Jen takove oznameni, zjistil jsem,ze fulla defacto nepotrebuju, lepsi bude chrtacky HT kde je daleko vic moznosti. Na co mi je pohupujici se prdel???
Jen takove oznameni, zjistil jsem,ze fulla defacto nepotrebuju, lepsi bude chrtacky HT kde je daleko vic moznosti. Na co mi je pohupujici se prdel???
Kvalitní full se přece nehoupe..
JJ kvalitní XC full s TT vidlicí přeci vůbec nehoupe, protože přece vůbec nechodí. :-)
co si to tady lecis za komplexy? :-D
ona ti to ta prdel a hlavně záda za pár let připomene :D
Potrebujes mercedes? Ne. stejnou funkci splni i trabi. Ale je v tom malej rozdil.
spatne sis to vysvetlil, ja se ptam: potrebuju suv? nepotrebuju, ja se neptam potrebuju Specialized?
No kdyz nepotrebujes, tak nepotrebujes. Nikdo ti ho preci s pistoli u hlavy nenuti. Vobcanku mas, tak se muzes svobodne rozhodnout a take nest odpovednost za svoje rozhodnuti:-)
+1
Neptáš se na SUV. SUV = treking
Ptáš se na offroad – a offroad potřebuje každý.
Potřebuješ Chocholouška
Konečně něco konstruktivního :-D
podla tvojho avataru potrebujes toto:P
:o))))))))))))))
Myslím si, že rozhodně nepotřebuješ PC …
hlavně nedělej unáhlená rozhodnutí… zajedeme si spolu do Beskyd a do Rychleb na bike… tam to budeš mít z druhé strany.. :-)))))
a komu tim prospejes? druhe strane???
nechavam to ulezet :-)
Ono to neni tak jednoduchý já m¨´am chrtí full a když potřebuju zapnu propedal na 3 a rozdíl oproti HT je prakticky nulovej jak ve váze kola tak v tom jak valí zas na druhou stranu v terénu když si člověk tlumič otevře tak je to slast ale na to třeba přijdeš časem sám jinak vše jde sjet na kole s pevnou a každý má svoje na fullu je to ale pohodlnější :O)
Tak zas ty máš pořád takovej skoro spíš softail :) To je něco jinýho než nějakej Trance a podobný, ty máš prostě XC raketovej full :) Tam se očekává že to pofrčí.
Jj, zbytkáč je svině:)
:-)
namaluj to jinak se nehnem z místa :D
půl roku jezdi na HT a půl roku na fullu a ona si to ta prdel už nějak přebere :D
on si stejně nakonec koupí karbonové silniční Colnago… :-))))
tak to by vobec nebol zly tah :)
Tak to by byl asi první, kdo na něčem takovém zkusí Rychlebky :-)
:-D
cemu se zrovna ty – stara garda – smejes
Já mám fulla :) a ne že bych ho potřebovala, ale chtěla jsem ho :)
a tak to má být! :)
správně- nepotřebuješ. Potřebuješ jíst,pít, dýchat a spát, vše ostatní je nadstandart…
a za nadstandard se platí
vím že má být na konci „d“, ale úplně to nesnáším.. ;-)
Dobrá výmluva :-)
ne, fakt ne, třeba „uděláno podle standardu“, to se mi chce blejt, místo libozvučného standarTu…
Já bych také raději používal starej dobrej standart
Jestli to není umělecké jméno Standa Art
Tak ty vis ze ho nechces a presto davas anketu jestli ho potrebujes?
Vis co,ja ho potrebuju,nehoupe se a neni nad ten uzasnej pocit pri dopadu jak se krasne zhoupnes. To je pak o necem jinem takova jizda;) Ale HT mam taky rad:)
Nepotřebuješ vlastně ani HT, spíš se mi zdá, že potřebuješ asi dost nějakou ženskou! :)
Jen aby se na ni nebal svest. Treba by se moc houpal.
Vlézt
Přidám se do lingvistického okénka – „na ní svéZt“ v. „ji svéSt“
Ta čeština je ale mrcha, co?
Tohle slovickareni a upozornovani. Jsme ve skole?:) Kdybych byl nekde mezi intelektualama tak dobre. Ale obcas si tu pripadam jako v blazinci,tudis neresim nejakou cestinu,ac to pri cteni vypada hloupe ale je mi to fuk:)
Az pujdu na pracak zazadat si o praci reditele,tak si dam pozor=)
mas pravdu,ale ve slove tudiŽ se pise z s hackem a pred ale carka, tak bacha
Jenomže za čárkou se píše mezera a tu moc taky neumíš :-)
:)
Narážel jsem na Standu Arta o pár příspěvků nahoře, rozhodně jsem nechtěl nikoho školit a jenom mně pobavil ten jiný význam po překlepu(?)…
jo, znal jsem jednoho, on teda měl dispozici bejt blázen už od mala, ale to, že ještě neměl v 25 žádnou ženskou ho přivedlo do dobrý schízy a 2× i do blázince. Když tam byl podruhý, seznámil se tam s holkou, jsou spolu a od tý doby je úplně v pohodě. A že byl chvílema fakt " na sračky", léky ani dokonce elektrošoky nepomáhaly. A pak to všechno vyřešila jedna brunetka..
:-))))))))))
fulla samozrejme potrebuju
Jenže to je nadstandard a za ten se platí:)
ON:Tady kolega je úchyl.
ONA: A co já s tím ???
xD xD xD
hehe, to byla nejlepší sérka :)
?
podělte se o kontext…;)
Full nebrat. Houpe to jak sviň a vůbec nejede.
A už jsi zkoušel jezdit nějakou tu sviň, že víš jak houpe? :-)
tak tak, úplně cítím pod nohama jak mi to žere energii…
Taky se mi to trošku zdálo, vyzkoušel jsem to tedy na Saltz A(kde to zrovna pro full není moc vhodný):
vloni HT, letos FS, rozdíl času přes 2 hodiny. Ve prospěch FS.
Cože, přes 2 hodiny? Jak to myslíš? To přece není možný.
Vloni 14:30, letos 12:14,
ale je to hlavně nohama, letos byly a fungovaly, ale záda toho fulla opravdu ocenily. Trošku jsem se bál, že budu ztrácet ve výjezdech na A a šotolkách, ale v těch rychlostech kolem 10km/h je to jedno.
to bude nohama :)
Ono zkrátka prostě každý má svoje a nejlepší je mít fulla i HT, neexistuje pořádnej kompromis :)
nejlepsi je mit SILNICKU (na tu nezapomen), HT i FULLA
šak máš silničku, HT taky…tak teď už jen ten full..:)
jj koupime to pristi rok spolu :-)
heled letos mam neskutecne moc najeto s doktorem :-), tak snad se pridas, co pracka? uz je ok?
příští víkend asi ta Lysá, tak s tím počítej… pojede i architekt…
pocitam, ale ma chcat, po nedeli, ale vikend by mohl byt pekny,tak uvidime, architekt je kdo? uz s nama jel? budu mu stihat? abych nebyl za pohana :-)
P.S. do vlaku nevlezu!
být za Pohana:)
hmm…todleto asi bude brzo lidové pořekadlo..:-)
nemyslim to zle :-)
porekadla miluju,
tak dlouho se full kupuje,az se na vyjizdku na HT prijede
být za Pohana:)
hmm…todleto asi bude brzo lidové pořekadlo..:-)
kdo jinemu fulla radi, sam na nem jezdi
hlavně to nereprodukuj před ním… .-)
:-) líbí se mi to.
