Ahoj kolegové, tak jsem si najivne myslel že Specialized toto bude mít už vyřešené, tak jsem se rozhodl dát teleskopu a takhle to dopadlo. Ale přemýšlím co teď s tím, nějaké rady? Zda mám řešit výměnu krku a teleskopu dát pryč. Cca 150km
Ahoj kolegové, tak jsem si najivne myslel že Specialized toto bude mít už vyřešené, tak jsem se rozhodl dát teleskopu a takhle to dopadlo. Ale přemýšlím co teď s tím, nějaké rady? Zda mám řešit výměnu krku a teleskopu dát pryč. Cca 150km
Tak jestli je tohle po 150km, tak to je hodně mazec.
Radu k řešení bohužel nemám, jedině nějak zajistit (lze-li) bowden, aby nešel do kontaktu s krkem.
Problém asi vyřešen, při montáži v servisu neprotáhli hadici očkem v rámu a důsledkem tohoto vznikl tento problém, no chtěl jsem tu sedlovku dát pryč a dát tam obyč ale kašlu an to nechám to v tomto stavu a počkám jak se k tomu postaví. Sice mi řekl termín 27.4. Ale tak budu jeszdit na silničce co už.
Jako ze ti to nekdo instaloval (nedejboze v oficialnim servisu), dojebal vidlici, a opravu udela az 27.4.? Ty ses zlatej zakaznik:)
IMHO je tohle reklamace, tam bych s terminem do 27.4. neztracel cas. Rovnou bych zasel hodit jim to na hlavu a at se snazi…
30 dni na reklamaci. Ted si ho mozna vychutnaji.
asi tak znovu protáhnou hadici a ovzdušnit je práce na max 3h. Takže jim to tam odvezu budu dělat dusno a oni mi stejně kolo vratí po 30 dnech, takže bych tím nic nevyřešil. Na 27.4 má jít kolo na full servis tak to nechám najednou stejně potřebuju udělat brzdy a jiné věci. takže i kdyby to udělali tak na kole nebudu jezdit, mám sjeté desky a chci měnit brzdy tak se mi nechce na měsíc kupovat nové detičky.
Tak 30 dni na reklamaci znamena, ze do 27.4. to budes mit nejpozdeji hotove a ne to tam teprve predas. Takze za me porad dobry i s vychutnavkou. A v tomhle pripade bych treba ja trval na vymene vidlice (podle fotek mi to prijde dost hluboky a vidli bych uz neveril). Coz pokud kolo predas 27.4. znamena, ze muzes dalsi mesic cekat i bez toho, ze by se servis sprajcoval, protoze vidli buhvi kde bude nahanet…
Navic – ziskas argument v tom, zes na kole po zjisteni zavady nejezdil, kdyby servis neco chtel zkouset. A to, ze mi pri reseni jejich prusvihu udelaji kompletni servis bez nutnosti se objednavat na dalsi termin bych povazoval za automaticke.
Zopakuji co jsem uz napsal – „jsi skvely zakaznik“.
P.S.: Aby nedoslo k mylce, nerikam jit tam na nekoho rvat. Chyby se dejou a dit budou. Ale zase bych cekal aktivni zpusob jejich reseni od servisu.
za 150 km sjete desky?
Ty nejsou sjeté za 150km ale za víc. Tu sedlovku jsem tam nedával na nové kolo ale dodatečně a dneska jsem čistil a mazal hlavko a všiml si tě sedlovky.
No jo, integrace, ze? Daval jsem na bowden kousek hadice proti klepani v ramu.
Spolehlivým řešení proti dření krku bovdenem sedlovky je Reverb AXS.
jo o tom taky přemýšlím, ale ted nejsou finance, rozdodně bych chtěl do budoucna hodid na kolo řazení + sedlovku axs
A je to ale spolehlivé řešení z pohledu funkčnosti sedlovky?:-)
jo je
Zatím ji mám půl roku, tak co se týče spolehlivosti, tak nemohu posoudit, ale ten komfort nic netahat je k nezaplacení. Navíc krásně sametový chod sedlovky … já jsem zkrátka spokojen :-)
Kterej model Spešla má integrovaný vedení krz hlavu?
