Mam RB IQ a tam tlumák rp23
boost valve je pěkně na prd. můžu jet přes co chci a tlumák dál než 2cm do zdvihu nejde.
sag je v pořádku, progresivita taky.
Kazí to boost valve.
Je to prostě přetlumené.
Napište mi prosim jak to kdo vyřešil.
Mam RB IQ a tam tlumák rp23
boost valve je pěkně na prd. můžu jet přes co chci a tlumák dál než 2cm do zdvihu nejde.
sag je v pořádku, progresivita taky.
Kazí to boost valve.
Je to prostě přetlumené.
Napište mi prosim jak to kdo vyřešil.
a já si myslel že to maj soudruzi od RB pěkně spočítaný a vychytaný
Tak tak tohle se mi nezdá nechce se mi věřit že by rb prodávalo rám s tlumičem kterej by byl prakticky k ničemu… (respektive že by to neměli ozkoušený jak to chodí)
taky se mi to zdá divné, že by vadný kus?
Těžko říct může to bejt jen blbě nastavený nevím co podle něj znamená v pořádku (jezdím rp23 bez boost valve)
Uživatelem tam nic navíc nastavit než u verzí bez boost valve nejde, to je stejné.
však ani nic jiného netvrdím :O) mrknul byhc na rebound tím se dá zazdít jakejkoliv tlumič či vidlice…
Rebound je max ubranej a ještě bych ubíral. Nevim..
Měl jsem konu a tam to bylo napůl. ale to byl taky jinej rám
ze srandy tím zkus otočit na druhou stranu jestli ho naopak nemáš na max přidanej to by dost vysvětlovalo…
Ono je to složitější s reboundem. Doma tlumiče nerozebírám, takže jen z pár zdrojů co mám info, tak konkrétní Rkový tlumič měl high speed expanzi. A jiný konkrétní RP23 ji neměl.
Jde o to, že u Rka jak ošidí kompresi, tak zůstane více místa pro high speed expanzi.
Nemám nikde ověřené jak je to u všech verzí a ročníků, ale může to být podobně, což je velmi zajímavé, že je v podstatném parametru Rkový tlumič lepší.
S boost valve tam bude místa ještě více, takže tím spíš tam nebude high speed expanze.
A pokud není high speed expanze a ještě není vhodně nastavený rozsah rebound tune a tedy tu jedinou expanzi nemůžeš dost povolit, tak je to celé zabité. Vždy jde aspoň nechat upravit rebound tune (pokud už není na minimumu).
Ale jo je to nádhera jen ten tlumák mi dělá trochu vrásky.
ve vyšší rychlosti je to skoro jak bez tlumáku.
Nabízejí mi ubrat tlak v expanzce.
Asi to zkusim
Boost valve u RP23 může omezit chození do zdvihu jen decentně (mnohem méně než je třeba rozdíl velká a standardní komora), rozhodně ne, aby nešel tlumič přes 2cm (pokud je správně nafoukaný).
Tedy jsou pouze dvě možnosti. Nevhodná progresivita tlumiče (myslím pouze vzduchovou část) na daný rám nesouvisející s boost valve.
Nebo vadný tlumič. Zkusil bych jako první vyfouknout tlumič a jestli vyfouknutý půjde do celého zdvihu (to musí jít bez problémů i s boost valve).
Pro představu na AMS Pro RP23 CT střed se standardní komorou x RP23 s boost valve s velocity tune střed a boost valve 200psi při stejném tlaku 170psi.
Při poskočení na místě ten bez boost valve a menší komorou na doraz nedostanu. Ten s boost valve a velkou komorou zcela bez problémů pošlu při poskočení na místě na doraz.
Tedy s menší komorou a bez boost valve je mnohem progresivnější než s boost valve a velkou komorou. To jasně ukazuje, jak málo tohle boost valve ovlivňuje.
Dřív jsem měl Konu Dawg
tlumák float R malá komora
do kopce se ani nehnul, bral všechny kořeny a nerovnosti takže jsem o nich ani nevěděl.
