• Figinek

    Ahoj,

    koupil jsem pro slečnu nové kolo s vidlicí Epicon x1 a všiml jsem si praskliny na korunce ze zadní strany (ještě před první jízdou). Je to zásadní vada nebo se může stát, že je to prasklina na laku a nebude to mít vliv.

    Díky za odpovědi

    0 0
    • Carloss  

      Vypada to divne, ja bych to vratil (nechal vymenit)

      0 0
    • pepek  

      Není to jen dělicí rovina? Vystupuje to nad povrch?

      0 0
      • Figinek  

        když přejedu nehtem, tak mi lehounce o prasklinu zachytne zachytne. Myslel jsem právě, že to může být nějaký spoj nebo tak něco. Ale předpokládám, že se to odlívá z jednoho kusu

        0 0
        • pepek  

          no právě proto :-)

          0 0
        • Dejv94  

          Bud vrátit/vyměnit, pokud je to nové. Další možnost je odloupnout lak a zjistit jestli byla prasklá jen barva nebo ne, ale jak píšu výše, pokud je to nové, tak reklamovat.

          0 0
        • Tanabe  

          ja bych rekl ze je to praskle a ten lak je jenom nasledek prasklyny pod nim (Reklamovat)

          0 0
        • pepek  

          lehounce o prasklinu zachytne zachytne – pokud ti zachytne z obou stran, tak je to dělicí rovina

          0 0
          • jIrI___  

            S tou dělící rovinou bych si nebyl tak jistý, na to ta „prasklina“ jde divným směrem.

            0 0
    • BLACK1E  

      Neumim si představit sílu, která by tu korunku rozpárala takhle podél. Ale tak jestli to není jetý a dali vám to takhle orvaný… Já bych to neřešil pokud se toho nějak nebojíte, ale názor na prodejce bych si teda udělal.

      0 0
      • Figinek  

        Taky si říkám, jestli to reklamovat. Slečna má 55 kg, takže nějaké velké přetěžování nebude. Pokud ten lak neodřu, tak nezjistím, jestli je to jenom lak nebo i hliník pod tím… A prodejce to taky nezjistí. Už vidím tu situaci, jak mi bude tvrdit, že je to jen lak, a že to ničemu nevadí :-)

        0 0
        • Dejv94  

          Tak lak odloupnout s prodejcem u něj a hned budete vědět oba na čem jste.

          0 0
          • Figinek  

            :-) hm, a jak by sis to představoval za a) jen prasklina v laku a za b) prasklina v hliníku? Kdo by chtěl mít novou oloupanou vidlu? Jak bude reklamovat prodejce oloupanou vidlu s prasklinou? :-)

            0 0
    • Vilém  

      To nevypada normalne.

      Pokud je to opravdu prasklina, tak bych na tom nejezdil ani nahodou, pokud je ti zivot mile mily.

      0 0
    • kyl  

      Sundej přední kolo a někdo ať trochu zahejbe s nohama(ne pružit)ale dopředu,dozadu střídavě.Pokud je to prasklé,mohlo by to být poznat.

      0 0
      • Figinek  

        To mě taky napadlo, ale nemyslím, že budu mít takovou sílu, že by to šlo v tomto místě poznat. To by muselo být prasklé snad do poloviny tloušťky, abych s tím hnul

        0 0
    • Figinek  

      Jak vidím reakce, tak to bude nejlepší reklamovat, doufám, že uspěju. Díky za váš čas.

      0 0
    • scret  

      jednoduchy, reklamovat! Pokud to je jen lak, proc bys to mel mit uz novy a poskrabany? pokud je to korunka, neni potreba zduraznovat, ze zuby jsou dneska drahy:)

      Pokud bude prodejce tvrdit, ze jde jen o lak a ze to nic neni, rozhodne bych to nechal nekam pisemne zapsat a schvalne jestli si vezme na triko, ze by to mohla byt korunka:)

      0 0
    • MirosPikos  

      Jestli je to novy kolo, tak rozhodne reklamovat.

