• danno

    objeveno dnes v podvecer pri myti, po 3 letech… kur..

    da se koupit nova stavba?

    0 0
    • scret  

      tady bude jeste veselo:)

      0 0
    • kubad  

      RB nepraská !!! to je fejk ty fotky :D

      skus si zavolat do RB, třeba to pude svařit nebo snad budou mít novou

      0 0
      • logoman  

        Nn hlaska RB fans se zmenila na „Vsechno jednou praskne“ :-)

        0 0
    • MirosPikos  

      No hele, buď rád, že si na to přišel při mytí a než až potom, co ses zvedl ze země ;)

      Jinak to komentovat nebudu, už jsem na to dneska unavenej. Nebo jen malinko :) Praskne všechno a tohle prasklo krásně podél sváru. Nejsem ale strojař nebo svářeč abych to nějak víc hodnotil :)

      0 0
      • danno  

        ver nebo ne, na kole jsem nikdy neskakal, skoro rok stalo, pac kvuli baraku proste nebyl cas a ted to jeblo na ultrabrutalni asfaltovo-sotolinovo vnarske stezce okolo uherskeho Hradiste, kde treby ramy na kolech z Tesca vydrzely…

        0 0
        • scret  

          to je jasny RB nemaj radi cyklostezky:) viz jedno cerveny ruply ve fotkach…

          0 0
        • deekay  

          protoze byly ocelove z lesenarskych trubek :)

          0 0
        • kOmE  

          Proc si vsichni myslite ze tomu ublizi nejaky skakani? Kolo dostava na prdel hlavne v rozbitym terenu.

          0 0
    • jIrI___  

      Bohužel patříš mezi hrst(ku) lidi, kteří asi měli smůlu na kousek z páteční směny :). Novou zadní stavbu ti určitě zajistí přímo v RB.

      0 0
      • fousek  

        Akoratze se tomu da kapku predejit tim, ze se trubka k patce privari nasikmo, takze ten svar je potom dost dlouhej a neni to takhle natupo, ale to uz se musi resit pri konstrukci ramu.

        0 0
        • JSt  

          spis by to chtelo testovat jinak nez prodejem. ;-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • kOmE  

            Hejnik na tom lital celek dlouho pred tim nez to zacali prodavat.

            0 0
            • Baba-Ji  

              a cela jihoceska parta urcite taky, kdyz pred ofiko uvedenim na tom novem Monstru Hejnik s Carysem oblitali celou evropu.

              0 0
              • JSt  

                nejsem si jisty, jestli dva testrajdri jsou dostatek. :-)

                0 0
              • scret  

                zas dobrej a vyjezdenej jezdec to kolikrat prasi min nez prase, ktery nepremejsli..

                Priklad, kdyz vidim kolikrat co se da delat na LV, tak ja bych to uz davno rozlamal, prtze nemam tu techniku…:)

                0 0
            • Tomínos  

              Nějaký čas zpět jsem se bavil s Hejníkem a ten mi tvrdil, že problém prvních sériových staveb byl v tom, že dostali na ty kyvky o něco tenčí materiál než měli objednaný. Stará kyvka mi taky praskla a to skoro hned, nová už dobu drží a to si myslím, že ji dávám.

              0 0
              • MirosPikos  

                To je fajn, takže oni si spočítají, že to bude takhle a takhle. A pak jim přijde špatnej materiál. Řeknou si: „NO nic, tak to vyzkoušíme, třeba se nikdo ne(při)zabije.“

                Tenhle přístup mě trochu děsí. Ač jsem spokojeným vlastníkem CRR, které zatím drží (musím zaklepat). A že ho zrovna nešetřím.

                0 0
                • Pijer  

                  Jako pozitivum můžeš brát to, že si té jiné tloušťky trubek všimli :-)

                  0 0
                  • Tomínos  

                    Já předpokládám, že si toho všimli až když to začlo praskat. Osobně bych si netroufl říc, že si při výrobě všimnu že trubka má 1.8 místo dvou milimetrů, pokud si objednám dva, počítám že přišly dva, až když mi to z nějakýho důvodu nefunguje jak mělo, začnu zjišťovat proč. Tady prostě přišly trubky, ještě pravděpodobně naohýbané, jen je svařit v přípravku, tam to sedělo, tak se prostě jelo.

