objeveno dnes v podvecer pri myti, po 3 letech… kur..
da se koupit nova stavba?
objeveno dnes v podvecer pri myti, po 3 letech… kur..
da se koupit nova stavba?
tady bude jeste veselo:)
dyt jak praskaly monstry… :) tohle byla jen otazka dostatecnyho rozsireni mezi lidi. :P
Prasklina vyresena vymenou, i kdyz po zaruce tak gratis.
Velka pokojenost s pristupem a rychlym vyrizenim
RB nepraská !!! to je fejk ty fotky :D
skus si zavolat do RB, třeba to pude svařit nebo snad budou mít novou
Nn hlaska RB fans se zmenila na „Vsechno jednou praskne“ :-)
No hele, buď rád, že si na to přišel při mytí a než až potom, co ses zvedl ze země ;)
Jinak to komentovat nebudu, už jsem na to dneska unavenej. Nebo jen malinko :) Praskne všechno a tohle prasklo krásně podél sváru. Nejsem ale strojař nebo svářeč abych to nějak víc hodnotil :)
ver nebo ne, na kole jsem nikdy neskakal, skoro rok stalo, pac kvuli baraku proste nebyl cas a ted to jeblo na ultrabrutalni asfaltovo-sotolinovo vnarske stezce okolo uherskeho Hradiste, kde treby ramy na kolech z Tesca vydrzely…
to je jasny RB nemaj radi cyklostezky:) viz jedno cerveny ruply ve fotkach…
protoze byly ocelove z lesenarskych trubek :)
Proc si vsichni myslite ze tomu ublizi nejaky skakani? Kolo dostava na prdel hlavne v rozbitym terenu.
Bohužel patříš mezi hrst(ku) lidi, kteří asi měli smůlu na kousek z páteční směny :). Novou zadní stavbu ti určitě zajistí přímo v RB.
Akoratze se tomu da kapku predejit tim, ze se trubka k patce privari nasikmo, takze ten svar je potom dost dlouhej a neni to takhle natupo, ale to uz se musi resit pri konstrukci ramu.
spis by to chtelo testovat jinak nez prodejem. ;-)
Hejnik na tom lital celek dlouho pred tim nez to zacali prodavat.
a cela jihoceska parta urcite taky, kdyz pred ofiko uvedenim na tom novem Monstru Hejnik s Carysem oblitali celou evropu.
nejsem si jisty, jestli dva testrajdri jsou dostatek. :-)
tak kolik lidi to jezdi je myslim relativne jedno, dulezitejsi povazuju udaj „jak dlouho“
ono je vpodstate i to testovani relativne zbytecny. …pokud by ramy nepraskaly. :-)
tak testovani neprobiha jen kvuli praskani, no ni ;)
A jakým stylem.
samozrejme taky
zas dobrej a vyjezdenej jezdec to kolikrat prasi min nez prase, ktery nepremejsli..
Priklad, kdyz vidim kolikrat co se da delat na LV, tak ja bych to uz davno rozlamal, prtze nemam tu techniku…:)
urcite
Nějaký čas zpět jsem se bavil s Hejníkem a ten mi tvrdil, že problém prvních sériových staveb byl v tom, že dostali na ty kyvky o něco tenčí materiál než měli objednaný. Stará kyvka mi taky praskla a to skoro hned, nová už dobu drží a to si myslím, že ji dávám.
To je fajn, takže oni si spočítají, že to bude takhle a takhle. A pak jim přijde špatnej materiál. Řeknou si: „NO nic, tak to vyzkoušíme, třeba se nikdo ne(při)zabije.“
Tenhle přístup mě trochu děsí. Ač jsem spokojeným vlastníkem CRR, které zatím drží (musím zaklepat). A že ho zrovna nešetřím.
Jako pozitivum můžeš brát to, že si té jiné tloušťky trubek všimli :-)
Já předpokládám, že si toho všimli až když to začlo praskat. Osobně bych si netroufl říc, že si při výrobě všimnu že trubka má 1.8 místo dvou milimetrů, pokud si objednám dva, počítám že přišly dva, až když mi to z nějakýho důvodu nefunguje jak mělo, začnu zjišťovat proč. Tady prostě přišly trubky, ještě pravděpodobně naohýbané, jen je svařit v přípravku, tam to sedělo, tak se prostě jelo.
ony praskaji i ty nove ( snad 2mm ) a ve stejnem miste takze je nekde chyba – at uz konstrukcni nebo výrobni
Které nové myslíš? Jestli tu co sem dával hctr z rychleb, tak to je jen iq ne 6.
