• steweczek

    Ahoj, na mem novem gravelu (jeto 1× 20km) jsem si vcera pri lepeni folie vsiml teto praskliny. Je to videt v podstate jen pri nasviceni, cejtim to nehtem ale je to tak tenke ze se v tom nehet nezasekne. Je to v miste kde mi konci sedlovka.

    Diky za nazory.

    0 0
    • Kos_CZ  

      Můj tip je, že je to škrábanec. Pro klid v duši bych to asi chvíli sledoval ale myslím si, že jen někdo při výrobě (nebo spíš balení) nedával pozor a škrábl to (třeba prstýnkem na ruce).

      1 0
    • MTBIKER doporučuje
      Karpos ROCK kalhoty, Outer Space/Indigo Bunting Skladem 2 ks

      Akce -41% Karpos ROCK kalhoty, Outer Space/Indigo Bunting

      od 1 859 Kč -41% MOC 3 549 Kč

      Ride Concepts Vice boty, camo/black Skladem 1 pár

      Akce -14% Ride Concepts Vice boty, camo/black

      od 2 149 Kč -14% MOC 2 699 Kč

    • yetti  

      udělej si tam fixou značku na obou koncích a jezdi. Pokud se to nebude šířit je to v laku

      3 0
    • mirorek2  

      To je prasklina, otázka je jestli jen lak, nebo zevnitř…

      Nafotit a poslat na reklamaci, pro jistotu. Nikdy nevíš

      0 4
    • Cavendish  

      Podle směru a jemnosti bych tipl prasklinu rámu :(

      0 1
    •  

      V tomhle místě prasklina? Těžko. Za mě škrábanec, případně popraskaný lak. Ale jak psal kolega výše, udělej si fixou značku a sleduj. Během pár set km budeš mít jasno.

      2 0
    • Jakobo  

      Ta trubka bude mit vrstvy polozene do krize, takhle podelne by ram myslim nepraskl, leda, ze bys trubku v danem miste sevrel nejakou sverkou – montazni stojan, prevoz autem. Pokud ne a nebyl ani bourak tak se vubec neboj. To ti odletel ze zadniho kola kaminek nebo slehla vetev apod.

      3 0
      • steweczek  

        Trubku sem nijak nesviral, prevoz autom byl na dece a kolo jsem jen projel “kolem domu” kdyz jsem ho koupil a chtel samozrejme hned vyzkouset :) co me na tom drazdi je, ze je to v miste kde konci sedlovka, ktera je zasunuta temer na doraz.

        0 0
        •  

          Proč sis kupoval kolo o dvě velikosti větší?

          0 0
          • steweczek  

            Velikostne je dobry, na sedlovce jsem normalne na měrce (13/15) ale bude to asi univerzal v ramci vyrobce napric segmenty, davaj k tomu 400mm a o moc niz uz bych ji nezasunul.

            0 0
            • Vilém  

              Velikostne je dobry, ale sedlovka uz hloub zasunout nejde:)

              1 0
              • steweczek  

                Je to Mko a davaj k tomu stejne dlouhou sedlovku jako k Lku, sedlovka nejde zasunout nize (sla by jeste par mm) kvuli zuzeni sedlove trubky, ne kvuli tomu ze by sedlo sedelo na ramu. Nahore ji kouka jeste hodne a ani na merce nejsem nadoraz. Sedlo mam vys nez riditka.

                0 0
    • psbiker  

      Neřešit, jezdit. Není to místo, kde by to praskalo.

      0 0
      • jIrI___  

        Třeba jedna řada karbonových X-Roadů kdysi měla problémy s praskáním přesně v tomto těžko pochopitelném mís­tě.

        1 0
    • virtualcop  

      No minimálně bych to ještě pořádně nafotil a poslal prodejci s dotazem, že nevíš, zda jde o vadu laku nebo o prasklinu rámu – minimálně to tak budeš mít „zadokumentované“, že to máš od prodeje a kdyby to náhodou byla prasklina karbonu, tak je to celkem zjevnej důkaz toho, že ses na to informoval.

