhodou XT 11–40 jsou ale vetsi skoky mezi jednotlivymi pastorky. Takze za me do budoucna – lepsi reseni by byly jine kliky. Ale to je hudba budoucnosti a treba se to spoji zrovna s novym kolem.
Na soustruhu? To si uplne nedokazu predstavit.
nebuď puntičkář ........
...... jinak Aliexpres je také jedna jistota ;-)
WolfTooth s tím možná přišel první, ale podobných udělátek je plný Aliexpress v různé kvalitě. Kdo nechce čekat může to mít od Sunrace v prodeji i v ČR
Zkoušel jsi tu přehazovačku GRX RD-RX810 bez toho roadlinku? Řeším „zimní“ upgrade na hydry a došel jsem ke stejnému závěru, že XT kazeta 11–40 je to právé pro mě ( teď mám převodník 48/32 a Soru s kazetou 11–36 a občas by to ještě lehčí převod záchranář chtělo), 11 sp. silniční kazety 11–36 mají navíc pastorek 12 a ten je mě naprd. Další funkční řešení je asi tohle ( GRX RD-RX812 a vyměnit vodítka, docela mu to s Compact Ultregou šlape, ale vodítka jsou dražší jak roadlinku).
Ja to mam tak uz asi tretim rokem, to jeste zadne GRX nebylo. Mam to klasicky se 105 prehazkou s dlouhym raminkem. Mam dvoje zaplety: jedny s XT kazetou 11–40 a roadlinkem a 105 kazetou 11–32 ( k ni roadlink nepouzivam, blbe to radi na tezkych prevodech). Ale jak jsem psal vys, reseni s jinymi klikami mi do budoucna pripada lepsi. Tedy ja osobne bych tedy chtel spise GRX 48–31 nez 46–30, ale to je uz ranec penez co jsem se dival.
vyměnit velkou placku bude jednodušší a levnější než řešit kazetu :D
To nevím, právě proto se ptám :-)
Mam to samé kolo ale 2019 kliky FSA 46/30 kazeta Sunrace RX1 11–36 a pohoda jen kliky byly trošku problém mají osu 19 mm a ne 24 mm vyřešeno redukci a je to v klidu .
Rád bych se zeptal, mohu vyměnit pouze zadní kazetu tuto https://www.kupkolo.cz/…10s_z106097/ a nahradit současnou, která je v konfiguraci kliky Shimano 105 FC-R7000, 50×34T a vzadu s kazetou Shimano 105 CS-R7000, 11–32T? Ta kazeta by mě vyhovovala mnohem více. Rád jezdím na těžko, takže 50 a 34 mě sedí, ale trochu tápu vzadu na kazetě a když jsem teď měl tu čest si zajezdi v rodném kraji Jeseníků, tak mi prostě ten “kašpárek” chybí, resp. ona chybí spíše výkonnost. :-)
Máte někdo porovnání, jestli je nějaký rozdíl v předozadní poloze mezi smykem GRX a třeba 105 7000? Stále jsem nenašel uspokojivé řešení mého problému s dotykem smyku a pláště :)
Zdrávas, jdou nějak napasovat kliky Shimano GRX do rámu se středem BB386? Jaký adaptér pro to potřebuji? Vyhovoval by tento?
Nějak mi tu chybí poznatky přímo z užívání této sady. Začnu s tím tedy já.
Páky: Subtilní a řekl bych vhodné spíše na menší ruku. Tah velkou pákou při řazení na lehčí převody zabírá dříve než Ultegra. I vzdálenost samotných brzdových pák od klandrů mi přijde kratší než zmiňovaná Ultegra a to i při maximální délce jejich kroku. Je to takové jakoby zmenšené ve všech směrech oproti silniční sadě. Pro mě příjemné, mám malé ruce.
Řazení je prostě Shimano, k tomu není co psát. Brzdy i nezajeté brzdí hned velmi dobře. Za mě tedy samé pozitiva.
no jo, ale GRX jsou ST-RX810(+verze Di2) / RX600 / RX400. O které píšeš? Nejspíš se budou jednotlivé řady také krapet lišit v komfortu užívání, nejen cenou. Já mám v merku to 2×10, což je jen v nejnižší řadě, ale kdyby mě někdo nahlodal, ať zapřemýšlím o vyšší, protože je tam výrazně vyšší přidaná hodnota, tak bych zapřemýšlel.