už s náma jel… taky Peťa…
jo ten slezskohartan? hm tak to budu za pohana
:-)
no a nechceš to objednat už letos na podzim?:)
pracka pořád zlobí, na kole můžu jezdit akorát tak po městě
…ale sekat zahradu, opalovat chatu či servisovat kola jsem tento týden zvládl:)
chtel jsem,ale bylo to pomateni hardtailovych smyslu, kazdy rikal neco jineho viz doktor,ze zdvih minimalne 120, tak jsem malem koupil toho lapierra,ale predtim sem se jeste svezl na cannonu, speslu a ghostu, ten ghost byl supr, cannon taky, spesl maly ram,tak sem to hned vratil, cekam az dorazi kamos ze svajcu a testnu jeho epica v jesenikach,tak uvidime, kazdopadne do fulla pujdu a hned po nem se zacne setrit na nejakou HT raketu :-), respektive raketicku
vidlu vidim, riditka vidim, kliky vidim, ram vidim, sedlo vidim, sedlovku taky,ale kde je tlumic???
si motorkar kazdym coulem
šetření – 29tkový HT
nebo to rozjedu…a půjdu do 29tkového fulla (druhý odkaz)
to chces jeste letos?
Pells nebo Cannondale s planžetama
To vůbec.
k HT to chce fulla tak 130/130min.
jasně. Zapoměl jsem na smajlíka..
chce to silnici, HT na zavody, 120mm fula na vyjizdky a cca 160–180mm na blbnuti :)
To ne, to už je zbytečně moc, to už musí bejt člověk fakt pracháč aby mohl krmit 4 kola.
Nehledě na to, že silnice je uplně jinej sport než MTB, takže ten kdo má rád terén, pro toho netřeba :)
do silnice se nic nevráží, tu koupíš a jezdíš :D
přesně tak, asi bych měl do profilu dát svého retro šírera. Měněný jen zadní ráfek, pláště a duše…
Čekám na něj…:)
souhlas :-)
Z toho výčtu kol bych vyhodil HT a místo něj raději koupil chrtího fulla, ale jinak s tím souhlasím.
tak kdyby se skrkalo jeste vice tak by mi asi stacilo jen nejake 140–150 hodne jezdive endurko s vahou tak kolem 12kg :)
Já bych neškrtal, jen bych místo HT volil XC full – takže silnice, XC full, trailbike a enduro.
Jenže k tomu bys potřeboval mít permanentní volno :)
No tak ty první tři (z tvého seznamu) už mám, chybí enduro a to permanentí volno – ale ono se dá na všem něco najezdit, jen trochu chtít.
No hele nevim, je třeba sobota, říkám si, pojedu se projet, ale sakra na čem, na silnici, na xc fulloj, nebo trailbike, nebo hodím enduro do auta a pojedu někam?
Tohle bych já prostě nezvládal :)
Já už měl problém rozhodnout se mezi 2 kolama :)
napohodu
pres tyden silnice pres vikend full (typ podle toho s kym jedes) na zavody HT neni co resit :)
Jako silnice vůbec :) Po práci si chci odpočnout v přírodě a né se stresovat na silnici :) a závody nejezdím.
A vůbec, taky mám manželku a věř, že je dobrý taky se občas věnovat ženský a né jen kolu :)
Rozhoduju se podle vymezeného času a společnosti, v níž pojedu: sám s časem do 2 hodin – silnice, nad 2 hodiny MTB – o samotě full, s kamarády většinou HT.
hehe, život ve škatulkách, díky, nic pro mě :)
Nesnáším škatulky.
Žádný škatulky. Prostě vyrážen na 2 hod na MTB se mi nevyplatí, protože bych se pořád plácal na stejném rybníku, silnice dává větší rozhled a můžeš se více odvázat. Když je času více, popadnu horské a vyrážím, ale chce to tak 3 hodiny, abych se dostal do nějakého zajímavého terénu.
No to já si klidně i jen na dvě hoďky vyrazím za město do lesů, najedu si padesátku a jsem spokojenej :) I když tam jezdím furt, tak stejně ještě uplně všechny cesty neznám, každopádně miluju bejt v lese, ani nepotřebuju mít rozhled.
Je to prostě člověk od člověka, nedá se říct absolutně nic v obecný rovině, na tom se shodnem?
jo tak… :)
ale i tak ja bych asi trail bike a XC bike nevyuzil mi by se kryly takze pro me nevhodne…
Já bych zase nevyužil drsné enduro – takže ideální stáj pro mne je slušná silnice, XC full nebo rychlý trail a pohodový AM bajk 140–150mm – a k tomu se snad rychle dopracuju.
ja to vidim na max 3 kola
mam silnici, HT a XC ful a chci z toho nejak prestoupit na silnici XC ful a enduro ( a to posledni 4 pomyslne mistecko si setrit na FR mašinu -ale na to nemam zatim mentalne :D )
Však co ti brání, dvě kola z výběru máš, stačí se zbavit HT – jak vidíš na Lancovi, tak je ještě spousta „blbců“, kteří ho budou chtít :-P – a máš základ na Enduro.
pak ještě:
a už to jede..:-)
Eště leho :-)
Zdar chlapi,dovolte abych poslal něco do diskuze.Já to pořešil tak,že jsem si koupil na FULLa (anthem x2) nový zapletený kola.Na originálech mám Schwalbe Kojak a to mám do města,práce,polykání km…pořídil jsem Mavic CrossTraily,ty mám na závody a do lesa.Na zimu mám hódně starýho galuskáče.r.v. 1991 .A bohatě mi to blbnutí stačí :-) Jen ten čas kdyby šel natáhnout :-)
Mezi trail bikem a AM bikem nevidím moc podstatný rozdíl.
To nevim teda, já chci vždycky hned všechno upgradovat i když to funguje :)
ty to chces vzdycky hned prodat tak nekecej… :D
Chci prodat vždycky jen to co, co mi 100% nevyhovuje.
Taky se chystám koupit cannondale s planžetama myslíš že ej to dobrej nápad mám 90kilo ?
tak tak, přesně tak to mám já :)
jo jo, závist :)
asi jezdíš málo terén. A tvrdit o chrťáckým kole = víc možností? Vždyť je to ideální akorát tak na asfalt a uhlazenej štěrk…
Ale to zas ne :) MTB na asfalt? Na co by pak byly silničky? :)
btw: ta tvoje silnička už je pryč viď?
ja ja :)
mohl by sis zas něco takového koupit… potřebuju rozumnej kousek pro kamaráda (normálního) :-D
ok,dík
není asfalt jako asfalt :) zvlášť v ČR..
na asfalt v civilizovaných krajinách
nebuď srab a nakresli to!!!
+1
Nejlkvalitnější požitek je jízda v terénu na ht s pevnou vidlicí. Ale to prodejci kol nechtějí slyšet :D
Nevím jestli jsi nakouknul do mého vlákna jak jsem řešil jestli odlehčit fulla a nebo koupit HT.
Nakonec jsem koupil HT a je proti mému 120mm trailu rychlík, ale také ukrutně nepohodlné v terénu. Po pevném ujetém podkladu to upaluje, ale jakmile jsou v ceště kořeny, kameny a díry, tak je to děs. Tady je full k nezaplacení.
HT jsem vzal na okolní amatérské závody amatérů, kde těch 30 – 180 minut na tom vydržím a dojedu do cíle v kratším čase než na fullu, jenže nevidím důvod, když nejedu na čas, proč i do lehkého terénu sedat na HT. Když jedu na odpolední 50 km vyjížďku po českém lese, tak je mi jedno jestli pojedu průměrem 18 nebo 19 km/h a vrátím se domů o pár minut později, ale zase celou tu dobu jsem doslova rozmazlovanej vzduchovým polštářem po kterém pluju. Záda a zadek to ocení.