Efektivita 100%
Při vyšší rychlosti v terénu se moh ulítat a zadní kolo pořád drželo na zemi. Dokonalost!
Tohle funguje tak že od každé překážky dostanu nejdřív kopanec ,do děr to padá.. odskok mam na min a pořád bych ubral.
Z kopce po nerovnostech to nedrží na zemi,kolo odskakuje a zdvih využívá minimalně bez ohledu na velikost pžekážek.
Při poskočení to jde taky skoro na dno. Ale to je malá rychlost komprese. Při vysoké rychlosti to do komprese prostě nejde.
Takjsem ho vyfouk.
Když mu pomůžu tak jde až na dno.
Ale když kolo vezmu a z 10cm ho pustim na zem tak tlumič jde do zdvihu cca 0,5cm VYPUŠTĚNEJ!
Kolo se odrazí od země a poskakuje.
Tohle bez boost valve nedělá.
Je to přetlumený a mě to dost vytáčí.
Tohle kona s float R nedělala. to prostě tlumilo
Tak z toho co jsi upřesnil i v dalších ostatních příspěvcích bylo jasné, že vadný není a že chodí v některé situaci v celém rozsahu.
A přetlumený to opravdu je.
To je ale co teď s tim.
koupit novej ?
ach jo to sem si zase dal…
Bartosz mi nabízí snížit interní tlak na 175 psi ale ten tam je. na štítku… níž to nepujde
Takže s tim nic nenadělam ?
kontaktuj RB a nevymýšlej nesmysly, určitě to nějak společně vyřešíte,
JJ už jsem kontaktoval.
Nějak to pujde.
No to víš co mi odepsal.. je to subjektivní pocit a ende.
S tim souhlasim ale stejně tvrdim že s tim tlumakem něco je !
sakra je to muj čtvrtej full a je to prostě tvrdý, necitliný,přetlumený.
Nejlepšího výsledku dosáhneš úpravou v TF tuned. Je to nejlepší funční řešení a navíc přesně naladí dle požadavků, rámu a váhy jezdce.
Také je to ale nejdražší řešení, teď myslím stojí úprava 130 liber pokud mění všechna těsnění při tom, pokud ne, tak je to o trošku levnější ale ne o moc.
Takhle vozím a vozil jsem všechny svoje RP23 kromě na chrtím fullu, kde mám neupravený s CT střed (ale hlavně také bez boost valve).
Třeba ale není správně natlakovaný na 175psi jak má být, ale je na více. Mně se to i s 200psi při krátkém testování než jsem dal tlumič s boost valve pryč tak hrozné nezdálo, i když k dobrému stavu to mělo hodně daleko (přetlumené to bylo, ale méně než bych řekl z tvojeho popisu). Bylo to ale na jiných rámech.
Pak můžeš zkusit Bikelive jestli by uměli vykuchat boost valve a předělat to na origoš řešení bez boost valve, to bude o něco horší než úprava v TF tuned, ale zase pak budeš mít v budoucnu levnější servis.
Tedy nejdříve bych zkusil nechat si zkontrolvat tlak, jestli je opravdu těch 175psi. Každopádně z boost valve to ideální nikdy nebude, je to prostě chrtí kurvítko.
A pak můžeš začít snížením velocity tune, to v Bikelive umí určitě.
no ja nevim. mam to stejny co ty, sag na cca 30% (110 psi) a chodi mi to tak 55–57 mm. sneslo by to jeste krapet vic, ale spatny to neni. velocity tune mam na M, boost valve na 175 psi.
Jo super tak to můžem porovnat.
kolik vážíš ?
já mam 80 a tlak 140psů to je trochu dost ale na sag to vychází…
vazim 70 kg
Prosimtě…
Obětuj 5 min a zkus svuj tlumák na IQ uplně vypustit a kolo z 15cm pustit na zem.
Udělal jsem to ale tlumák se skoro ani nehne. Je to přetlumený.
i když je měkkej a při pomalym pohybu jde až na dno.
Díky!!!