Jj, to jsem zapomněl napsat. Jde o ST-RX810, hydry s mechanickým řazením. Ještě uvedu, že i tak nějak divoce tvarovaná páka mi vyhovuje a ta hrana na ní hezky sedí do prstů.
tam je navíc (mimo nižší hmotnost) oproti nižším řadám Servo Wave, otázka je, jestli to je o tolik lepší.....možná další věci o kterých nevím.
Porovnas to prosim te s tim tvym apexem co mas na gravelu? Mam rival a chtel bych rx810. Jde mne hlavne o brzdy a ergonomicky tvar paky.
orm: Ne, porovnávám to se silniční hydro – mechanikou Ultegra R8000
Spatne jsi to pochopil. Ptam se, a prosim, zda bys to neporovnal se sramem co mas na gravelu. Jak to brzdi, jak se ti to drzi oproti sramu.
Jo takhle:)
Apex je to nejlevnější, co na gravel kola Sram dělá a musí to být někde vidět. Na šaltru plastové díly a vůle z výroby jsou jaksi poplatné ceně. Na druhou stranu to zatím brzdí i řadí jak má. Otázkou zůstává jak dlouho to vydrží. Pravda je, že jsem tedy musel ohýbat náběhové zuby, protože na jednom pastorku to špatně řadilo a zaboha to nešlo seřídit. Po tomto násilném činu na kazetě to už chodí parádně.
GRX je zpracováním úplně někde jinde. Je vidět, že si na tom japončíci dali dost záležet. Chodí to naprosto skvěle a lehce a materiály jsou prvotřídní. Ale cena je samozřejmě někde jinde než Apex od Sramu.
Řazení je rozdílné, to každý ví. Někomu sedí to a jinému zase to druhé. To si musí každý vyzkoušet na vlastní kůži.
Design je subjektivní věc a tak ho hodnotit nebudu. A to je asi tak vše, co mě teď napadá.
dodatek:
GRX je ergonomicky pro mě asi lepší řešení. Mám menší ruku a vyhovuje mi, jak je to subtilní. Momentálně to brzdí srovnatelně, ale ty GRX ještě nejsou ani zajeté.Až si to sedne, tak to bude asi lepší i na těch brzdách v akci.
Diky. Ja mam rival. Zpracovani asi ok, zpusob razeni je individualni. Ja zacal na shimanu, tak ho preferuji. S cim nejsem vubec spokojeny jsou brzdy. Brzdi to spatne. Pocitove daleko hure nez rafkove brzdy za sucha a to i se sirsim plastem, ktery je na gravelu. Na silnicce jsem byl zvykly brzdit agresivne az pred zatackou. Ted musim brzdit o dost drive, abych to vubec ubrzdil na rychlost jakou potrebuji. Vazim hodne, 120+kg, kotouce mam 160mm na obou kolech. Mozna by pomohl do predu 180mm kotouc, nezkousel jsem. Brzdy na silnicce jsem mel nastaveny tak, ze zabraly uz pri malem pohybu paky. Ted zaberou poradne az skoro u riditek. U paky jde nastelovat vzdalenost od riditek, ale musim si vybrat. Bud jsou moc daleko a nedosahnu na ne nebo brzdej u riditek. Chod paky je pri brzdeni dlouhy. Mam radsi kdyz paky zaberou hned.
Jak se chovaj ty shimano brzdy? Pomuzu si tam? Jde nastavit, kdy brzdy zacnou brzdit?
S pákami na Sramu mám stejný problém. Brzdí sice velmi dobře, ale chod páky je příliš dlouhý. Ve dlouhých sjezdech na brzdách si musím páky na okamžik povolit a vzápětí hned zmačknout aby se jakoby napumpovali. Pak už v pohodě. S GRX jsem takový sjezd nejel a asi jen tak nepojedu. Kolo dnes putovalo k majiteli a tak už nemám přímě srovnání. Nastavení kontaktu destiček s kotoučem na GRX brzdách není, ale ten krok se mi zdál o poznání kratší než na Apexu. Ten větší kotouč by vpředu určitě pomohl, ale pokud máš 120+ tak možná nějakou 200-stovku :) Já jsem se svými 67 kg dost v pohodě i na 140mm.