Pokud bych mohl mít opravdu jen jedno kolo, tak chci 100mm fulla/chrta, ale myslím si, že dvě věci se speciálním zaměřením jsou lepší jak jedna univerzální.
vlakno sem necet, ale pokud koupim fulla,tak zdvih 100/100 vyssi nechcu
kup toho Epica, to je vlastně HT a máš dvě mouchy jednou ranou… :-))))
Taky jsme radil, už to vypadalo, že poslechne, ale zase si mele svoje – holomek jeden :-)
neboj mam to zapsany
ses mohl s nama svezt na praded v sobotu
ja chci HT,ale uplne kazdej mi rika,ze jsem cvok,at si koupim full,ten Epic prej fakt moc nehoupe. Co treba tohle :
http://www.bradsky.cz/…-p-2783.html
Co je na nem blbyho ? Ja si ho asi koupim a je to,nebo se uz z toho zblaznim. Me se sice Spesly nelibej,ale kdyz se nebudu houpat,tak budu v klidu.
Kup si pořádnýho pohodlnýho fulla a ne kompromis. Stačí jakákoli 120mm. Pod 120 předpokládám, že je stavěno na rychlost spíše jak pohodlí. No a k tomu si nech, nebo pořiď obyč HT.
nojo,jenze ja mam HT hroznou jebku,takze nove kolo , na dve kola nemam.Chci investovat max.50000.- a furt proste nevim jestli HT nebo full. chjo
Já mám přesně za 50 000 ghosta AMR 5700 a Authora Tractiona s Epiconem :-)
Asi budu úplně mimo názorem a většina ti bude radit nějakého Athema, ale já bych 50 000 rozdělil a pořídil kola dvě. Je ale fakt, že na cenu, jakou jsem dostal Ghosta se asi každej nedostane… Athem bude jistě super kolo pokud neholduješ většímu terénu jak nějakej ten kořen, ale osobně bych se trochu bál aby neprasknul, nebyl by první. To mě trochu odrazovalo když jsem fulla vybíral já.
Navíc dvě kola mají výhodu v tom, že když se jedno pos… nebo ti ho ukradnou (pokud neukradnou obě z jednoho sklepa) tak můžeš jezdit dál. Zase ale nevýhoda, že máš pak chutě vylepšovat kola dvě, musís pořídit dvoje nášlapy atd.
Jasne,ale ja bydlim v garsonce a uz tu mam silnicku a bike a treti kolo se sem proste nevejde. No , mozna by se veslo :-)))
Dnes jsem zase najel dalších 60km na novém HT. Takže už mám 100km na dvou vyjížďkách abych zjistil že vše bude fungovat příští výkend na závodě. Dnes bylo dost takových lesních a polních cest po které se dá jet i autem a i na tyhle cesty je full k nezaplacení. Letos mám tedy necelé 2000km na fullu a teď poslední 100km na HT. Znovu jsem se utvrdil v tom co jsem psal, pokud nejdedš na čas, tak rozhodně fulla.
A ještě jsem se mimoděk opět přsvědčil, že pro sjezd a terén je SRAM jednoznačná volba. Na HT mám šaltr SLX a řetěz v terénu lítá a mlátí jak o závod, kdežto na X9 je to o několik tříd lepší.
A nebude to lítání přehazovačky taky způsobeno rozdílem v pevné a odpružené zadní stavbě? ;-) Zkus si ty šaltry na kolech vyměnit a pak řekni. Nicméně ani ta SLX by tolik lítat neměla, rámu se nedotkne a jediný vliv na to může mít prověšování řetězu (tzn. lepší ve sjezdech seřadit alespoň velkou pilu, aby řetěz byl více napnutý a pak bys nic slyšet neměl ani na HT).
Tak ve sjezdu samozřejmě velkou řadím. Sice je to off topic ale tad je to pěkně vidět jak se SRAM s terénem lépe vyrovnává.
to shimano ale neni shadow… ;-)
No, nevím – sleduj řetěz – u obou kol lítá stejně. A ty máš SLX se Shadow, takže se chová jako ten SRAM. Výhoda SRAMu pominula. Naopak pokud Shimano začne teď dělat Shadow Plus, tak ti ten řetěz nebude lítat skoro vůbec.
Chce to řemen! V tom je budoucnost :)
Pocitově a poslechem to mlátí víc. Teoreticky třeba blbost, ale v praxi to tak slyším a cítím. Víc neřeším.
jak píše vašek, když už full tak minimálně 120, nebál bych se 150 … to píšu jako člověk co přesedlal minulý rok z ht na full 100/100
tak tak, 100/100 je HT
No to vůbec, mezi HT a 100/100 fullem je propastnej rozdíl.
no tak to zas ne, rozdíl je velký, spíš jde o to zvolit ten pravý zdvih a ze zkušenosti 100 za chvíli nestačí.
To je člověk od člověka, mě nedělá problém projezdit celej den na HTčku a taky si to užívám. Na fullu bych si to prostě užíval zas jinak.
přesně tak, mluvíš mi z duše…
mel jsem stejne uvazovani jako ty. nakonec jsem koupil Anthema a jsem 100% spokojeny. jasne, prvnich par jizd bylo spis rozpacitych, ze to moc nejede, ale az kolo nastavis, upravis, potunis…
puvodne jsem chtel jezdit FS/HT tak pul na pul, ale vysledek je, ze mam letos na FS nekolik tisic a na HT asi 300 km :)
krome cisteho asfaltu a hladke sotky je full vsude lepsi.
je.. ale kde na něj vzít..:D proto všem tvrdím, že mám mentálně na to, jezdit HT :)
Zkusil bych vydělat nějaké peníze prací… nepopularní, ale mnohdy nutné řešení:-)
z terénu mám příliš velký respekt, jezdím pod svoje možnosti, „náročnější“ pasáže raději obcházím – jako jediné kolo mi stačí plnohodnotný hardtail – zdá se, že na opětovný servis SIDa nemusím nikterak spěchat xD
další kolo by byla silnička
silnička je super, já se jí poměrně dlouhou dobu vyhýbal a ted? Najezdím na ni cca 70–80% km, je skvělý cítít jak rychle ubíhá terén (asfalat) v rychlostech nad 30km/h. Jenže má to i jedno velké ale, mtb ht se ti pak bude zdát jako strašně líné kolo požírající spoustu energie na roztočení – překonání valivého odporu špuntů – hlavně na asfaltových přejezdech, to je peklo; odvykl jsem si … a to brutálně.
S první části naprostý souhlas – mám to stejně, a to druhé je potřeba vyblokovat z hlavy.
silnice je fajn, ja jsem ti to rikal :)
na bajku si kilo po praci jen tak nedas.
Ja si myslim ze ti chybi Peslezedirou :-)
keby si bol v politike, dal by si ich zakázať, čo?
Z RB Monstera HT jsem přesedlal na RB Monster AM celopéro. Paradoxně se mi na tom celopéru lépe stoupá a jezdí po rovině, ale ve sjezdech a skocích jsem marný a nejistý jak cyp. Na tom HT mi to přišel větší metal – víc jsem se na tom vybil. Ten full mi přijde takový tupý a chybí mi ta jeba při dopadu.
Potrebujes HTcko? Nepotrebujes, protoze u nej zadny moznosti nemas, proste to ma pevnou zadni stavbu a nic s ni neudelas.
