• Jirka4040

    Ahoj vím, že podobných dotazů je tady už milion, ale potřeboval bych poradit jestli tohle je pouze prasklý lak nebo rám. Kolo je gt avalanche a za dva měsíce mu bude rok a jsem trošku těžší. Prosím o radu někoho zkušeného. Jedná fotky je před měsícem hrozně se to rozlezlo ale nevím jestli se tam může rozrůstat lak. Děkuji za každou radu

    Anketa: Je to lak nebo rám?

    Lak
    0x
    0%
    43x
    100%
    0 0
    • novas752  

      Tak tohle fakt nebude jen lak

      3 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -30% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 17 399 Kč -30% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 14 199 Kč MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -37% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      11 099 Kč -37% MOC 17 699 Kč

    • kubad  

      Lak je prasklý určitě :)

      Rám pod ním ale taky

      9 0
    • Jáchym 1  

      Když vyndáš kolo a zahýbeš pravou stranou zadní stavby,tak to uvidíš.

      0 0
    • roman 3D  

      Prasklé, je po něm

      0 0
      • Jirka4040  

        A máš odhad jak dlouho to tak může trvat než úplně praskne když jezdí každý den nebo Ob den a trail občas trošku skoky vážím 115kg

        1 0
        • novas752  

          To se nedá určit. Kámošovi praskl stej y ram na jinem místě asi po 4 měsícich a to má sotva přes 70kg.

          0 0
        • kubad  

          to je otázka na Darwinovu cenu, ale pokud máš levného zubaře klidně na tom jezdi a skákej dál

          4 0
        • Tomcat  
          • GT Avalanche není na skoky..... bez ohledu na těžšího jezdce.
          • Neriskoval bych
          2 0
        • adam1  

          Važ si že jsi zdravý a přišel hsi ba to včas a už na tom nejezdi a reklamuj ,pokud je po garanci tak nový rám nebo stroj.

          Běž do karbonu snese víc a dá se opravit ,hlína ne

          1 1
        • scalar  

          Pro normálního člověka to už je úplně prasklé.

          0 0
        • Esi  

          Asi o centimetr vedle mi praskla zadní stavba na RB, po tom co jsem to zjistil už jsem na to nikdy nesedl a rám vyměnil. Ono to bude celkem dlouho v pohodě a potom to jednou uleti bez varování přesně ve chvíli kdy tě bude předjíždět náklaďák a podobně. že by jsi měl tolik štěstí že to rupne ve chvíli kdy na to na místě nasedneš, tomu bych nevěřil.

          1 0
    • puka  

      Rám nebo lak? (rám palec nahoru, lak palec dolů)

      Ptám se, neboť většinu prasklin jsem většinou zaregistroval ve sváru nebo na spodní trubce předního trojúhelníku.

      28 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 2
    • Milda6  

      Dobrý den, prosím je to lak nebo karbon? Děkuji.

      0 0
      • novas752  

        To bude je lak, karbon takhle nepraská.

        0 0
      • JSt  

        lak je to urcite, karbon mozna. :-P

        1 0
        • Milda6  

          Žádnou pecku to nedostalo, ale je pravda ,že jsem vezl docela těžký batoh.

          0 0
      • HadVoe  

        ahoj. stejny prasklinky se mi delaly na zadni stavbe, pri reklamaci to seskrabli a zhodnotili jako pracujici lak a karbon ze je ok. a dalsi dva roky drzi. za me lak.

        0 0
        • Milda6  

          Ahoj, děkuji, za povzbuzení už jsem myslel ,že je to karbon. Ono to je hlavně vidět jenom na sluníčku.

          0 0
      • Azmir  

        Jestli to je v záruce, tak bych minimálně napsal prodejci.

        0 0
        • Milda6  

          Není, kolo je 5,5 roku starý.

          0 0
          • michomin  

            Řekl bych, že lak popraskal proto, že je mechanicky namáhán, tzn. že cvičí materiál, na který je nanesen. Je to v místě, kde je připojena horní rámová trubka k sedlové trubce. Při každém šlápnutí do pedálů, drncnutí, nadlehčení na sedle atd. dochází k mikropružení dopředu dozadu (jak moc záleží i na vysunutí sedlovky a váze cyklisty) a tady karbon mění tvar. Soudě podle trhlin to cvičí nahoru a dolů – při zatížení nahoru, při odlehčení zpět. V pidi měřítku, ale laku to stačí.

            Ať je to jak je to, fakt je ten, že lak by na pevném podkladu nepopraskal viz zbytek rámu.