Presne totez, to pumpovani, pozoruji u rivalu take. Ja byl tema brzdama dost rozladeny. Vsude se rikalo, jak jsou hydrauliky super na silnici, jak to lepe brzdi a tak, ale pro me to byl co se tyka brzdeni za sucha jednoznacny downgrade oproti rafkovym brzdam.
GRX asi koupim, uz jen kvuli mineralnimu oleji. Jen je skoda, ze uz nedelaji postmout brzdy, ale jen flatmount, tak budu muset resit jine trmeny. Skoda, ze to neni kompatibilni s XT tremeny. Ty mam doma navic.
Proč by to nemělo být kompatibilní?
Protoze trn a olivu, respektive banjo maji na opacnych stranach. MTB ma olivu, a zkracuji se, u paky a silnicni brzdy maji olivu, a zkracuji se, u trmenu.
Silniční můžeš zkrátit samozřejmě i u páky. Stavěl jsem spoustu kol na silničních hydrách a výrobci to posílají tak, že jsou brzdové hadice vyvedeny u hlavy z rámu a zkrátíš si je dle potřeby a preferencí. Ty XT třmeny tam dáš v pohodě.
To by byla dobra zprava, ale neni mne to uplne jasne. XT tremen ma na konci banjo, ktere je na hadici nalisovane. Jak tedy vypada ten konec na pakach? Tam musi byt take banjo nalisovane, alespon u sramu to tak je.
Shimano má u pák normální olivu a proto je možné si to zkrátit podle libosti i nahoře u páky.
Super. To jsem nevedel. Takze na silnicnich brzdach mas olivu s trnem na obou koncich? Pokud to tak je, tak jsem kecal a omlouvam se DoomHammerovi :-). Myslel jsem, ze to je stejne jako u sramu, kde je to prohozene, tj. oliva na trmenu a banjo v pace.
Jak na kterých ;)
Některé brzdice mají koncovku nalisovanou
Zas jsem o neco chytrejsi. Alespon k necemu, krome flame, to BF je :-).
Krátil jsem na 785 hadici u páky, je tam normálně oliva jako u mtb brzd od Shimana.
Mě by zajímalo, když půjdu cestou 2×10, jestli se dá přejít na 2×11 pouze změnou páky a kazety, nebo bude potřeba měnit i něco dalšího…
Nekde jsem cetl, ze 10kova grc je kompatibilni s tiagrou 4700? Takze to s 11kou fungovat nebude, jako nefunguje se silnicni 105 atp.
Myslím přechod GRX 2×10 na 2×11 jen tím, že změním pravou páku na 11sp a kazetu na 11sp. Tj. bez změny brzd a přehazovačky.
Hazka nebude fungovat, pokud je to jako na silnici.
Já myslím, že to půjde.
Je tu někde napsáno, že má být kompatibilní s tiagrou 4700, která je jak známo nekompatibilní s předchozími 10s sadami. Naopak chod odpovídá 11s shimanu.
Oficialne to tam neni https://productinfo.shimano.com/…f/com/2.6/en Bude to muset nekdo zkusit :-)
Tam není oficiálně spoustu věcí :)
Vždy je uvedena kompatibilita jen v rámci stejného počtu rychlosti.
Dobrým oříkladem je např. 10 rychlostní silniční sady, taky tam není uvedeno, že ultegra chodí i s 9s tiagrou, sorou, clarisem, 2400 atd. nebo dokonce s mtb hazkami 9s a méně. Podobně s klikami 10 a 11 taky nejsou oficiálně kompatibilní atd.
Takže myslím, že jediné omezení je největší pastorek vzadu 36z, jinak by to mělo chodit.
Ale sám jsem to nezkoušel.
Otestováno, mám páky Tiagra 4700 10s a chodí bez problému se šaltrem a smykem 105 11s řady 7000.
Beru zpet.
Pouziva nekdo GRX se Sram 10–42 kazetou? Zadny problem to asi nebude?
Zdrávas, dá se u GRX 8×x nastavit vzdálenost paky od řidítek?
Dá. Manuál str. 60–61.
Jde na kliky Rx600 (40z) hodit převodník 42z z klik RX 810?