No a v tom je na druhou stranu výhoda, sedneš, neřešíš a jedeš, prdel a nohy to odtluměj :)
tak ne kazdy ma takovou prdel jak ty ;-)
Za to já ale nemůžu :) Hlavní jsou ale přeci jen ty nohy, ty maj mnohonásobně větší zdvih než tlumič :)
Zvlast kdyz se sedi v sedle:-)
To se nesmí, v sedle seděj báby co jedou pro důchod na poštu :)
Nevim jak to delaj ostatni, proste jednou nastavim tlumic a jezdim.
Pokud to takhle nekomu nestaci, tak muze zacit laborovat s tlakem v tlumic, vymenou tlumice, upravou tlumice a nebo si tam koupi tlumic s lockem a ma HTcko (ovsem nevim na jak dlouho)
Zato HTcko se tezko predela na fulla
Stačej pořádný pláště, rozumná zadní stavba, pohodlný sedlo a taky to jde :)
mozna to jde, ale nefunguje
Co nefunguje?
Zadni odpruzeni (zajimavy ze predni odpruzenou vidli ma temer kazdej) U zadniho kola vetsina tvrdi ze ho nepotrebuji, proste nevyvazenej stav. Pritom ty samy argumenty proc nemit predni odpruzenou vidli jsou stejny jako u zadniho odpuzeni. Ruce maj dostatecnej zdvih, odskakovani kola si asi vetsina ani nevsimne. Proste dat tam poradny plaste s vhodnym tlakem a taky to pujde.
A nemyslíš že trakce předního kola je přeci jen zásadnější a může mít fatálnější následky? Přední kolo se otáčí a vede celý kolo, tam je nezbytný aby mělo kontakt, bez toho se nedá řidit. Samozřejmě že mít odpruženej zadek je pohodlnější a v určitých pasážích výhodnější, ale není to tak nezbytný, proto spoustě lidí stačí HT.
Každopádně nějakýho pohodovýho fulla bych taky chtěl mít ve stáji, o tom žádná, ale není to pro mě nezbytnost.
Da se jezdit i s odskakujicim prednim kolem. Stejne tak jak se da jezdit s odskakujicim zadnim kolem. (znam par lidi co predjedou s predni pevnou vidli dost lidi na fullu) Vzhledem k tomu co tvrdis dole, pochybuju o tom, ze dokazes rozlisit kdy kolo odskakuje a kdy ne.
Osobne si myslim ze pokud se nejede asfalt nebo hladka sotolinka ma full oproti HTcku navrch prave kvuli prilnavosti zadniho kola k zemi a ztraty v zadnim odpruzeni jsou vyrazne mensi nez ty zpusobene odskakujicim kolem.
O pohodli se ted vubec nebavim, protoze pohodlny se nerovna dobrej kontakt s povrchem.
Ale vždyť to co píšeš já nezpochybňuju, jen píšu že prostě z fyzikálního hlediska je přeci jen trakce předního kola důležitější.
A to že s pevnou přední někdo jezdí jak blázen a dá toho spousty, to je možný, taky takový lidí znám, na druhou stranu je to dost dřina a je potřeba permanetní soustředění kam přední kolo navést.
Ale ty jsi maniakální prosazovátor fullu, takže s tebou je to těžký. Já uznat to, že full má svoje výhody dokážu, ty to naopak nedokážeš.
Ano
V terenu to plati i pro zadni kolo.
Ano, ale nejvic kilometru mam najeto na celopevnaku, ano HTcko ma vyhody, ale co se tyce jizdnich vlastnosti jich ma proste minimum, tedy pokud se bavime o jizde v terenu.
I v terénu je trakce předního kola důležitější. Příklad, jelo by se v terénu líp na kole s pevným zadkem a odpruženou vidlí, nebo s odpruženým zadkem a pevnou vidlicí?
Nebo myslíš, že výrobci jsou uplně dementní a léta vyráběj HT i když je to uplně k hovnu? :)
Na prvni otazku jsem odpovedel ano, ale samozrejme by zalezelo jak by ten tereni usek vypadal a jak by se projizdel, urcitej typ terenu si dokazu predstavit ze by se dal projet lepe na tebou zminovane konfiguraci, protoze by bylo vyhodnejsi to proste cele prejet po zadnim kole.
Tech prekazek ktery se jezdej jen po prednim kole moc neznam.
No hele, shrňmě to tím, že já jsem prostě blbec že se i do terénu pouštím na HT. Jestli tě to moc štve, tak mi můžeš pořídit nějakýho fulla, abych se na tom svým HTčku tak netrápil.
Ono jde spis o ten tvuj prispevek v kterym tvrdis, ze bud pojedes rychle nebo se budes houpat na celoperu.
Jestli ses blbej tezko posoudim. Kupovat fulla ti samozrejme nebudu, pred tebou je dlouha rada potrebnejsich, ale jestli se chces svezt na poradnym fullu tak ti ho klidne pujcim.
Ty pořád nechápeš, že to vždycky myslím s nadsázkou :)
Půjčit pořádnýho fulla nechci, to bych ho pak určitě chtěl :)
(bez nadsázky)
Zajímavý je, že při včerejší xteře sem ve stoupání po rozbité lesní cestě (štěrk, písek + solidní eroze) do kopce předjel hromadu fullů, ale žádný full nešel přeze mě (to trošku narušuje tvoji teorii o lepším kopírování terénu a tudíž i trakci). I ještě mnohem rozbitějším sjezdu sem zaříznul několik fullistů a o asfaltovo/šotolinovém dojezdu nebudu ani mluvit – tam sem ukrojil i toho posledního fulla, co se mi pořád snažil ujet…
Ve výsledku je to stejně všechno jenom o technice a o nohách…:)
Ve výsledku je to stejně všechno jenom o technice a o nohách…:) – neni na fulovi budes vzdycky v terenu rychlejsi at chces nebo ne ;-)
Ale hovno ;-)
Na HT muzes byt rychlejsi i v terenu. Musis to ovsem umet a musis pocitat s tim, ze to trochu odebere sily.
a musis pocitat s tim, ze to trochu odebere sily. – takze nemuzes byt rychlejsi :D
Odebere síly neznamená, že budeš rychlejší. Při 20km sprintu na xteře je prostě HT mnohem lepší volba…a to moje HT ma 12, 9kg, kdybych měl něco kolem 10ti a s funkčníma brzdama, taky by to bylo taky o něčem jiném…:D
No pockej, to sem tak nemyslel :-)
Sily na slapani asi bude dost, ale ruce te mozna budou bolet :-)
cim vice casti tela zapojis do pohybu tim bude tepovka vyssi ne? ;-)
co boli to roste. :)
Jak to prosimte udelas, kdyz jedes cca 20km/h a nerovnost kterou nepobere plast je kazdejch cca 20cm?
No nezapomen ze pisu: „na HT muzes byt rychlejsi“ :-P
Pridam taky poznatek ze vcerejska, na fullu jsem dostal do kopce na sotolinovy censte nekolik HTckaru a zadnej me nepredjel, dokud jsem nemel defekt na zadnim kole. Takze timto jsem si svou teorii potvrdil.