            Co to udělá v budoucnu ti nikdo neřekne. Už jenom proto, že umístíš fotku a žádné info. Třeba jak dlouho to tam je.

            0 0
            • Milda6  

              Děkuji za odpověď. Tato barva / lak není originál už je to jednou stříkané pred rokem a půl.

              Tyto prasklinky tam jsou tak cca měsíc, mám pocit ,že za to může váha. Mám 110 kg a cca před měsícem jsem vezl těžký batoh ve stoje, měl jsem ten den problémy se sedlem tak proto jízda ve stoje.

              0 1
    • puka  

      Jak nerad maluji čerta na zeď, raději se zeptám ještě na váš odhad. Nehet se zasekne při přejetí po poškozeném místě.

      0 0
      • LM  

        Já myslím, že čerta můžeš klidně začít malovat. To vypadá na prasklinu :-/

        5 0
      • 123J  

        Škoda ho

        1 0
      • psbiker  

        Tohle půjde opravit.

        0 0
        • Markony  

          A jak ? Jak se divám rám je nějaký starší kousek do toho bych nešel .

          0 0
          • psbiker  

            Když vynechám duck tape a bzz-bzz pásky, tak asi odborně svařit.

            0 0
          • Hrabex1  

            asi nasadit krouzek

            0 0
          • Kouba_2005  

            Prověřené řešení.

            4 0
            • jIrI___  

              Potvrzuji, měšťák s prasklou hlavou a hadicovou svorkou mi slouží už šest let. Ale na nějaké větší akce bych se tomuto řešení vyhnul :)

              0 0
              • Vilém  

                Dat tam pevnostni sponu, tak bych o to strach nemel. Pro jistotu bych to odvrtal, pak sponu. Prijde mi, ze je to taky nejaky damsky mestak.

                0 0
          • bathed  

            Vyklepnout misku, opatrně odstranit po obvodu lak a snažit se vybrousit to „dokulata“. Vysoustružit ocelový kroužek, ten následně zahřát a naklepnout na „uvolněné“ místo. Vrátit misku hlavka a jezdit.

            0 0
            • psbiker  

              Ještě bych udělal ďouru tak 3.75–4.25mm na konci prasklinky.

              0 0
              • Markony  

                Jo a jak bych vyhodil rám koupil nový ,zdraví mam jen jedno , držet to muže ale zuby jsou drahé , ale tím neříkám že to nemůže držet, já bych to neriskoval .

                0 0
      • JSt  

        odvrtat konec at to nepokracuje, kolem vlozene misky stahnout sponou na vysokotlake hadice a je to pevnejsi nez novy. ;-)

        0 0
    • KS2  

      S dovolením se vetřu do vlákna. Dnes jsem předal na reklamaci svého Graila (1. generace), v kolofixu mi nebyli schopni nic říct, tak to zkusím tady ať vím na co se připravit :-/ Žádný pád se nekonal.

      Osobně bych to tipoval na lak, ale zkušenosti prakticky žádné.

      A ještě podotázka, za jak dlouho si takové věci všimnete? Já to dle fotek objevil asi až po třech dnech když jsem kolo dával na střechu auta a do té doby jsem najel cca 300km,.. Čistil jsem jen zlehka řetěz a ten je na druhé straně..

      0 0
      • Vilém  

        Jako, ze by tam bylo pul mm laku? No to asi tezko. Jak by tohle mohlo vzniknout, bez ciziho pricineni, to mi neni jasne.

        0 0
      • Floydie  

        Jsi to vzal rozbruskou?

        0 0
      • RichP  

        Tohoto si snad nejde všimnout později než pár vteřin po vybalení, pokud bych to neviděl už v krabici. To je nějaký vtip toto ne? :)

        0 0
      • Tomcat  

        To jak opravdu už není.

        0 0
      • Hrabex1  

        lak je opryskany i z 2. strany, muselo to dostat ranu. S uznanim reklamace bych nepocital. K 2. otazce – hadam, ze bych to objevil mnohem driv, nez za 3 dny.

        5 0
      • jIrI___  

        Žhavý kandidát na opravu karbonu, toto lak fakt není.

        0 0
      • KS2  

        No nepotěšili jste mě :-) Ale všem mockrát děkuji za reakce..