                    0 0
                    • nox159  

                      ony praskaji i ty nove ( snad 2mm ) a ve stejnem miste takze je nekde chyba – at uz konstrukcni nebo výrobni

                      0 0
                      • Tomínos  

                        Které nové myslíš? Jestli tu co sem dával hctr z rychleb, tak to je jen iq ne 6.

                        0 0
                        • Tomínos  

                          Tím samozřejmě netvrdím, že to prasknout nemůže, jen aby se tu bezdůvodně nerozjížděla nějaká davová hysterie.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Stejně už ti zbývá jen modlení. I ta zesílená rozhodně není spolehlivá s ohledem na to co jezdíš :-)

                            0 0
                            • Tomínos  

                              Já už jezdím jen asfalt, protože 6 valí jak silnice :-) Noxa to tvrdí, tak se toho držím.

                              0 0
                              • nox159  

                                ja to četl na BFku, takze je to jiste pravda! :)

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                        • Baba-Ji  

                          ne iq, ale to nove kolo na 650b

                          0 0
                        • scret  

                          pokud se nepletu tak je to to IQ 27,5… Takze novy ram vcetne novych veci jako tpr krk, pevna osa atd.

                          0 0
                        • nox159  

                          myslim tu jejich zesilenou stavbu jeste u IQ6ky

                          problematikou se uplne nezabavam mam za to ze byla 1,8mm ta praskala, pak se mi sto ni davala 2mm a ta tez praskala na stejnem miste…

                          0 0
                          • Tomínos  

                            Tak o tom, že by v podstatě stejně (jak to vyznívá z tvého příspěvku) praskala i nová stavba už fakt nevím. Samozřejmě prasknout může vše, myslím že se po internetu povaluje dost fotek různých značek. Pak už jde jen o to jak se k tomu výrobce postaví.

                            0 0
                            • nox159  

                              ja vim a ne z internetu ale z realu… (bavim se o IQ6ce – teda te z roku 2010 co byla az do tedka…) tedka ty nove modely na 27,5ky neresim s tema jsem se nesetkal…

                              jinak reklamace vzdy v pohode… k tomu se neda rict nic spatneho

                              0 0
                              • Tomínos  

                                No jenže právě na tý 6 co byla až doteď se během těch let ta stavba právě změnila, nedokážu ti říct přesně kdy, ale já ji dostal v rámci záruky a můžu říct že už vydržela mnohonásobně víc než ta předešlá a to se se mnou 6 svezla párkrát i v bikeparku a myslím, že ju tady pár lidí co ví, že sem ji rozhodně nešetřil. Tady pro pochopení http://nexie03.rajce.idnes.cz/01/…

                                0 0
                                • nox159  

                                  ja se s tebou nedohaduju ze jezdim male pekla ja jen rikam ze ta puvodni praskla byla nahrazena tou novou ktera praskla na stejnem miste…

                                  asi jsi dost dobry a jezdis dost ciste, co na to rict… ;-)

                                  0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                        • jeniiiik  

                          Praskají i ty nové, AsiJura by mohl vyprávět.

                          0 0
                      • Petr Heinik  

                        Dobrý den,

                        Z modelové řady IQ 275 / IQ 575 praskl pouze 1 ks a to IQ 575 – Rychleby. U tohoto kusu se bohužel sešlo více faktorů, jenž měly za následek destrukci zadní stavby.

                        S ohledem na zkušenosti s problémem zadních staveb u určité série modelů IQ / IQ 29 / IQ 6, jsem zadní stavby modifikovaly a problém by se již neměl vyskytnout.

                        0 0
                        • Sidewinder  

                          Mohu vedet konkretne, jake faktory vedly k destrukci zadni stavby onoho kusu IQ575?