Ano jde
Má někdo srovnání jestli brzda ovlivňuje chod řazení tak jako u MTB nebo je to téměř neznatelné?
Je nějaký podstatný rozdíl v úchopu za páky mezi GRX 600 a Ultegrou 8020? Mám spíš delší prsty.
Řadí to o poznání hůř
Aktivovaná brzda je poznat.
Tvar páky je přizpůsoben jistějšímu držení.Protiskluz na gumách.Výrazně plošší čelo br. páky je velmi příjemné.Taky osa otáčení br.páky je posunuta pro lepší brzdění při horním úchopu.
Díky oběma. Dnes jsem měl možnost osahat GRX. Na vnitřní straně pod palcem je takový malý hrb, to je na Ultegra 8020 pakach taky?
Navážu na diskusi o GRX. Mám Shimano GRX600 1×11, vzadu 11–42. Po dvou měsících ježdění mi hůře přehazuje, zejména na menších kolečkách (3->4, 4->5). Zkoušel jsem si dle návodu hrát se seřízením (napětí lanka, dorazy), ale ke zlepšení nedošlo, každá změna byla k horšímu. K žádnému pádu kola nedošlo. Najeto něco přes 1000 km, problém posledních 100–200. Kde byste pátrali po příčíně? Je něco, co mám jako poučený laik zkoušet, nebo do servisu?
Zkontroluj jestli tam nemáš lanka optislick. Dal jsem si je do Ultegry s vidinou lehčího řazení, ale opak byl pravdou. Zpočátku super, ale postupem se ta kluzná vrstva z lanka odírala až ucpala bowden a přehazovačka se začala chovat přesně jak popisuješ. Takže jsem pak celou proceduru výměny lanek absolvoval znovu, dal obyčejná lanka a je klid.
Opráším mumii – tohle vlákno – a jako naprostý neznalec (nerozebíral jsem řazení GRX) se zeptám.
Optislick vrstva, která se odírá a ucpává bowdeny, je na lankách, nebo je i uvnitř bowdenu?
Mám nové kolo s řazením GRX RX600 (2×11) a zanedlouho mě čeká garanční prohlídka u prodejce. Bowdeny mají natištěno Shimano TFL (asi jako zkratka pro teflon).
Zatím to nezlobí, ale bylo by lepší preventivně nechat rovnou při garančce přehodit lanka a bowdeny za jiné?
Díky za radu.
Optislick je jen na lanku. Bowdeny od Shimana naopak hodnotím jako jedny z nejlepších a nikdy jsem s nimi neměl žádný problém. S výměnou lanek/bowdenů je to těžko, záleží kolik máš najeto. Jestli to bude třeba už přes 6000 km, tak bych je lanka i bowdeny asi preventivně vyměnit nechal, jinak bych to neřešil. Výměna bowdenů je na silničních pákách velký opruz, protože omotávka…
Ok. Díky moc za radu. Tedy počkám, a budu řešit až po větším nájezdu na tomhle kole cca příští rok.
N.
Řešit po sezóně v rámci přípravy a servisu na další
Co funguje, na to se nešahá :) Nemluvím o prevenci, ale tohle skutečně až začne špatně řadit a jít ztuha.
A další pravidlo: nevěř všemu, co se na BF píše. Ty bowdeny zas tak špatný nebudou.
V bowdenech neni prazadny problem. Problem zpusobuje lanko.
Ano myslel jsem lanko ne bowden, pardon
No, tohle není jen podle BF, na to klouzavé omotání, které na lanku nedrží, nadávají i servisáci. Aspoň ten můj, když mi teď po prasknutí přehazovacího lanka doloval zbytky z bowdenu. Jakmile to začne trochu drhnout, s výměnou bych neváhal.
Proč dolovat, není s lankem lepší měnit i bowden? Zas tak moc to nestojí.
Rekl bych, ze o cenu nejde. Ale ten ojeb s omotavkou, protahovani ramem atd.
GRX ma lanka s optislick, zeleny povlak, ktery ma ulehcit razeni.
Spise je na obtiz. Ucpava bowdeny.
Vymen lanka s bowdeny a budes mit pokoj.
Na silnici davam obyc nerezove a chodi super.