      0 0
      • Figinek  

        Takže už to začíná… chtěl jsem, aby moje slečna dostala rychle kolo, potom co ho ukradli (viz vlákno http://www.bike-forum.cz/…olo-mrx.html#…), abychom ještě mohli letos o víkendech jezdit (+ ona každý den do práce). Prodejce chce první vidlici vidět (foto obdržel stejné jako jsem dal tady) a až potom začne řešit, jestli to bude reklamovat nebo ne… tzn. v případě reklamace měsíc v háji. S výměnou za novu na místě nepočítá… Jedu tam v pátek, jestli mě naštve, tak tu zmíním jeho jméno. Zatím moc vstřícný není. Tak zatím

        0 0
        • kubad  

          Nevim jak to mas dlouho, pokud krátce pohroz mu odstoupením od smlouvy

          0 0
          • Figinek  

            To kolo má slečna od čtvrtku, je na něm ujeto 15 km

            0 0
          • Figinek  

            Odstoupení od smlouvy neřeší základní problém, že chci mít hned pojízdné kolo…

            0 0
          • MirosPikos  

            Tohle musí řešit exemplárně bez problémů a rychle, jinak je fakt zralej na odstoupení od smlouvy a koupil bych kolo v nejbližším kšeftu a dojel mu ho pak ukázat :)

            0 0
            • Figinek  

              takže exemplárně výměnou to řešit nechce, že je ta vidlice moc drahá na to, aby měl na prodejně jednu lichou bez kola. Abych nemusel jezdit s kolem, že si mám zajít v Olomouci někde do cyklo prodejny (nekupovali jsme to v OL), ať se na to někdo podívá. On si myslí, že je to na 100 % lak, že trhlinu v korunce nikdy neviděl. Zvlášť, když je to nová vidla.

              Já si myslím, že to bez rentgenu stejně nikdo nepozná. Jinak, že to bude řešit jako reklamaci a budu muset čekat než se vyřídí.

              0 0
              • scret  

                dej to radsi na reklamaci…

                0 0
              • MirosPikos  

                Ať je to, co je to. Neměl ti takovou vidlici prodat. Možná na to dostal od dodavatele hezkou slevu a teď se cuká. Někdo si toho musel před prodejem všimnout.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • McBlacky  

              nemusí nic, má na to 30 dní

              0 0
              • MirosPikos  

                Jo, za zákona. Ale pokud to bude schválně natahovat, tak platí to, co jsem psal. Pokud tohle někdo prodává jako nové kolo bez předchozího upozornění, tak automaticky přichází o zákazníka a další zákazníky, kteří se toto dozví. Dobrej obchodník by to vzal zpátky, uznal svou chybu a snažil se vymyslet takové řešení, aby obě strany byly nakonec spokojené.

                0 0
                • McBlacky  

                  to je jasný, ale jak má obchodník vědět, že jsi si to nedodrápal při převozu z krámu nebo pak při provozu. Kdyby jsi vstřícně měnil vše co ti přinesou na reklamaci, tak zavíráš brzo krám…

                  0 0
                  • Kalic  

                    obchodník, který chápe podstatu podnikání takový případ vezme jako skvělou příležitost k tomu, aby zvýšil svoji prestiž a vyhoví zákazníkovi i když zákazník není v právu. Jasně, něco ho to stojí, ale ve výsledku na tom vydělá. Jsou i u nás takoví obchodníci, kteří to pochopili. Bohužel jich není až tak moc.

                    0 0
                    • Figinek  

                      Přesně tak, já jsem člověk, který se nebojí veřejně pochválit někoho, kdo mu výjde takovým způsobem vstříc. Např.: asi před měsícem se zasekl ořech mé mamce na MTB a stal se z něho najednou furtšlap – zrovna, když se jelo z kopce. Zajeli jsme do Příbora do servisu, kde ho měla koupené. Borec řekl dejte mi to kolo, já tu jeden takový ořech mám, zajděte si na kafe a za půl hoďky se stavte, já si to pak vyreklamuju, ať nemusíte čekat… je to jiný případ v úplně jiné cenové hladině, ale jde o ten princip…

                      0 0
                  • Figinek  

                    to je samozřejmě jasné. To je vždycky slovo proti slovu. Já bych takový podraz nikdy neudělal, že bych něco dodupal, a pak to chtěl reklamovat.