                          A jeste druhy dotaz – kdyz jsou znamy problemy zadnich staveb urcitych serii – resite tyto pripady vymenou za novy „modifikovany“ kus bezplatne i po zaruce?

                          0 0
                    • JSt  

                      spicu 1.8 od 2.0mm poznas okem. akorat teda ta stena trubky samozrejme nebude mit 2mm ani nahodou. :-D

                      jinak to, co pises by ukazovalo na totalni diletantstvi ve vyrobe.

                      0 0
                      • Tomínos  

                        Hmmm, to možná jo a 2000mm a 2000.2 mm taky? Já jen, že některý věci se odhadují hůř. Když už píšeš o výrobě, zajímalo by mě co děláš. Já vidím z vlastní zkušenosti, že kolikrát ve firmách jedna ruka neví co dělá druhá a svařeč rozhodně když dostane kusy na sváření neřeší jestli ten co dělal něco před ním udělal svoji práci dobře pokud mu to sedí do přípravku. Samozřejmě se tam nedělají rámy, ale rozhodně svařeč nekontroluje jestli na dílech co sváří jsou správně vyvrtaný díry s přesnýma roztečema…

                        0 0
                        • JSt  

                          co delam, je naprosto irelevantni vzhledem k diskuzi, kterou tu vedeme.

                          podstatnejsi je, ze ty si myslis, ze v erbee nevi prava ruka, co dela leva, a presto si od nich koupis ram. to me zarazi. ;-)

                          0 0
                          • Petr Heinik  

                            Dobrý den,

                            Máte pravdu, diskuze je naprosto irelevantní, neboť se zakládá na mylně interpretované informaci.

                            0 0
                          • Tomínos  

                            To není ale o RB, to je o tom, že si něco objednáš a přepokládáš že ti to dorazí. Mě spíš zaráží, jak jsou všichni hrozný strojaři a manageři co by dokázali vést fabriku, jenže ono to ve skutečnosti tak jednoduchý není. Jak se snažím naznačit, navíc ona ta pravá ruka ve výrobě ani nemusí vědět co dělá levá, dostane kusy a výkres nebo pracovní postup té části co dělá a jede, pokud mu to někdo připravil špatně, tak že mu to vadí při jeho práci příjde na to, pokud ne nepříjde. Ale to jsou samozřejmě zkušenosti z firmy o trochu větší než RB a může to být u nich uplně jinak.

                            0 0
                            • KRAJIC  

                              Přesně řečeno – podle těch ultimátních keců vždycky poznáš strojaře teoretika, který možná sedí v kanclu a tam to všechno krásně hraje, ale asi nikdy nezvedl prdel a šel přímo na provoz projít si a oběhat realizaci něčeho od A do Z. Pokud by tak učinil, psal by s mnohem větší pokorou. Tím nechci říct, že by mne ty praskající zadní stavby u RB nemrzely, nebo spíš nesrali.

                              0 0
                              • nox159  

                                zakaznikovi je celkem fuk, jestlo to pepa blbe nakreslil, franta blbe objednal, tonda blbe nachystal, nebo venca blbe svařil?

                                zakaznikovi se to s*re a je to chyba RB – o nicem jinem to neni, nejakou kontrolou to snad musi prochazet ne…

                                0 0
                              • soc  

                                Jakozto strojar teoretik jsem se dozoroval vyrobni a testovaci procedury. Na nejakou pokoru kaslu, pokud se firma chce chlubit kvalitou a chce neco vyrabet, tak se musi snazit.

                                Jasne, u ramu kola vcelku o nic nejde, ale i Ty sam jsi naspal ze Te to u RB sere.

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
                            • jIrI___  

                              Něco jako vstupní, byť třeba jen namátkovou, kontrolu bych u solidních firem považoval za standard.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • nox159  

                                vsak to taky maji a delaji jeste vice:

                                Rám RB byl vyroben v dlouhém procesu náročné ruční výroby. Pouze dodržením přísných standardů individuální kusové produkce jsme schopni vyrábět rámy v nesrovnatelné kvalitě. Děláme to tak již 18 let, a je to něco speciálního. Pečlivě kontrolujeme každý krok během výroby. Kvalitu každého rámu či kola, které opouští naše dílny proto můžeme stvrdit vlastnoručním podpisem.