Ta zelená je jenom lak, který vyplňuje mezery mezi jednotlivými vlákny. To je ještě v pohodě. Z hlavy ale nevím, zda tato sada nemá už tu píčovinu s teflonem. To je opravdu nesmyslná věc a je nutné lanka měnit už při montáži kola. Časem obroušený teflon totálně ucpe koncovky a řazení jde do kopru.
Náhodou nejsou tam lanka potažená tim zeleným marasmem ? Podobný problém jsem taky mě, vyměnil jsem lanek z obyč nerezové a klid .
Ahoj, neví někdo kde sehnat tady tu vymezovací podložku co je mezi středovou osou a miskou na klikách GRX600 ? Dneska se mi to po 20km vysypalo a začala mi házet pravá klika.
Nové složení , nebo se pdvívam doma jestli něco nenajdu ,
Tak to je super kvůli takové pi.....e kupovat nový střed. Zkusím si to nechat vytisknout na 3D tiskárně. Je nějaká spolehlivá náhrada místo toho středu BB-RS500, která nemá tady tu plastovou vifikundaci?
Dataz : Mám kliky Ultegra FC-R8000 50/34 a chci je vyměnit za FC-RX810 48/31. Ultegry mi v rámu sedí jak prdel na kýbl, ale řetězová linka – střed atd. – mám chaos a to mě vede k myšlence – pokud to jen vyměním bude nějaký probém ? doladím tam Di2 přesmyk Ultegra nebo mám rovnou sehnat GRX ? pokud bude problém pomůže výměna středu za MTB který má užší příruby ? Znalcům předem díky
GRX má vyosené převodníky o 2.5 mm ven, Soru, Tiagru i 105 přesmykač jsem cca. na 10 kolech seřídil vždy, Di2 přesmykač by měl jít také. Když nepůjde koupíš GRX, kombinovat MTB střed s road klikami je nesmysl (rozdíl misek je 1mm), musel by jsi z každé strany dát 1mm podložku pod misku, a kliky budou ve stejné poloze, jako s road středem nebo pod pravou 2mm, ale tím by jsi neměl kliky v ose rámu (někdo je na to citlivý).
Díky, přesně tohle sem si myslel, zkusím ho poladit, co sem vyčetl v manuálu tak přesmyk + – 1mm lze, když to nebude ideal pořídím GRX.
Zvažuju nákup GRX sady na stavbu gravel biku a potřeboval bych nějaké zkušenosti. Ideálně potřebuju 2×11, takže připadají v úvahu RX600 a RX810 páky. Máte někdo zkušenosti jako moc je znát Servo Wave v c těch RX810 pákách? Je to znatelný rozdíl?
Měl jsem rx600 s kotouči sm-rt70 a teď mám rx810 s kotouči sm-rt800. Všechny 160mm na obou kolech. Destičky stejné, chlazené shimano.
Obě brzdí velice dobře, 810 ale určitě líp. 810 má kratší dráhu páky a celkově pevnější přesnější pocit na páce.
To samé řazení. U obou velice dobré, u 810 o něco lepší. I když rozdíl není takový jako u brzd.
600 mi přijde takové malinko měkčí/vláčnější. 810 taková přesnější/výkonnější.
Přirovnal bych to rozdílu v MTB shimano 11s SLX/XT. S 12s nemám zkušenost.
Podle mě je to jen o penězích, jestli by si kvůli tomu nemusel šetřit na jiných důležitých komponentech.
Chybu neuděláš ani s jednou. Funkčně obě bez výhrad.
Když koupíš 600, budeš si říkat jak je dobře že si ušetřil, protože budeš mít super fungující sadu a nebude ti nic chybět/vadit.
Když koupíš 810 budeš si říkat jak je dobře že si ty peníze přidal a nebudeš litovat ani koruny. Protože to je funkčně/ergonomicky na používání fakt parádní komponent.
Nedávno se mi v páce 810 blbě zaseklo lanko. To bylo ale nejspíš mýma rukama.
Za mě jestli ty peníze nebudou na úkor něčeho jinýho důležitýho na kole, tak jednoznačně rx810.
Celý tohle ber z rezervou. Nejsem žádnej supersenzitivní zkušenej tester. Je to jen taková má pocitologije.
Souhlas. Chybu neudělá ani s jednou sadou, je to jen otázka peněz a preferencí.
