• wmarek

    Zdravím!

    Chtěl bych se zeptat ohledně posezónního servisu. Všechno funguje jak má, s ničím nejsou problémy. Kolo (Canyon) mám rok a naježděno mám tak do 1000 km. Otázka zní je posezónní servis v mém případě nutný? Případně kde nechat servis provést? Nejradši bych si ho udělal sám ale nemám na to nářadí a hlavně zkušenosti a nerad bych něco pokazil (to by se mi to pak pěkně prodražilo). Autorizovaný servis Canyonu dělá Kolofix. Máte s ním dobré zkušenosti? Co jsem četl na jiných vláknech tak obecně profesionální servisy se s tím moc nemazlí. Do ložisek a nábojů nacpou hromadu vazelíny aby to vypadalo nově a čistě, případně sem tam něco utáhnou nebo seřídí. A když to dělají tak narychlo tak jsou z toho někdy akorát problémy navíc. Nebo je tu druhá varianta (ta se mi už zamlouvá víc) a to že dám kolo kamarádovi, který dělá servisy soukromě a vím že tomu dá pořádnou péči. Na druhou stranu na to nemám záruku. Jak byste se na mém místě rozhodli vy?

    Děkuji za všechny vaše názory, nápady a rady!

    0 0
    • zirecek  

      Po 1000 km a slušném zacházení s kolem žádný servis mimo běžnou údržbu nepotřebuješ. Jestli si nejezdil dlouho v blátě, vodě, není potřeba nic řešit kromě běžné údržby, co si uděláš doma.

      Místo čtení chujovin na netu o servisech, nám můžeš napsat, jaké máš kolo, jestli silniční nebo DH mašinu, jak si ho používal, v jakých podmínkách… pak se dá o něčem bavit blíže.

      1 1
      • mirorek2  

        To je zas b-f kec… a co tlumení? co 200h když jezdíš v bigu tak i 100h a repas

        řetěz může být po 1000km po smrti atd atd

        edit: viz profilová fotka

        0 1
        • Krejza  

          Obecně má zirecek pravdu. 1000km za sucha je prd – jen namazat řetěz a otřít prach.

          Že se kluk neumí přesně vyjádřit není vina odpovídajícího. Položím otázku, na kterou chci znát odpověď, sdělím přitom všechny relevantní údaje.

          1 0
        • wmarek  

          Repas vidlice si nechám udělat na 100% a případná výměna řetězu je taky ok mně jde spíš o kompletní servis (rozebrání, vyčištění, namazání) složení, nábojů atd.

          0 0
          • novas752  

            Pokud si nejezdil skoro furt v bahně tak to neni po 1000km třeba. Vidlici ano, rozebrání kola (což je v podstatě generálka) určitě ne. Může být na výměnu řetěz, možná destičky možná ne.

            0 0
          • zirecek  

            Kompletní servis blbost. Stačí běžná údržba včetně přeměření řetězu, kontroly brzdových destiček. Můžeš zkusit zkontrolovat vůli ve středu, kolech, hlavovém složení. To uděláš rukama bez rozdělávání kola. U vidlice když občas utřeš nečistoty z noh, domázneš olejíčkem kosmeticky v průběhu roku, tak není nutnost kompletní rozebrání. Řetěz nejdříve změř, jestli je nutná výměna.

            Avšak vypadá to, že máš svou hlavu a chceš vyloženě kompletní servis i přes naše vysvětlení zde, že to potřeba není.

            3 0
            • wmarek  

              Kompletní servis nechci za každou cenu. Naopak pokud není potřeba tak to rád slyším protože budu mít i starost méně. Jde mi jen o to aby jsem příští sezónu nemusel řešit pořád nějaké problémy plynoucí právě z nedostatečné údržby. Každopádně jsem ten typ člověka který řeší sebemenší vůli nebo každý nepřirozený zvuk takže tyhle věci kontroluju pravidelně a pokud se nějaká vůle objeví tak se ji snažím vyřešit pokud možno okamžitě.

              Pokud opravdu stačí jen základní údržba (úkony které jste zmínil + důkladnější očištění od bahna a prachu na hůře přístupných místech) pak s tím nemám žádný problém :)

              0 0
              • mirorek2  

                Chceš se o to starat, tak se starej. Je to nejlepší přístup, tak ti kolo vydrží déle a budeš ho mít ve formě.

                Nauč se to sám postupně a máš klid. Na všechno jsou na yt videa, na co si netroufneš, podívej se napřed na zkušenější.

                Vidlici ale dávej péči, měň pravidelně olej s vyčištěním, tak ji prodloužíš životnost. Hadrem to utřeš zvenku, ale servis to absolutně nenahradí. Vidlice se maže zevnitř cca 20ml oleje, jak asi ta kapka oleje bude vypadat za chvíli ježdní v bordelu? Chtě nechtě to natahá bordel dovnitř a právě proto se ten olej musí měnit.