        Nabízí se otázka, možná ještě hloupější, jestli to má tedy cenu vůbec reklamovat? V zimě bych to neřešil, ale v sezóně čekat měsíc na zamítnutí a teprve pak řešit opravu se mi moc nechce (bod pro to dát rovnou opravit) Na druhou stranu silničku jsem letos moc neprojel, takže bez kola nebudu (bod pro to to zkusit)

        Vím že rozhodnutí bude na mě, ale máte nějaké zkušenosti/odhady jestli může reklamace vůbec projít? Je šance nulová, nebo aspoň nějaká?

        0 0
        • milan.v  

          I na opravu je aktuálně sezóna, resp. ten nejdebilnější čas dovolených…

          0 0
        • Tomcat  

          Vzhledem k tomu ze na ty fotce je vidět jak to něco/někdo solidně poničil z venku . Reklamovat bych to opravdu nedoporučoval. Jinak mimo záruční oprava bych očekával, že může být rychlejší. A třeba spojená s hozením do jiného laku…

          0 0
          • milan.v  

            Už jsi dával něco opravovat v letních měsících? Já jo a to jednomu z největších specialistů v tomto u nás… Zapomeň na rychlost teď, sami mají dovolené a spoustu dalších zakázek nabraných ještě před létem…

            0 0
        • shcorepi  

          Já tomu nerozumím. Tak buď vím o nějaké kolizi a nereklamuji to, je to moje vina, anebo nevim a pak to reklamuji,protože to může být třeba oslabený materiál v tom místě?

          0 0
          • KS2  

            Jak už jsem psal, o žádné kolizi opravdu nevím. Nedokážu si vybavit, ani nic co by to mělo způsobit. Kolo využívám gravelovým způsobem, takže sem tam nějaký kámen po cestě odletí, ale nedovedu si představit jak by trefil zrovna tohle místo. A trefit nějakou větev či tyč, tak ta mi vyplete celé kolo.. Být to moje vina, řeknu si „seš debil“ a budu řešit opravu.

            Na začátku týdne v pondělí bylo kolo určitě OK, celé jsem ho před cestou umýval, v neděli jsem objevil šrám. Přes týden jsem najel cca 750km, jen jsem čistil a mazal řetěz. Když jsem na něm zrovna nejel, tak kolo bylo v kufru auta (poškozenou stranou dolů), z očí jsem ho spustil 2× na pár minut při doplňování vody v hospodě. Pochybuji že to udělal někdo kolemjdoucí.

            Mám 2 fotky, první z pondělí pod mostem, kde se zdá být OK, druhá je z pátku před spadlým stromem a tam bych si tipnul že už je poškozené, ale je to focené moc z dálky :-(

            0 0
            • Tomcat  

              Takže něco někdo vám chtěl servat tu blikačku\radar? Přetažené a hezky pevné… …nebo se protočila procpala vidli vnitřkem ?.

              0 0
              • jIrI___  

                Tahle blikačka tuším drží gumičkou…

                0 0
              • KS2  

                Ta blikačka je jen jako záloha a drží hodně pevně. A ještě ji mám úmyslně lehce vychýlenou ven, aby se náhodou nepřipletla do výpletu. Než blikačku by bylo jednodušší si ukrást radar, ten ne vždy při pauze sundávám. A stejně by to musel krást snad lopatou :-)

                0 0
            • Azmir  

              Nemůžeš někde ty fotky upnou v plném rozlišení? Na bf jde z toho prd poznat.

              1 0
              • LM  

                Nebo alespoň vyříznout z fotky samotné kolo a teprve ten výřez pak nahrát na B-F.

                0 0
              • KS2  

                tady v plné dostupné kvalitě: https://drive.google.com/…RkDjqfJKWNjw

                Ale moc to asi nepomůže :-( Fotky průběžně upravuji a nechávám si jen ty zajímavé, zbytek mažu. A postprocesing likviduje detaily :-( A naneštěstí mám i vyčištěný koš..

                0 0
        • Jason Voorhees  

          Sezóna je celej rok ;-).

          1 1
        • jIrI___  

          Jak se ti to vůbec podařilo? Podle fotky bych tipoval, že to že spodní strany vzpěry dostalo fest ránu. To by člověk asi jen tak nepřehlédl :)

          0 0
      • LM  

        Nebylo na tom nosiči více kol různě zapřených o sebe? Třeba tady tou sedlovou vzpěrou?