      Případně může prodejce příjemně překvapit a rovnou navrhnout třeba výměnu rámu (což bych pro klid duše rozhodně akceptoval). Žádné případné nabízené slevy či poukázky na zboží bych neakceptoval, protože z praskliny rámu v záruční době se sice prodejce asi nemůže nijak „vyvázat“, ale mohl by tou slevou argumentovat, že si souhlasil s tímto vypořádáním.

      Ten lakovanej karbon bez nějaké defektoskopie (celkem drahej špás) bohužel moc nevypoví, zda je to jen škrábanec v laku, nebo prasklina pod ním, která „rozevřela“ lak.

      6 0
      • steweczek  

        V mezicase jsem jim to poslal a napsal, mam jim to prinest ukazat a pripadne se to posle na reklamaci. Asi aktualne nejlepsi reseni. Diky

        2 0
        • virtualcop  

          Ideální řešení – sice budeš chvilku bez kola, ale budeš mít minimálně posouzení od prodejce či dokonce výrobce, ať to dopadne jakkoliv. Kdyby to pak náhodou opravdu praskalo dál a víc, neměl by být problém s reklamací a třeba výměnou rámu.

          1 0
    • steweczek  

      Kolo je zpatky z reklamace, dostal jsem uplne novy ram. Kdyz to ted porovnam, tak ten stary byl nejspis nejak poskozeny nebo deformovany, protoze v tomto novem ramu zajedu sedlovku az uplne dolu ke sroubku na kosik, to u stareho neslo, prasklina byla v miste kde sedlovka uz niz nezajela.

      9 0
    • Milda6  

      Dobrý den, jen prosím o názor je to prasklé?

      0 0
      • kubad  

        Nejspíš jo, označ konce a pozoruj co bude, pokud si v záruce informuj prodejce co s tím dál

        0 0
        • Milda6  

          Děkuji, když,ale přejedu prstem tak tam žádná hrana není je to hladký

          0 0
          • virtualcop  

            Žádná hrana tam být hmatatelně nemusí a klidně to může být pod tím naprasklý. Nebo taky ne.

            Pokud je to v záruce, zvolil bych stejnej postup, jako u původního tazatele – pořádně vyfotit, obeslat/obvolat prodejce, že máš podezření na prasklinu, ať ti dá vědět, co dál.

            Opakuju se, ale reálně bez nějaké neinvazivní defektoskopie z toho těžko někdo pozná více.

            0 0
            • Milda6  

              V záruce to bohužel není, ten rám je znovu strikany…budu to sledovat

              0 0
              • Jakobo  

                A to misto je na ramu kde, nebo je to vubec ram kola? Z te fotky si to nejak nedokazu uvedomit. To je sedlova trubka z horni ramove? A je to hlinik nebo karbon? Taky na te fotce je videt velke kulove.

                0 0
                • Milda6  

                  Je to karbon a místo je na sedlové trubce

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Pokud to dobre chapu, tak udajna prasklina vede soubezne s trubkou a ty cerne cary jsou ohraniceni nejakou tuzkou. S plasty a kompozity pracuji a delal jsem roky ve vyvoji. Ale nemam zkusenosti s ramy kol. Presto bych cekal, ze takhle rovne to nepujde do hloubky, nanejvys praskla povrchova vrstva laminatu nebo (spis) jen lak. Protoze tady budou vlakna vedene predevsim krizove a jen velmi omezeny pocet vrstev soubezne. Napric vlakny by kompozit takhle rovne nepraskl. To by musela byt velka rana a nastat delaminace. To uz by bylo hodne zretelne. Neco jineho je pak prasklina smerem od zadni ztavby. Zkus pro vytahnout sedlovku a podivat se zevnitr. Moc toho zrejme neuvidis, aspon jestli se trubka zevnitr nestipla nejakym razem ze sedla. Pokud nic neuvidis tak bych to nechal tak a jen sledoval jak tu padlo. To znaceni tuzkou tam nech, to je dobre pro sledovani.