No jo, kdybys měl HT tak bys defekt neměl! :D
Obavam se ze kdybych jel na HTcku tak bych skoncil ne v predposlednim sjezdu, ale v prvnim sjezdu.
alinceb:Rek bych ze sjezdy jezdim ze sedla vic nez kdejakej HTckar (taky mam problemy dostat progresivnejsi zadni stavby do vetsiho zdvihu)
To byl „boží trest“ za tvojí rozmazlenou prdel…:D
:D beru celopevnaka a jedu testovat do terenu, doufam ze se vratim v celku i s celym kolem :D
tak prispeju tady svym srovnanim :)
srovnavam 9kg celopevnak vs. 13kg XC ful
tak po dnesni projizdce jsem si to teda tak nejak ujasnil a zjistil jsem ze celopevnak je zlo, nadrel jsem se na tom vic nez na fulovi a rychlejsi jsem nebyl… ve prospech celopevnaka hovori jen akcelerace na hladkem povrchu, jizda ze sedla ( nejezdim) a hlavne udrzba. jinak ve vsem ostatnim ztracel z kopce jsem musel jet o dost pomaleji ( ale dalo se s tim sjet vsechno – nezkousel jsem extremy ale melo by to jit…) v technickych vyjezdech jsem toho na celopevnakovi taky vyjel mene… clovek musi jezdit hodne ze sedla v sedle to fakt moc nejde a tim padem se rychleji unavi. ( a hlavne pohodli :)
k tomu co se tady resilo ze kdyz jen jedno odpruzeni tak do sjezdu predni ale do technickych vyjezdu radeji odpruzeny zadek a predni pevnou :)
po dnesni zkouzce necham dozit HT jeste tyden ( zavod do vrchu ) a pak se ho nejspis zbavim… ( asi necham jako zimaka, prodavat nema smysl – ale kdyby nekdo chtel tak at se ozve :)
jinak svechno jsem testoval v lehcim terenu ( trailiky) a dejme tomu po lesnich a polnich cestach
a pristi rok snad zavody na fulovi pod 11kg a doufam ze i s dobrym pocitem v cili :D
Tak je fajn, že si otestoval něco, co už tu snad skoro každý ví :-) Hlavně tolik textu, co se popsalo ohledně toho tvého pevňáka za 30k… A k čemu? K hovnu :-D Snad jen ten závod do vrchu si užij a pak to zahoď.
heh :D
zas kdybych se tady o tom nepsalo tak se tu resi jeste vetsi kraviny… :D
Totéž se dá říct i o fullu, z toho taky nic jiného neuděláš.
Ale jo, třeba držák na klobouky :)
Z fulla se da udelat HTcko vzdycky, bud tlumicem s lockem nebo vymenou tlumice za jekl s dvouma dirama o spravne rozteci.
Bude to zamčený full nebo full s jeklem, ale nebude to HTčko.
Jizdni projev bude temer stejny jako na HT, pokud dokazes na HTcku docilit hodne podobny projev jako ma full tak sem s tim napadem.
Co myslíš? (: Ale dobře, že z fullu uděláš něco jako HT s minimálně půlkilovou nadváhou jsem schopen akceptovat. Ale HT to prostě nebude.
Zrovna treba Scalpel nebo Epic (teda spis Spark a 96) na tom budou lip nez kde jaky HTcko nizsi tridy jak hmotnostne tak tuhosti.
Ve stejný cennový realaci vždycky seženeš mnohem lehčí HT.
Ok mel sem Anthema, stal me do 50t. a vazil do 11kg. Co je pro tebe mnohem lehci kolo? Dokazes za to postavit 10kg kolo? Nebo 9kg kolo?
Za padesát pod deset ano.
pod 9 celopevnaka za 30k avotomtoje :D
jinak muj anthem mam tedka 13kg :D na jaro musim mit pod 11kg takze uvidim jak to pujde… :)
Řekl bych že za 50 se dá postavit 9kg kolo nebo spíš lehce nad.
myslis?
Myslím, pokud teda beru v potaz nákup dílů za VOC.
Ono to jde těžko srovnávat už tak a když k tomu přimícháme cenové kategorie, tak to nepůjde vůbec. Rozdíl top HT a fulla střední třídy bude taky značný.
V pohodly urcite
:D
Předtím mluvíš o hmotnosti a tuhosti a teď zase váha? (: Nechme toho.
jesi nezavodis,tak celoperko je jasna volba, je to jina jizda…at se to klidne houpe,sak nikam nespechame,ne ?:)
No ale né každej má rád pomalou houpavou jízdu :)
z druhe strany je to ale svizna jizda terenem a o tom si muzes nechat na HT jen zdat… :)
Jak to víš?
zkusenosti ;-)
No to jsou tvoje zkušenosti, ale jak víš, že je můžeš přenést na mě? Jak víš jak já jezdím terénem? Myslíš, že máš víc zkušeností než já?
ja je na nikoho neprenasim jen davam druhy pohled na to tvoje houpani na fulu :)
Ale ten druhej pohled už byl právě ten můj, ty ses začal přít.
vysvětli to turistoj hehe xD xD
…většina závodních tratí, a to včetně světového poháru, ti dává jednoznačně za pravdu. HT abys v první dvacítce pohledal. (:
Tak to je ale zase něco jinýho, to jsou závody, tam hraje roli každá maličkost. Tam se jezdí ultra svižně :)
Podle noxovi teorie nemožnosti svižné jízdy na HT se tam asi svižně nejezdí. Ale zase by to vysvětlovalo, proč je Kulhec na fullu první a švýcarští HT jezdci na zbylých devíti místech z deseti. (:
No jo no, říkám, že tam fakt hrajou roli maličkosti, má třeba kolo který mu 100% sedne a má momentálně mnohem víc natrénováno třeba. Nicméně v rámci celýho závodu jezdci na HT zas na něj tolik neztrácej a pro potřeby hobby jezdce těch několik sekund už nehraje takovou roli.
Takovej Hermida, tomu to jezdí jak z praku a taky jezdí HT, takže ono jezdit svižně terénem na HT fakt asi není takový sci-fi jak to nox podává :)
ja furt rikam ze bych s nekym rad vyjel kandidatu bylo uz dost… ale skutek utek
např. prtka,sombrero,polka…
Když ty jseš skoro až z ukrajiny :)
Orient – hranice je v Mohelnickém kopci…:D
:D
tam se jede na to co kdo dostane prikazem tam si clovek moc vybirat asi nemuze…
Ale houby, většinou maj všichni na výběr HT, full, 29HT, 29full.
Jo ale od jedné značky, a třeba zrovna ten jejich full moc nejede.
Nevim no, řekl bych že dneska už každá lepší značka umí udělat slušnýho fulla a pak už je to hlavně o nohou.
Ale jako jó, musím přiznat, byť byl jekyll strašná houpačka, tak na druhou stranu byl skvělá žehlička a občas mi to žehlení pod zadkem obzvlášť v kořenitých pasážích chybí :)
Teď si ale asze uživám toho že každou chvíli jdu do stojky, i na rovině a dupu a dupu a je to skvělej pocit, jak je to vzadu tvrdý :) Zkrátka všechno má svoje.
jo ja to beru kazde ma svoje… a pokud bych mel v okoli hladke cesticky jen s kořeny ( myšleno bez tech pos***** volnych sutru) tak by mohlo byt HT hoodne zabavne…
idealne 120mm vidlice 660 vlajdy a cca 2,25" gumy a hlavne teleskop a muze to byt super pojezdeni… :)
a HT jde lip do manualu a to se vyplati ;-)
Jako já bydlet, kde bydlíš ty, tak nějakej full minimálně 130/130 je jasná volba, věřím, že klidně i s vyššíma zdvihama, ale takovejch míst zas u nás v ČR tak moc není.
a nekteri mi pak tvrdi ze tady napohodu i s pevnou vidlou… ale ja jim to neberu jen bych je tady chtel videt… :)
jinak ve vetsine terenu je to o technice… ale tady v tech sutrech me v rychlosti uz i dost limituje jen tech 120mm na vidlici a „jen“ 2,25" plast… v sutrech toho moc nevymyslis bud mas koule a pustis a doufam ze te kolo podrzi nebo jedes krokem a bojujes s kazdym sutrem :D
ale treba mam jen spatnou techniku…
Jo ten pocit jak proslapujes pulku oblouku nasledkem odskoceni zadniho kola je nezapomentutelnej a jsem rad ze ho nemusim podstupovat pokazdy kdyz sednu na kolo.