                    Kdyby prodejce viděl, jak opatrně jsem to dával do auta a polstroval dekou, aby se to náhodou neodřelo o plasty ve fabii, tak by se smál, jestli jsem normální… pak to kolo stálo dva dny v pokoji, protože pršelo a nechtěli jsme ho hned ze startu zašpinit. Foto je pořízeno z doby, kdy jsem ještě před jízdou odpouštěl slečně vidlu, aby ji vůbec pružila.

                    V tomto případě mě spíše připadá, že servisák, který to dával dohromady, si toho musel všimnout – třeba když montoval brzdu. V prodejně jsem si toho v přítmí nevšiml ani nikdo jiný.

                    0 0
                    • pepek  

                      Možná by bylo lepší, než tady sáhodlouze meditovat, vzít lupu a aspon se na to podívat.

                      0 0
                      • Figinek  

                        Jsem jinde než to kolo. V pátek provedu, mrknu na to 32× lupou a budu doufat, že v nejširším místě trhliny uvidím pouze neporušený hliník :-) Kdyby to byl jen lak, tak jsem schopný to přežít a nějak si to zatřu.

                        0 0
    • roman 3D  

      bych počkal co na to řekne alincebův strejda

      0 0
    • Jetson  

      Jestli je to prasklina a jestli Ti nedopadne reklamace, tak bych to vzal za rozumnou cenu pro manželku. Cálovat dovolenou v Egyptě se mi nechce.;-)

      0 0
    • Evilcleaner  

      myslím, že hádám správně že je to mrx. ne že bych to ověřoval, ale tam kluci z profilu nedávají setově X1, takže bych to spíše tipoval na stavbu v režii prodejce. pokud by to byla pravda, tak záleží odkud ta vidlice je a pode toho její reklamovatelnost.

      0 0
    • mr.antik  

      to vypadá jak když to někdo přejel nožem např. při rozbalování, ale to není až tak tvoje starost

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Figinek  

        Možná máš pravdu.

        0 0
    • Georrge  

      pokud jsi nepotkal hulka tak je to skrabanec :)

      0 0
    • Figinek  

      Takže jsem to detailně vyfotil a podle mě je to škrábanec a k tomu ještě snad už opravovaný. viz foto… tohle musel minimálně servisák vědět a prodejce mlží a ještě k tomu v první reakci to chtěl hodit na mě, co já jsem s tím dělal při převozu.

      0 0
      • Carloss  

        Tak pudeš to reklamovat, nebo tu budeš jen plkat?

        0 0
        • Figinek  

          hoďte se do klidu, dal jsem tady jen detailnější fotky, protože by vás to mohlo zajímat, když už se tady k tomu vyjádřilo tolik lidí. Nebudu to reklamovat kvůli škrábanci, to ne. Ale až pojedeme na seřízení a dotažení kola po 300 km, tak budu požadovat vysvětlení a slevu. Osobně mi to nejvíce připomíná rýhu po noži, když tu vidlici rozbalovali a následný pokus zakápnutí nejvíce postiženého místa nahoře. Rozhodně to považuju za nefér jednání ze strany p. Němčíka (nebo jeho servisáka). Toť vše. Nejsem jinak žádný řešič, ale když si koupíte nové kolo a chcete jezdit, tak by vás to taky zajímalo, co to je a proč to tam je? A než jsem to mohl lépe vyfotit, musel jsem se ke kolu první dostat, které jsem neměl doma, proto se tady toho za ten týden tolik napsalo…

          0 0
          • Figinek  

            Co je ta odprýsklá barva, která za chvíli upadne je druhá věc

            0 0
            • worlusho  

              Řekl bych, že ta vidlice už pár rámů vystřídala. Není to tak dlouho, co se tu řešil našroubovaný pedál přes závit ze stejného zdroje.

              0 0
          • scret  

            delej jak myslis, ale tezko budes neco resit po 300km!