Integrované složení to není ale na druhé straně krku problém není, tak si myslým že problém je na 90% na straně špatné instalace.
ty fotky jsou jedna lepší než druhá :-D
TK75 se ptal na model Spešla, kterej má integrovaný vedení hlavovou trubkou. Kterej model to teda je?
ok uznávám, tu poslední fotku. Ale nechápu ty předchozí a řekl bych že spousta silničních modelů má integrované složení, ale bavíme se tu o MTB . takže sorry
Myslím, že vůbec nevíš, na co se TK75 ptal. Integrovaný vedení = nikde není vidět bovden, t.j. bovden od ovládání vstupuje do řídítek, pak skrz hlavovou trubku a končí u sedlovky, po cestě nikde není vidět (ty opratě pod představcem)
Ano toto jsem myslel. Proto jsem psal o silničních kolech kde je to už dneska skoro standart. Kde jsou vedeny brzdové hadice pořp. řazení. vnitřkem řidítek, představcem a poté rámem. Jen jsem to teda asi blbě napsal.
2019 Epic Comp Carbon kterej co si pamatuju přípravu na teleskop neměl. Byl to XC stroj ne trail a řadící bovden je užší í než na teleskop pokud to někdo narval misto vedení přesmykače. Nebo se pletu ?
Na oficialních stránkách jsem se nic nedočetl, ale jsou jsem projíždel různá fora tak s tím nikdo problém neměl. Na rámu jsou 3 vstupy. 1. je řazení , 2. brzda, 3 nevím k čemu jinému by měl být. Jelikož tam je brain a presmykač to taky nepodporuje. Nebo jsme uplně mimo a pletu se.
Specialized Brain a výskyt přesmykače se nevylučuje.
Manuál na stránkách výrobce v pdf neni žádné tajemství je s obrazky s tím jak se tam bovdeny přidělávají a jak se protahují.
Základ je v tom že bovden pro sedlovku mívá větší průměr. A tohle vypadá jak kdyby to snad prohnal někdo vrtačkou
Jasně to mi je jasné, ale zde není přesmykač opravdu kam přidělat.
Když myslíte , Tak v tom případě by tam nebylo vhodné ani rvát bovden na sedlovku
Tak jsem se konečně dopátral a měl jste pravdu, rám má podporu pro mechanickou sedlovku, né pro hydraulickou což je ten rozdíl v šířce hadice. Ale já to loni neřešil odvezl do servisu, řekli mi že to nebude problém a ted to problém je.
bowden pro sedlovku mívá větší průměr? prosím objasnit
Na několik sedlovek byl používaným brzdový vs řadící užší.
https://media.specialized.com/…00088147.pdf
Ono otázka co a jak tam skutečně kdo provlékat… Z popisu uživatele sem hodně zmatenej jak to vlastně skutečně bylo…
Skusím to napsat ještě jednou. V rámu je standartně vstup 4mm na mechanickou sedlovku s řadicím bowdenem. Já kolo odvezl do servisu že chci teleskopickou sedlovku chtěl jsem hydraulickou. Tak ji tam namontovali ale aby ji tam dostali museli zvetšit vstup a zároveň neprotáhli hadici okem na bowden, která je teď volně v rámu a z toho důvodu nejspíš vydřela krk. Takže problém je v tom že tam je širší hadice než tam měla být a zároveň není hadice vedena tam kde ma být.
Pak samozřejmě podejt report, jak jsi dopadl. Já bych to tam teda na tvým místě odvezl dřív, tohle je na pytel a čekat na to měsíc, je ještě větší opruz.
Zítra se tam stavím, a pokusím se to nějak pořešit a budu se modlit že to bude jen tím špatně protaženým bowdenem. A dám info jak to dopadlo.
Na mě to dělá dojem, jakoby machr v servisu vzal na rám vrtačku a vidlici tam nechal.
To mě nenapadlo, že by to vrtal skrz rám s nasazenou vidlicí. Což to je také možné. Takže asi budu scháneť jiný servis.
Buď to byla vrtačka nebo máš pancéřovaný bowden… :-)
Nápodobně. Nedokážu si představit, jak by hadice udělala tato jednotlivá „škrábnutí“. Okamžitě bych jel do servisu a nechal si to zdůvodnit/napravit, žádné objednání a měsíční čekání.