To neznám :) Když mám kolo ve vzduchu tak nešlapu :)
Na asfaltu se to pravda stane zritka kdy
To nedokážu posoudit, po asfaltu moc nejezdím.
Ano na valcich se taky tento jev nevyskytuje.
No je videt ze ten Jekyll preci jen nebyl zadna raketa a k poradnymu fullu ma daleko.
To nebyl, nicméně v pohodě jsme se držel HTčkářů :) Bylo to spíš hodně pohodlný kolo, při jízde z kopečka, přes kořeny, nez brždění zadkem to byla žehlička parádní :)
Jel jsem Jekylla na testovačce a ačkoliv mi to kolo není sympatické (nestandardní tlumič, jednočep), tak musí říct, že to jelo celkem slušně i žehlilo. Myslím si že by to bylo použitelné i na XC závod.
ehm, tady je řeč ale o původním jekyllovi :)
Já si myslím, že závodní speciály jako má J.K. a jiní jsou úplně mimo kategorii fulů o kterých se bavíme a které dokážeme zaplatit. V ceně kterou smrtelník vybírá bude HT rychlejší na většině amatérských soutěžích. Kdo ví třeba Epic J.K. by ve skutečnosti nebylo vůbec pohodlné kolo na nedělní vyjížďku.
Na celopéro nic nemá, vždycky si ho přece mužeš zamknout;) ale pohodlí je 300× větší než se kodrzat na HT, inu to se pozná třeba na hrbolaté louce, nebo v lese mezi kořeny. ;))
jo jo, je to jako svatej grál! :)
Potřebuješ HTC.
nebo LSD
nebo teda spis THC
Jeste jednou zkusim otevrit tohle tema … nejsem vylozenym zastancem toho nebo toho, jezdim na ht a s fully mam jenom prilezitostny zkusenosti … neni to taky o terenu, kterym kdo chce jezdit? … moje vyjizdka resp. trat vypada jako prumerna trasa zavodu, ktery sem letos jel (kral, 3vrchy vysociny, boleslav a lipno z kola pro zivot), spis jeste o neco vic asfaltu, protoze jezdim hlavne v praze, nehledam zadny vyzvy ze ve smyslu toho co sjedu nebo ne, z vetsiho terenu mam spis respekt a takhle mi to proste vyhovuje … nemuzu si pomoct, ale me na tohle pride ht dostacujici, jo obcas me to bouchne do zadku, ale taky mi je obcas zima, nekdy sem unavenej a boli me nohy, nebo mam hlad … proste na pozitku z jizdy mi tohle nijak zvlast neubira … v kopcich je zatizeni na sedlo stejne minimalni a z kopce si rad stoupnu … planuju ted koupi novyho kola za cca 40–60 a asi to bude zase ht, vic se mi libi vzhledove a pride mi to takovy syrovejsi, coz je podle me jedna z podstat cyklistiky … sorry, nejak sem o tom dneska na kole premejslel, tak sem se musel vyzvracet:)
Tak koukni třeba na Hermidu, Absolona, Shurtera, všechno špičkový závodníci, tratě nejsou uplně jednoduchý a všichni to dávaj na HT i když by fulla určitě dostali kdyby chtěli.
Asi neumej kruhove slapat a maj predsudky. S tim urcite muzeme polemizovat, kdyby dostala cela spicka celopera, tak najednou zmizi odbyt na zavodni HTcka a budou se prodavat jen ty do 30t. Takhle si fura amaterskych zavodniku rekne, ze na HTcku jezdej nejlepsi takze musej bejt zakonite rychlejsi nez celopera a jsou schopny vysolit furu penez za technicky jednodussi kolo, tedy vyrobce, potazmo prodejce na tom ma vetsi zisk
Ty si hroznej demagog..:D
Tady nekdo tvrdi ze maj urcite na vyber, ja jen pridavam moznost ze ta urcitost nemusi platit, nebo ty znas nejakyho elitaka a mas od nej potvrzeny ze mel na vyber z HT a Fulla?
Pokud chce značky být vidět, tak musí jezdit špičku a tedy mít špičkového jezdce. Aby byl jezdec špičkový, musí mít materiál, se kterým je maximálně spokojený. U továrních stájí typu Specialized etp. to imho funguje tak, že jezdec dostane škálu produktů, ze kterých si může vybrat, co bude jezdit. Nevidím důvod, proč by se měl eliťák omezovat na HT a riskovat umístění (potažmo zviditelnění stáje a značky), když by věděl, že na FS bude rychlejší…pochybuju, že manažer týmu před sezonou přijde a řekne: „Potřebujeme prodávat víc závodních HTček, takže budeš jezdit HTčko a hotovo. Na umístění nám nezáleží…“ :)
Asi neumej kruhove slapat a maj predsudky.
hehe, tak jo :)
Tak napiš Absolonoj a Hermidoj, že by se měli naučit šlapat kruhově :D
Kdyby takhle v cyklistice fungovalo vše, tak by mě moc zajímalo, co by mi vlastně stálo v garáži… (:
Zadní pružení ti nejvíce pomůže ve výjezdech a všude, kde je třeba dobrá trakce hnaného kola.
Jako je pravda, že za 40–60 už bych asi taky bral fulla, nejspíš nějakýho chrtího.
HT zvládne mnoho, odpružená záda full zatím ne.
To taky nechápu :)
tak tohle uz ani ja ne :D
Už to nehulte … :D
hehe :D
Ehm, nějak jsem to včera překombinoval:-D
Potřebuješ! jenom o tom nevíš. Včerejší vyjížďka po něčem tak banálním, jako je trail kolem Černého potoka mne přesvědčil, že HT se hodí fakt maximálně pro masochisty nebo jako sockasilnička.
A kam zařadíš nás studenty, kteří na pořádného fulla prostě nemají? :D
Je ti dvacet, což znamená, že pracovat můžeš, aktuálně se brigádnící platí trochu jinak, než když jsem to před 10 lety dělal já. Můžeš si nechat přispět od rodičů na narozky nebo k vánocům. Tak si myslím, že našetřit cca 15–20tis není ani pro studenta problém a za to se už dá sehnat slušný výprodejový full nebo něco v dobrém stavu z bazaru – zrovna včera byl na bazaru jeden minimálně ježděný Anthem za 25 tis.
A co teprve takový full s motorem, to je teprv něco! Obyčejný fully dnes už snad nikdo nejezdí, teď frčí fully s elektromotorem – jenom sedíš a vezeš se bez ohledu na terén :-)
BTW, s čím si měl problém na tom trailu na HT? Vždyť se to dá na HT úplně v pohodě jet… Nic zvláštního, nic náročného, stejně jako traily pod Smrkem.
Já s Listrem plně souhlasím. Jakmile si člověk zvykne na fulla, tak HT vnímá jako kostitřas daleko intenzivněji. Vyjet se dá určitě vše jak na fullu, ale otázka s jakým pocitem.
Já jdu snad ještě víc do extrému a napíšu, že full je k nezaplacení i na takovém terénu jako je pevná, suchá hliněná cesta na které jsou prohlubně po kalužích. Ono i taková 2 cm prohlubeň po kaluži projetá v sedle pěkně drcne do zad a nedej bože když jsou 2 a více za sebou, to už nadávám.