Tím samozřejmě netvrdím, že to prasknout nemůže, jen aby se tu bezdůvodně nerozjížděla nějaká davová hysterie.
Stejně už ti zbývá jen modlení. I ta zesílená rozhodně není spolehlivá s ohledem na to co jezdíš :-)
Já už jezdím jen asfalt, protože 6 valí jak silnice :-) Noxa to tvrdí, tak se toho držím.
ja to četl na BFku, takze je to jiste pravda! :)
ne iq, ale to nove kolo na 650b
a to je jak psal skřet iq 27.5
pokud se nepletu tak je to to IQ 27,5… Takze novy ram vcetne novych veci jako tpr krk, pevna osa atd.
myslim tu jejich zesilenou stavbu jeste u IQ6ky
problematikou se uplne nezabavam mam za to ze byla 1,8mm ta praskala, pak se mi sto ni davala 2mm a ta tez praskala na stejnem miste…
Tak o tom, že by v podstatě stejně (jak to vyznívá z tvého příspěvku) praskala i nová stavba už fakt nevím. Samozřejmě prasknout může vše, myslím že se po internetu povaluje dost fotek různých značek. Pak už jde jen o to jak se k tomu výrobce postaví.
ja vim a ne z internetu ale z realu… (bavim se o IQ6ce – teda te z roku 2010 co byla az do tedka…) tedka ty nove modely na 27,5ky neresim s tema jsem se nesetkal…
jinak reklamace vzdy v pohode… k tomu se neda rict nic spatneho
No jenže právě na tý 6 co byla až doteď se během těch let ta stavba právě změnila, nedokážu ti říct přesně kdy, ale já ji dostal v rámci záruky a můžu říct že už vydržela mnohonásobně víc než ta předešlá a to se se mnou 6 svezla párkrát i v bikeparku a myslím, že ju tady pár lidí co ví, že sem ji rozhodně nešetřil. Tady pro pochopení http://nexie03.rajce.idnes.cz/01/…
ja se s tebou nedohaduju ze jezdim male pekla ja jen rikam ze ta puvodni praskla byla nahrazena tou novou ktera praskla na stejnem miste…
asi jsi dost dobry a jezdis dost ciste, co na to rict… ;-)
Právě že moc čistě ne :-(
Praskají i ty nové, AsiJura by mohl vyprávět.
Dobrý den,
Z modelové řady IQ 275 / IQ 575 praskl pouze 1 ks a to IQ 575 – Rychleby. U tohoto kusu se bohužel sešlo více faktorů, jenž měly za následek destrukci zadní stavby.
S ohledem na zkušenosti s problémem zadních staveb u určité série modelů IQ / IQ 29 / IQ 6, jsem zadní stavby modifikovaly a problém by se již neměl vyskytnout.
Mohu vedet konkretne, jake faktory vedly k destrukci zadni stavby onoho kusu IQ575?
A jeste druhy dotaz – kdyz jsou znamy problemy zadnich staveb urcitych serii – resite tyto pripady vymenou za novy „modifikovany“ kus bezplatne i po zaruce?
spicu 1.8 od 2.0mm poznas okem. akorat teda ta stena trubky samozrejme nebude mit 2mm ani nahodou. :-D
jinak to, co pises by ukazovalo na totalni diletantstvi ve vyrobe.
Hmmm, to možná jo a 2000mm a 2000.2 mm taky? Já jen, že některý věci se odhadují hůř. Když už píšeš o výrobě, zajímalo by mě co děláš. Já vidím z vlastní zkušenosti, že kolikrát ve firmách jedna ruka neví co dělá druhá a svařeč rozhodně když dostane kusy na sváření neřeší jestli ten co dělal něco před ním udělal svoji práci dobře pokud mu to sedí do přípravku. Samozřejmě se tam nedělají rámy, ale rozhodně svařeč nekontroluje jestli na dílech co sváří jsou správně vyvrtaný díry s přesnýma roztečema…
co delam, je naprosto irelevantni vzhledem k diskuzi, kterou tu vedeme.
podstatnejsi je, ze ty si myslis, ze v erbee nevi prava ruka, co dela leva, a presto si od nich koupis ram. to me zarazi. ;-)
Dobrý den,
Máte pravdu, diskuze je naprosto irelevantní, neboť se zakládá na mylně interpretované informaci.
