• s4r

    Ahoj,

    pred necelym rokem jsem si koupil GT Grade, prestehovali jsme se, tras pro MTB mi zasadne ubylo, do toho dcera, malo casu na cokoliv a jezdeni po silnici na horaku opruz. Od Gradu jsem si sliboval relativni pohodli(od nehody na motorce nemam zada uplne OK), moznost vyrazit i mimo silnici a na silnici vyssi rychlost oproti MTB… To se mi vsechno tak nejak splnilo, jen to pohodlí nejak porad neni idealni…

    Najeto mam jen 450 km, posez jsem zacal resit az minulou a dnesni vyjizdku… Vedl me k tomu fakt, ze me po 20 km bolelo vsechno, je ne nohy, mel jsem pocit, ze jsem moc natazeny a na sedle se porad soupu sem tam…

    Na te minule jsem si jeste trochu zdvihl sedlo a zaroven ho posunul dopredu… Merim 195 cm a velikost ramu mam 58, tedy XLko… Dnes jsem vyrazil, musim rici, ze podstatne lepsi pocit, ale po 15 km opet bolesti dlani, tuhnouci krk a celkove nedobry pocit z rukou…

    Berany jsem mel trochu do negativu, zastavil jsem, zvedl je do hodne mirneho pozitivu a musim rici, ze obrovska uleva a zbytek domu se mi uz jel paradne…(ale vypada to tedy desne)

    Jenze, v aktuální podobe je to pecka, kdyz jedu s rukama nahore, kdyz chci „zalehnout do beranu“, je to neprirozene, drzim je uplne na samem konci, aby mi to prislo alespon trochu jiste, ale i tak mam pocit, ze jsou aktuálně „kratke“…dlane mam az kousek za spunty v koncich…

    Otazka zni… Pokud bych dal vys predstavec, tim padem i riditka, myslite, ze by mi to pak umoznilo naklonit riditka do mensiho negativu, aniz bych opet pocítil zhorseni pohodli s ohledem na zada a ruce?

    Diky moc!

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jediné, co je víceméně dané, je poloha sedla, jak výškou, tak předozadně. Tu si prověř podle kalkulátoru posedu na competitivecy­clist.com, zajímají Tě hodnoty BB-saddle a BB-setback. Krom toho Ti vypadne i hodnota saddle-handlebar, což je vzdálenost od špičky dobře nastaveného sedla po nejbližší bod řídítek. Se 195 cm bys asi měl mít kliky 180 mm, ale to až tak nevadí.

      U řídítek je ještě důležitý tzv. drop, což je v tomto případě svislá vzdálenost horní hrany řídítek od horní roviny sedla. Ten už z kalkulátoru nevypadne, je velmi individuální a závisí především na ohebnosti, relativní délky končetin a schopnosti udržet polohu těla při šlapání.

      Jestli hodně po sedle cestuješ, může být problém s dropem, délkou posedu, schopností udržet tělo v kýžené pozici, ale také v typu sedla. Až doladíš toto hrubé nastavení, hraj si s řídítky dle libosti, účel světí prostředky.

      Pokud se Ti nechce věřit kalkulátoru, zkus prostě demontovat celý představec z krku a otočit jej do pozitivu, řídítka budou celkově o kousek výš a blíž.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jecnak  

      Uz od pohledu se da rict, ze se snazis tim nastavovanim zkratit posed. Takze bych zkratil predstavec – klidne i o 3cm a pak si otocil riditka zpet. Bude se ti jezdit dobre. Ty predstsavce co GT cpe na seriovky nemaji s realitou pouzivani nic spolecneho.

      0 0
    • Martin  

      jak píše Ječňák, zkrácení představce udělá strašně moc.

      na silničce jsem vozil bez větších problémů 11 cm, pak jsem ale zatoužil po pohodlnějším posedu, silničku dal pryč, pořídil RB RX, dal na něj stejný představec a jaksi to nebylo to pohodlí, které jsem hledal. zkusil jsem představec o „blbý“ 1 cm a hele ho, bylo to výrazně lepší

      0 0
    • s4r  

      Všem díky, ve všech odpovědích jsem si našel něco… Predstavec už mě také napadl a rád tuto variantu zkusím… Fakt je ten, ze se opravdu asi snažím posez zkrátit, už jen to dnešní zvednutí řídítek udělalo pocitově hrozně moc, najednou jsem nebyl tak natažený a nezatezoval jsem ruce tak výrazně jako předtím…

      Na MTB jsem nikdy podobné problémy neměl a byl jsem schopný bezbolestne stravit v sedle nekolik hodin, na te „silnicce“ je to pro me vse dost nové…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.