Ale jo, tomu i já věřím, že to vnímá pak trochu jinak. Ale netroufal bych si tvrdit, že kdo má HT, tak je masochista.
Ty musíš dělat hroznou práci, jestli máš v 31ti záda tak nadranc, že ti vadí jízda po polňačce s prohlubněma. Možná by neškodilo si na ty záda občas zacvičit a posílit zádové svaly…;)
Full imho dost kazí techniku jízdy, protože nemusíš moc řešit co jak projedeš – zadní stavba to přese zkousne. HT ti technické chyby prostě neodpustí a proto je pro mě jízda na HT mnohem záživnější a prožitek silnější, než kdybych jel na fullu. Ovšem každému co jeho jest. K fullu asi jednou dospěju, jen doufám, že si o něj záda neřeknou tak brzo jaku u tebe…:)
Jestli full kazi, nebo nekazi techniku jizdy, zalezi jen a jen na jezdci.
Záda mám v pohodě, ale proč si do nich nechat dobrovolně drcat a nebo se odlehčovat ze sedla, když můžu sedět v ideální pozici a soustředit se jen na tep, dech a šlapání…
No já si teda na kole užívám cestu, koukám kolem sebe, mám radost z přeskočeného výmolu, projeté klopénky, technického sjezdu. Tep a dech mě nezajímají. Maximálně tak přijatelná kadence… Pokud tu mluvíš o pohodlí na fullu a příjemných vyjížďkách, tak nechápu, proč řešíš tep a dech…
Teď třeba ten tep sleduju pořád. Ale to nemá smysl sálodlouze rozebírat. Dříve jsem jezdil pořád na celopevňákach. Až někdy v roce 2008 se mi dostálo toho přepichu jezdit na HT a 2010 na fullu. Každej kdo odsuzuje fulla by si měl zkusit na něm jezdit půl sezony a drtivá většina by po návratu na HT začala o fullu přemýšlet. Já také říkal, že je to nesmysl, těžké, žere to energii a chtěl koupit karbonové HT. Nakonec jsem koupil fulla. Před tejdnem jsem si opět koupil HT a teď vím, že full je na jízdu kde nejde na čas pro mne jedinou možnou volbou a všechny sjezdy, výjezdy, klopenky aj. si užiju více, protože se nemusím pořád zvedat a v takové míře přenášet těžiště.
O nepotřebnosti fulla budou psát ti co jezdí na HT a fulla si příležitosně půjčí. Žeby to ale psal člověk, kterej ho má (měl) a vrátil se na HT a jezdí dále v terénu, to se asi moc často nestane.
Asi máme malý rozpor ve významu spojení „užít si jízdu“…:) Já naopak rád pracuju s těžištěm a rád hledám optimální stopu a taky rád jezdím na hraně. Tep a dech mě nezajímá, dokud nevypadám na infarkt a dokud se nezavzdušním. Naopak v okamžiku, kdy se na tyhle věci začnu soustředit, začínám mít problémy…:)
//Já naopak rád pracuju s těžištěm a rád hledám optimální stopu a taky rád jezdím na hraně. //
A v čem je s tím problém na fullu?
Tak pokud je někdo v tomhle stádiu, tedy že to na fullu prostě jen pálí rovně a nic neřeší, tak to pak je přesně ten případ, kdy to techniku opravdu kazí.
Jak se tu ale už několikrát rozebíralo, tak je to individuální a vždy záleží na jezdci a samo kolo nic nekazí.
Na fullu tu jsou některé fakotry, které naopak nutí techniku řešit více, ale ne u každého se projeví. Tím myslím to, že někdo na fullu začne jezdit postupně těžší a těžší terén oproti tomu co dříve jezdil na HT (já to tak třeba měl), takže pak naopak techniku musí hodně potrénovat. A pak také dost lidí na fullu více či méně zrychlý a hned to pak nabere obtížnost díky rychlosti a najednou co bylo lehké a technika na to moc potřeba nebyla, tak je těžší a technika potřeba je.
Tahle reakce patřila níže pod tohle
mam stejny nazor
proste ful te posune v terenu dal… ( respektive me posulun a hodne dale…)
U mě paradoxně od tý doby co jsem prodal fulla vzrostla chuť jezdit těžší terény a myslím že jen za poslední rok jsem zlepšil techniku celkem značně. Na fullu jsem jezdil víc na prdeli a mnohem míň přemýšlel kudy to pošlu, prostě to vždycky tak nějak přelítlo.
Možná kdybych pořídil fulla teď, tak se zas na to taky začnu dívat jinak.
Ale né nadarmo spousta špičkovejch XC jezdců pořád jezdí na HT a držej se v top 10, maj prostě techniku.
Full imho dost kazí techniku jízdy, protože nemusíš moc řešit co jak projedeš to si vyčetl kde? z vlastni zkusenosti to mit jiste nemuzes protoze je to slusna blbost… kolik mas na fulovi najeto? :)
Pro tebe: IMHO = in my humble opition tj. dle mého skromného mínění.
Na fullu nemám najeto skoro nic a z toho mála to moc posoudit nemůžu (proto to „IMHO“), ale z rozhovorů s lidma co fully jezdí a jakým způsobem je jezdí, jsem si udělal trochu obrázek. Sám fulla v nejbližší budoucnosti ani neplánuju, takže v tomhle směru to u mě bude ještě dlouhou dobu pouze „doslechová záležitost“.
Kolo si půjčovat kvůli testování nebudu, protože mám tu smůlu, že co si půjčím, to se my vždycky vysype v ruce (resp. pod zadkem)…:(
On ji nekazí, ale spíše nemusíš tolik přemýšlet kudy projedeš a soustředíš se už na další nerovnost nebo zatáčku. Proto i někdo může říci že lenivíme.
Ono na fullu totiž není tolik potřeba číst terén a hledat stopu. Prostě se to projede po přímce (taky né vždy to jde) a proto to může připadat líně, nebo netechnicky.
s timhle co jsi napsal teda vubec nesouhlasim…
Hloupě a neobratně napsané…
Trošku si protiřečíš – pokud nemusíš přemýšlet nad výběrem trasy a pak se jí pokusit projet co nejlépe a prostě jen jedeš „po přímce“, tak ti full prostě techniku kazí…:)
Já se snažil jen vysvětlit proč někomu může připadat že full techniku kazí a že lenivý. Né že takle jezdím. Samozřejmě, že v terénu stopu jedu stejnou jak na HT a také se snažím jet cestou nejmenšího zla a ne vypnout a jako bezmozek to vzít rovně kamen-nekamen, kořen-nekořen. Spíše v určitých pasážích jako 2cm kořeny hustě po cestě to nemusím vůbec řešit a můžu šlápnout a nahnat nějakej čas na HT kterej tam nemůže pořádně šlapat, protože se mezi nima trochu plácá.
Plácám spíše z hadu, jdu na oběd.
Taky už mám hlad…a po dovče bych měl asi začít dohánět resty, ale když já sem duchem pořád ještě na silnici v Alpském údolí…:(
No nevim no, kdyz jedu na fullu tak stopu hledam stejne jako na HT. Rozdil je ze si muzu dovolit se treba odrazet a dopadat do rozbitejsiho terenu a zaroven treba zvolit casto lepsi stopu (rozumej rychlejsi) i hrubym terenem.