                                pokud nelžou tak se nemohlo stat ze by si spletli silu trubky ;-)

                                0 0
                • Kubiczech  

                  CRR je supr kolo. Spolu se silnicí poslední pozůstatek starého dobrého RBčka.

                  0 0
                • fousek  

                  Vzdyt je to jenom kolo. Kdyby tohle provedli na letadle pro 300 lidi tak bude tvoje reakce opravnena, ale tady zadny nebezpeci nehrozi, i kdyby to tam bylo prilepeny zvejkackou.

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Předpokládám, že to myslíš ironicky.

                    0 0
                    • fousek  

                      Ne myslim to naprosto vazne, vsichni jste uz zblbnuty bezpecnoti a bylo by nejlepe na vsechno vymyslet normy a zatezove testy a vsechno 1000× predimenzovat, aby se nahodou nekomu neco nestalo. Muzes mi prosimte rict co by se asi tak mohlo stat kdyz praskne jedina trubka na zadni stavbe?

                      Podle zdejsich reakci pri tom zahyne minimalne jezdec k tomu materska skolka co zrovna prochazela kolem a medved co to pozoroval z krovi bude mit minimalne sok pripadne infarkt a zahyne taky.

                      Proste v tom miste ramy praskaly tak je zesilili a je to nevim co dal resit, opravy starejch ramu probehli predpokladam v ramci zaruky, vsichni jsou spokojeni, jen bandicka kecalu na B-F z toho ma dalsi vlakno

                      0 0
                      • nox159  
                        1. konči sezona
                        2. když je to nap*cu tak proc si nerypnout, kdyz clovek vidi nektere ty

                        ovce :D

                        0 0
                      • Člověk a jeho svět  

                        Muhehe. A už ti někdy nějaký rám praskl? Rád kupuješ něco, co se vysere? Rád reklamuješ? Není ti líto peněz, času?

                        0 0
                        • MirosPikos  

                          peněz, času, zdraví… :)

                          0 0
                          • Tomínos  

                            V tom případě, jakou značku koupit abych měl stoprocentní jistotu, že nepraskne?

                            0 0
                            • Člověk a jeho svět  

                              Jistotu nemáš nikdy, tady šlo spíš o to, že borec píše, že není třeba skoro vůbec testovat, když to jsou jen kola…

                              0 0
                              • fousek  

                                Skutecne si myslis ze kazdej ram co jde do prodeje nekdo testoval? Nemyslim ted konkretni kusy, ale typy ramu? Nebud smesnej, Podle me ramy na kolech do 20t. nikdo nikdy nepocital, jsou jen z dostatecne naddimenzovenejch trubek. Pak vetsina drazsich kol sjou nejspis prohnany softwarem a az top modely na kterejch se zavodi jsou testovany. Paradoxne bych rek ze u tech mensich firem jako je RB, Liteville, Knolly apod. budou ty ramy opravdu testovany testriderama, protoze za A)vyrabej jen par modelu a za B)vetsinou to delaj lidi, ktery na tech kolech pak jezdi

                                0 0
                            • Bafoon  

                              Niner

                              0 0
                        • fousek  

                          Jo praskly mi 2 ramy pokud nepocitam Favorita, z toho jeden 2× asi po 4 letech a pak po dalsich 2 a ten druhej jsem vyreklamoval. Jelikoz mam kontinualne 2–4 kola, tak me jeden ram v reklamaci moc nevytaci. Prasnout muze vsechno a u levnejch ramu je jasny (treba zrovna RB) ze ramy neprochazej nejakou prisnou vystupni kontrolou. Blby je to u ramu ktery stojej nasobky tech levnejsich ramu, tam muze clovek cekat nejakou lepsi vystupni kontrolu.