                    1 0
    • Milda6  

      Tady je lepší fotka

      0 0
    • karel d.  

      Zdravím, využiji tohle vlákno k dotazu ohledně téhle čáry na karbonovém ráfku. Je to strukturální změna, praskajíci ráfek, nebo nějaká povrchová vada. Objevilo se to tam během zazimovani. Kola stará asi 2 roky. Děkuji.

      0 0
      • Kouba_2005  

        To ti někdo poškrábal, ne? Klasicky se to stává, když okolo s něčím manipuluješ, často si kontaktu ani nevšimneš.

        0 0
        • Jason Voorhees  

          Taky bych řekl, že Ti to někdo objel klíčem. Vypadá to jak rýha.

          1 0
        • karel d.  

          Ne, bylo to zcela bez kontaktu po celou zimu v garáži. . Objevilo se to samovolně.

          0 0
          • Azmir  

            Tak potom se zeptej manželky.

            7 0
          • Jason Voorhees  

            Na tý první fotce se mi zdá, že máš vlevo od niplu nějakej bouch do ráfku. Šutr?

            0 0
            • karel d.  

              Je to odleskem při focení a asi i trochu jiný odstín barvy. Povrchová úprava je u tech kol hodně nekonzistentni.

              0 0
      • Fazzy  

        Zkus na to kápnout vodu jestli potom půjde jednoduše setřít nebo bude v místě prasliny pořád „mokvat“. Nebo na to prostě zatlač jestli to nějak nepracuje. Nemyslím, že to je prasklina.

        0 0
      • mirorek2  

        kdysi jsem reklamoval zadní stavbu na cca rok ježděném klole. Výrobce mi doporučil udělat tap tap test, vzal jsem klíč a ťukal kolem praskliny, zřetelně to dávalo jiný zvuk uvnitř a vně praskliny. Video jsem poslal a výrobce závadu uznal.

        0 0
    • blaham  

      Zdravím, oživím téma s mým dotazem…objevil jsem na zadní stavbě nad patkou takovou prohlubeň, skoro až zlom, viz foto. Co myslíte, je to zlomený karbon? Na fotce to vypadá mnohem hůř než naživo :). Je to celkem starý rám a opracování je místy horší než u nových kousků, tak nevím… hlavně jsem nedávno dost slušně bouchnul zadní ráfek (moc vysoký obrubník ????‍♂️) a bohužel netuším, zda to tam bylo i před tím… každopádně „ťukací test“ mi přijde negativní a ani to nevydává žádné pazvuky, když jsem to zkoušel různě zatížit… Při jízdě kolo v záběru popraskává, ale z toho spíš podezřívám střed…

      0 0
      • PucalkovicAmina  

        Většinou když praskne karbon, tak praskne i lak. Navíc v tomhle místě ten karbon asi jen potahuje vložený hliníkový segment…

        0 0
    • Milda6  

      Ozivim téma. Je to tu znovu a ještě víc. Karbon , lak ?

      0 2
      • kubad  

        do kolika vláken to ještě dáš?

        lak je to určitě, karbon nejspíš ne, ale napiš prodejci, ten to musí posoudit a rozhodnout co dál

        0 0
        • Milda6  

          Na reklamaci už to není, je to 5,5 roku starý kolo.

          0 0
          • keymaker  

            Nekteri prodejci maji delsi zaruku na ram. Treba Spesl celozivotni.

            0 0
            • kubad  

              přelakovaný rám jak píše jinde a záruka?

              1 0
            • Jurawood  

              doživotní na životnost karbonu (cca 5 let). + Do konce životnosti pouze na skryté výrobní vady. Plno lidí to narve o skálu a klidně chtějí nový rám :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.