+1. Jen bych dodal, že tvar pák 600 je naprosto totožný jako tvar 400, řazení mi paradoxně přišlo přesnější a s jasnější odezvou u levnější 400. Takže pokud by chtěl ještě více ušetřit a nevadil by chybějící 12z pastorek, pak se 400 přímo nabízí, to jen takový tip bokem :). Brzdný účinek a pocit na páce mi přišel na 400 i 600 úplně stejný, třmeny jsou tuším totožné u 400, 600 i 810 (Ultegra s jiným nápisem). Celkově bych řekl, že i ty nižší GRX řady brzdí o poznání lépe než Ultegra, bude to nejspíše tím posunutým čepem otáčení a větší pákou. Celkově mi GRX připadá jako hodně povedená sada na všech jejich úrovních.
Není rozdíl v řazení způsobený tím, že GRX400 je jen 2X10 a ostatní jsou i 1×11? Řetězová linka, vzdálenost mezi převody, rozsah přehazovačky apod? Mě se teda řazení GRX8×x nikterak nelíbilo.
Máš srovnání s Ultegrou/105? Nebyl ten případný rozdíl proti silničním sadám způsoben brzdou přehazky?
S odpojenou brzdou super, se zapnutou to bylo hrozný…
Díky za info, tak snad tohle nějak pořeší nastavení brzdy hazky. U bikových přehazek to dělá strašně moc.
Je to dost možný. TK75 to potvrzuje. Já si s tím hrát nechtěl.
Pravděpodobně to bude ten hlavní důvod.
Mě přišla 810 nastejno s ultegrou RX.Zezačatku jsem moc spokojenej nebyl, ale stačí povolit nastavení brzdy a pak to funguje parádně.
Přehazovačka 105 R7000 mi mlátí dost o rám, chci jí něčím nahradit, mám 2×11. Ultergra RX800 je na rozdíl od GRX R810 dostupná, má smysl čekat na GRX?
105 mi taky mlátila, ta Ultegra RX je fajn akorát já jí měl k jednoprevodniku a potřeboval jsem lehké převody.Myslim že jsem zkoušel a Ultegra vzala max 36 zubů
tak tak, ta Ultegra ofiko pobere 34z na kazetě – pokud to stačí bude fungovat, má brzdu mlátit nebude
Super, ale nemplátí to pak?
No musíš to povolit akorát…já to mám hodně, ale pořád to drží.Akorat mi občas spadl řetěz z praxis převodníku, teď mám Garbaruk a ten je bezva
Super, díky! To padání mě trápit na 2×11 nebude, pokud tedy nakonec stejně nepřejdu na 1×11.
Původně jsem chtěl nechat starou mechanickou 2×9 105, ale bohužel tam nestačí ten 11 pastorek kvůli velikosti převodníku. Takže přichází v úvahu ta 600 a 800, kdyby se dělala. Pokud se nepletu, tak páky 400 a 600 jsou prakticky totožné, až na pořet rychlostí v pravé páca. Kdyby se dělala kazeta s 10z pastorkem na 10 rychlostí, tak bych neváhal.
Nové Ultegru/105 páky jsem taky uvažoval, ale zamítnul právě kvůli brzdnému účinku – bohužel jsem se ale nedopátral, zda to je třmenem nebo pákou. Nevíte, zda se třeba neliší velikost pístků?
Díky za super popis rozdílů! Tohle je přesně to, co jsem chtěl vědět, ale stejně mi to moc v rohodování nepomohlo. Je to opravdu tak velký rozdíl v tom řazení? Asi to půjdu odzkoušet někde do obchodu, pokud teda budou mít obě sady spolu (což bude dost problém).
Ještě jeden dotaz: Jak moc funguje to štelovátko mrtvého chodu na těch rx810? Funguje to stejně „dobře“ jako na MTB brzdách (tedy nefunguje) nebo už to vyladili?
Na MTB to nefunguje? Na saintu i 785 mi to funguje normalne.
Na XT to nic moc nedělalo. Rozhodně ne na úrovni jiných brzd.
Ahoj, nevíte zda bude fungovat přehazovačka Shimano GRX RD-RX812 i na systém 2×11.