                          Zas u RB je nezanedbatelna vyhoda ze reklamace vyrizujou vpodstate hned, coz se u jinejch znacek i premiovejch nevidi temer vubec.

                          0 0
                  • Georrge  

                    no tak to nevím teda :) když ti to praskne při skoku, tak jdeš imho hned k zemi a stromy nebývají daleko… a pomalu zrovna taky nepojedeš.

                    Jo zadní stavba ještě není úplně tak hrozná, ale vem si že ti to udělají u vidlice – jedeš rychle, půjdeš prudce na brzdu, praskne ti vidle a letíš hlavou do stromu / šutru / ze srázu dolů. Ale tak asi máš dobrou pojistku :)

                    Dneska se tyhle super lehké věci (a že dneska všechny tyhle MTB komponenty jsou na to co mají vydržet hodně lehké) dělají tak, aby tak tak vydržely, takže si nemůžou dovolit to, že tam jen tak dají tenčí trubky… je sice hooodně nepříjemné když ti přijde X tisíc trubek za X miliónů se špatným rozměrem, navíc když je na ně dlouhá čekací lhůta, ale oslabit tím ještě víc už tak slabé místo, to je pěkná prasárna. No já mám svoje zdraví rád a z tohodle mi leze mráz po zádech.

                    0 0
              • JSt  

                jestli to je pravda, tak je to dost hrozna informace a kazdy muze zacit spekulovat, kde jeste a jak byl ram ojebany. ;-)

                0 0
    • soap  

      to je první verze zadní stavby,nová má již zadní patku brzdy zesílenou a vevařenou dovnitř trubky.To pošli do RB a dají ti novou .

      0 0
    • vili  

      IQ6 už se vyrábí 3 roky?

      0 0
    • jirkas  

      Do rb s tim. Daj ti novou stavbu a na lepší ceně se taky domluvíte.

      0 0
      • jirkas  

        Mě v podstatě vyšel celej novej rám na 4,500 (kromě horních vzpěr)..

        0 0
        • JSt  

          stava se z toho rb dobra partyzanstina :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • jirkas  

            to jo..teď už nevim, jestli je limit ve mě, nebo v kole :)

            0 0
    • danno  

      jak vypada ta nova stavba?

      0 0
      • jeniiiik  

        Stejně, ale rupne o něco později než první verze:-))

        0 0
        • Tomínos  

          Tak to je někde chyba, moje první verze co rupla byla oválná s plynulým přechodem dokulata uplně na konci nohy u vaření do patek, nová co drží je taky na začátku oválná s relativně ostrým přechodem dokulata zhruba v půlce. Ale třeba jsem si nějak vysloužil, že jsem dostal atyp.

          0 0
          • jeniiiik  

            Ony totiž nejsou dvě verze z.stavby, upravovalo se to vícekrát… Já to moc nezkoumal, dovezl jsem rám do Jezdkovic a za chvíli bylo vše vyřízeno, měnila se prasknutá zesílená verze.

            0 0
    • JSt  

      presne, nac stresovat. kdyz ti na tydenni dovolene rupne druhej den ram, tak nez se vratis dom, uz mas novou zadni stavbu pripravenou a muzes hned jezdit kolem baraku. ;-)

      0 0
      • vili  

        Todle se ale přece může stát s naprosto čímkoliv (nejen kola), nějak nechápu co jsi tou ironií chtěl říct (naopak druhá část tvého příspěvku dává RB +body)

        0 0
        • JSt  

          tou ironii jsem chtel rict, ze s kolem nadstandardne praskajicim bych se necitil daleko od domova nejlip. ;-)

          0 0
          • Tomínos  

            Zase s kolem nadstandartně praskajícím víš že si máš vzít náhradní rám, ostatní tě můžou nemile překvapit.

            0 0
          • mastihuba  

            Doufám že do amsterodamu jsi letěl s karbonovou vidlou. :)

            0 0
            • JSt  

              dyt ta vidla nepraska. navic prosla zatezovou zkouskou po polich a lesich. ;-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.