                1 0
                • Krejza  

                  Dovnitř by to právě bordel tahat nemělo. Jeho používáním se:

                  1. do něj odírají vnitřní části vidlice,
                  2. jeho používáním mění vlastnosti. Čím starší, tím je studený tužší a naopak teplý řidší.
                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • roman 3D  

          Ta určitě:-))), dva roky vidlice vydrží v pohodě bez nějakého servisu, stačí občas utřídění silcalem a je klid

          0 5
          • wmarek  

            Bohužel, vidlice repas potřebuje protože se mi vyskytla uvnitř, v nohách vidlice vůle a ta se musí odstranit takže budu řešit

            0 0
          • mirorek2  

            servisuješ tlumení?

            na levných mrdkách netřeba, to máš recht, nic jiného asi doma nemáš

            0 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • wmarek  

        Jedná se o trailové HT občas to nějaké bahno a mokro zažilo ale rozhodně v takových podmínkách nejezdím nějak často. A jezdím enduro terén

        0 0
    • Slavik  

      Do ložisek a nábojů si cpu hromadu vazelíny taky a je mi úplně jedno, jestli to vypadá jako nové…

      0 0
      • wmarek  

        Jasně ale já jsem to myslel tak, že ani pořádně neodstraní tu starou. Otevřou náboj, nacpou vazelínu a toť vše. To může být spíš na škodu.

        0 0
    • mirorek2  

      Dej to kámošovi, pokud už taková kola dělá, nejlépe se dívej, jak to dělá on.

      Není to raketa, ale servis a pravidelné výměny oleje to chce, pokud teda nemáš silnici :-)

      1 0
    • adam1  

      Kup si stojan a nářadí/sadu na kolo v Lidlu a základní věci pokud jsi jen malinko zručný zvládneš sám :)na trubce dnes najdeš v podstatě vše a dost ušetříš a jak si to uděláš takové to budeš mít :)jo a žádné čekání atd.

      https://www.lidl.cz/…a/p100343748

      https://www.lidl.cz/…o/p100350464

      0 0
      • wmarek  

        Tohle Lidl vybavení už mám :) Je pravda, že udělat si to sám je nejlepší ale mám z toho trochu obavy. No možná se hecnu a zkusím to

        1 0
        • adam1  

          Rozeber kliky ,vyčistí střed /zkontroluj ložiska/namaž

          Můžeš sundat pedály -vyčistit namazat závity

          Sundej kazetu /vyčistí,sundej ořech /vyčistí -lehce mázni

          Jestli máš hazku např.12sp xt s brzdou -rozeber /vyčistí/namaž brzdu

          Řetěz vyčistit /namazat popřípadě vyměnit

          Sedlovku taky můžeš vyčistit ,karbon pastu

          Desky brzd zkontroluj sjetí

          Zvládneš to :)

          1 0
          • wmarek  

            Děkuji, ale jak tak čtu příspěvky tak většinový názor je že kompletní servis s rozebráním není potřeba. Takže nevím. Zatím to vidím tak že zkontroluju jestli všechno chodí lehce a bez vůle a například kazetu a řetěz sundám obojí vyčistím a nahodím zpátky. Přehazovačku taky rozeberu a vyčistím. Na druhou stranu rozebírat střed a sundávat ořech jsou věci kterým bych se radši vyhnul.

            0 0
            • Charlie_R  

              Zrovna na ten ořech bych se mrknul, není to raketový motor. Střed bych po 1000km nechal být.

              0 0
              • Slavik  

                Zrovna střed bych zkontroloval, protože po první sezóně mi hned drhnul (a to hodně). Po výměně 5 sezón OK.

                0 0
              • Krejza  

                Nic na kole není raketová věda.

                0 0
                • Slavik  

                  Njn, ale když někdo neví, co je to závitová tyč, jak vy/naklepnout ložisko v domácích podmínkách atp., tak je to těžký

                  0 0
                  • novas752  

                    No ono to kolikrát neni úplně jednoduché ani s nějakým nářadím na to určeným. Zejména vytáhnout ty starý ložiska.

                    0 0
                  • Krejza  

                    Už je na každém, zda obětuje peníze a čas na zisk zkušeností nebo bude využívat servis.

                    0 0
                • Charlie_R  

                  No, když se mi rozletělo na SRAM X9 řazení při demontáži, tak jsem měl na 2 hodiny zábavu :D

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      5 0
    • zdenek  

      Vyčistit řetěz, zkontrolovat jeho délku, stav plášťů a destiček a případně přes zimu koupit nové a vyměnit.