To neni přetlumením mě se tlumák takhle nehne ani bez boost valve…
Přetlumený může být i bez boost valve. Pokud bude s CT max, tak to bude podobné v bleděmodrém, i když by to nemělo být až tak hrozné jako popisuje (přetlumené to ale každopádně bude, jezdil jsem CT max a pak minimální kompresi dlouhodobě na stejném rámu).
Tenhle test jsem ale nedělal, tak netuším jak moc půjde do zdvihu, moc velkou sílu to do zdvihu s vypuštěným nepotřebuje, ale zase samotné kolo není žádná váha, tak těžko říct.
Teda to jsem nečekal že s tim bude takový ******
takže do toho mam cpát další prachy jo ?
Tak to mam dost!
Dá se to do 14 dnů vrátit ?
Já už fakt nevim…
Ten tlumák má při vypuštění a rychlejší kompresi fakt velkej odpor!!!
To taky bylo cílem konstruktérů u Foxe, aby tak bylo. Proč to bylo jejich cílem, to se ale musíš zeptat u Foxe, který to vydává za geniální funcionalitu.
Na letošních kolech je to s tlumiči jednoduše bída s nouzí skoro u všech výrobců. Těžko říct, zda si mohli (kdyby chtěli) snadno objednat tlumiče bez boost valve nebo ne. Objednat si je tedy určitě mohli, ale aby to pak nebylo tak, že Fox měl hafo tlumičů s boost valve hned a na jiné by čekali třeba půl roku.
Já jsem třeba na Stereu s originál tlumičem odjel 10km a okamžitě šel pryč. Moc dobře jsem to ale věděl předem, že to tak bude. Nejen že jsem nechtěl boost valve, ale také tam byla ještě nevhodná velká komora.
Také se na tom může podepisovat samotný rám, netuším, IQ jsem nejel, takže ho nemůžu vůbec hodnotit.
U většiny jiných značek to bude to samé s tlumičem, v tomhle si nepomůžeš, montují ho letos skoro všichni (jen sem tam někdo má tlumič bez boost valve a je zajímavé, že je to často na levnějších osazeních). A ještě k tomu skoro všichni s velkou komorou, což je na některé rámy ok (pokud to bylo dříve moc progresivní), na některé ale zcela špatně.
Ptal ses u mě v profilu, odpovídám tady:
Kolo jesem zatím jel 15km do práce. Cesta bez větších nerovností, bohužel jsem nezměřil, kolik šlo do zdvihu. Ale více, jak 2cm na tlumáku to bylo určitě.
Tvoje zkouška s vypuštěným tlumičem-šel do zdvihu 2cm.
Moje váha 80kg, tlumič 130psi, velocity tune „F“, rebound tune „M“.
Zajímalo by mě, jaké je to velocity, když je to „F“, jsem myslel, že jsou hodnoty L-M-S.
Jo a boost valve mám taky 175.
Já mam taky 175
ale podle toho co mi psal Bartosz to přenastavujiu v RB a nálepku nechají. Takže koik tam fakt máš ví bůh…
„Můžeme udělat jednu věc snížit tlak na 175 psi
ve vyrovnávací nádobce – s největší pravděpodobnosti tam budete mít tlak
vyšší-opět reakce na ohlasy zákazníků a vím,že jsme původní tlak jsme
zvyšovali ze 175 na 225 u většiny tlumičů. Takže když mi tlumič pošlete
(anebo rám) tlumič vám naladíme na ty nejnižší doporučené hodnoty“
Jenom nevim esi to pomůže …
Jak máš to kolo dlouho? Třeba ten tlak zvyšovali dřív a teď před dovolenou už se jim nechtělo a já tam mám možná těch 175 ;-) Uvidíme, jak se bude chovat v terénu.
F je fast, tedy nejmenší omezení komprese.
Dík.
a neni to nahodou „firm“ jako nejvetsi omezeni komprese?
Tak máš pravdu a já se mýlil, viděl jsem někde několikrát uvedené fast. Znovu jsem to prověřil z více zdrojů a je to skutečně Low/Medium/Firm.