            Takze radim, budto to res ted anebo se na to pak uz vys…

            0 0
            • Figinek  

              Tu první fotku dostal mailem hned po dvou dnech, co jsme to koupili.

              0 0
              • scret  

                a? pokud vim, kdyz reklamovat, tak neprodlene… POkud bude obchodnik seriozni, tak to vyresi nejakou dohodou, pokud bude mit zaludek, posle te s tim k sipku…

                0 0
                • Figinek  

                  …to už udělal, že si to mám zamáznout lakem, že je to jen škrábanec, že to není důvod k reklamaci.

                  0 0
                  • worlusho  

                    Ale je to důvod na reklamaci, napiš mu, že žádáš urychlené řešení celé záležitost, jinak budeš nucen to předat čojce.

                    0 0
                    • Figinek  

                      Něco podobného mám odpoledne v úmyslu

                      0 0
                      • pepek  

                        hodně štěstí :-)

                        0 0
                        • Figinek  

                          Dík :-)

                          A chtěl bych navázat… znáte v Olomouci nějaký cyklo obchod+servis, kde najdu normálního člověka? Aby nebyl arogantní vůči dotazu neznalého, a naopak aby poradil. Dále když příjdu s jiným kolem, než které prodával, aby mě s ním nevyhodil a hlavně aby tomu rozuměl a nebyl to amatér. Zatím mám bohužel zkušenosti jen s vlastnostmi, které jsem jmenoval.

                          0 0
                    • Kalic  

                      čojkou bych nevyhrožoval; nemáš důkaz, že škrábanec tam byl už při prodeji. Pokud je to tedy skutečně jenom škrábanec.

                      0 0
                      • worlusho  

                        Když se podíváš, jak je nainstalovaný spodní kroužek na vidlici, tak to dělalo prase a pokud mi někdo napíše, že poškozený lak není důvodem na reklamaci, tak to je na čojku s klidným svědomím. ;)

                        0 0
                        • Figinek  

                          nebudu to samozřejmě hned tak hrotit. Uvidím, jak se zachová

                          0 0
                        • McBlacky  

                          ovšem kdy se k tomu dostanou je další věc. imho nikdy.

                          vůbec nechápu, že se tady řeší taková ********** jako poškrábanej epicon…

                          0 0
                          • worlusho  

                            Tady jsi na BF, tady se řeší samé také případy ;)

                            0 0
                          • Figinek  

                            To není jen poškrábaná vidlice…

                            Dneska už vím, že je poškrábaná, před týdnem mohla být prasklá.

                            Je to ukázka jak se prodejci snaží ojebat zákazníky a ještě jim tvrdit, že je to jejich chyba – prodat zboží jako nové, i když kdo ví, co má vše za sebou.

                            Když se podíváš na forum, tak se tady řeší úplně jiné sračky, které nemají nic společného ani s kolem…

                            A taky ponaučení pro další lidi, že si mají dávat bacha na Němčíka.

                            Když to sečtu, tak mi to nepřijde jako úplná **********.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              jestli to je prasklý stejně z fotky nepoznáš, často to nepoznáš ani když to máš v ruce…

                              škrábanec v laku je sice nepříjemný, ale desítky dalších tam vyrobíš po dobu provozu.

                              Hrotit to pak čoikou je už jen úsměvný.

                              0 0
                              • Figinek  

                                o čoice jsem já nemluvil. V tomhle ale případě vůbec netuším čím to bylo způsobené a proč je to přetřené. Když jedu po cestě a odskočí mi šutrák do rámu, tak aspoň vím, od čeho ten škrábenec je, a že je to škrábanec. Spíše mě štve, že nevím, co má ta vidla za sebou. Kdyby Němčík jednal férově a řekl např.: na té vidli jsme při rozbalování nechtěně udělali nožem škrábanec, dám vám na to slevu 200,– jde to zamáznout tím a tím. Tak řeknu ok, není problém. Ale takhle mě to prostě štve. To snad je pochopitelné.