      0 0
    • Esi  

      držím se zlatého servisáckého pravidla, co funguje neopravuj, kromě toho nikdy není po sezoně jezdím v podstatě pořád, vidlici tak jedou za 2 roky rozebrat, vyčistit namazat, ten servisní interval který je asi 50 hodin je naprostá hovadina, to snad někdo počítal s tím že budeš jezdit trvale v 5 cm takového toho ultra jemného bláta nebo nevím. Ložiska v nábojích, zatočím s tím vyndaným kolem v ruce pokud jde hladce neřeším pokud je náznak přidrhávání vyměním ložiska. Střed, zatočím na stojanu klikama bez řetězu pokud to jde hladce a nemá to vakl tak neřeším, řetěz měním několikrát za sezonu cca po těch 1000km, staré schovávám a když už nesedne nový řetěz na kazetu a převodník už je taky zralý tak tam vrátím ty staré řetězy a ještě tam každý nechám tak 500 – 1000km pokud to dobře řadí a potom to vyměním komplet, mám těch řetězů vždycky tak 6 tak že v klidu jedna sezona na pohonu vlastně zadarmo. pláště měním průbežně, destičky taky, brzdy odvzdušňuju při výměně destiček. Nic víc není potřeba, běžné čistění, rozebrání hazky abych z ní vylovil všechny vlasce co nachytala při jízdách podle řeky, ti rybáři snad nedělají nic jiného než je rozhazují kolem sebe. Vyčistit a namazat rohatky pokud máš DT zadní náboj, když už to dělá velký kravál tak je to suché.

      4 0
      • Slavik  

        +1 Tak až na těch 50hodin. Pokud se na kluzácích olejový film již ztrácí, udělám malý servis, vyčistím gufera a doplním olej.

        Nějaké externí mazání kluzáků neřeším.

        0 0
      • oddie  

        Taky tak. Akorát ta vidlice se mi zoufale rozebírat nechce, zrovna jsem si říkal, že ženské vidlici a tlumič bych měl poslat na servis, asi jí to budu muset nějak jemně sdělit. Plus má náby na kónusech, tak uvidím, co tam najdu, já mám prastaré náby na průmyslech a tam není potřeba nic.

        0 0
        • Esi  

          Já mám na kole epixon na vazelíně, tak že to oservisuješ za půl hodiny a ani tu vidlici nemusíš vyndavat z rámu :-) ale i tak to dělám jednou za 2 roky :-)

          Samozřejmě nějaká Lefty bude chtít asi trochu víc péče a kvůli jedné si asi kupovat vercajk na její servis nebudeš při její ceně to povolovat hasákem taky nechceš :-)

          0 0
          • oddie  

            Tohle je FOX CTD, vidlice i tlumič. Cca 2015 rok.

            Na svém jednom mám Manitou vidlici, tlumič X-fusion trunion – ten už jednou na repasi byl a výsledek mě nenadchl, tak jsem za cenu toho servisu koupil nový na ebay, asi tam půjde na příští sezónu. A na „novém“ čerstvě pořízeném taky cca 2015 je vpředu Reba a vzadu Spec. brain, takže ještě s tím, co je na dětských kolech, mám doma opravdu velkou všehochuť :)

            0 0
    • allrose  

      Jak ti většina píše:

      Vidle malý servis (výměna olejů,kontrola těsnění) 50–100h dle zatížení,u znač­kových vidlic je znát,platí i pro tlumič

      Hlavové kontrola,přemazání ročně,z novoty málo vazelíny

      Střed někomu vydrží,někdo má smůlu,minimálně zkontrolovat ročně

      Šlapky ,nášlapy shi občas doplnit,platformy doplňovat častěji,bo mají často pouzdra

      Náby na průmyslech bývají blbuvzdorná,zadní promazat západkový systém,zkontrolovat ložisko ořechu

      na konusech,zkon­trolovat přetažení od novoty,pak už také bezproblémové,pře­mazat západky

      Záplety občas zkontrolovat zda nehází,docentrovat

      Teleskop ročně stačí přemazat

      Brzdy zkontrolovat před vyjetím,po „delším“ odstavení odmastit kotouče,lehce „přebrousit“ destičky

      Řetěz mazat,kontrolovat

      Hazku „občas“ promáznout,zkon­trolovat,kontro­la kladek,při problémech i bez zkontrolovat patku

      Lanovody jednou za čas vyměnit

      To co mě jen tak napadlo :)

      2 0
    • wmarek  

      Měl bych ještě jednu otázku. Na kole mám atypické středové složení Sram Powerspline a nikde nemůžu najít potřebný klíč. Podle všeho potřebuju takzvaný crank puller (nevím jak se to řekne česky): https://www.bike-eshop.cz/…rktool-cwp-7?…

      A k tomu ještě klíč abych mohl střed vytáhnout: https://www.koloshop.cz/…-a-ISIS.html?…

      U toho klíče si nejsem úplně jistý protože nikde není napsané, že by byl kompatibilní i se středovým složením Powerspline.

      Sháněl už jste to někdo taky, bude to kompatibilní?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.