To není ale o RB, to je o tom, že si něco objednáš a přepokládáš že ti to dorazí. Mě spíš zaráží, jak jsou všichni hrozný strojaři a manageři co by dokázali vést fabriku, jenže ono to ve skutečnosti tak jednoduchý není. Jak se snažím naznačit, navíc ona ta pravá ruka ve výrobě ani nemusí vědět co dělá levá, dostane kusy a výkres nebo pracovní postup té části co dělá a jede, pokud mu to někdo připravil špatně, tak že mu to vadí při jeho práci příjde na to, pokud ne nepříjde. Ale to jsou samozřejmě zkušenosti z firmy o trochu větší než RB a může to být u nich uplně jinak.
Přesně řečeno – podle těch ultimátních keců vždycky poznáš strojaře teoretika, který možná sedí v kanclu a tam to všechno krásně hraje, ale asi nikdy nezvedl prdel a šel přímo na provoz projít si a oběhat realizaci něčeho od A do Z. Pokud by tak učinil, psal by s mnohem větší pokorou. Tím nechci říct, že by mne ty praskající zadní stavby u RB nemrzely, nebo spíš nesrali.
zakaznikovi je celkem fuk, jestlo to pepa blbe nakreslil, franta blbe objednal, tonda blbe nachystal, nebo venca blbe svařil?
zakaznikovi se to s*re a je to chyba RB – o nicem jinem to neni, nejakou kontrolou to snad musi prochazet ne…
. :-)
Jakozto strojar teoretik jsem se dozoroval vyrobni a testovaci procedury. Na nejakou pokoru kaslu, pokud se firma chce chlubit kvalitou a chce neco vyrabet, tak se musi snazit.
Jasne, u ramu kola vcelku o nic nejde, ale i Ty sam jsi naspal ze Te to u RB sere.
Něco jako vstupní, byť třeba jen namátkovou, kontrolu bych u solidních firem považoval za standard.
vsak to taky maji a delaji jeste vice:
Rám RB byl vyroben v dlouhém procesu náročné ruční výroby. Pouze dodržením přísných standardů individuální kusové produkce jsme schopni vyrábět rámy v nesrovnatelné kvalitě. Děláme to tak již 18 let, a je to něco speciálního. Pečlivě kontrolujeme každý krok během výroby. Kvalitu každého rámu či kola, které opouští naše dílny proto můžeme stvrdit vlastnoručním podpisem.
pokud nelžou tak se nemohlo stat ze by si spletli silu trubky ;-)
CRR je supr kolo. Spolu se silnicí poslední pozůstatek starého dobrého RBčka.
Vzdyt je to jenom kolo. Kdyby tohle provedli na letadle pro 300 lidi tak bude tvoje reakce opravnena, ale tady zadny nebezpeci nehrozi, i kdyby to tam bylo prilepeny zvejkackou.
Předpokládám, že to myslíš ironicky.
Ne myslim to naprosto vazne, vsichni jste uz zblbnuty bezpecnoti a bylo by nejlepe na vsechno vymyslet normy a zatezove testy a vsechno 1000× predimenzovat, aby se nahodou nekomu neco nestalo. Muzes mi prosimte rict co by se asi tak mohlo stat kdyz praskne jedina trubka na zadni stavbe?
Podle zdejsich reakci pri tom zahyne minimalne jezdec k tomu materska skolka co zrovna prochazela kolem a medved co to pozoroval z krovi bude mit minimalne sok pripadne infarkt a zahyne taky.
Proste v tom miste ramy praskaly tak je zesilili a je to nevim co dal resit, opravy starejch ramu probehli predpokladam v ramci zaruky, vsichni jsou spokojeni, jen bandicka kecalu na B-F z toho ma dalsi vlakno
ovce :D
Muhehe. A už ti někdy nějaký rám praskl? Rád kupuješ něco, co se vysere? Rád reklamuješ? Není ti líto peněz, času?
peněz, času, zdraví… :)
V tom případě, jakou značku koupit abych měl stoprocentní jistotu, že nepraskne?