Tím je to tedy dost jasné. Je to naopak největší omezení kompresí a změnou na Low by si tedy hodně pomohli.
inak by s podobnymi zmenami mohli ist pokojne aj do ******, kto sa v tom ma vyznat, to fakt musis furt sledovat lebo si inac uplne mimo a stavim sa ze to nevie tak dobra polovicka predajcov…
OK
ještě zkus vletět do nějakýho terénu.
On bude stačit obrubník nebo cokoli takového.
Mě toprostě nejdřív nakopne a pak z překážky spadne…
Jak máš nastavenej rebound ? Já na min a ete bych ubral
Tři cvaknutí od minima. Teď jsem to dal na úplné minimum a cestou domů budu zkoušet a ladit.
Nové poznatky:
Tlumení odskoku jsem nechal na minimu. Zatím nekope, ovšem nejel jsem žádný pořádný terén.
Při tlaku 130psi jsem šel na 38mm na tlumiči při jízdě městem a po pohodových (místy lehce kamenitých a kořenových) cestách. to bych zatím viděl jako fajn využití zdvihu.
Přejezd zpomalovacího prahu před STOPkou moje stará santurka sezobla jako malinu, zadek lehce nakopnul. To se mi nelíbilo. Uvidíme, jak se bude chovat, až se konečně dostanu do terénu. Pokud mám i já zvýšený tlak v BV, tak bych si ho rozhodně nechal snížit. Mám rád žehličky a pokud bych chtěl zabrat, je tam přeci PP, proč tedy ku*vit citlivost ještě BV?
Hmm to bude ono.
Mam něco podobného.
retardery to fakt nechce.
A to si představ že jsemměl fully které nehoupaly a přitom to bylo schopné sežrat retarder,cihlu,schody,a fakt velký věci bez toho že bych si toho všim…
Píšu si s RB a podle všeho je tam maximalní tlak
Takže po jejich dovolené posílám na snížení.
Jen teda nevim jak moc to pomůže.
Myslel jsem že když vezmu RP23 tak to bude 100% otevřené a pak 3 stupně propedalu. Hmm:(
Sníženim tlaku se zvýší citlivost ale taky se sníží účinek propedalu. Tak jsem na to zvědavej
100% otevřené, tedy bez jakéhokoliv omezení kompresí, to není u RP23 nikdy, ani u modelů bez Boost valve.
Dříve to bylo dle nastavení CT, jak píšu níže reakci na Lišáka.
Téměř neomezení kompresí (už neznatelně) to bylo právě pouze pro nastavení CT méně než min (už ale i nastavení CT min omezovalo opravdu minimálně).
Nastavení compression tune (nově velocity tune) ovlivňuje tlumič jak při vypnutém, tak při zapnutém propedalu.
V minulém vláknu o Boost valve už se řešilo, že v Bikelive umí upravit tlumič s Boost valve na perfektní citlivost stejně jako dříve ty bez Boost valve.
Předpokládám, že stejně jako dříve Compression tune se dala nastavit na ještě méně než standardní hodnotu min, tak to půjde tady taky.
Tedy minimální tlak pro Boost valve + co ještě snížit Velocity tune třeba na ještě nižší omezování kompresí než je nastavení F.
Na druhou stranu taková kombinace bude mít skoro určitě podobný efekt jako u CT méně než min, tedy že pak i propedal na trojce bude omezovat jen velmi málo.
Dnes při cestě do práce jsem změřil chod vidlice i tlumiče.
Vidlice šla 80mm, tlumič 40mm, což při přepákování 1:2 je chod zadní stavby taky 80mm.
Takže využití zdvihu je v pořádku. V pořádku ale není citlivost. Když jedu s vypnutým PP, tak se tlumič pohybuje tak 3mm, ovšem při nájezdu na již zmíněný zpomalovací práh, dostanu kopanec.
Myslím, že by mi stačilo ubrat, případně úplně vykuchat BV, VT na „F“ bude asi v pohodě.
Tak právě velocity tune v pohodě není. Jsem se mýlil s tím označením Fast. Vypadá to tedy přesně obráceně, že máte nastavené největší omezení.
Já měl na obou tlumičích M, tam je to jednoznačné.