Full techniku kazi. Jezdil jsem na pevnaku DH (CP), pak na sjezdaku a ted stridam enduro a pevnaka a jen diky tomu si drzim techniku docela vysoko. Obcas pujcim pevnaka nekomu kdo jezdi jen na fullu a to pak vidis teprve pastyly – neumi prejet hrbol, nepracuje dobre telem atd.
A chces rict ze ti samy lidi kdyz sednou na fulla tak ti ujedou? Nebo jedou aspon tak rychle jako ty na tom pevnaku?
Kdyz sednou na fulla tak jedou tak nejak zhruba stejne rychle jako ja … ale zalezi jestli mam chut to pustit nebo se jen tak vezu :-)
Ty porovnavas nas normalni jezdce s tobe podobnejma exotama. To je jako kdybych ja prijel do matersky skolky a machroval tam ze ujedu 100km hec:-)
No ale ja jak nejezdim tak uz nic neumim. Ani nemam nic najeto, takze me zajede i baba s nusi :-)
Jasne vykonost muzes ztratit pomerne rychle, ale to jestli umis nebo neumis jezdit, to nezapomenes, tak maximalne se den rozjizdis a 2. den uz fungujes jako driv.
Mám třeba rád fulla na delší štreky, jakmile je člověk unavený tak je rád, že se nemusí podvědomě zdvihat na každém hrbolu. Ale je pravda že když člověk jezdí jen na fullu, tak trochu zleniví, vidím to teď na 29, po přesednutí na 26 mi přijde, že některý výjezdy nedokážu dát, před tím jsem je vyjížděl na 26 v pohodě :-)
ale z rozhovorů s lidma co fully jezdí a jakým způsobem je jezdí, jsem si udělal trochu obrázek. – muzes to trochu rozvest celkem me to zajima :)
rozvedl to přesně vasek80 nad tebou…;)
Já bych to asi ještě přirovnal k počátkům dopravy a to ke kočárům s dřevěnýma loukotěma pobitých pásovinou z oceli. Také se v nich jezdilo a vyjelo lecos, zážitek to byl také jistě syrovější, než když pan Dunlop vynaleznul gumové obutí…
To je slovo do pranice, ja jestli mam na HTcku najezdeno dohromady 500km a technicky bych rek ze na tom nejsem uplne tragicky (rek bych ze vetsina babek s nusi na full HT ma horsi techniku nez ja)
Co je ten full HT?
Pevna vidle, pevnej zadek
takže celopevňák :) full HT je vlastně nesmysl :)
Jo, je. Jednou jsem to tu vysvětloval a nikdo mě asi nepochopil, že je to výrazová blbost :-)
Tak presneji HF-HT, aby bylo ucineno spravnosti za dost
full HT neni nesmysl :) je to poradne trvdý ocas a to snad nesmysl neni :D
Já tě chápu, polňačky jsou zlo na HT :-)
To jsem raději ani nepsal jak dokáže rozčílit na hladkém asfaltu takovej kanál… :-)
Ten mě rozčiluje jen na silničce, na MTB ho přeskočím a hotovo (někdy i na té silničce)…:)
Já to říkám pořád, bikeři jsou hrozní rozmazlenci :-D A ti fullech obzvlášť.
To je pravda. Full rozmazlí
to bych rekl ze neni az tak moc pravda ful te posune v terenu o dost dal, kde konci sranda na HT zacina sranda na fulovi ;-)
Však já neříkám, že se to jet nedalo. Jel jsem ho 2× na fullovi a přišel mi prakticky rovný, nezáludný, teď jsem měl dost natřepaný zadek a přesto jsem ho jel pomaleji, méně zábavněji…
Pro nezávodní ježdění už mi prostě HT přijde fakt úplně k ničemu.
Na fullovi ti to přišlo prakticky rovné, nezáludné… Prostě zábava, proč na kole jezdíme :-)
Jsem zvědav, co za 5 let budu říkat já :o)
Rekni mi vic o tech fullech s motorem. Kde to ma motor, jakej to ma vykon co to zere atd.
Protoze ja jsem nic pouzitelnyho nevidel, teda pokud nemyslis motorky.
Hmmm, no to celopero s tim motorem v zadnim naboji bych snad ani nechtel zkusit a to druhy neni celopero.
No, to jsem měl na mysli :-) Abychom se teď nedivili a za 10 let kolo (i EN nebo AM) s motorkem nám nepřišlo úplně normální a kdo bude na kole po rovině nebo do kopce šlapat, tak bude out ;-)
tak proc to zavrhovat, treba az mi bude padesat, uz budu mit v hajzlu kolena, ale rad bych nekam vyjel, pokochal se, nebo uvisel se kamaradum… A pak si nasledne uzil krasny sjezd… Ano cyklistika tim castecne ztrati sve kouzlo, ty odmeny za trapeni se…
Já to právě nezavrhuji, ale tuším, že by se to mohlo čím dál více rozšiřovat. A nad čím teď kroutíme hlavou, za pár let nám to možná přijde normální. Trochu se to technicky vychytá, a když to bude mít 15 kg, tak to bude celkem použitelný :)
Tyhle diskuze každého jenom otravují. Já bych všechny ty HT a fully zakázal!
Je to volby každého soudruha. Mám doma 26HT,29HT,26FS,29FS a pěkně je střídám – v pátek 50km na 26HT, neděle 75km 29FS – vychutnal jsem si obě jízdy, nemůžu říct, že by ta na FS byla lepší – byla pouze jiná.
Zatím se tady ale neřešily náklady na servis, které má FS určo vyšší (čepy a tlumič).
Takže za sebe nemůžu potvrdit tady hojně proklamovanou teorii FULL nade vše!
Hm, moje FS naklady za 3 sezony za cepy a tlumic … eee, 0.- :-D
ročně nejezdím na MTB cca 250hod převážne těžký terén -zbytek silnice.
tzn. dle ofiko doporučení FOXe – 1× ročně servis olejové části+ min. 4× vzduchové.
V jednom z posledních čísel VELA byl souhrn rozborky FS po půl roce jěždění-žádná sláva- moje zkušenost je obdobná. Ale záleží od terénu (bláto, písek, zima …)
Ja vim, ze bych to mel servisovat casteji nez to jen zkontrolovat. Ale ta lenost … ta lenost ;-)
na kolik te to teda vyjde 4× vzduch a 1× olej? nemam predstavu… a jestli se to vubec vyplati ten servis… :)
Taky tak, i kdyz obcas se stane, ze je potreba vymenit bushing v oku tlumice, to je investice oproti pevnaku cca 200kc dejme tomu za sezonu.
zas to střídání mě štve v tom, že mi chvilku trvá, než se s kolem srovnám. A to je mám dost podobný.
To já mám naopak nejradši. A když třeba měsíc nechám fulla stát, tak se pak nestačím divit.
O to lepší je pak přechod z 29FS na 26HT :)
lol z takovy blitky a prispevku > 300 :-D
Záleží kde jezdíš, z hlediska jízdních vlastností a českého terénu se dá říct že většina lidí fulla nepotřebuje. Ale zrovna jsem dneska tohle řešil s jedním rehabilitologem, který je sám našený biker a jeho odpověď byla jasná: ze zdravotního hlediska a pokud nemáš xc závodní ambice se full hodí i na české polnačky.
9 z 10 českých lekářů doporučuje full na polňačky! :)
Jo rekl jsi to spravne vetsina lidi fulla nepotrebuje, ono vetsina lidi vpodstate nepotrebuje ani kolo, ale rict ze tereni cyklista v Cechach nevyuzije fulla je hrozna blbost, mozna v Holansku by si s timhle nazorem uspel, ale tady fakt ne.