                                A jinak jestli tě štve, že to řeším, tak nemusíš reagovat. Vlákno dneska večer uzavřu, ať můžeš spát :-)

                                0 0
                                • worlusho  

                                  Blacky tím chtěl nejspíš naznačit, že můžeš být rád, že to je snad jenom škrábanec a že jsi nedopadl jako kolega v tomto vlákně

                                  0 0
                                • pepek  

                                  pokud tam zavoláš, tak věřím, že to vlákno tak brzo neuzavřeš :-)

                                  0 0
                              • worlusho  

                                Tady nejde o to jestli hrotit čojkou poškrábaný lak, tady jde o přístup prodejce. To je asi jako když by jsi si koupil nové auto a po příjezdu domů si zjistil, že při odstraňování vosku to někdo podrápal a při návštěvě autosalonu ti prodejce řekl, že časem těch škrábanců tam bude hafo a poslal tě pro voskovou tužku. :D

                                0 0
                                • kubad  

                                  Zase neprehanej

                                  0 0
                                  • worlusho  

                                    Princip je stejný a cenový rozdíl v přepočtu použitého HW je zanedbatelný. ;)

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      tak princip samo stejný je :D

                                      u auta ti to přelakujují, u vidle za pár korun zamaskují štětečkem :D

                                      0 0
                            • Mig_all  

                              +1

                              0 0
      • jIrI___  

        Ty jsi strašný řešič… Buďto to reklamuj nebo nech být. Osobně bych se na reklamaci škrábance vykašlal, protože po nějaké době provozu přibude podstatně víc horších škrábanců.

        0 0
        • Rorejs74  

          No ale zase pokud by to byl opravovanej skrabanec, tak by to asi v tom miste neruplo znova … mne osobne se teda ta horni cast vubec nelibi.

          0 0
      • scret  

        a uz jsi tam byl nebo cekas, ze to tady vyresime za tebe??

        0 0
      • Extremist  

        Ta vidla minimalne vypada, ze uz byla namontovana nekde jinde. Jak je ojebana od toho, jak stahovali krouzek hlavovky.

        0 0
    • Evilcleaner  

      docela mi přijde úsměvné, jak lidi nakupují jen to nejlevnější co jde (němčík) a pak se diví, že to má občas nějakou nedokonalost či vadu (korunka vilidice, závit v klice). prostě to tam mrskají za minimální marži v stovkách kusů a nikdo se s tím hrát nebude.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Figinek  

        A jak má obyčejný člověk poznat, že zrovna Němčík prodává levně a sere na zákazníky, když je v ČR prodejců kol tři ****** a 95 % z nich jsou amatéři nebo „Němčíci“. Já mám s cyklo obchody/servisy jen negativní zkušenosti… a stále to pokračuje. Poraď někoho z okolí Olomouce, když jsi tak znalý

        0 0
        • zzd426  

          tak já ti poradím dobrý cykloservis, nebudeš na nikoho nadávat… mrkni třeba na ivelo.cz, domácí servis kol, stáni si manuály ke všem komponentům co máš na kole z netu a pusť se do toho sám… investice do nářadí, které budeš potřebovat je asi jako když to jednou dovezeš do servisu…možná i méně.

          0 0
          • Figinek  

            Nad tím už jsem (bohužel) taky přemýšlel. Jenže já, na rozdíl od některých amatérů, co se pokládají za profesionály, jsem tak soudný, že vím, že než bych se naučil některé komponenty opravovat/vymě­ňovat, tak bych možná podělal jedno celé kolo. Je tomu třeba dostatečně rozumět, zabývat se tím/žít kolem. Já jsem jen výletník. Kdyby to bylo tak jednoduché, tak tohle forum by tu nemuselo být.

            0 0
            • Figinek  

              Jo a jsem na něho tak naštvaný, že se musím zmínit, že ani bowdeny neumí dát tak, aby nedřely o vidlici (tedy od řídítek křížem – přesmyk po pravé straně trubky, přehazovačka zleva a překřížit u obímky, kde se to nepohybuje)

              0 0
            • zzd426  

              tak podle toho jak jsi to napsal se do toho opravdu raději nepouště, pokud jsi takové kopyto.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.