Je někde k dispozici nějaký popis těchto „vymožeností“ foxu? Myslím nějaký technický popis, ne reklamní kecy, těch jsem našel dost.
Nevím o tom, že by tohle někde bylo k dispozici.
Nic takového není.
Teda je ale na servisních stránkách foxu.
To bohužel není jako s mavicem ke kterému má heslo každý.
Tady je registrace a heslo na každáho servismena extra :(
tam se neprokopem
V tom případě tedy BV nechat a upravit VT na „L“. Napíšu do RB (nebo, pokud si to tady Petr Heiník přečte, snad napíše sem) jak se vrátím domů. V práci nemám přístup na mail.
Pokud to nedělají, zkusím BikeLive.
Jo už si píšem s Panem Hejníkem. vypadá to že mi půjčí na zkoušku tlumič který se chová „normálně“ a ten můj se trochu potuní v RB
Povol si v profilu mail. Nebo se mi ozvi na můj. Dík.
ja mam na svym IQ tlumic rp23, kde je VT-M, RT-M, BV-175psi. je to testovaci kus, kde jsou opravdu tyhle nastaveni. v rb mi rikali, ze standardne tam bude VT-F a vyssi tlak v BV, protoze jinak si pry lide stezuji, ze je propedal malo funkcni. coz mi pride jako pitomost, mit propedal hodne tvrdej, ale za cenu ztraty vlastnosti otevreneho tlumice, ale asi to tak proste lidi chteji.
Je jasný že každej to chce trochu jinak.
Někdo chce odpruženej rám ketrej vezme nerovnosti
a někomu stačí rám ve kterym je tlumič a na něm FOX a nějaký páčky.
Klidně bych to upřesnil na:
Někdo chce odpruženej rám, kterej vezme nerovnosti a někomu vadí, že odpruženej rám pruží, tak ho chce zcela zabít velkým omezováním tlumiče.
Teď jsi to fakt vysvětlil xD je to o tom že někde chce po kole aby mu i jelo ne se jen houpalo k čemu je člověku pro pedál když dostatečně neutlumí ten tlumič já například na svojí rp23(bez boost valve) mám propedal kdy s eprakticky kolo nehne a když ho otevřu tak mi chodí tlumič v celym rozsahu… (zas je v tom víc vlivů jen to udávám jako příklad)
Někdy se projeď na kole Kona Dawg
Měl jsem model 07
to kolo se po rovině ABSOLUTNĚ nehnulo a při přejezdu čehokoli do 10cm jsem to prostě nezaregistroval!!!
cihly, schody,kolejnice.
Tady s tim jedu z 8. patra.
I při odlehčenym tlumiči šel na 70% do zdvihu.
Tak to bylo vychytaný!
Jednou jsem špatně najel na skokánek, přeletěl dopad a spad s tim z 1,7m NEKECAM! na rovinu. Vidle na doraz, tlumák měl ještě 3mm k dorazu.
Tak to mají vychytaný!
Ne každý kolo ale chodí tak jak ta kona a proto se dějaj tlumiče ve víc verzích a i proto se dělaj i takový jako máš ty…
Máš tu Konu ještě? Asi jí koupím. Nejspíš musí být kouzelná, protože aby jsi na kole se 13cm zdvihu nezaregistroval 10cm překážku to je věc nevídaná. A pak jsi dopadnul ze 2 metrů a ještě tam zůstal centimetr zdvihu, zázrak. A při šlapání se to ani nehlo. Perpetum mobile. Navíc je to jednočep. Fousek pukne závistí. ;-)
Bohužel nemam
tlumák sem poslal do písku na repasi a vrátilo se něco co vůbec nefungovalo.
Tak jsem tam dal DHX a pak jsem kolo prodal.