Děkuji
Patrik
Blbě, není na to konstruovaná, má rozsah jen 31z, to je pro dvoupřevodnik málo.
je určena na jednopřevodník, s dvoupřevodníkem nějak bude fungovat taky ale jen v rozsahu který má rozsah přehazovačky 31z
pokud budeš mít na převodnících skok 12z tak vzadu jen kazeta 11–30z
ale je to blbost, existuje verze i na 2×11 kup si tu
Mně právě zbyla doma tahle…
A děkuji za odpověď.
Patrik
Ahoj a mohu ještě dotaz prosím:
Když mám přehazku GRX RD-RX400 mohu použít 10s nebo 11s páky, co tam potom musím mít za kazetu, 10s nebo i 11s na páky 11s?
A když mám přehazku GRX RD-RX812 a chtěl bych ji použít na 10s páky bude mi to fungovat? A kazeta tam tedy musí být 10s?
A která přehazka GRX zvládne kazetu 11–46?
Omlouvám se, ale mám v tom trochu guláš a potřebuji s tím pomoci.
Děkuji
Patrik
kazeta je vždy podle pák , přehazka pak chodí taky podle pák.
GRX RD-RX812 pobere 42z max – to mám na kole 11sp 10–42z a funguje to v pohodě
Na 46 tuším GRX už není to neveme
Ofiko není, ale našel jsem za poslední rok dost obrázku kde 11–46 XT kazeta je
Tak nevím…jestli investovat do kazety XT 11–46 …se obávám abych nevyhodil prachy zas
https://theradavist.com/…arties-hard/
Nebo tady píšou že bez prodloužení 46z a s prodloužením 50z (ale prodlužovat nechceme, nás zajímá těch 46 :-) https://bikepacking.com/…drivetrains/
Lepsi si koupit xd orech a pouzit sram kazetu 10–42. Rozsah je stejny. Xd orech je lepsi nez klasika a kazeta se nezakousava.
To je vlastně dobrá rada..já stejně budu kupovat nová velká kola (mám všechny co za něco stojej 650b)
Tak to vezmu s xd ořechem a placku zmenším na 38z
Hned mám lepší náladu :-)
Ď
Jako píšou, že to jde, ale nepodařilo se mi to vyladit tak, abych byl spokojenej s řazením (přehodil jsem XT kazetu z biku a zkoušel jsem to na ní). Vrátil jsem se k 11–42t.
Děkuji Ti radu. Docela mě to potěšilo.
Patrik
Včera jsem předělal GRX400 na 1×10 a funguje to pěkně (Deore kazeta 11–42 CS-M4100–10, převodník 40z na FSA Omega Adventure jsem sehnal z Itálie). B šroub je vytočenej na max., ale stačí to…přehazka to pobere.
Tu kazetu 10sp. 11–42 pobere i s dvoupřevodnikem, zbytečně jsi se připravil o rozsah a jemnější odstupňování.
Já chtěl hlavně odstranit přesmyk, přítelkyni nesednul (na trail kole má 1×11). Odstupňování ani rozsah jí nevadí.
Přehazka se dá hodně odklonit, ale na prostředku kazety je dost daleko a hůř to řadí. I opásání kazety není optimální. Já takhle „přemluvil“ krátký hazky 105 řady 5800 a 7000 na kazetu 11–32, ale ideální stav to není.
Namontoval jsem kliky Shimano GRX 600 místo Sram Rival 50/34.Měl jsem z toho trochu strach, jak bude chodit přesmykač a jestli to nebude někde dřít, ale po chvilce hraní si se seřízením, chodí všechno perfektně, jak má Hlavně menší převodník je znát. Dost jsem omezil řazení mezi převodníky a většinu dávám ne velký.
Grx 810 1×11…přehazovačka přežila druhou zimu a funguje pořád parádně, jen měním kladky
To mě překvapilo, je kvalitně vyrobená…a to je používaná v náročných podmínkách (písek, sníh, bahno, mtb terén atd)
Kladky používáš originální? Nemohl jsem sehnat přesně na daný typ přehazovačky a koupil jsem na elektrický model (vypadají trošku jinak)… na řazení jsem rozdíl nepoznal. Případně nějaký alternativní výrobce? Zajímají mě zkušenosti. Díky
https://www.kolokram.cz/…812-p224661/
Jestli si to dobře pamatuju bral jsem tyhle origo na RD RX812…