Taky bych řekl, že tohle není od bovdenu. To by vypadalo víc jako obroušené, jemné hladší přechody.
On tam ale neměl bovden, ale hadici , ta by to už vůbec takhle nevydřela
Teď jsem tam byl, šef tam bude zítra odpoledne,dneska tam byl jen mechanik, hadice není vůbec poškozená takže od hadice to težko bude. Navíc jsem ted jeste zjistil že je z půlky vydřené/vyvrtané to oko kterým má hadice v rámu procházet. Na fotce je stav hadice té nic není a pochybuju že by guma/plast takhle vydřela hliník. No jsem fakt nasranej. Nejdřiv jsem myslel že je to moje chyba ale teď už si to nemyslím.
foto
Zřejmě to montoval nějakej mékaniko primitívo, chjo :-( Hlavně, ať ti na hadici natáhnou nějakej návlek, aby ti pak v rámu nechrastila.
Ano, a to jsem v tens ervis měl důvěru. Přemýšlím zda napsat email šéfovi, ale spíš se tam zítra stavím s kolem a budu to chctít dát do pořádku hlavně ten rám, což asi půjde spravit, ale já to rozhodně platit nebudu.
Tam by možná bylo lepší už nechodit.
Domluvit se s majitelem na servisu jinde a proplacení faktury? To asi nebude schůdný. Jen ať to daj pěkně do pucu, majitel ať si to pohlídá. Pokud bude majitel dělat ramena a ofuky, tak se zmínit o sociálních sítích … ale to je spíš cesta do pekel.
Pokud servis hlavně vydělává na nějakých strejcích s vočipovaný elektrokolem od Jardy. Tak ho asi majitel xlet starého speciálníhozajíce moc zajímat nebude.
To zas né, zatím jsem s nima neměl problém a to tam dávám kola už delši dobu. Ten majitel je uplně v pohodě a vždy jsem s ním byl na 100% spokojen, Nemyslím si že to dělal on, spíš někdo jiný, ale nechci tady psát konkretní info.
Plast i guma ti klidně hliník prodřou skrz. Někdy bowdeny vydřou rám, až je to k nevíře. Nicméně, jak už tu bylo uvedeno, tak tohle poškození je asi od vrtáku při zvětšování díry v rámu.
Je fajn, že dali novou vidli, ale podle fotek to poškození zas tak hrozné není a určitě to bezpečnost vidlice nijak významně nezhorší.
V rámu je úzká průchodka viz manuál a ten mechanik to fakt pravděpodobně asi prohnal na místě vrtačkou aby to tam šlo protáhnout.
No tak to vzal i s tou vidlí, aby to tam nedřelo… myslel pokrokově.
Teď se určitě viník přizná, zaplatí novou vidlici, zdarma oservisuje co je na kole třeba a přidá pusu na dobrou noc :-)
Ty malý jakože měsíčky nemohla udělat hadice.To je po nějakým rotujícím nástroji.
:) Evidentně mu to uhýbalo, tak se chytal na několikrát. To musel být strašný jouda.
nas-rané v rukách tvl
Tak vše vyřešeno vidlice bude nová sid za rebu a rám budeme řešit po sezoně z mé iniciativy jsme se tak domluvili protože chci jezdit,jinak by to samozřejmě řešili hned. Postavili se k tomu za mě super.
Dobrý. Takhle by to mělo být když se něco posere.
A mechoš packal bude bez výplaty, v tom lepším případě :).
vylovení, odbahnění … tomu nerozumím … to bude asi ten Fiátek :-D
nebo to zkusí prohnat přes nějakou pojistku?
Jestli jsi dostal SIDa místo Reby, tak bych ten rám už dál neřešil. Tam žádný problém nehrozí a už ta výměna vidle za lepší je podle mě velkorysá nabídka
Starou Rebu za starého SIDa no… rozhodně snad není znásilněná vrtačkou. Když člověk neví třeba ten mechanik umí i takhle ladit průtok oleje.
Nepíše o starém SIDovi, ale o novém.