        0 0
        • KS2  

          Ne, jak už jsem reagoval výše, ale později než tento příspěvek, tak kolo bylo vozeno v kufru, kde se nemělo a co zrasit a prasklinu jsem uviděl hned jak jsem ho dával na střechu a i tam nic nebylo. Ale díky za tip, samotného by mě zajímalo jak jsem k tomu přišel, ať vím na co si příště dát pozor…

          Ještě dodám že mám něco pod 80 kg, takže váhou by to snad taky být nemělo. Kolo určitě nešetřím, ale když jsem se díval jak se jezdí gravelové závody, tak se k němu vlastně chovám velmi slušně :-)

          0 0
          • kubad  

            z fotek netuším co se stalo – vypadá to na mechanické poškození, to ale nebrání to reklamovat a uvidíš co na to výrobce

            0 1
          • Fazzy  

            Pátral bych po škrábancích. Pokud nejsou ty místa poškrábaný, tak to těžko vzniklo vnějším působením. Pokud škrábance najdeš, nezdržoval bych se reklamací. Ve finále je to ale jedno. Jak říkal milan, ani s opravou už tohle léto nepojezdíš..

            1 0
      • rafi  

        Crash replacement? (u Canyonu 2 roky)

        1 0
        • KS2  

          Jj, vím o něm i tak díky za tip.

          Nový rám na Graila mě vyjde na cca 30K, dostupnost jsem zatím nezjišťoval. Oprava by mohla být 5K+, nevím jak moc se bát kdyby šlo o vadu materiálu, aby to za chvíli neprasklo někde jinde..

          Btw jeden nový rám jsem na tomto kole už dostal na jaře, protože na tom starém se nějak uvolnil závit v rámu do kterého se přichycoval šroubkem blatník (taky vzadu, jen kousek níž). A neuměli/nechtěli to opravit. Ale nějaký měsíc to trvalo, jen fotit se to muselo snad třikrát..

          0 0
          • milan.v  

            Tak běžná oprava místa + lak určitě v řádu jednotek tisíc…

            0 0
    • mart910  

      Tak pokud máš čisté svědomí že jsi nic netrefil a nikde s tim nefláknul, tak bych to normálně poslal na reklamaci s tím, že při běžném používáná se stala tato věc. Pravděpodobně to neuznají, ale za pokus nic nedáš… Těžko si představit, že to bylo z výroby nějaké slabé místo a běžným používánám došlo k takové deformaci, ale kdo ví.

      1 0
      • milan.v  

        Asi podle informací nevíme vše…

        1 0
      • KS2  

        Jen pro info jak jsem dopadl, třeba se to někomu bude hodit:

        12.8. – reklamováno v Kolofixu (smluvní partner)

        16.8. – Canyon posílá mejl že odesílá nový rám za 0,–, na základě fotek poslaných Kolofixem (žádné bližší info canyon mě ani kolofixu nesdělil)

        21.8. – doručen rám do Kolofixu

        13.9. – konečně vše přehozeno ze starého rámu na nový a kolo jsem si vyzvednul

        K přístupu Canyonu nelze mít výhrady, o rychlosti kolofixu škoda mluvit.. Celkově vzato si nemůžu stěžovat :-)

        11 0
    • puka  

      Zdravím, okrajově to souvisí s tématem:

      Dostal jsem silniční kolo, odhadem stejně staré jako já. Nevím, jestli je vidlice/rám tak na těsno už od inženýrů nebo se setkalo kolmo se zdí. Místa mezi pláštěm a rámem opravdu moc není..

      Přední kolo nijak poškozené není. Levá páka je otočená, avšak to může být i z menšího pádu.

      Díky

      0 0
      • Kouba_2005  

        Je to nabořený

        5 0
      • worlusho  

        Vidlice je prohnutá.

        1 0
        • puka  

          Vidlice se ohýbají už pár let. Je ten průhyb od výrobce nebo předchozího majitele?

          0 0
          • Vilém  

            Takto ohnutou ocelovou vidlici jsem teda z vyroby jeste nevidel.

            0 0
            • puka  

              Supr, díky. Takže o žádnou repliku Pinarello vidlice se nejedná :)

              0 0
          • kubad  

            Výrobce ne, předchozí majitel, o zed

            0 0
          • worlusho  

            Tohle vypadá na model +/- ze stejné doby

            0 0
            • puka  

              Dá se :)

              Můj je AlloyLeader, tvůj jen Leader. I tak ty rámy vypadají stejně.

              Máš více informací?

              0 0
              • worlusho  

                Nemám, jen jsem chvíli googlil, abych našel model se stejnou vidlicí v potřebném úhlu. Aby bylo vidět, jak by to mělo vypadat.

                0 0
      • jIrI___  

        Bourané na předek.

        4 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.