Jistotu nemáš nikdy, tady šlo spíš o to, že borec píše, že není třeba skoro vůbec testovat, když to jsou jen kola…
Skutecne si myslis ze kazdej ram co jde do prodeje nekdo testoval? Nemyslim ted konkretni kusy, ale typy ramu? Nebud smesnej, Podle me ramy na kolech do 20t. nikdo nikdy nepocital, jsou jen z dostatecne naddimenzovenejch trubek. Pak vetsina drazsich kol sjou nejspis prohnany softwarem a az top modely na kterejch se zavodi jsou testovany. Paradoxne bych rek ze u tech mensich firem jako je RB, Liteville, Knolly apod. budou ty ramy opravdu testovany testriderama, protoze za A)vyrabej jen par modelu a za B)vetsinou to delaj lidi, ktery na tech kolech pak jezdi
Niner
Lol
Jo praskly mi 2 ramy pokud nepocitam Favorita, z toho jeden 2× asi po 4 letech a pak po dalsich 2 a ten druhej jsem vyreklamoval. Jelikoz mam kontinualne 2–4 kola, tak me jeden ram v reklamaci moc nevytaci. Prasnout muze vsechno a u levnejch ramu je jasny (treba zrovna RB) ze ramy neprochazej nejakou prisnou vystupni kontrolou. Blby je to u ramu ktery stojej nasobky tech levnejsich ramu, tam muze clovek cekat nejakou lepsi vystupni kontrolu.
Zas u RB je nezanedbatelna vyhoda ze reklamace vyrizujou vpodstate hned, coz se u jinejch znacek i premiovejch nevidi temer vubec.
no tak to nevím teda :) když ti to praskne při skoku, tak jdeš imho hned k zemi a stromy nebývají daleko… a pomalu zrovna taky nepojedeš.
Jo zadní stavba ještě není úplně tak hrozná, ale vem si že ti to udělají u vidlice – jedeš rychle, půjdeš prudce na brzdu, praskne ti vidle a letíš hlavou do stromu / šutru / ze srázu dolů. Ale tak asi máš dobrou pojistku :)
Dneska se tyhle super lehké věci (a že dneska všechny tyhle MTB komponenty jsou na to co mají vydržet hodně lehké) dělají tak, aby tak tak vydržely, takže si nemůžou dovolit to, že tam jen tak dají tenčí trubky… je sice hooodně nepříjemné když ti přijde X tisíc trubek za X miliónů se špatným rozměrem, navíc když je na ně dlouhá čekací lhůta, ale oslabit tím ještě víc už tak slabé místo, to je pěkná prasárna. No já mám svoje zdraví rád a z tohodle mi leze mráz po zádech.
jestli to je pravda, tak je to dost hrozna informace a kazdy muze zacit spekulovat, kde jeste a jak byl ram ojebany. ;-)
to je první verze zadní stavby,nová má již zadní patku brzdy zesílenou a vevařenou dovnitř trubky.To pošli do RB a dají ti novou .
IQ6 už se vyrábí 3 roky?
V roce 2010 jsem ho chtěl původně kupovat, takže jo.
fíha toto letí
Do rb s tim. Daj ti novou stavbu a na lepší ceně se taky domluvíte.
Mě v podstatě vyšel celej novej rám na 4,500 (kromě horních vzpěr)..
stava se z toho rb dobra partyzanstina :-)
to jo..teď už nevim, jestli je limit ve mě, nebo v kole :)
jak vypada ta nova stavba?
Stejně, ale rupne o něco později než první verze:-))
Tak to je někde chyba, moje první verze co rupla byla oválná s plynulým přechodem dokulata uplně na konci nohy u vaření do patek, nová co drží je taky na začátku oválná s relativně ostrým přechodem dokulata zhruba v půlce. Ale třeba jsem si nějak vysloužil, že jsem dostal atyp.
Ony totiž nejsou dvě verze z.stavby, upravovalo se to vícekrát… Já to moc nezkoumal, dovezl jsem rám do Jezdkovic a za chvíli bylo vše vyřízeno, měnila se prasknutá zesílená verze.
presne, nac stresovat. kdyz ti na tydenni dovolene rupne druhej den ram, tak nez se vratis dom, uz mas novou zadni stavbu pripravenou a muzes hned jezdit kolem baraku. ;-)
Todle se ale přece může stát s naprosto čímkoliv (nejen kola), nějak nechápu co jsi tou ironií chtěl říct (naopak druhá část tvého příspěvku dává RB +body)
tou ironii jsem chtel rict, ze s kolem nadstandardne praskajicim bych se necitil daleko od domova nejlip. ;-)
Zase s kolem nadstandartně praskajícím víš že si máš vzít náhradní rám, ostatní tě můžou nemile překvapit.
s tim se da souhlasit. :-)
Doufám že do amsterodamu jsi letěl s karbonovou vidlou. :)
dyt ta vidla nepraska. navic prosla zatezovou zkouskou po polich a lesich. ;-)