prasklý rám v sedlové trubce

7 nepřečtených
  • camelick

    Ahoj, z ničeho nic mi začalo praskat při jízdě v rámu. Bohužel jsem včera zjistil, že došlo k prasknutí rámu v sedlové trubce. Je to přesně v místě kde končila uvnitř sedlovka (nastavená byla s velkou rezervou). Musím říct, že jsem dost překvapen. Jezdím v běžným terénu (lesy, pole, louky) a rozhodně na tom nikde neskáču. Canyon dává na rám 6 let záruku a ta mi skončila loni na podzim:/

    Vzhledem k tomu, že to není ve středu či hlavě, tak bych to asi zkusil nechat svařit. Nějakou dobu by to zase mohlo vydržet.

    Co myslíte? Máte někdo tip na servis, kde by uměli kvalitně svařit?

    Díky za rady.

    Canyon Grand Canyon AL SL 7.9 2017

    0 0
    • Georrge  

      Svařit, opravit v tom místě vnitřní průměr, dát extra dlouhou sedlovku, která to místo zpevní a třeba to nějakou dobu vydrží…

      1 0
    • MTBIKER doporučuje
      Sportful Bodyfit Pro Evo dámský dres, žlutý Skladem > 2 ks

      Výprodej -40% Sportful Bodyfit Pro Evo dámský dres, žlutý

      od 1 399 Kč -40% MOC 2 549 Kč

      Kayland Inphinity GTX boty, hnědá Skladem > 2 páry

      Výprodej -25% Kayland Inphinity GTX boty, hnědá

      od 2 649 Kč -25% MOC 5 099 Kč

      Lezyne T-DRIVE sada nářadí Skladem > 2 ks

      Akce -32% Lezyne T-DRIVE sada nářadí

      499 Kč -32% MOC 919 Kč

    • Tomcat  

      Tomu se říká životnost a pokud furt na tom sedíte tak to dostává taky zabrat. Možná i víc než skoky , protože na sedle nemusíte být ani při dopadu.

      Asi opravit bych to skusil , se zmíněnou extra dlouhou sedlovkou potom na zpevnění .

      Kvalitně to umí kde kdo , jenže to neznamená ze ono to nepraskne znovu a jinde. Tohle se tu už probíralo mockrát naprostá většina dural rámu driv neb později praskne a z pohledu původního použití je neopravitelná. Samozřejmě každý myslí , že zrovna jemu se to nestane…

      0 0
      • camelick  

        O živostnosti lze mluvit když znáte nejen stáří, ale i četnost a způsob používání. Vzhledem k tomu, že jsem na tom ročně najezdil cca 500km (50/50 silnice-terén), tak bych čekal, že to vydrží víc.

        0 2
        • Tomcat  

          Myslím že o životnosti má především hovořit výrobce, minimálně tím jakou dá záruku…

          0 0
          • tigermoth  

            No, v tomhle případě není asi moc o čem polemizovat, ten rám prdnul až příliš brzo. Buď nějaká vada materiálu (velmi nepravděpodobné) nebo koncentrace cyklického namáhání v místě ukončení příliš dlouhé sedlovky. Na stejném principu funguje praskání různých celopér pod/nad čepem vahadla, kde je to namáhání ale tak nějak nevyhnutelné a musí se ta oblast pořešit konstrukčně správně.

            0 0
    • tigermoth  

      Na svařování bez možnosti to pak správně dle technologického postupu vyžíhat na odstranění pnutí bych se vyprdl, bo to praskne hned vedle. Vytočil bych vložku, menší tak o pět stovek, dlouhou aspoň 30 mm nad a pod lom, a zalepil to tam pomocí zeleného loctite a aktivátoru s pomocí nějaké tyčky pro správné napolohování. Lepíme tím nerozebíratelné spoje kapsa-čep v hliníku a spíš čep ukroutíš, než bys to protočil.

      Pro příště by bylo lepší nevozit tak dlouhou sedlovku, kór u takhle tenkých trubek. Lepší ať končí pár cm pod vzpěrama a sedlová trubka se může propružovat rovnoměrně (vždycky bude, to je nevyhnutelné), než si takhle někde koncentrovat stres.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.