Koupil jsemcannona propheta a pak Rocky Mountain Slayer
Jak řikam Kona byla nejlepší. Tenkrát mi to nedocházelo. Neměl jsem porovnání…
no jo asi to tak bude podle toho co to dělá nebo spíš nedělá :)
Dobrý den, těžko posoudit a poradit na základě zde uveřejněných informací bez možnosti tlumič vyzkoušet v reálu. Jste ovšem prvním z majitelů rámu IQ, který popisuje takové chování tlumiče respektive kola. Tlak a Sag zhruba odpovídá nastavením pro udanou hmotnost, pokud při tomto nastavení vykazuje chod pouhých 2cm, viděl bych to nejspíše na problém v samotném tlumiči – vadný kus – než na problém obecného továrního nastavení tlumiče. Navíc popisovaný chod při vypuštění je divný. Prosím kontaktujte mě na rb@racebike.cz, abychom se domluvili na případném řešení.
á všemocné BF, nejdříve ho někam pošlou že má subjektivní pocity že mu něco nefunguje a jak se to tady rozjede tak najednou reagujou,co si o tom (o nich) myslet…
Ale nee
Psaljsem do RB že mi to přijde trochu přetlumený.
Ale měl jsem najeto jen pár km a nezkusil jsem těžší terén.
Tam se pak bohužel potvrdilo že to přetlumený je.
Ale už se to řeší !
Tebe v minulosti zřejmě stihla nějaká velká osobní křivda, jak vidím tvé příspěvky.
člověče nestihla,rád rejpu, v rámci tématu a nezasírám to tady psychologickýma rozborama,že Ty seš čemboun?
už to vím, nad RB není že?
Nevim jak se to pozná ale myslim že nejsem čemboun.
Slyšim to poprvý.. To je dobrý nebo špatný ?
Teď sem koukal na jejich stránky a asi s nima nemam nic společnýho:)
Ale maj pěkný logo:) Taková housenka :D
to nebylo na tebe,to bylo na KRAJICe,že bych to blbě zařadil, jinak čembouni pro někoho špatný není, pro někoho je a většinu bikerů pravděpodobně vůbec nezajímá protože by jejich počty stoupaly a ve skutečnosti jim klesají, ale to je jiný téma, jinak hodně zdaru ať máš konečně funkční bike, snad se jim to s tímhle modelem podaří a tlimič vychytaj, kdysi jsem měl tu možnost pár týdnů jezdit tu jejich parodii na full, Speedster se to jmenovalo a místo abys jezdil tak jses na tom pohoupal vvíc než na dědovým houpacím křeslu a nějak to nejelo, tohla už vypadá funkčněji, kámoš čeká na rám tak jsem zvědavej jak mu to po nastrojení bude šlapat
Prosím o radu. Jaký osadit tlumič na rám Ghost AMR 7500, 26" 2012, 120mm. Bude na tom jezdit holka 53 kg, která neskáče a nejezdí agresivně. Přikládám graf leverage ratio z Linkage. Hodnota lev.ratio je 2,1 prakticky v celém průběhu zdvihu, přesněji řečeno mírně to klesá z 2,175 na 2,085, a Leverage ratio tedy můžu slovy RockShoxu charakterizovat jako ‚mírně Rising rate‘ až ‚Flat rate‘. A originálně montovaný tlumič byl „Fox CTD RP23 Boost valve 200/57“. Ty jsou na netu za rozumné prachy jen starší ročníky a všichni je kritizujete.
Srovnání lev.ratio 120mm biků:
Většinou mají mnohem větší rozptyl a celkově mnohem vyšší lev.ratio, než AMR 7500. Co teď?
Prd o tom vím, ale chci tohle: Nepřetlumenou kompresi (žehličku) s progresivnějším koncem (aby na tom nechodila po dorazech). Pokud nebude už základ zabitý, tak při její nízké váze bude páčka na přitlumení zřejmě fungovat bez problémů, ne?
Jak tak surfuju, asi všude mají tlumiče kompresí = Medium (a možností to za příplatek potunit vložkama a podobně). Ale dodal bych, že platit za servis, jen protože jsem vybral blbej tlumák, by mě mrzelo. Proto píšu.
Odskok mě až tak moc nezajímá, myslím, že se dal vždycky rozumně nastavit.
Díky moc.
Z hlavy tipnu, že XF tlumič by tam měl sednou hezky. Pro holku možná radši progresivnější, ať to víc zobe ze začátku.